Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Ormus n2o
Post : 16 paź 2009 18:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 163
  • Dołączył: 10.10.2009


Wersja 0.4.7 bulid 21



Poradnik obsługi programu INI EDITOR


Poradnik został napisany pod wersje 1.4.0.0 ale jest przydatny do każdej wersji (Wygląd okien może się różnić oraz niektóre opcje mogą się różnić).

1 Opis programu:
Program INI EDITOR pozwala na łatwiejsze modyfikowanie plików konfiguracyjnych. Pozwala na zmienianie setek opcji które nie zmieściły by się do ekranu opcji w grze. Pozwala na modyfikowanie ustawień, mechaniki, i systemów w grze. Można na przykład wyłączyć zmasowany atak na drassen, zmieniać obrażenia broni palnej, białej oraz mat. wybuchowych.

2 Opis funkcji

[img=http://img18.imageshack.us/img18/6553/inieditor1.jpg]


Od lewej:
Save File - zapisuje dokonane zmiany
Search - szuka danego wyrażenia
Clear Search Result - Wyczyszcza wyniki wyszukiwania



Select JA2 v1.13 MOD - wybierasz jaki plik konfiguracyjny chcesz zmienic (pomocne przy wielu zainstalowanych modach)


JA2 v1.13 INI-File - Można wybrać jaki plik chcesz zmienić.

Tytaj wszystkie opcje są podzielone na 10 kategorii:

JA2 Laptop Setings - Ustawienia IMP i tworzenie IMP
JA2 System Setings - ...
JA2 Video Setings - Ustawienia grafiki
JA2 Turunbased Animation Speed Setings - Szybkość tur
JA2 Sound Setings - Ustawienia dzwięku
JA2 Tactical Setings - Wybrane opcje mechaniki gry
JA2 Rain Setings - Ustawienia mechaniki deszczu oraz sposobu wyświetlania deszczu
JA2 Thunder Setings - Ustawienia piorunów
JA2 Gameplay Setings - Większość ustawień mechaniki gry.
JA2 HAM Setings Setings - Opcje dodane w Headrock's Assorted Modifications (mod dodający kilka rzeczy wbudowany w JA2 1.13)



3.1 Laptop Setings

Kod:
   FALSE = NIE
   TRUE  = TAK

   B/D    = Brak Danych


MAX_IMP_CHARACTERS
Ile można zrobić IMP.

IMP_MALE_CHARACTER_COUNT
Ile można zrobić IMP facetów.

IMP_FEMALE_CHARACTER_COUNT
Ile można zrobić IMP kobiet.

IMP_MALE_1 do IMP_FEMALE_3
B/D

MIN_ATTRIBUTE_POINT
Minimalna ilość punktów umiejętności jaką można przydzielić IMP przy tworzeniu. Domyślna ilość to 35.

MAX_ATTRIBUTE_POINT
Maksymalna ilość punktów umiejętności jaką można przydzielić IMP przy tworzeniu. Domyślna ilość to 85.

IMPATTRIBUTEPOINTS
Ilość dodatkowych punktów umiejętności jakie można przydzielić przy tworzeniu IMP. Domyślna wartość wynosi 50.

MAX_ZERO_BONUS
Ilość punktów jakie zyskasz gdy ustawisz umiejętność na 0. Na przykład z 35 do 0. Domyślna wartość wynosi 15.

START_ATTRIBUTE
Ilość punktów jakie są przydzielone do każdej umiejętności na początku przydzielania. Domyślna wartość wynosi 55.

IMP_STARTING_LEVEL_COST_MULTIPLIER
Mnożnik kosztu zwiększenia o Poziom. Na przykład jeśli wartość wynosi 5 to na 1 poziom potrzeba 5 punktów umiejętności, z 1 na 2 poziom 10 punktów umiejętności a z 2 na 3 poziom 15 punktów umiejętności. Domyślna wartość wynosi 5.

IMP_BONUS_POINTS_FOR_DISABILITY
Ilość dodatkowych punktów umiejętności za danie IMP wady (DISABILITY). Domyślna wartość wynosi 20.

IMP_BONUS_POINTS_PER_SKILL_NOT_TAKEN
Ilość dodatkowych punktów umiejętności za nie przydzelenie umiejętności specjalnej (Snajperstwo, skradanie itp). Domyślna wartość wynosi 25.

MERC_AVAILABLE_DAY_ONE
Czy organizacja najemników MERC ma być dostępna od początku gry. Domyślna wartość to FALSE.

ALL_MERCS_AT_MERC
Czy wszyscy najemnicy z MERC mają być dostępni odrazu. Domyślna wartość to FALSE.

MERCS_DIE_ON_ASSIGNMENT
Czy najemnicy mogą zginąć podczas innych zadań (nie pod twoją komendą). Domyślna wartość to TRUE.

EASY_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EASY. Domyślna wartość to 1.

EXPRIENCED_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EXPRIENCED. Domyślna wartość to 2.

EXPERT_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie EXPERT. Domyślna wartość to 3.

INSANE_MERC_DEATHS
Ile najemników zginie w akcji na poziomie INSANE. Domyślna wartość to 4.


3.2 System Setings

DEAD_LOCK_DELAY
Maksymalny czas (w sekundach) na jaki może pojawić się zegar (Kursor stopera) żeby uznać to za zawieszenie programu. Nie należy ustawiać zbyt niskiej wartości dla tego parametru, ponieważ niektóre rzeczy chwilę trwają. Domyślna wartość to 30

ENABLE_EMERGENCY_BUTTON_NUMLOCK_TO_SKIP_STRATEGIC_EVENTS
Pozwala na użycie klawisza NumLock do przewinięcia filmików w pałacu. Przydatne przy wystąpieniu błędów. Domyślna wartość to FALSE.
AUTO_SAVE_ON_ASSERTION_FAILURE
Czy gra powinna automatycznie zapisać grę kiedy pojawi się błąd. Domyślna wartość to TRUE.

3.3 Video Setings

VERTICAL_SYNC
Czy ma być aktywna synchonizacja pionowa. Wyłączenie przyspieszy grę ale może spowodować błędy w wyświetlaniu obrazu na monitorach LCD. Domyślna wartość to FALSE.

3.4 Turunbased Animation Speed Setings

PLAYER_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się twoich najemników podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie najemnik. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby najemnicy poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.

ENEMY_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się przeciwnika podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie przeciwnik. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby przeciwnicy poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.

CREATURE_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się robali podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie robal. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby robale poruszały się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.

MILITIA_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się militi podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszcza sie militia. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby militia poruszała się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.

CIVILIAN_TURN_SPEED_UP_FACTOR
Szybkość poruszania się cywili podczas walki turowej. Opcja nie zmienia odległości na kture przemieszczają sie cywile. Zmienia on tylko szybkość animacji (przyspiesza grę). Ustaw na 0 aby ciwile poruszali się szybciej. Domyślnie ustawione na 1.

3.5 Sound Setings

WEAPON_SOUND_EFFECTS_VOLUME
Ustawia głośność wystrzałów. Ustaw na 1 żeby wystrzały były głośniejsze.

3.6 Tactical Setings

REVEAL_ITEMS_AFTER_COMBAT
Ustawia czy przedmioty które upuszczą przeciwnicy mają zostać automatycznie odkryte czy trzeba je ręcznie poszukać. Domyślnie ustawione na TRUE.

ALLOW_TACTICAL_MILITIA_COMMAND
Ustawia czy można dowodzić militią. Domyślnie ustawione na TRUE.




3.7 Rain Setings



3.8 Thunder Setings



3.9 Gameplay Setings



3.10 HAM Setings Setings

Poradnik jest mojego autorstwa. Zezwalam na na kopiowanie, modyfikowanie, cytowanie w części lub w całości z zachowaniem praw autorskich serwisowi JACenter. Zezwalam na kopiowanie i rozpowszechnianie z zachowaniem praw autorskich.

Czekam na komentarze. Jutro postaram się coś jeszcze dodać. Większość błędów wyłapałem ale jak coś zostało to się nie krępujcie.


Ostatnio zmieniony 03 lis 2009 23:34 przez Ormus n2o, łącznie zmieniany 8 razy

*
 
Zhenia
Post : 16 paź 2009 21:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Dobra robota, tyle że znalazłem błąd. Najemnicy z MERC nie giną, giną z AIM. A MERC to skrót od najemnik, po ang, stąd niejasność. Pozdrawiam.


*
 
Ormus n2o
Post : 16 paź 2009 21:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 163
  • Dołączył: 10.10.2009


Dzięki. Właśnie miałem wątpliwości co do tego.


*
 
Len
Post : 16 paź 2009 21:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Hmm... poradnik jeszcze nie ukończony ale wydaje mi się, że coś takiego będzie przydatne na stronie ;)


*
  WWW
Zhenia
Post : 16 paź 2009 21:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Nie ma sprawy. Teraz siedzę w 1.13 i jeśli będą niedokładności to myślę że będę w stanie poprawić :)


*
 
Stridingshadow
Post : 17 paź 2009 12:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Ormus n2o pisze:
DEAD_LOCK_DELAY
N/D

Ile czasu musi trwać "zawiecha" (znak stopera) zanim gra uzna ją za takową.
Nie powinno się ustawiać zbyt niskiej wartości dla tego parametru, ponieważ niektóre rzeczy rzeczywiście chwilę trwają.
Ponadto, lepiej poczekać 31 sekund niż ponownie włączać grę ;)

Ormus n2o pisze:
ENABLE_EMERGENCY_BUTTON_NUMLOCK_TO_SKIP_STRATEGIC_EVENTS
N/D

Kiedy ustawimy wartość tego parametru na "True" będziemy mogli użyć klawisza "NUMLOCK" aby przewinąć filmiki z pałacu (np. w razie zawiechy).
Nie jestem pewien czy ma to wpływ na inne wydarzenia historyczne.

_________________
Obrazek


*
 
Ormus n2o
Post : 17 paź 2009 13:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 163
  • Dołączył: 10.10.2009


Dzięki. Właśnie do takich potrzebuje pomocy :).


*
 
lukasamd
Post : 17 paź 2009 14:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Świetna sprawa, doskonały poradnik dla osób, które nie znają się za dobrze na JA2 1.13 (np. ja :D)
Aha, tylko pisze się "które" a nie "kture" - trochę to razi po oczach :)


*
  WWW
Ormus n2o
Post : 03 lis 2009 23:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 163
  • Dołączył: 10.10.2009


Przepraszam ,że tak długo nie było niczego ale nawet nie miałem czasu wstawić tego co zrobiłem(Miałem duże zaległości w szkole po 4 tygodniach nieobecności - technikum informatyczne). Dziś wstawiłem Tactical i stanąłem na tym:

SOLDIER_TOOLTIP_DISPLAY_LOCATION

SOLDIER_TOOLTIP_DISPLAY_BRIGHTNESS

i te wszystkie z początkiem

SOLDIER_TOOLTIP_DISPLAY_

mógłby ktoś mi pomóc z tym?


*
 
Kyuzo
Post : 07 lis 2009 09:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


One dotyczą informacji o wrogach (po najechaniu na nich mysią i kliknięciu ALT). Ustalamy jakie informacje chcemy zobaczyć, a jakie nie.

Należy zaznaczyć, że wymagane jest też ustalenie stopnia tej pomocy (Limited, Basic, Full, Debug).

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
SaviolaMaster
Post : 06 lut 2011 21:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 211
  • Dołączył: 23.12.2010


A ja mam pytanko czy można ustawić w ten sposób lub inny żeby nie wywalało z gry po osiągnięciu 100 poziomu przy życiu i sile oraz czy można np. zrobić coś takiego że nie możliwe jest wbicie 100 poziomu, tylko max 99(dla mnie ładniej wygląda a taka celność i tak się wbije na 100 prędzej czy później)


*
 
aszek
Post : 25 lip 2011 12:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 260
  • Dołączył: 13.11.2009


Czy jest możliwość zmiany budżetu którym dysponują sprzedawcy (np. Tony) ? Nie widzę w edytorze żadnego ustawienia które by to sugerowało, jest coś takiego w ogóle ? Wersja 1.13 (4452).

_________________
Obrazek kogo by tu jeszcze sprać, no kogo... ? - Wojmił (brat księcia Mirmiła)


*
 
micand1989
Post : 25 lip 2011 21:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


aszek pisze:
Czy jest możliwość zmiany budżetu którym dysponują sprzedawcy (np. Tony) ? Nie widzę w edytorze żadnego ustawienia które by to sugerowało, jest coś takiego w ogóle ? Wersja 1.13 (4452).

Niestety nie ma.
Ale jak chcesz się czegoś pozbyć bo ci się wala po inwentarzu to robisz Lewy ALT + LMB i sprzedajesz rzecz za pare dolców. (AWM = ok 1000$ , śmieci = ok 1-2$)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Gryf
Post : 25 lip 2011 22:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 138
  • Dołączył: 18.05.2008
  • Skąd: Warszawa


Nie ma ale mozna ustawic, zeby Tony byl caly czas na miejscu (w procentach ustawiasz jaka jest szansa ze go nie bedzie). Przynajniej mozesz miec pewnosc ze bedzie codziennie.
Cytuj:
Ale jak chcesz się czegoś pozbyć bo ci się wala po inwentarzu to robisz Lewy ALT + LMB i sprzedajesz rzecz za pare dolców. (AWM = ok 1000$ , śmieci = ok 1-2$)

To mozna zmienic w INI (procent ceny sprzedazy). Osobiscie nie polecam... za latwo kase zdobyc.
Pozdrawiam

_________________
I was born, like a twister, to walk alone.


Ostatnio zmieniony 25 lip 2011 22:20 przez Gryf, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
fogtrin
Post : 30 lip 2011 11:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 27.08.2010


mam problem właśnie z plikami ini
czy edytuje te w Data czy ten w Data 1.13 w grze nie widać żadnych zmian. proszę o pomoc


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna