Jagged Alliance Center - Forum

Dzisiaj jest 23 lip 2018 10:08


Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Pawwwle
Post : 02 lut 2010 20:26
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Na JAC od: 28.01.2010


Witam

Już dawno przeszedłem JA, JA2 i JA2:UB i teraz już nie mogę się doczekać aż zagram w modyfikację 1.13 tak na poważnie - od początku do końca. Wstrzymuje mnie jednak fakt, że wytrychy nie działają w skrzynkach z narzędziami, a noktowizory na hełmach. I najgorsze jest to, że wraz z pojawianiem się nowszych wersji, nic się nie zmienia w tej kwestii. Trzeba więc używać ich po staremu i w ten sposób marnuje się wiele cennego miejsca. Czy ktoś wie kiedy to się zmieni? Może autorzy modyfikacji zapomnieli o tym problemie? :D


*
 
lukasamd
Post : 02 lut 2010 20:50
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5294
  • Na JAC od: 31.05.2006


To zależy, jak rozumiemy umieszczenie tych elementów - np. gdy mamy noktowizor w hełmie, ja to rozumiem że jest założony na hełm, lecz nie spuszczony na oczy. To wyjaśnia, dlaczego nie otrzymujemy wtedy profitów z jego użytkowania - w rzeczywistości nie jest używany, tylko sobie leży.
Wydaje mi się, że powodem może być to, że niektóre połączenia trzeba blokować np. okulary przeciwsłoneczne + noktowizor. Możliwe, że w wypadku umieszczenia ich w hełmie występuje problem z blokowaniem, więc nie ma sensu dawać profitów, jeżeli są tak umieszczone (ale to tylko moje podejście, nie wiem czy naprawdę taki problem występuje).

W niektórych wypadkach jednak rzeczywiście przeszkadza i nie ma żadnych przeciwwskazań, aby przedmioty mogły być używane np. wytrychy o których napisałeś... czy ten najemnik jest tak tępy, że naprawdę w potrzebie nie może sam ich sobie wyciągnąć? :D
O właśnie... teraz wpadłem na coś innego! Może silnik gry "skanuje" w poszukiwaniu takich przedmiotów tylko pierwszy poziom ekwipunku, zaś wszelkie dodatki nie są już brane pod uwagę?

_________________
Blog Łukasz Tkacz


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 02 lut 2010 21:58
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Na JAC od: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Pawwwle pisze:
Trzeba więc używać ich po staremu i w ten sposób marnuje się wiele cennego miejsca.

Noktowizory montuje się na hełmie, aby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku.
Fajnie byłoby, gdyby można było nosić naraz noktowizor + maskę gazową + elektroniczne ucho i otrzymywać z tego profity.
Jednak należy pamiętać, że w v1.13 noktowizory dają profity w złym oświetleniu(noc, podziemie), i kary w dobrym oświetleniu (dzień, światła reflektorów), a zatem wynikające z nich modyfikatory nie są zawsze pożądane.

Uważam, że obecny system ekwipunku jest całkiem rozsądny, na twarzy noktowizor/okulary, na uszach elektroniczne ucho, na hełmie nieużywany sprzęt optyczny (noktowizor bądź okulary) + ew. dodatkowa osłona twarzy (okulary balistyczne, maska ze szkła pancernego bądź stali) + ew. elementy maskujące (bandany, osłony na hełm itp), maska gazowa w torbie na pasie (do użycia w razie ataku gazowego, bieganie cały dzień w masce nie jest przyjemne, poza karą za zmniejszoną widoczność, powinno być jeszcze szybsze tracenie energii).

lukasamd pisze:
O właśnie... teraz wpadłem na coś innego! Może silnik gry "skanuje" w poszukiwaniu takich przedmiotów tylko pierwszy poziom ekwipunku, zaś wszelkie dodatki nie są już brane pod uwagę?

Ano, był kiedyś taki problem.
Z tego co pamiętam, w starszych wersjach v1.13 i DBB-Cosplay był problem z magazynkami w ładownicach modularnych zamontowanych na kamizelkach MOLLE.
Dopiero w którejś odsłonie umożliwiono 'automatyczne przeładowanie' (l-klik na ekranie taktycznym po wyczerpaniu amunicji) z ładownic modularnych w kamizelce.

_________________
Obrazek


*
  YIM
Pawwwle
Post : 03 lut 2010 13:53
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Na JAC od: 28.01.2010


lukasamd pisze:
To zależy, jak rozumiemy umieszczenie tych elementów - np. gdy mamy noktowizor w hełmie, ja to rozumiem że jest założony na hełm, lecz nie spuszczony na oczy. To wyjaśnia, dlaczego nie otrzymujemy wtedy profitów z jego użytkowania - w rzeczywistości nie jest używany, tylko sobie leży.


No tak, faktycznie. Wszystko zależy jak na to spojrzymy. Ja po prostu myślałem, że jak coś się nosi teraz na hełmie to musi to od razu działać. :D Więc słuszna uwaga.

Stridingshadow pisze:
Noktowizory montuje się na hełmie, aby zaoszczędzić miejsce w ekwipunku.


Ale czy zamontowane na hełmie działają? Bo przyznam się szczerze, że dawno tego nie sprawdzałem. Jak pobieram nową wersję to sprawdzam działanie okularów przeciwsłonecznych na hełmie, no ale te, jak wynika z rozmowy, mają prawo tam nie działać.

Teraz nowe światło na sprawę zostało rzucone i może faktycznie czas odpalić 1.13 :D Tym bardziej, że od dłuższego czasu nie jest już ona aktualizowana. To może oznaczać, że albo zbliżamy się do jakiejś wersji ostatecznej, albo szykuje się wersja z jakimiś dużymi zmianami.

I teraz mam dylemat - którą grę odpalić? :D - bo nakupiłem trochę klasyk, by mieć małą kolekcję. Wiecie, wszystko, co się ukazało z Heroes of Might and Magic III, Disciples II, Silent Storm, Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm :D , Saga Fallout, Roller Coaster Tycoon 2 :p , a nawet Hired Guns - Jagged Edge mimo, że obiecywałem sobie, że tej nie kupię. :] Niestety, nie wszystkie zakupy okazały się udane, więc powiedzcie mi proszę, czy tutaj można gdzieś zamieścić ogłoszenie o sprzedaży SUPER FAJNEJ gry? :D :D :D


*
 
Stridingshadow
Post : 03 lut 2010 15:58
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Na JAC od: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Pawwwle pisze:
Ale czy zamontowane na hełmie działają?

Płyty pancerne, gogle ochronne, osłony twarzy, kominiarki, bandany, kaptury i inne pokrowce - DZIAŁAJĄ
Noktowizory i okulary p.słoneczne- NIE DZIAŁAJĄ

Noktowizory, okulary p.słoneczne, maski gazowe i elektroniczne ucho działają TYLKO kiedy założy się je na TWARZ najemnika.
Na szczęście usunięto niekompatybilność maski z noktowizorem, obecnie można nosić i to i to (jednak są tylko dwa sloty, więc można naraz używać 2 z 4 możliwych sprzętów).
Jest kilka hełmów, które dają premię do zasięgu słuchu (w tym m.in hełm, który składamy z 'hełmu balistycznego cośtam' i elektronicznego ucha).

_________________
Obrazek


*
  YIM
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie

Przejdź do:  

Dzisiaj jest 23 lip 2018 10:08


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Załączniki Najnowsza wersja JA2 1.13 Ogólnie

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1 ... 41, 42, 43 ]

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. v1.13 - Nowa wersja

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. v1.13PL - Nowa wersja

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Starsza wersja

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Wrogowie nie wchodzą na dachy w JA2 1.13 PL

Wyświetl najnowszy post

 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników
cron