Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
lukasamd
Post : 28 gru 2009 13:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


No i dziś mamy nareszcie recenzję Legiona 2 na łamach JACenter.
Nieco to trwało, ale chyba się nie gniewacie, czyż nie? :D


*
  WWW
Olinka
Post : 28 gru 2009 15:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 958
  • Dołączył: 26.08.2008
  • Skąd: A.I.M


ależ skad :)

_________________
Pozdrawiam, Olinka

Moja mała "pasja"


*
 
Jaahquubel
Post : 30 gru 2009 18:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1154
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


Recenzja w porzo. Dobrze, że się pojawiła.
Ostatnio w ogóle jakby się sporo dzieje na stronie.


*
  WWW
lukkic
Post : 08 lis 2010 15:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


Witam serdecznie wszystkich !

Na wstępie chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami na temat Legion 2. Cieszy mnie fakt, że modyfikacja wyszła spod ręki słynnego polskiego moderatora serii JA - Jazza. Wielkie słowa dla niego za włożony trud i pracę.

Pierwsze wrażenia z gry – po paru godzinach zabawy - są jak najbardziej pozytywne. Ciekawa, niekonwencjonalna fabuła, wiele interesujących miejsc i postaci. Jedną z bardziej widocznych zalet jest silnik JA 2 v 1.13. Odniosłem wrażenie, że przeciwnicy są bardziej agresywni a ich posunięcia bardziej przemyślane. Zauważalne są także zmiany w zachowaniu najemników. Po otrzymaniu serii trafień zdolności poruszania się postaci znacznie maleją i ilość PA ulega ograniczeniu (to samo tyczy się przeciwników, co mnie bardzo ucieszyło)

Jeśli chodzi o słabsze strony modyfikacji to na pewno w tym miejscu muszę zgodzić się z innymi kolegami, iż niektóre sektory można było lepiej wykorzystać niż kryjówki bandytów czy też puste rejony. Poza tym, samych renegatów jest nieco za dużo biorąc pod uwagę innych mieszkańców tego państwa. Zastanowiło mnie także to, dlaczego „żołnierze” nie posiadają jednakowych uniformów (np. zieleń, brąz itp.) tylko wyglądają jak zwykli renegaci. Inną niedogodnością jest to, że czasami grupa przeciwników atakuje (na mapie strategicznej) z kierunku północnego a na ekranie taktycznym renegaci wybiegają z wschodniego lub zachodniego krańca mapy (?) Również szkoda, że nie ma Intra tj. żadnego wstępu do fabuły.
Podsumowując, gra naprawdę wciąga i oferuje wiele godzin emocjonującej zabawy. Jeszcze raz wielkie słowa uznania dla moderatorów i osób zaangażowanych w pracę nad modem.

Na zakończenie mam pytanie, czy ktoś z Was zastanawiał się lub próbował zmieniać wygląd fizyczny postaci, najemników ? O ile wiem, ( od razu zaznaczam, że moje doświadczenia z JA i staż na forum są raczej ubogie) to nie podejmowano takich zamierzeń. Obecnie wyróżnia się tylko dwie sylwetki męskie tj. „muskularną” i „normalną” oraz jedną kobiecą. Warto byłoby się zastanowić nad wzbogaceniem serii JA o inne profile np. wysoki, niski, szczupłej budowy, „grubszej” budowy itd.

Co o tym sądzicie ?


*
 
Stridingshadow
Post : 08 lis 2010 15:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


lukkic pisze:
Na zakończenie mam pytanie, czy ktoś z Was zastanawiał się lub próbował zmieniać wygląd fizyczny postaci, najemników ?

Próbowano, ze złym rezultatem.
Przykładem tego jest nowy zestaw animacji dla postaci męskiej o szerokiej sylwetce (jak np. Steroid).
Pierwotnie był to facet w spodniach, buciorach wojskowych, podkoszulce bez rękawów i z jakimś pasem.
W RR przerobiono podkoszulkę na kurtkę wojskową, a do pasa dodano jedną skośną szelkę.
Efekt był dość kiepski pod względem czysto estetycznym.
Sęk w tym, że jest to gra dwuwymiarowa, więc trzeba zastępować jedne obrazki i animacje innymi, co jest bardzo pracochłonne.

lukkic pisze:
Obecnie wyróżnia się tylko dwie sylwetki męskie tj. „muskularną” i „normalną” oraz jedną kobiecą.

Tyle jeśli chodzi o postacie zdolne do walki.
Ponadto wyróżnia się:
-dziecko
-kobietę w sukience/spódnicy
-chudego faceta w polo
-grubego faceta

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 08 lis 2010 16:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Stridingshadow pisze:
Sęk w tym, że jest to .... bardzo pracochłonne.


Zdecydowanie jest to bardzo pracochłonne i czasochłonne. Dla przykładu podam ile pracy i czasu trzeba poświęcić, żeby stworzyć nową postać.

W grze Jagged Alliance 2 wszystkie animacje są rysowane ręcznie. Dodatkowo każdą animację trzeba powtórzyć aż osiem razy. Trzeba ją wykonać w każdym kierunku:

1. Pólnoc,
2. Południe,
3. Wschód,
4. Zachód,
5. Pólnocny wschód,
6. Północny zachód,
7. Południowy wschód,
8. Południowy zachód.


Animacji postaci w grze jest całe mnóstwo. Wymienię tutaj te, które przychodzą mi na myśl:

1. Chód,
2. Bieg,
3. Kucanie,
4. Wstawanie,
5. Czołganie,
6. Strzelanie,
7. Rzucanie nożem,
8. Strzelanie z LAW'a,
9. Strzelanie z moździerza,
10. Wchodzenie i schodzenie z dachu,
11. Uderzanie,
12. Podnoszenie przedmiotów,
13. Śmierć,
14. Upadek
13. I wszystkie inne, które nie wymieniłem, a występują w grze.


Teraz żeby wykonać nową postać np. wysoki i chudy, to trzeba te wszystkie animacje wykonać od samego początku i to aż osiem razy (w każdym kierunku).

W czym tak naprawdę jest trudność. Trudność jest w tym, że jedna animacja postaci w jednym kierunku to średnio 20 (dwadzieścia) rysunków, które trzeba wykonać ręcznie. Teraz mnożąc to przez osiem daje nam liczbę 160 rysunków dla jednej postaci w jednej animacji. Teraz musimy to jeszcze pomnożyć przez liczbę wszystkich animacji jakie występują w grze. Mnożąc przez moje wyliczenie czyli 160 razy 14 daje 2240 rysunków, które trzeba wykonać (to jest tylko przybliżona wartość bo animacji postaci w grze jest o wiele więcej).

Więc jeśli ktoś chce wykonać nową postać w grze to musi się liczyć z wykonaniem przynajmniej 3000 (trzech tysięcy) rysunków.


Poniżej jest zdjęcie animacji dla śmierci postaci. Proszę zauważyć, że składa się ona aż z 35 rysunków (w jednym kierunku) i te 35 rysunków jest powtórzone aż osiem razy w każdym kierunku.
Załącznik:
Animacja.jpg
Animacja.jpg [ 247.28 KiB | Przeglądany 2888 razy ]


Jest taka modyfikacja, w której została stworzona nowa postać (wróg). Jest to JA2 Demise of Man, w której autor (Callahan) stworzył za pomocą kilku tysięcy rysunków animację obcych.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


Ostatnio zmieniony 08 lis 2010 16:27 przez Starchris, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Stridingshadow
Post : 08 lis 2010 16:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Starchris pisze:
13. I wszystkie inne, które nie wymieniłem, a występują w grze.

Skakanie, ciosy w sztukach walki, rzucanie granatami, chodzenie pod ścianą, dodatkowe animacje śmierci (zniszczenie głowy, masywna rana klatki itp)...

_________________
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 08 lis 2010 16:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Starchris pisze:
Więc jeśli ktoś chce wykonać nową postać w grze to musi się liczyć z wykonaniem przynajmniej 3000 (trzech tysięcy) rysunków.


To się nazywa dobra motywacja :-D


*
  WWW
Paker111
Post : 09 lis 2010 07:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 79
  • Dołączył: 07.07.2008
  • Skąd: Kraków/Słupsk


zachęcony recenzją zacząłem grać... i nie ugrałem daleko ;) Nie powiem, że poziom trudności był zbyt trudny (choć zaiste lekko nie ma i przypominają mi się tutaj podwójne szturmy pełnych oddziałów elity w RR) ale pewien błąd z tego co się zorientowałem zniechęcił mnie do grania. Mianowicie przy każdym wejściu do wrogiego sektora po 2/4 turach wyskakuje mi zwykle dwóch wrogów z krawędzi mapy (skąd przybywam) na plecy i po kilku na skrzydłach (co jeszcze mogę przeboleć). Niestety, ale nie widzę siebie w takiej walce (ciągle muszę mieć co najmniej dwóch ludzików pilnujących tyłów gdyż zdarza się, że komp powtarza ten manewr ze zmaterializowaniem się wrogów na moich pleckach), to jest po prostu wielkie nieporozumienie i skutecznie zniechęciło mnie do gry. Muszę jednak przyznać, że z tego co ugrałem to widzi mi się mod bardzo niezły. Życzę twórcy wytrwałości i powodzenia w dalszym jego rozwijaniu, ale póki co (ze względu na ów błąd) ja mówię temu modowi finito.

_________________
Polska nie ma przyjaciół, Polska ma interesy.


*
  WWW
lukkic
Post : 09 lis 2010 08:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


"Mianowicie przy każdym wejściu do wrogiego sektora po 2/4 turach wyskakuje mi zwykle dwóch wrogów z krawędzi mapy (skąd przybywam) na plecy i po kilku na skrzydłach (co jeszcze mogę przeboleć)"

Dokładnie tak jest. Sądziłem, że to może tylko u mnie dzieje się coś takiego jednak słyszę, że nie jestem osamotniony. Niemniej jednak nie zniechęciło mnie to do dalszej gry. Jak na razie jestem na etapie "rozpoznawania" tego zjawiska i nie odkryłem czy ci wrogowie (renegaci) to powiedzmy "posiłki" z innych sektorów. Faktycznie zdarzyło się to i u mnie, że atakując wybrany sektor np. "leśny" liczba wrogów ( na automatycznym rozstrzygnięciu) widniała 12 po czym w trakcie rozgrywki przeciwników pojawiało się ok. dwudziestu. ( To samo działo się podczas automatycznego rozstrzygnięcia - o ile się nie mylę)

Czy ktoś ma jeszcze jakieś inne spostrzeżenia ?

Kontynuując, nie jest to jeszcze powód aby rezygnować z gry (oczywiście jest to moje subiektywne tylko zdanie). Bardziej zniechęcało mnie w JA 2 v 1.13, gdy każdy z naszej grupy najemników posiadał snajperkę, dużo punktów celności i wysoki poziom doświadczenia aby nikt w sektorze im nie zagroził ( po prostu po jakimś czasie robiło się nudno i schematycznie) To tylko takie wtrącenie. Zobaczymy jak rzecz się będzie miała w przypadku LEGION 2. Mam nadzieję, że tak nie będzie. ;-)


*
 
Paker111
Post : 09 lis 2010 15:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 79
  • Dołączył: 07.07.2008
  • Skąd: Kraków/Słupsk


tylko, że z tego co gdzieś (nie pytaj mnie gdzie bo nie pomnę, ale chyba jak już to tutaj na forum) jakoś przypadkiem przeczytałem to niby błąd jest a nie samopomoc renegacka :D Wiadomo, że to dwa różne mody, ale w RR jak występowała taka samopomoc to np. samoobrona z sąsiednich sektorów od razu dołączała do walki (w trybie taktycznym, nie automatycznego rozstrzygnięcia) a wrogowie tak samo albo zaraz jak uszczuplił się ich stan osobowy (raczej tak). Co prawda nigdy nie wychodzili mi na plecki ale to kwestia ich położenia na mapie strategicznej była. Do tego zawsze po walce robili rekonesans kilkoma ziomkami (no ale to wszystko szło ustawić w pliku ini 1.13 tutaj zapewne też- niestety nie sprawdzę tego gdyż już usunąłem moda). Gdyby ktoś mógł to sprawdzić byłoby bardzo miło.

_________________
Polska nie ma przyjaciół, Polska ma interesy.


*
  WWW
lukkic
Post : 10 lis 2010 12:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


Masz rację, możliwe że jest tak jak piszesz. ;) W Renegate Republic jeszcze nie grałem (oprócz kilku sektorów jakiś czas temu) więc nie potwierdzę tej tezy ale Twoje spostrzeżenie wydaje się być słuszne. Też jestem zdania że jest to jakiś błąd z tą "nadmierną" ilością renegatów.

Teraz z kolei mam problem o czym pisałem w innym dziale. Mianowicie Po 5- 6 dniach moje konto zwiększa się o gigantyczne sumy rzędu 300- 400 tyś. W kolejnych dniach jest podobnie otrzymuję maile - Twoje konto zostało zasilone kwotą 10 000$ Jazz " Problem w tym ze tych maili dostaje w przeciągu dnia kilkanaście. I teraz tak - zdaję sobie sprawę z tego że jest to jakiś "błąd". Wiem, że raz na 5 dni milioner Oswald za pośrednictwem Jazza przesyła mi 10 000$. Grę już trzykrotnie odinstalowywałem i wgrywałem na nowo. Teraz sobie myślę, że może zależy to od zapisów gry, które przenosiłem z jednego komputera na drugi, ponieważ gdy grę zaczynam od nowa bez żadnych zapisów to działa prawidłowo.
Irytuje mnie to i nie za bardzo wiem co zrobić z tym.

Czy ktoś miał podobny problem ?

Myślałem o rozwiązaniu tej niedogodności i na myśl przyszły mi tylko takie rozwiązania:

1) Zacząć grę od nowa ... i za pomocą kodów ( czego bardzo nie lubię robić :\ ) dojść do sektora w którym zakończyłem grę. Również za pomocą kodów "wzmocnić" trochę drużynę i podciągnąć doświadczenie najemników. Zaczynać po raz czwarty grę nowymi najemnikami już mnie męczy tym bardziej że Legion 2 na początku jest trudny.

2) Zmienić coś w ustawieniach gry aby gotówka od Jazza "Zasilenie konta 10 000$" aby w ogóle nie przychodziła na moje konto. Jednak tego nie potrafię zrobić :wall: . I potem własnymi siłami zdobywać w grze fundusze np. sprzedając broń u "sklepikarzy"

3) Naprawić ten błąd z pomocą kogoś "mądrego" xD


*
 
Olinka
Post : 10 lis 2010 14:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 958
  • Dołączył: 26.08.2008
  • Skąd: A.I.M


Zasilanie własne czyli sprzedaz jest tu dosc ciezka.
I przychodzi dosc pozno.
Mnie nigdy nadmiar gotówki nie martwił :)
Druzyne wzmocnic mozesz robiac sobie 6 IMPów :)

Jezeli chodzi o atakujacych Cie z tyłu wrogów.
Kiedy rozstawiam ludzi zawsze usyawiam sie tak by miec tez oczy z tyłu :)
Robie takie akcje głównei w nocy i mam przewage, specjalnosci.

_________________
Pozdrawiam, Olinka

Moja mała "pasja"


*
 
lukkic
Post : 12 lis 2010 07:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


Dzięki za ciekawe porady. Masz rację można zrobić sobie 6 IMPów ;) tak jak w JA 2 v 1.13 o tym nie pomyślałem :-)


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie