Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
lost
Post : 29 paź 2013 21:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Cześć, właśnie testuje nowe JA 1.13. Wszystko, jak zwykle super, ale nasuwa mi się małe pytanie.
Pamiętam, że we wcześniejszych odsłonach moda, używałem jakieś dodatkowej nakładki dającej lepszy sprzęt na start (szczególnie było to widać na IMPach, którzy zaczynali ze sprzętem związanym z ich umiejętnościami (snajper dostawał karabin snajperski itd.). Całkowicie pasuje to do mojego widzenia gry i zastanawiam się, czy do 6515 jest również taka nakładka?

_________________
Obrazek


*
 
SaviolaMaster
Post : 29 paź 2013 22:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 211
  • Dołączył: 23.12.2010


Sprzęt startowy dla IMP możesz edytować w pliku IMPItemChoices.xml, a wartości które cię interesują (tj. nr itemu) znajdziesz z kolei w katalogu Items.xml.
Ew. nakładka, o której wspominasz to zapewne właśnie zmodyfikowany plik IMPItemChoices.xml.
W tym pliku masz pełną swobodę działania - przydzielasz itemy do konkretnej kategorii, da się ustawić tam wszystkie warianty.


*
 
lost
Post : 30 paź 2013 13:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Czy istnieje jakiś plik już sporządzony dla najnowszej wersji 1.13? Bardzo ciężko się w tym połapać.

_________________
Obrazek


*
 
SaviolaMaster
Post : 30 paź 2013 16:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 211
  • Dołączył: 23.12.2010


lost pisze:
Czy istnieje jakiś plik już sporządzony dla najnowszej wersji 1.13? Bardzo ciężko się w tym połapać.


W jakim sensie sporządzony? Tam nie ma nic do ogarniania o to chodzi ;), masz napisaną nazwę do jakiej umiejętności się to tyczy (np. sniper i wtedy jakie itemy dostaniesz po wybraniu snajpera), po 50 slotów na każdą kategorię, tylko musisz sprawdzić przed dodaniem itemu do listy czy nie ma przypadkiem rozmiaru <size>99</size> bo takie wywalają grę (są za duże i nie mieści się zdjęcie w grze).
Zresztą jest temat o tym na forum, obszernie wyjaśnione krok po kroku:

http://forum.jagged-alliance.pl/modyfik ... vest#p2888

oraz temat częściowo temu poświęcony:

http://forum.jagged-alliance.pl/inne/ar ... tml#p56247


*
 
micand1989
Post : 30 paź 2013 18:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Jako że jeszcze w tym roku planuję wydać aktualnie robioną modyfikację to mogę uchylić rąbka tajemnicy...

Tutaj masz plik IMPItemChoices.xml...
Załącznik:
IMPItemChoices.rar [1.33 KiB]
Pobrany 196 razy

Jeden zestaw dla każdego, niezależnie od specjalizacji (bez żadnych śmieci typu kulki, cygara, browar):
Hełm SWAT
Kamizelka SWAT (+płyty)
Spodnie SWAT (+nakolaniki)
KAC PDW (+kolimator, chwyt)
2x mag 6x35 AP
Plecak TIMS
Zasobnik TIMS
Elektr. ucho
Maska gazowa
Nóż

@lost
skąd najnowsza wersja 6515 ?
Ewentualnie odpisz w temacie http://forum.jagged-alliance.pl/ja2v113 ... e-t24.html

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 30 paź 2013 19:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
SaviolaMaster
Post : 30 paź 2013 21:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 211
  • Dołączył: 23.12.2010


@micand1989

Robisz moda SWAT'owskiego? :)
Planowałem zrobić coś takiego ponad rok temu ale nie miałem umiejętności i czasu by sobie to przyswoić wszystko, dziś z kolei brak mi wystarczającej ilości czasu i jakoś takiej pełnej wizji tego.


*
 
Hanti
Post : 03 sie 2016 14:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Temat stary, ale sprawa aktualna, więc nie widzę sensu zakładania nowego.

W nawiązaniu do "nakładki dającej lepszy sprzęt na start" / "moda SWAT'owskiego" pragnę poinformować, że spróbowałem właśnie modyfikacji pod nazwą ARULCO VACATIONS v1.06a (na bazie JA2 v. 7609 wersja angielska). Modyfikacja zawiera właśnie to podejście, o którym wspomniane było w wątku.

Z jednaj strony najemnicy, w tym typu IMP, startują z pozycji dobrze/właściwie przygotowanej ekipy do obalenia rządu, a z drugiej strony armia rządowa nie biega z pistolecikami, tylko nawet w najdalszych zakątkach, jakieś karabiny ma (plus hełmy czy kamizelki).

Zawsze mnie wkurzała bajkowa fabuła i zasada zaczynania od pistolecików, więc przynajmniej ten aspekt sprawy jest tu załatwiony pozytywnie. Fabuła niestety ta sama, znaczy nasi bojownicy o wolność dla ludu pracującego miast i wsi (czyt. górników) walczą z władzą za pieniądze odjęte od ust byłego polityka, który nie może ścierpieć, że lud ma źle. Ja to bym wolał fabułę w stylu Psów wojny Frederika Forsytha.

Np: "Informacja o odkryciu gigantycznych złóż srebra w kopalniach w maleńkiej afrykańskiej republice Arulco trafia na biurko sir Enrico Chivaldori, prezesa potężnej spółki wydobywczej z siedzibą w Londynie, byłego prezydenta tego kraiku. Cyniczny przedsiębiorca postanawia doprowadzić do kontrolowanego przewrotu stanu w Arulco i przekazania władzy w republice marionetkowemu prezydentowi, który za utrzymywanie go u władzy pozwoli czerpać zyski z kopalń spółce prezesa Chivaldori. W celu realizacji zamierzeń do Arulco wysłany zostaje dobrze wyekwipowany zespół międzynarodowych najemników, których celem jest zabicie członków obecnego rządu, pokonanie armii i sił bezpieczeństwa i przejęcie kontroli nad terytorium do czasu ustanowienia reżimu sponsorowanego przez prezesa Chivaldori).

Więc niestety nie ma zmian fabuły i są zombi (ale to można łatwo wyłączyć w opcjach gry), ale za to jest cała reszta:
1. zespół najemników (np .10 sztuk IMP) wyposażony w karabiny samopowtarzalne M14 kalibru 7,62 × 51 mm, pistolety (głównie Colty 1911) jako broń boczną, granaty, jakieś pancerze typu kevlar czy flak oraz właściwą ilość amunicji. Amunicja najbardziej mi przypadła do gustu, bo po cóż brać Luizę Buzz z Minimi bez paru skrzynek amunicji? No dobra, ma tylko 200 sztuk amunicji w broni i jedną taką paczkę w zapasie, ale przynajmniej może strzelać seriami bez bólu, że zabraknie w pierwszym sektorze z poważnym oddziałem wroga.
2. pozostali ochotnicy w organizacjach też mają pozmieniane zestawy ekwipunków i niektóre cechy, w sumie jest tu dużo nowości, cały pomysł polega na konstatacji, że skoro dodano kupę nowych najemników nie występujących w oryginalnym JA2, to trzeba trochę popracować nad wzajemnymi relacjami, pozycją każdego w ofercie i ich wyposażeniem, by pasowało do nowych realiów.
3. są nowe animacje granatów i eksplozji, nie wiem czy nie ma ich gdzieś indziej, ale fajne, znacznie bardziej przypominające to, co się kojarzy z wybuchem granatów.
4. rebelianci są w Omercie i wpadamy w sam środek zadymy pierwszego dnia, a nie po zakończeniu zabawy, jak w oryginale.
5. patrole wojska mają inny skład, inne wyposażenie i w ogóle bardziej przypominają armię.
6. stworzono siły bezpieczeństwa, obok armii. Zamiast żółtych koszul bez wartości bojowej są białe koszule agentów bezpieczeństwa. Wcale nie są słabi :)
7. są jakieś nowe (50+) urządzenia/budynki (facilities) w różnych lokalizacjach. Kraj ma przypominać normalne państwo.
8. plus zwyczajowo trochę więcej różnych przedmiotów, najemników czy postaci, takie tam bajery.

Jednak dla mnie najważniejsze było, że autor usunął pomysł, by gra polegała linearnym zdobywaniu coraz lepszych broni (I do not like linear game design. The progression, as it is, seems to try to accomplish two things: slowly bring the Player along from pistols to SMGs to rifles to RPGs, etc., and to showcase all the weapons in the weapon database. Neither of those things have anything at all to do with fighting against a realistic army). Przecież to nie miało sensu. Skoro wylądowaliśmy jako grupa wynajętych zabijaków, by usunąć rząd wraz z silami bezpieczeństwa jakiegoś kraju, to na pewno wzięliśmy ze sobą właściwy sprzęt, a rząd na pewno ma armię wyposażoną w karabiny.

Armia nadal ma oddziały regularne i elitarne, ale sama zmiana uzbrojenia, jak pisze autor, jest bardziej subtelna i logiczna. Nikt nie wysyła przeciwko "commmndo types" chłopców z pistoletami, ewentualnie pistoletami maszynowymi (Some of the ordinary soldiers in the back-country will have bolt-action rifles, carbines, and old sub- and light machine-guns and maybe a few pistols . . . but not .38's, yo -- that's a civilian weapon. The quality increases within the Regular Army to reach M14 and FN-FAL rifles and mid-range automatic weapons. The Elite start out with M14/M16 rifles, newer machine-guns, and get better equipment as the war progresses).

Podpiąłem się pod temat, bo podobnie jak kolega "nie miałem umiejętności i czasu by sobie to przyswoić wszystko" i samemu modyfikować, a tu znalazłem taki punkt myślenia, jak mój.

Na końcu kasa. Tak, w tej modyfikacji startujemy z wysokiego pułapu i możemy sobie zaszaleć. Jak ktoś widział sens w tym, żeby atakować z jakimiś podrzędnymi najmitami, a "dobrych" zostawić na koniec, to się rozczaruje. Tu można wynająć dobrych. Nie trzeba już kombinować z wynajęciem kolesi na 1 dzień i przejęciem karabinu przez IMP-a ;-)

To to nie była organizacja najemników, tylko jakieś dziadostwo. W "Wakacjach" wszystko jest urealnione. Pistolety mają cywile lub agenci służby bezpieczeństwa (ale to raczej cięższe pistolety). Wojsko chodzi z karabinami typu SKS przynajmniej, albo jakimiś pamiątkami z drugiej wojny w stylu Garand. Nasi lądują dobrze wyposażeni i natrafiają na równie dobrze wyposażonego przeciwnika.

Jak komuś się to podoba (mi bardzo!) to polecam.

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
lukasamd
Post : 03 sie 2016 21:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Dzięki za info! Zachęciłeś mnie do rzucenia okiem na tego moda :)


*
  WWW
SHAGGED
Post : 29 kwie 2020 16:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


micand1989 pisze:
Jako że jeszcze w tym roku planuję wydać aktualnie robioną modyfikację to mogę uchylić rąbka tajemnicy...

Tutaj masz plik IMPItemChoices.xml...
Załącznik:
IMPItemChoices.rar

Jeden zestaw dla każdego, niezależnie od specjalizacji (bez żadnych śmieci typu kulki, cygara, browar):
Hełm SWAT
Kamizelka SWAT (+płyty)
Spodnie SWAT (+nakolaniki)
KAC PDW (+kolimator, chwyt)
2x mag 6x35 AP
Plecak TIMS
Zasobnik TIMS
Elektr. ucho
Maska gazowa
Nóż
...

Gdzie należy umieścić ten plik po rozpakowaniu? W katalogu głównym gry czy w którymś z innych podkatalogów typu "Data", "Tools", "Profiles" ??
I czy po skasowaniu pliku gra wraca do poprzedniej wersji i stabilnie chodzi? Bo przetestować można, ale żeby była opcja powrotu do wersji oryg. :)

EDIT:
Czy występuje w skrypcie Forum opcja Spoiler, żeby móc schować część cytowanego tekstu w schowek?


*
 
Starchris
Post : 29 kwie 2020 17:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


SHAGGED pisze:
Gdzie należy umieścić ten plik po rozpakowaniu?

Data / TableData / Inventory / tu jest ten plik
Data-1.13 / TableData / Inventory / i tutaj też

Zachowaj oryginalny plik, jak coś pójdzie nie tak, to wkleisz go z powrotem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
SHAGGED
Post : 29 kwie 2020 21:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Starchris pisze:
Data / TableData / Inventory / tu jest ten plik
Data-1.13 / TableData / Inventory / i tutaj też

Zachowaj oryginalny plik, jak coś pójdzie nie tak, to wkleisz go z powrotem.

Dzięki, przetestowane działa. Powrót do opcji wyjściowej również.

Nie wiem czy z tego skorzystam, Dobre spluwy, pancerz na 98% łącznie, wszelkie super bajery dodatki do giwer, słuchawki itp więc w zasadzie ekipa nie do ruszenia, zwłaszcza jak jeszcze zrobisz większą ilość IMP ze specjalizacją i z takim pakietem startowym, to w zasadzie możesz od razu iść na królową i po zabawie :).

Chyba, że tworzysz takiego jednego, dwóch i reszta zwykli goście z AIM MERC to może i wtedy ma sens, chociaż mieszane uczucia.

EDIT:
Ale coś pośredniego może byłoby ciekawego. Mi by wystarczyło jak mógłbym samemu wybrać dodatki. W sensie, że coś z lekkich/średnich karabinków (czyli np jak wybieram Broń aut, strzelec wyborowy, zwiad albo coś innego) to dostaję na starcie taki średni właśnie karabinek. I jakbym mógł do tego sam dobrać zestawy PP albo najlepiej apteczkę, zestaw narzędzi, ilośc magazynków itd... bez całego super hiper kompletu.


*
 
DanielS
Post : 30 kwie 2020 00:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 07.09.2014




*
 
SHAGGED
Post : 30 kwie 2020 07:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 30
  • Dołączył: 19.04.2020


Na chwilę obecną pozostanę raczej przy obecnej wersji Moda, dla mnie po tyyyylu latach przerwy grania w zwykłego JA2 to i tak jest wiele nowości więc jakoś dam radę z zestawem startowym.

Ten zestaw SWAT był zarąbisty, ale wtedy byłoby już zbyt prosto, zwłaszcza na początku gdzie praktycznie nigdzie nie musisz się chować bo zgarniasz każdego gościa z większej odległości, słyszysz wszystko dookoła więc nikt Cię nie zaskoczy z boku..


*
 
Pietrov
Post : 30 kwie 2020 15:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 14.06.2015


SHAGGED pisze:
Na chwilę obecną pozostanę raczej przy obecnej wersji Moda, dla mnie po tyyyylu latach przerwy grania w zwykłego JA2 to i tak jest wiele nowości więc jakoś dam radę z zestawem startowym.

Ten zestaw SWAT był zarąbisty, ale wtedy byłoby już zbyt prosto, zwłaszcza na początku gdzie praktycznie nigdzie nie musisz się chować bo zgarniasz każdego gościa z większej odległości, słyszysz wszystko dookoła więc nikt Cię nie zaskoczy z boku..



Hehe, jestem na tym samym etapie do Ty tylko w innym wątku.

Grałem w AIMNAS. Kiedy robię własnego IMP z klamkami nawet średniej klasy gra jest zbyt łatwa. Dochodzisz do Drassen i masz już bombę atomową.

Jednak klasyczny HK 10 mm u dwóch IMP na start to lepsza zabawa:).


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron