Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
lukasamd
Post : 12 sty 2007 16:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Grałem w SS i zgadzam się z snickiem - tam to jest dobrze rozwiązane i wszystko jest klarowne.

Na pewno nie poczujmey się w JA3/3D jak w starym, dobrym JA2. Z drugiej jednak strony gra może zyskać na popularności - teraz, osoby nie mające wcześniej do czynienia ze strategiami z prawdziwego zdarzenia (czyt. osoby bardzo młode) podchodzą do JA2 raczej z niechęcią. Ile to już razy słyszałem:

"Ta gra wygląda jak przedwojenna pralka.." itp ;)

Ale tu liczy się klimat nie grafa. Jeżeli nowe części nie zapomną o klimacie to na pewno bedą dobre.


*
  WWW
Len
Post : 13 sty 2007 12:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Trzeba przyznać, że Brigade E5 to gra dla hardcore'owców. Ale czy JA3 zyska na popularności? Szczerze mówiąc - bardzo wątpię, a na pewno nie w Polsce. Przykładem może być JA3D, którym portale o grach prawie w ogóle się nie interesowały, podobnie jak innymi grami takimi jak Alfa Antiterror, która w Rosji świętowała sukcesy.


*
  WWW
Gość
Post : 13 sty 2007 20:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem


Mamy wiele samochodowek, jest wiele cRPG ze smokami i rycerzami i duzo roznej masci FPSow. A czemu tak malo jest gier w "naszym klimacie"?. Ano, odpowiedz jest prosta. Jak mowili poprzednicy, Jaggedopodobne produkcje naleza raczej do niszowej grupy rynku gier. Bo jak wiemy kombinacja taktycznego sterowania teamem z mocnym, pornograficznym :diabel2: odchyleniem w strone broni nie jest czesto spotykana. Tych gier nie spotyka w czolowce sprzedazowej. A szkoda, teraz niestety w duzej mierze chodzi o marketing. Biznes to biznes. Oczywiscie wsrod programistow jest wielu fanow JA i jakies tam zapotrzebowanie rynkowe jest. Co mam nadzieje spowoduje wydaniu gier bezkompromisowcyh i dorownojacych SS i JA. Poza tym, wydaje mi sie ze moze spolecznosc fanow JA nie jest duza, ale za to silna. Martwi mnie tylko ze pospiech, brak kasy i deadline'y moga zniweczyc wydanie dobrych gier. Pozostaje miec nadzieje ze nie bedzie to dotyczyc JA 3 i 7,62:-).
Co do Silent Srom:-D, to zgodze sie ze zaszlo nieporozumienie. Tam rzeczywiscie wszystko gra:-)


*
 
AzuR
Post : 16 sty 2007 14:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 78
  • Dołączył: 25.12.2006
  • Skąd: łódź city


Len pisze:
Problem polega na tym, że prostota w 3D to nie taka łatwa sprawa. Ja osobiście sobie nie wyobrażam takiego porządku i prostoty w JA3 co był w JA2. Kto grał w Brigade E5 wie dlaczego.




[glow=red]No i wlasnie tego sie boje :< [/glow]


*
 
Lemur
Post : 16 sty 2007 18:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


"Sign of the times"
Hej, Silent Storm byl udany. Brygada takze, jezeli potraktowac ja jako wprawke, czy swego rodzaju beta-wersje 7,62. Wiec ja jestem dobrej mysli:-).
Zreszta 7,62 ma byc mocno uproszczony (interface) w sstosunku do brygady...co juz mnie tak nie cieszy....(tak jak moze innych).


*
 
Lemur
Post : 06 lut 2007 23:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


Jak dla prawie każdego, czas idzie do przodu. Mam taką samą grafę i mam nadzieję że u mnie też nie będzie przycinać. Przecież to nie Oblivion do jasnej ciasnej!;-). Z drugiej strony Silent Storm to dziwna giera i potrafi przyciąć zdrowo. Szczegołnie przy eksplozjach, wyraźnie widać że komp to mocno oblicza i spod radiatora mu dymek idzie :P .Oczywiście mówię o maks detalach. Więc bardzo ważna prawidłowa optymailizacja. O wymagania się raczej nie martwie, tylko o jakość tej gry. Oby wyciągneli z tego enginu 150% możliwości.Tak sobie ostatnio porównałem screeny z Hammer&Sickle, Silent Storma z JA 3 i muszę powiedzieć że oprócz postaci grafa wygląda zdecydowanie lepiej. Poprawili cienie, jest więcej detali. No ale roboty przed nimi hoho! :) . Jak mówił Len powinien być antyaliasing i inne bajery, bo to co jest teraz to zwyczajnie trochę za mało.
A tak z innej beczki: podobno Fallout 3 jest opracowywany na enginie Obliviona. Jeżeli ta gra nie skończy jak niesławny Duke to będzie co oglądać. Hehe, wyobrażacie sobie JA na enginie Obliviona? ;) . Chociaż....jakby zrobili JA sensownie na podstawie jakiegoś Ghost recona....albo Company of Heroes (oczywiście zachowując cechy JA) to ludziska by walili drzwiami i oknami...:-(.


*
 
AzuR
Post : 09 lut 2007 14:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 78
  • Dołączył: 25.12.2006
  • Skąd: łódź city


Ale tu nie chodzi ( przynajmniej w moim mniemaniu ) o silnik, bajery i w ogole.... Zgadzam sie, technika idzie naprzod, i zeby przyciagnac rzesze graczy i fanow, potrzeba czegos wiecej niz fajnej fabuly i grywalnosci... Ale ludzie, rozumiem, silnik SS jak najbardziej pasi do tego co widzimy w JA2... Ale w obecnym stanie, grafika nie razi, a wrecz przyciaga tym ze jest ladna, prosta, nieskomplikowana... Wlasnie to chyba przyciaga do JA2... Ze mamy przed soba cos co nie razi, a w glebi czego znajdujemy godziny zabawy...

Mysle ze przejscie na silnik 3D zmniejszy troche "prostosc" gry, choc jestem dobrej mysli.


Poza tym, co do niszowosci gier jaggedopodobnych/...


W srodowisku w ktorym sie obracam, kogo nie pytalem o jaggeda, stwierdzil ze "jaki to kicz musi byc i nuda, zeby strzelac sie na tury". I taki wlasnie chybna stereotyp odpycha graczy od jaggeda... Ze gra akcji, oparta na turach, wieje nuda i nicoscia...


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970 01:00 przez AzuR, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Lemur
Post : 09 lut 2007 15:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


Zgadza się co do niszowości. Moi znajomi znają Jaggeda, ale to nie oznacza że pozostali też. Zastrzeżenia jakie mam do JA 3 tyczą tego że na razie po prostu za bardzo przypomina Silent Storma. Jazz bardziej przypomina JA, ale graficznie jest jednak gorszy jakościowo. Na różnych forach odzywają się "puryści" którzy mówią że dobra grafika jest niepotrzebna, że Jazz i JA 3 (szczególnie JA 3) to bezczeszczenie gatunku. I zdrugiej strony narzekają na na ich oprawę graficzną. Generalnie przeważają opinie negatywne, ludzie raczej ostro jeżdżą po obu grach. Krytykować jest łatwo, sprostać wyzwaniu i oczekiwaniom trudno. Prawda jest rzeczywiśćie taka że w sumie jest się o co martwić. Obie firmy (szczególnie niestety część MIST-landu) to nie są ogólnoświatowi potentaci jakościowi na rynku gier. Można się martwić brak nawiązań do JA i o słabą grafikę. Niestety brak dobrej grafiki nie musi też oznaczać dobrej grywalności, tylko po prostu bardzo niedopracowany produkt.
Mimo mieszanych uczuć, staram się być dobrej myśli.O ile w Jazz będzie poprawiony silnik fizyczny i chociaż trochę grafika, nie zawiedzie mechanika i będą cechy znane z JA to gra będzie pewnie dobra. Co do JA 3 przeczytałem wczoraj że screeny wszystkim nam znane w ogóle nie miały być dopuszczone do publikacji. Poza tym JA 3 jest we wczesnym etapie produkcji (inaczej niż Jazz) więc miejmy nadzięję że zmieni się dużo i na dobre. Pocieszające są też wypowiedzi niejakiego Richarda na Bear's Pitcie. O ile się sprawdzą - będzie święto. Jak się nie sprawdzą to gracze na całym świecie wyślą za nim list gończy i koleś będzie miał dożywotnią "czapę":-).


*
 
Len
Post : 09 lut 2007 15:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


No niestety AzuR masz rację. Pamietam jak kiedyś opowiadałem o JA2 pewnemu koledz,e który ciągle gra w Commandosa. Był strasznie napalony jak mu odpowiedziałem, a gdy na koniec dodałem, że ta gra jest turowa to dosłownie od razu z niej zrezygnował mówiąc, że lipa.

Najgorsze jest to, że tacy ludzie twierdzą, że strategie turowe są za łatwe bo ma się czas na myślenie. No dobra - rozumiem, że w Commandosie nie ma się czasu na myślenie więc wychodziłoby na to, że tam rozgrywka przypomina tą ze strzelanek? Turowość to jednak utrudnienie ponieważ nie ma czegoś takiego jak "przebiegne szybko i może mi się uda".


*
  WWW
Lemur
Post : 09 lut 2007 15:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


Pamiętam jak kiedyś namawiałem kumpla do zakupu gry Soldiers: Ludzie honoru. To bardzo dynamiczny i nietypowy RTS. Koleś lubił RTS i turówki, ale bardzo narzekał że Soldiers nie mają tur, chociaż mi to nie przeszkadzało. Więc są dwie strony medalu. Jednak prawda jest taka że rzeczywiście system turowy nie jest teraz popularny i ludziom się to raczej nie podoba.
Sorry za offtopa!


*
 
lukasamd
Post : 14 lut 2007 21:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


No niestety ten system kiedyś był wielki ale RTSy go wyparły. Na szczęście Jagged jest (i musi być) w turach zaś istnieje jeszcze kilka innych dobrych gier w tym systemie. Niestety jak widzę to ich grafika często mocno odstaje od RTSów co jeszcze bardziej może je dołować.

@Len - może i jest trudniejsze ale nie zawsze realistyczniejsze ;) - w prawdziwym świcie nie zawsze mamy czas na zastanawianie się czy to co robimy na pewno nam się uda (i to wcale nie musi być wojna! wystarczy zwykła lekcja szkolna ;) ). Mam nadzieję że w JA3 będą przerwania (w SS o ile pamiętam to były), dodaje to grze nieco akcji ;)


*
  WWW
Lemur
Post : 14 lut 2007 22:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


Były interrupty w Silent Stormie na pewno i nie wyobrażam sobie Jazz i JA3 bez przerwań.
Przed chwilą wpadłem na sposób unowocześnienia i "uatrakcyjnienia" systemu tur. Otóż może dobrą rzeczą byłby system turowy z bullet-timem?. Czyli odpowiednia ilość "spowolnienia" zależna od charakterystyk merca. Czyli coś jak Brygada e-5, ale z bardziej rozwiniętym "wątkiem bullet time". Nieeeee....to durny pomysł, to byłoby przekombinowane :P .
Tury jednak są najlepsze, lepiej nie psuć tego co jest dobre i sprawdzone.
Zastanawiam się jak będzie wyglądać ta tajemnicza "inicjatywa"w JA3, co się pod tym kryje??. Developerzy jakoś mgliście się na ten temat wypowiadają.


*
 
snick
Post : 14 lut 2007 22:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 686
  • Dołączył: 17.07.2006
  • Skąd: Zabrze


Cytuj:
Otóż może dobrą rzeczą byłby system turowy z bullet-timem?. Czyli odpowiednia ilość "spowolnienia" zależna od charakterystyk merca. Czyli coś jak Brygada e-5, ale z bardziej rozwiniętym "wątkiem bullet time". Nieeeee....to durny pomysł, to byłoby przekombinowane


Wielu graczy skarży się na to, że gra w turach jest za wolna i za mało dynamiczna... Wyobrażasz sobie, co by było przy zwolnieniu czasu? :diabel:


*
  WWW
Lemur
Post : 14 lut 2007 22:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 361
  • Dołączył: 11.01.2007


Hehehe :P
Pamiętacie taką starą komedię "Róźowa Pantera"?. Tam bardzo często inspektor Clousoe (czy jakoś tak) walczył ze swoim skośnookim trenerem wschodnich sztuk walk. Te sceny były kręcone na "spowolnieniu" i były za........ście zabawne i "bullet-timowe" (prematrixowe ;) ). Taka mała dygresja.
@snick
Nie do końca o to mi chodziło, bardziej o rodzaj RTS którego podczas walki możnaby było przełączyć w tryb "bullet-timowego" spowolnienia.


*
 
Len
Post : 15 lut 2007 10:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Bez przerwań daleko tym grom będzie do JA. Bez nich gra byłaby strasznie łatwa, bo to właśnie przez tury zastanawiamy się dwa razy zanim wykonamy ruch bo powstania z ziemi możemy nie przeżyć mimo iz jest nasza tura.

JA3 i JAZZ na 100% będą to miały.


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3  Następna