Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
makuracik
Post : 21 sie 2011 15:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Witam,

piszę do Was jako do bardziej doświadczonych o pomoc w doborze składu. Daaawno nie grałem w JA2, a jako że wyszło nowe 1.13 to postanowiłem zagrać na modzie WF. Pograłem chwilę, ogarnąłem trochę zmiany, broni jeszcze jednak to już podczas grania. Chciałbym poradzić się w sprawie doboru zespołu, z założenia jak najmniejszej ilości najemników doskonale się uzupełniających. Mam zamiar zrobić 2 impów.

1. gunfighter, oburęczność, op. nocne, skradanie jako main killer w nocnych i koleś z 1 linii
2. sniper, op. nocne, skradnie, scout/spotter (nie pamiętam dokładnie, pozwala na określenie ilości wrogów), jako snajpera i w razie czego wsparcie w nocnych, na 1 linii z dunfighterem

Potrzebowałbym do składu kogoś do otwierania zamków i naprawy, z traitem demo do granatów i wysadzania, oczywiście jakiś medyk, ewentualnie ktoś jeszcze. Wiem że wszystko można impami zrobić, jednak resztę składu chciałbym mieć normalnych najemników ze względu na klimat i odzywki. Jesli trzeba to mogę wymienić 2 impa na merca, a w zamist tego stworzyć impa nie snajpera.

Grałem trochę na expert, było dosyć fajnie, drassen bez problemów (po wykombinowaniu opcji na kontratak), jednak wyrzutnie obok już ławizna, nie wiem jak jest potem czy nie zaczac na insane gry. W drużynie mam impa tylko przez omyłkę bron automatyczna expert, skradania nocne oborecznosc (teraz zrobie na pistolety), snajper jw, Hitman, Steroid, Imp doctor, potrzebowałem kogoś do wybuchów, wziąłem Nailsa mech/mat wyb, jednak słabo otwierał zamki i musiałem wysadzać ściany.

Jak już pisałem, chciałbym zdać się na wasze doświadczenie żeby dobrać fajnych najemników (klimat teksty umiejetności), tak żeby dawali radę i nie było ich za dużo, żeby jak najwięcej kombinować i myśleć. Operacje zawsze w nocy (kiedyś grałem zawsze w dzien, teraz chcę odmiane i mi sie podobało). Wiem że trochę chaotycznie..


*
 
micand1989
Post : 21 sie 2011 21:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Perry
Post : 21 sie 2011 22:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


makuracik pisze:
1. gunfighter, oburęczność, op. nocne, skradanie jako main killer w nocnych i koleś z 1 linii
2. sniper, op. nocne, skradnie, scout/spotter (nie pamiętam dokładnie, pozwala na określenie ilości wrogów), jako snajpera i w razie czego wsparcie w nocnych, na 1 linii z dunfighterem

Potrzebowałbym do składu kogoś do otwierania zamków i naprawy, z traitem demo do granatów i wysadzania, oczywiście jakiś medyk, ewentualnie ktoś jeszcze. Wiem że wszystko można impami zrobić, jednak resztę składu chciałbym mieć normalnych najemników ze względu na klimat i odzywki. Jesli trzeba to mogę wymienić 2 impa na merca, a w zamist tego stworzyć impa nie snajpera.


Widzę, że gustujesz w nocnych operacjach, to bardzo dobrze (to jedyna umiejętność, której nie możesz nabyć i szkolić w trakcie gry)
Dlatego polecam ci taki skład (sam nim niedawno ukończyłem 1.13WF).
1. IMP - nocne + w/g uznania
2. Tu polecałbym IMP 2 - nocne + rzucanie, lub snajperstwo, choć przyznam, że rzucanie bardziej sie przydaje.
3. Raven - nocne + broń auto., tak dla bezpieczeństwa dałbym jej HK 23, lub cos w tym stylu (tak, zeby za blisko nie podchodzili) Raven ponadto jest doskonałym ubezpieczeniem drużyny.
4. Spider - ktoś ze skradaniem i z nocnymi oczywiście (mało zwinności na początku, ale cóż od czego jest szkolenie) - najważniejszy atut - doskonały medyk
5. Maddog - nie trzeba mówić, że wejdzie wszędzie , otwieranie zamków (expert), Ja dodałem mu nocne dla bezpieczeństwa, bez experta radzi sobie równie doskonale, czyli nocne + otwieranie zamków, ważny atut - dobry mechanik
6. Numb - nocne + sztuki walki, ten pan załatwia sprawy kiedy trzeba zrobić to po cichu, dwie lepy i po sprawie, można wchodzić do budynku. Ważny atut - doskonale strzela serią..

Myślę że jak na poziom trudności (expert) to całkiem dobry i w miarę tani skład..
Jeżeli planujesz grać na insane, po zdobyciu Cambrii, utworzyłbym drugi oddział i zostawiłbym go w Drassen ze względu na te hordy co Dedriana tam wyśle..
2 skład dowolny: Ira, Dimitri, (po przejęciu 5ciu miast dołaczą Carlos i Miguel), tu również zmieniłem całej tej czwórce umiejętności ,dodając im nocne. O ile dobrze pamietam trzeba pogrzebać w pliku MercProfiles..
Do tej czwórki, dołączyłbym Steroida, doskonały tragarz i Razora ze wzgledu na teksty...

Mam nadzieję, że pomogłem... ;)

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


Ostatnio zmieniony 21 sie 2011 22:56 przez Perry, łącznie zmieniany 7 razy

*
 
makuracik
Post : 22 sie 2011 15:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Dzięki, wezmę pod uwagę :-). Jednak chciałbym żeby skład zawierał góra 4-5 osób, nie lubię mieć zbędnego balastu, 2 głównie do zabijania i 1-2 do ubezpieczenia lub zadań specjalnych, i chodzi mi tu o klimatycznych kolesi. Widziałem że Ferry z MERC to lekarz i explosive, tylko alkoholik, może go wypróbuje, zostałby jeszcze mechanik, Gasket słaby a Steroida zawsze biorę więc chciałbym kogoś innego ;-) Wielu killerów nie potrzebuje, starczą 2 impy i ktoś do osłony, wcześniej używałem hitmana i 3ciego impa lekarza ;-).

Ewentualnie Imp 1 Imp 2 Hitman Nails + medyk (Spider, Ferry, imp). Jednak kiedyś miałem Spider, była ok ale drętwa, mi najbardziej zależy na tekstach i klimacie :-)

PS. Jaka jest różnica między exper a insane? Tylko ilość przeciwników czy wzrasta też AI?


*
 
Perry
Post : 23 sie 2011 12:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


makuracik pisze:
Jednak chciałbym żeby skład zawierał góra 4-5 osób, nie lubię mieć zbędnego balastu, 2 głównie do zabijania i 1-2 do ubezpieczenia lub zadań specjalnych

Jak już masz 4-5ciu to nie zaszkodzi, dodać już tego szóstego.. (jak się wszystkimi wystrzelasz, a wróg cie zaskoczy to zawsze masz jeszcze jednego, który może uratować ci 4 litery).
No, ale jak tam sobie uważasz, ja myślę, że najważniejsze, żeby ekipa była zgrana i przydatna do misji , ale jeśli tobie chodzi o teksty najemników to niestety nie pomogę, nigdy nie dokonywałem wyboru składu pod tym względem.. Tak więc powodzenia życzę...

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
makuracik
Post : 23 sie 2011 13:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Wiadomo, że skład musi być zgrany. Może podasz swoich ulubionych, w szczególności medyka. Zastanawiam się nad Fox, albo kolejnym impem. Oraz jaka jest różnica w poziomach trudności expert/insane, tylko ilość wrogów czy również AI?


*
 
Perry
Post : 23 sie 2011 15:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


makuracik pisze:
Może podasz swoich ulubionych

No moi ulubieni to ci, których wymieniłem wyżej.. czyli, Raven, Spider, Numb i Maddog + IMP (lub dwóch).

makuracik pisze:
Oraz jaka jest różnica w poziomach trudności expert/insane, tylko ilość wrogów czy również AI?


Wydaje mi się (choć grałem tylko na insane), że chodzi jak zawsze o liczbę wroga w sektorach, ale są jeszcze zasadzki, które organizują patrole (głównie na skrzyżowaniach), oraz dodatkowo Dedriana wysyła hordy wojska do Drassen, kiedy tylko się dowie, że próbujesz je zdobyć...

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
makuracik
Post : 23 sie 2011 20:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Tak samo jak na expercie, ja zauważyłem więcej wrogów w porównaniu do expert. A przed zasadzkami broni trait jeden :-)
Ok, znajdę trochę czasu to pobawię się znowu w JA


*
 
Gryf
Post : 23 sie 2011 21:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 138
  • Dołączył: 18.05.2008
  • Skąd: Warszawa


Co do expert/insane mam ambiwalentne uczucia. Bez zmian w ini gralem na insane 6 impami i gram na expercie jednym impem + Ira + Hamous.
Na expercie jest o wiele mniej przeciwnikow. Na expercie miastach w sektorze max 12, na insane 20 i wchodza posilki z sasiednich (ale tyle zeby w sektorze sasiednim zostalo min. 10-12) wiec mozesz walczyc np. w Cambrii z ok. 40 w sektorze. Na insane w terenie mozesz sie spotkac z sytuacja ze wchodzisz do sektora z 20 wrogami a nastepnych 40 wchodzi ci z 2 sasiednich, wiec warto miec w oddziale zwiadowce.
Natomiast po zdobyciu samow przy Chitzenie w obu grach siedzialem i naprawialem sprzet pare dni. Na insane (6 impow + Ira) weszlo mi raz 20 elity i spokoj. Na expercie (Imp + Ira + Hamous) atakowali mnie czesto, rowniez w nocy, w sumie 8 razy.
Nie wiem co o tym myslec..dlatego ze bylo 3 najemnikow w sektorze zamiast 7?
Poki co darowalem sobie 1.13 i probuje SJ:)

_________________
I was born, like a twister, to walk alone.


*
 
makuracik
Post : 24 sie 2011 14:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Powiedz jeszcze gdzie więcej taktyki musiałeś zastosować - 6imp insane / 3 merc expert? Oraz Twoich ulubionych (z charakteru najemników)


*
 
Gryf
Post : 24 sie 2011 18:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 138
  • Dołączył: 18.05.2008
  • Skąd: Warszawa


Zdecydowanie na insane z 6 impami. Jest o wiele ciezej walczyc.
Na expercie imp (operacje nocne, cichy i zwiad) wchodzi w nocy do sektora i systematycznie go oczyszcza z tych 10-12 wrogow za pomoca P90. Czasem sie zdaza, ze nawet nie zdaza zaalarmowac kolegow ze w sektorze jest jakis wrog. Ira i Hamous juz nie biora udzialu w walce.
Na insane wrogowie sa silniejsi i lepiej uzbrojeni. Ale przede wszystkim liczniejsi. Walka w sektorze z 60 wrogami nie jest niczym niezwyklym, wiec jeden IMP nie da sobie rady. To wymusza zastosowanie jakichs taktyk i rozstawienia (juz nie chodzisz i nie szukasz wrogow - sami cie znajda) w zaleznosci od rodzaju sektora oraz kierunku wchodzenia przeciwnikow.
Osobiscie wole IMP od AIM. Mi bardziej zalezy na skutecznosci skladu i dopasowaniu umiejetnosci niz na odzywkach. Stad tylu IMP-ow:
1. operacje nocne, cichy, zwiad
2. snajperstwo, szkolenie
3. snajperstwo, szkolenie
4. snajperstwo, szkolenie
5. inzynier, bodybuilding
6. dowodca druzyny (przydaje sie szczegolnie dla snajperek, moga spokojnie oddac 2 strzaly ze snajperek automatycznych), mysliwy
Z takim skladem mozna zagrac np tak: 1 szuka wrogow, po czym siedzi cicho w krzakach (ewentualnie dobija zamotanych rannych) a 2, 3, 4 robia swoje przez pol mapy. Jak zostaje ich kilkunastu 1 konczy sprawe w tradycyjny sposob.
Co do AIM to jak pisalem praktycznie ich nie kupuje. Kiedys najczesciej bralem Barryego, Buns, Ivana, Raven, czasem Thora, Lynxa.

_________________
I was born, like a twister, to walk alone.


*
 
makuracik
Post : 24 sie 2011 19:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 21.08.2011


Z tego co napisałeś to masz podobną taktykę jak ja kiedyś do zwykłego JA 2. Zbunkrować ludzi na dachu i wystrzelać jak kaczki. Czyli na insane niemożliwe jest chodzenie 2-3 osobami w nocy i killowanie? Chyba zostaje zrobić impy i sprawdzić :-)

edit:
Jest opcja żeby zmienić traity jednego z IMPów z aktualnej rozgrywki bez tworzenia nowej gry?


Ostatnio zmieniony 24 sie 2011 20:58 przez makuracik, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Gryf
Post : 24 sie 2011 21:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 138
  • Dołączył: 18.05.2008
  • Skąd: Warszawa


Mysle ze mozliwe jesli zrobisz 3 na nocne, cichy i zwiad (drugi i trzeci zamiast zwiad cos innego). Do tego kazdy p90 plus bron z wiekszym zasiegiem (polecam famasa z tlumikiem) i ghillie. Problemem bedzie robienie milicji w miastach i mobilnej. Sama Ira nie wydoli :) Kiedys jak mi na Cambrie weszli to ze 100 zielonych zostalo kilkunastu. Trzeba ja jak najszyciej wyszkolic albo bronic sektorow miejskich impami w czasie szkolenia.
Cytuj:
Jest opcja żeby zmienić traity jednego z IMPów z aktualnej rozgrywki bez tworzenia nowej gry?

Nie ma, chyba zeby grzebac gdzies w plikach ale na tym sie nie znam :)

_________________
I was born, like a twister, to walk alone.


Ostatnio zmieniony 24 sie 2011 22:37 przez Gryf, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
soq
Post : 23 wrz 2012 20:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 20.09.2012


Jak w temacie.
Jakim imp-em najczęściej gracie(jakie umiejętności) i przy jakim systemie umiejętności (tym wcześniejszym czy najnowszym)?
Co sądzicie o używaniu broni białej (w tym rzucanej) i walce wręcz?

Osobiście preferuje i.m.p-a na kształt shadowa. Spec od cichej roboty, czyli daje leśnika, nocne operacje, zwiad, walkę bronią (nie wiem czemu w mojej wersji jest opisana jaka walka wręcz), wręcz lub kamuflaż lub na co tam mnie najdzie ochota. oczywiście tylko 4 z tych.
Ostatnio polubiłem własnie broń białą, takie zakradanie się w kamuflażu z nożami daje całkiem nowe doznania.

Dodam, że nie za bardzo lubie używania większej ilości impów niż jednego, jakieś to takie mało klimatyczne moim zdaniem :-D


*
 
micand1989
Post : 23 wrz 2012 22:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Chciałbym nadmienić że istnieje już dużo tematów o takiej treści :>

umiejetnosci-imp-t2532.html?hilit=IMP
ilosc-imp-w-1-13-wildfire-t3113.html?hilit=IMP
2-master-perki-t2960.html?hilit=IMP
pomoc-w-doborze-skladu-t2742.html?hilit=IMP
patch-4552-i-duzy-problem-t2717.html?hilit=IMP
problem-z-amunicja-i-poczatkowym-wyposazeniem-imp-a-nas-t2528.html?hilit=IMP
traitsy-gdzie-jestescie-czyli-gdzie-wcielo-osobowosci-impow-t2436.html?hilit=IMP
jaki-sklad-t2265.html?hilit=IMP
ogolnie-o-1-13-t24.html?hilit=IMP

to są tylko tematy z 1.13
ze zwykłej podstawowej wersji jest jeszcze więcej

@Starchris
Weź to przyklej do któregoś

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 23 wrz 2012 22:09 przez micand1989, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron