Jagged Alliance Center - Forum

Dzisiaj jest 12 gru 2018 15:45


Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Zawisz
Post : 17 lis 2010 18:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Na JAC od: 17.11.2010


Witam wszystkich.

Jestem fanem serii JA2 odkąd miałem z tą grą pierwszy raz do czynienia. 2ke przeszedłem paro krotnie, UB2.5 także. Kilka lat później kupiłem JA2:Wildfire, ale doszedłem do 2 miasta i wyłączyłem (gra była praktycznie identyczna).

Teraz przymierzam się do Wildfire'a na poważnie, gdyż zainteresowała mnie opcja gry na najlepszym modzie jakim niewątpliwie jest 1.13. Chciałbym jednak dopytać Was, fanów serii o opinie w kilku sprawach, liczę na pomoc:

1. Czy Wildfire oferuje zmiany fabularne? Grałem kilka godzin i NIC nie zauważyłem (a przynajmniej nie pamiętam - to było kilak lat temu). Jeżeli nie, to co w Wildfire może przyciągać? Jedyne co zauważyłem to:

~Nowe mapy.
~Rozdzielczość.
~Podniesiony limit najemników.
~Poziom trudności
~samoobrona
~uzbrojenie
~większy realizm

Jaggeda zawsze kochałem za fabułę, muzykę i klimat. Kupując Wildfire'a liczyłem na znaczną modyfikację samej fabuły, ale za razem grałem zbyt krótko(więcej nie dałem rady), aby móc rzetelnie ocenić ten dodatek. Co jeszcze zasługuje na uwagę i czy mają miejsce (choć minimalne) modyfikacje fabularne?

2. Czy JA2 + 1.13 + Wildfire oferuje wszystko to, co sam Wildfire? Jeżeli nie, to co zostało pominięte? Bo nie wiem czy nie zrobię podejścia pod samego wildfire'a, bez 1.13.

3. Jak wygląda wersja PL? Bo pamiętam że grając w JA2 1.13 miałem problem z chociażby zakupieniem sprzętu w sklepie internetowym spowodowane językiem angielskim + błędami czcionek. Teraz z angielskim stoję zdecydowanie lepiej, ale wolałbym zagrać w wersję PL/po części PL.

4. Czy nie będzie problemu z odpaleniem gry na Ubundu/Win7 x64 Ultimate?

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi, bez nich nie wystartuję z grą. l :diabel2:


*
 
lukasamd
Post : 17 lis 2010 18:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5300
  • Na JAC od: 31.05.2006


Zawisz pisze:
1. Czy Wildfire oferuje zmiany fabularne?


W teorii dochodzi walka z kartelem narkotykowym i konieczność wyeliminowania Kingpina - trzeba poczytać emaile otrzymane na początku gry. W praktyce oznacza to tyle, że po miastach spotkasz uzbrojonych cywili i jak zaczniesz walkę z Kingpinem, to oni również staną się Twoimi przeciwnikami. Poza tym obok San Mony jest kilka sektorów z wytwórniami narkotyków. Ogólnie zabicie Kingpina nie jest tak naprawdę wymagane i oprócz nieco większej ilości wrogów, zmian takich nie ma.

Zawisz pisze:
2. Czy JA2 + 1.13 + Wildfire oferuje wszystko to, co sam Wildfire? Jeżeli nie, to co zostało pominięte?


Można raczej powiedzieć, że oferuje to co JA2 1.13 + resztki z Wildfire'a, w szczególności mapy :) JA2 1.13 wprowadza ogromne zmiany techniczne, sporo nowego wyposażenia i jeszcze więcej, ale bez zmian w fabule.

Zawisz pisze:
3. Jak wygląda wersja PL?


W JA2 v1.13 ciągle są z tym problemy, bo faktycznie spolszczenie nie jest specjalnie rozwijane. Po prostu uzbrojenie i przedmioty są zbyt często dodawane / usuwane / zmieniane, aby to miało sens. Ja zalecam granie na wersji angielskiej, aby uniknąć takich problemów.

Zawisz pisze:
4. Czy nie będzie problemu z odpaleniem gry na Ubundu/Win7 x64 Ultimate?


W Win 7 będziesz miał z pewnością problem z wpisaniem klucza do gry (chyba że kupiłeś na GOG.com, wtedy nie musisz podawać żadnego klucza), ale na forum możesz znaleźć informacje jak to "przeskoczyć" odpowiednim kluczem do rejestru. Autorzy zrobili konwerter seriala na nowy system.
W Ubuntu również problemów być nie powinno, pójdzie po WINE.





Ogólnie jeżeli posiadasz JA2 lub UB i chcesz sporych zmian fabularnych to polecam zagranie w:
- Urban Chaos - mod dla JA2, istnieje do niego pełne spolszczenie, baaardzo rozbudowany
- Vietnam SOG '69 - mod dla JA2 UB, przenosi akcję do Wietnamu (i nie tylko), IMO bardzo klimatyczny :)
- Legion 2 - polski mod dla JA2 v1.13, IMO najlepszy, zupełnie zmienia fabułę i rejon akcji, pozwala na wykorzystanie nowych możliwości z v1.13


*
  WWW
Perry
Post : 17 lis 2010 19:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Na JAC od: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


A ja mam pytanie czy 1.13 (ang) wspóldziała też zwersja 6.04 WF czy tylko z 6.06? Bo na dziale download nie doszukałem sie informacji i czy proces instalacji wyglada tak samo?

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Zawisz
Post : 17 lis 2010 19:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Na JAC od: 17.11.2010


Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź :ok:

Szczerze to mam dylemat, bo liczyłem na zachowanie fabuły (niby nic specjalnego, ale zawsze "coś"). Co do normalnego wildfire'a, chciałbym jeszcze wiedzieć, czy te zmiany fabularne związane są także z nowymi NPC? Może jacyś nowi najemnicy których poznajemy na "world'zie"? Ciekawi mnie bardzo jak to wygląda dokładnie, liczę na jeszcze kilka spojlerów :>

Z drugiej strony w wildfire przygniata mnie uzbrojenie, a raczej jego brak. Dlatego tak bardzo zależałoby mi jednak na "1.13", ale jeżeli ma mnie ominąć ciekawa fabuła, to spasuję.


*
 
lukasamd
Post : 17 lis 2010 19:18
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5300
  • Na JAC od: 31.05.2006


Perry pisze:
A ja mam pytanie czy 1.13 (ang) wspóldziała też zwersja 6.04 WF czy tylko z 6.06? Bo na dziale download nie doszukałem sie informacji i czy proces instalacji wyglada tak samo?


Ja niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, pobierz i sprawdź plik readme, autorzy powinni dodać go do moda i w nim opisać do jakich wersji pasuje.




Zawisz pisze:
Szczerze to mam dylemat, bo liczyłem na zachowanie fabuły (niby nic specjalnego, ale zawsze "coś"). Co do normalnego wildfire'a, chciałbym jeszcze wiedzieć, czy te zmiany fabularne związane są także z nowymi NPC? Może jacyś nowi najemnicy których poznajemy na "world'zie"? Ciekawi mnie bardzo jak to wygląda dokładnie, liczę na jeszcze kilka spojlerów


Nie ma nowych NPC, ani nowych najemników w Arulco (postaci RPC). Są pewne zmiany w MERC i AIM, ale marginelne. Ogólnie jest to praktycznie to samo co JA2. Taka bardziej odczuwalna różnica to np. fakt, że oprócz Iry na początku można zwerbować również Dimitriego. Po zajęciu dwóch miast (Drassen i Chitzena) przyłącza się również Carlos i Miguel, więc w Wildfire można naprawdę z nich skorzystać (w JA2 dołączali prawie na koniec, gdzie nasz oddział był już dobrze wyszkolony i doświadczony). Tak więc na wielkie zmiany w fabule niestety nie masz co liczyć. Jeżeli chcesz takowe zobaczyć, sięgnij po któryś z wymienionych modów, a nie będziesz zawiedziony :)


*
  WWW
Zawisz
Post : 17 lis 2010 19:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Na JAC od: 17.11.2010


Ok Lukasadm, dzięki wielkie za info i porady.


*
 
Kusio
Post : 19 lis 2010 11:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 9
  • Na JAC od: 11.11.2010


Zmiany w 1.13+WildFire są i ich ogólny opis znajdziesz w pliku "Readme_WF6-Mod_for_JA2_1.13NIV2112.txt" znajdującym się wewnątrz archiwum z modem. Poza większą lub mniejszą zmianą skili u najmników (np. teraz tylko 2-3 ma znajomość elektroniki, zniknął permementny kamuflarz u Shadowa i Monka - dostali chyba skradanie zamias tego...), zmieniono nieco sektory, dodano pare ukrytych dóbr w miastach (nic z górnej półki :)), itd.. Wszystko jest opisane z grubsza w tym pliku. Największe zmiany to:
Kod:
   - There are some new special LBE items included and an entirely new weapon class is available through Bobby Ray..
   - Several mercs from Wildfire replace less popular mercs from the classic version.
   - In some maps you might find sandbag barriers on roof tops, serving as cover for enemy soldiers (or for you, of course).
   - Balime extended to 4 sectors.
   - Estoni extended to include the junkyard.
   - Meduna was made big. yeah, really big. so big in fact, that there are 3 seperate blocks to train militia in.
   - Added the city of Palmas, which includes 3 sectors.


*
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie


Dzisiaj jest 12 gru 2018 15:45


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników