Poradnik obsługi programu INI EDITOR
Poradnik został napisany pod wersje 1.4.0.0 ale jest przydatny do każdej wersji (Wygląd okien może się różnić oraz niektóre opcje mogą się różnić).
1 Opis programu:
Program INI EDITOR pozwala na łatwiejsze modyfikowanie plików konfiguracyjnych. Pozwala na zmienianie setek opcji które nie zmieściły by się do ekranu opcji w grze. Pozwala na modyfikowanie ustawień, mechaniki, i systemów w grze. Można na przykład wyłączyć zmasowany atak na drassen, zmieniać obrażenia broni palnej, białej oraz mat. wybuchowych.
2 Opis funkcji
[img=http://img18.imageshack.us/img18/6553/inieditor1.jpg]
Od lewej:
Save File - zapisuje dokonane zmiany
Search - szuka danego wyrażenia
Clear Search Result - Wyczyszcza wyniki wyszukiwania
Select JA2 v1.13 MOD - wybierasz jaki plik konfiguracyjny chcesz zmienic (pomocne przy wielu zainstalowanych modach)
JA2 v1.13 INI-File - Można wybrać jaki plik chcesz zmienić.
Tytaj wszystkie opcje są podzielone na 10 kategorii:
JA2 Laptop Setings - Ustawienia IMP i tworzenie IMP
JA2 System Setings - ...
JA2 Video Setings - Ustawienia grafiki
JA2 Turunbased Animation Speed Setings - Szybkość tur
JA2 Sound Setings - Ustawienia dzwięku
JA2 Tactical Setings - Wybrane opcje mechaniki gry
JA2 Rain Setings - Ustawienia mechaniki deszczu oraz sposobu wyświetlania deszczu
JA2 Thunder Setings - Ustawienia piorunów
JA2 Gameplay Setings - Większość ustawień mechaniki gry.
JA2 HAM Setings Setings - Opcje dodane w Headrock's Assorted Modifications (mod dodający kilka rzeczy wbudowany w JA2 1.13)
3.1 Laptop Setings
Kod:
FALSE = NIE
TRUE = TAK
B/D = Brak Danych
TRUE = TAK
B/D = Brak Danych
MAX_IMP_CHARACTERS
Ile można zrobić IMP.
IMP_MALE_CHARACTER_COUNT
Ile można zrobić IMP facetów.
IMP_FEMALE_CHARACTER_COUNT
Ile można zrobić IMP kobiet.
IMP_MALE_1 do IMP_FEMALE_3
B/D
MIN_ATTRIBUTE_POINT
Minimalna ilość punktów umiejętności jaką można przydzielić IMP przy tworzeniu. Domyślna ilość to 35.
MAX_ATTRIBUTE_POINT
Maksymalna ilość punktów umiejętności jaką można przydzielić IMP przy tworzeniu. Domyślna ilość to 85.
IMPATTRIBUTEPOINTS
Ilość dodatkowych punktów umiejętności jakie można przydzielić przy tworzeniu IMP. Domyślna wartość wynosi 50.
MAX_ZERO_BONUS
Ilość punktów jakie zyskasz gdy ustawisz umiejętność na 0. Na przykład z 35 do 0. Domyślna wartość wynosi 15.
START_ATTRIBUTE
Ilość punktów jakie są przydzielone do każdej umiejętności na początku przydzielania. Domyślna wartość wynosi 55.
IMP_STARTING_LEVEL_COST_MULTIPLIER
Mnożnik kosztu zwiększenia o Poziom. Na przykład jeśli wartość wynosi 5 to na 1 poziom potrzeba 5 punktów umiejętności, z 1 na 2 poziom 10 punktów umiejętności a z 2 na 3 poziom 15 punktów umiejętności. Domyślna wartość wynosi 5.
IMP_BONUS_POINTS_FOR_DISABILITY
Ilość dodatkowych punktów umiejętności za danie IMP wady (DISABILITY). Domyślna wartość wynosi 20.
IMP_BONUS_POINTS_PER_SKILL_NOT_TAKEN
Ilość dodatkowych punktów umiejętności za nie przydzelenie umiejętności specjalnej (Snajperstwo, skradanie itp). Domyślna wartość wynosi 25.
MERC_AVAILABLE_DAY_ONE
Czy organizacja najemników MERC ma być dostępna od początku gry. Domyślna wartość to FALSE.
ALL_MERCS_AT_MERC
Czy wszyscy najemnicy z MERC mają być dostępni odrazu. Domyślna wartość to FALSE.
MERCS_DIE_ON_ASSIGNMENT
Czy najemnicy mogą zginąć podczas innych zadań (nie pod twoją komendą). Domyślna wartość to TRUE.
EASY_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EASY. Domyślna wartość to 1.
EXPRIENCED_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EXPRIENCED. Domyślna wartość to 2.
EXPERT_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EXPERT. Domyślna wartość to 3.
INSANE_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie INSANE. Domyślna wartość to 4.
3.2 System Setings
DEAD_LOCK_DELAY
Maksymalny czas (w sekundach) na jaki może pojawić się zegar (Kursor stopera) żeby uznać to za zawieszenie programu. Nie należy ustawiać zbyt niskiej wartości dla tego parametru, ponieważ niektóre rzeczy chwilę trwają. Domyślna wartość to 30
ENABLE_EMERGENCY_BUTTON_NUMLOCK_TO_SKIP_STRATEGIC_EVENTS
Pozwala na użycie klawisza NumLock do przewinięcia filmików w pałacu. Przydatne przy wystąpieniu błędów. Domyślna wartość to FALSE.
AUTO_SAVE_ON_ASSERTION_FAILURE
Czy gra powinna automatycznie zapisać grę kiedy pojawi się błąd. Domyślna wartość to TRUE.
3.3 Video Setings
VERTICAL_SYNC
Czy ma być aktywna synchonizacja pionowa. Wyłączenie przyspieszy grę ale może spowodować błędy w wyświetlaniu obrazu na monitorach LCD. Domyślna wartość to FALSE.
3.4 Turunbased Animation Speed Setings
PLAYER_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się twoich najemników podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie najemnik. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby najemnicy poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.
ENEMY_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się przeciwnika podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie przeciwnik. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby przeciwnicy poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.
CREATURE_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się robali podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie robal. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby robale poruszały się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.
MILITIA_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się militi podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie militia. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby militia poruszała się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.
CIVILIAN_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się cywili podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszczają sie cywile. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby ciwile poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.
3.5 Sound Setings
WEAPON_SOUND_EFFECTS_VOLUME
Ustawia głośność wystrzałów. Ustaw na 1 żeby wystrzały były głośniejsze.
3.6 Tactical Setings
REVEAL_ITEMS_AFTER_COMBAT
Ustawia czy przedmioty które upuszczą przeciwnicy mają zostać automatycznie odkryte czy trzeba je ręcznie poszukać. Domyślnie ustawione na TRUE.
ALLOW_TACTICAL_MILITIA_COMMAND
Ustawia czy można dowodzić militią. Domyślnie ustawione na TRUE.
3.7 Rain Setings
3.8 Thunder Setings
3.9 Gameplay Setings
3.10 HAM Setings Setings
Poradnik jest mojego autorstwa. Zezwalam na na kopiowanie, modyfikowanie, cytowanie w części lub w całości z zachowaniem praw autorskich serwisowi JACenter. Zezwalam na kopiowanie i rozpowszechnianie z zachowaniem praw autorskich.
Czekam na komentarze. Jutro postaram się coś jeszcze dodać. Większość błędów wyłapałem ale jak coś zostało to się nie krępujcie.