Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Kynio
Post : 09 lut 2012 14:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Szalenie brakuje mi na tym forum takiego tematu.
Jakiś czas temu przerzuciłem się na JA 2 1.13 i wszystko byłoby super, gdyby nie to, że mam sporo pytań o kwestie, hmm.. dotyczące mechaniki gry, a nie tego, jak instalować mody. No to jedziemy... ;) :

1. Pytanie kontrowersyjne - Jaka jest najlepsza broń w grze (zależnie od "klasy" postaci) na końcowym etapie gry? Wiem, ze w 1.13 nie ma już supremacji FN-Fala, ale czy jest jakaś broń, którą jak już znajdziemy, to trzymamy się do końca. U mnie jak na razie wygląda to tak:
Snajper: SVDS (zasięg, PSO-3, dość szybki) na dalekie zasięgi, SL-9SD (chyba najcichsza snajpera - nią czyszczę teren przed szturmem generalnym), FN Five-Seven (do walki na naprawdę krótki dystans, no i czasem jak kogoś podejdę od tyłu a nie chcę walić ze snajperki z pół metra).
Operator broni automatycznej: FN Mag (to cholerstwo jest diabelnie celne, a do tego pięknie pruje pociskami), FN P90 (cichy no i to "Instant win weapon" w CQC).
Szturmowcy (czyli reszta składu :P ): Tavor TAR 21 (wcześniej używałem Steyra AUG A 3, ale TAR jest chyba celniejszy, szybszy i ma powszechną amunicję, a niższe obrażenia nie mają wielkiego znaczenia w celowanej serii) i FN P90 (opisany wyżej).

Nie piszę o broni ciężkiej - wydaje mi się, że moździerz nadal daje radę... A co do broni białej - Katana dla Razora (lubię się bawić w cichego mordercę ;) ), do tego gwiazdki, a reszta składu w pokrowcu na nóż nosi Seal-2000 czy jakoś tak.

No i moje pytanie pojawia się stąd, że wszystkie wymienione bronie są ze stosunkowo niskiego "TIERA, czyli pojawiają się dość wcześnie w grze. Trochę szkoda, bo brakuje mi tego oczekiwania, kiedy wreszcie drponie ten cudowny FN-Fal z niemodowanej wersji... Jest jakiś makabrycznie fajny karabin szturmowy z wyższej półki, a o którym nie wiem? Z doświadczenia wiem, że w szturmówkach zasięg 30-35 pól jest w 90% przypadków wystarczający, a jeśli nie, wystarczy wpakować amunicję wyczynową.

2. Kamuflaż - czy rodzaj kamuflażu ma znaczenie względem otoczenia, w jakim toczy się bitwa? Czy w takim razie jest sens ubierać wszystkich w kurtki Ghillie?

3. Wyposażenie - jakich plecaków, kamizelek i kabur używacie? U mnie większość łazi w rosyjskich 106-kach i z plecaczkami Tactical Tailor czy jakoś tak.

4. Kontratak Drassen - no właśnie, jak sobie radzicie? Ja zazwyczaj stosuję lamerską taktykę (chować się w barze), bo na normalnych ustawieniach Bobbiego Raya raczej w kwestii ekwipunku nie zaszalejemy. Campienie w knajpie ma tą zaletę, że Ira rozwija strzelectwo w całkiem ładnym tempie, ale jednak to nie to...

Na razie tyle, pewnie jak będę grał, to coś jeszcze sobie przypomnę.

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
Stridingshadow
Post : 09 lut 2012 14:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Kynio pisze:
Jaka jest najlepsza broń w grze (zależnie od "klasy" postaci) na końcowym etapie gry?

Nie ma.
Ile stylów gry, tyle najlepszych broni.

Kynio pisze:
A co do broni białej - Katana dla Razora

Ja noszę szablę. Jest 800 gramów lżejsza, a to cały jeden magazynek na z 20 nabojami 7.62x51mm.

Kynio pisze:
czy rodzaj kamuflażu ma znaczenie względem otoczenia, w jakim toczy się bitwa?

Owszem, w myśl, że wróg nie da się nabrać, że ten krzak który stoi na betonie, i z którego wystaje karabin snajperski, to krzak na betonie z wystającym kb. snajperskim, a nie słabo ukryty snajper.

Kynio pisze:
Czy w takim razie jest sens ubierać wszystkich w kurtki Ghillie?

Nie ma najmniejszego.
Kurtka ghillie nie zatrzyma pocisku, a na dystansach na jakich walczy większość drużyny sam kamuflaż nie jest w 100% skuteczny.
Lepiej mieć przyzwoity pancerz na klatę i łeb, oraz trochę dodatków kamuflujących.

Kynio pisze:
3. Wyposażenie - jakich plecaków, kamizelek i kabur używacie? U mnie większość łazi w rosyjskich 106-kach i z plecaczkami Tactical Tailor czy jakoś tak.

Plecak tactical tailor 3 day pack jest niezły, ale ten drugi MALICE też całkiem fajny.
Tragarz zwykle tacha zwycle plecak ARUC.
Dla tragarza optymalny wybór to plecak+nadupnik (nie pamiętam nazwy), które na starcie dostaje IMP.

Moja ulubiona na ten moment kamizelka to Flecktarn. Ma sporo kieszeni na magaznynki, i dużą kieszeń, np. na maskę gazową.
Poza tym zapewnia całkiem sporo kamuflażu 'leśnego'.

_________________
Obrazek


*
 
Kynio
Post : 09 lut 2012 15:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Stridingshadow pisze:
Nie ma najmniejszego.
Kurtka ghillie nie zatrzyma pocisku, a na dystansach na jakich walczy większość drużyny sam kamuflaż nie jest w 100% skuteczny.
Lepiej mieć przyzwoity pancerz na klatę i łeb, oraz trochę dodatków kamuflujących.


Ale z tego co widzę, mogę założyć Ghillę na spectrę czy inny pancerz (tak jak ulepszenie). Tyle że wtedy nie mogę się łatwo "przemalować" na miejski czy pustynny kamuflaż i jest to kłopotliwe. Jeśli Ghiillia daje kamuflaż leśny, to w mieście mi na nic :/ .

Stridingshadow pisze:
Owszem, w myśl, że wróg nie da się nabrać, że ten krzak który stoi na betonie, i z którego wystaje karabin snajperski, to krzak na betonie z wystającym kb. snajperskim, a nie słabo ukryty snajper.


Niby tak, ale miasta w Arulco od lasów różnią się tylko tym, że jest kilka budynków na krzyż ;) . Jak rozumiem, nawet w Chitzenei warto wrzucić kamuflaż miejski? (pomijając potrzebę kamuflowania się na słabo bronioną lokację).

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
Svean
Post : 09 lut 2012 15:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


Kamuflaż zależy od podłoża bodajże a nie od sektora - tzn na asfalcie zawsze najlepszy jest kamuflarz miejski, a na drodze gruntowej... chyba leśny ale może pustynny..?? Nie pamiętam (i tak lepiej iść skrajem drogi pod osłoną) - generalnie jednak do walki w budynkach i na chodnikach: miejski, w krzorach: leśny - a w piachu: pustynny.

A co do broni - generalnie nie ma jakichś nadbroni, niemniej trzeba brać pod uwagę, że z czasem wrogowie mają coraz mocniejsze pancerze więc jeśli na początku strzał z 5,56 w głowę zabija, to później już niekoniecznie, nawet seria... i trzeba się przesiąść na wolniejsze, ale mocniej bijące bronie większych kalibrów - albo z szybką i długą serią (czy tam fullauto). W 1.13 można zabrać trochę AP przeciwnikom nawet ich nie trafiając (przygnieść do ziemi), jeśli w się wystraszą nadmiaru latających w powietrzu pocisków ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 15:21 przez Svean, łącznie zmieniany 4 razy

*
 
Premislaus
Post : 09 lut 2012 16:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 291
  • Dołączył: 14.02.2008
  • Skąd: zachodnia Małopolska


Ja swoim daje Galile 7,62×51, a Scope zostaje z M24 chyba, że dam jej coś innego, zależnie od humoru.

Czasem im wymieniam arsenał, albo każdemu daję co innego - pełna egzotyka. Jak mi się dana pukawka znudzi.

Metal strom jest nawet fajny, ale nieekonomiczny. Szybko zużywa się amunicję i samą broń.

Staram się swoim dawać jak najwięcej gadżetów i pancerza.

_________________
„Myśl, że państwo jest potrzebne do tworzenia prawa, jest tak samo mitem jak to, że jest potrzebne do dostarczania usług pocztowych lub policyjnych.”

prof. Murray Newton Rothbard


Ostatnio zmieniony 09 lut 2012 16:14 przez Premislaus, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
hasan_talib
Post : 12 lut 2012 23:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Co do kamuflażu to naciśnięcie klawisza F daje informacje o tym, jakiego typu teren jest w miejscu, gdzie jest kursor (wood/desert/urban).


*
 
micand1989
Post : 13 lut 2012 09:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Ruska kamizelka 106 albo Flecktarn + ARUC

Ghillie nadaje się tylko na teren leśny. Na pustyni i betonie będziesz widoczny.

Turtagh pisze:
1.13
Na początku pokazało mniejszą liczbę, ale po paru rundach sprawdziłem ilu zabiła samoobrona a tutaj taka oszałamiającą liczba. NA szczęście taktyka była już opracowana - Kamperstwo w kiblu tylko strasznie długo to trwało.

micand1989 pisze:
Kibel ma cienkie ściany...za cienkie
Ja kiedyś próbowałem w barze...ale w moim modzie (Silent Sniper 1.13) mieli celowniki termiczne i walili seriami przez ściany baru...zabijali barmana, ranili mnie i zrezygnowałem z tej taktyki.
Teraz działam tylko snajperami...dwóch na dachu "budynku medycznego" (ten nad kościołem): 1 na Freda, 2 na dolny klif. 3 snajper na centralnym budynku (tam gdzie gumy leżą na półce) zwrócony na południowy-wschód. Wszystkim ściągam ghillie a smaruje miejskim camo. Można odeprzeć atak...każdy atak

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Kynio
Post : 19 lut 2012 08:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Zauważyłem, że teren Wooded występuje niemal wszędzie (odpadają plaże, czyste pustynie, na których walczę z raz albo dwa, nawet w Medunie nie ma lokacji bez trawki...) - ghillie na pancerzu dynema rządzi, a Shadow i Monk stali się jacyś tacy.. zbędni :P . Kolejna uwaga - FN Five Seven na bezpośrednie odległości to masakra - w jednej turze potrafiłem samym IMPem zdjąć pięciu gości (w sektorze LAM Storage stanąłem na drzwiami do baraku, wszcząłem alarm i headshooty szły... :D ). A teraz pytanka...

1. Jakie celowniki? - jaki negatywny wpływ na zbyt bliską odległość celu mają zbyt mocne celowniki? Z tego, co widzę, celownik x2 jest potężny na odległości ok. 10-20 pól, x4 na ok. 30 ( czyli ACOG zakładam na karabiny szturmowe), ale co dać do snajperek? Bardziej opłaca się x7 , PSO-3 czy x10? Rzadko walczę na jakieś chore odległości, zwłaszcza w czasie odbijania/obrony i x10 wydaje mi się fanaberią, ale znając głębię tej gry, po prostu nei umiem go wykorzystywać.
2. Bronie na amunicję 7,62 NATO - no własnie, co polecacie (chodzi o karabiny szturmowe) - z tego, co widzę, większość ma koszmarnie długi czas celowania (ilość kliknięć do pełnego skupienia to czasem nawet 8 !) i poza FAL OSW nie znalazłem niczego, co pozwoliłoby spokojnie strzelić te 2 razy na turę.
3. Mody - wiem, że 1.13 ma chyba z milion wersji, ja gram obecnie na ściągniętej z JACenter.pl polskiej wersji 4870 i dlatego zastanawiam się, czy mody typu DDB albo Urban Chaos będą śmigać, czy szukać innej wersji 1.13 ?

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012 08:24 przez Kynio, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Stridingshadow
Post : 19 lut 2012 09:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Kynio pisze:
1. Jakie celowniki? - jaki negatywny wpływ na zbyt bliską odległość celu mają zbyt mocne celowniki? Z tego, co widzę, celownik x2 jest potężny na odległości ok. 10-20 pól, x4 na ok. 30 ( czyli ACOG zakładam na karabiny szturmowe), ale co dać do snajperek? Bardziej opłaca się x7 , PSO-3 czy x10? Rzadko walczę na jakieś chore odległości, zwłaszcza w czasie odbijania/obrony i x10 wydaje mi się fanaberią, ale znając głębię tej gry, po prostu nei umiem go wykorzystywać.

2x i 4x na pistolety maszynowe.
4x (w tym PSO-1) i 7x na kb. i kbk. automatyczne/maszynowe.
7x i więcej do karabinów i karabinów snajperskich.

Wpływ jest taki, że:
-celowniki optyczne zużywają więcej AP podczas celowania
-niektóre zwiększają ilość poziomów celowania (co jeszcze bardziej wydłuża czas celowania)
-zawężają pole widzenia (tym bardziej im większe ich powiększenie

Wystarczy, żeby nie chcieć używać celownika 10x w CQB.

Kynio pisze:
2. Bronie na amunicję 7,62 NATO - no własnie, co polecacie (chodzi o karabiny szturmowe) - z tego, co widzę, większość ma koszmarnie długi czas celowania (ilość kliknięć do pełnego skupienia to czasem nawet 8 !) i poza FAL OSW nie znalazłem niczego, co pozwoliłoby spokojnie strzelić te 2 razy na turę.

Coś lekkiego i krótkiego.
Obecnie gram na dość niskim game progress, i jeszcze nie poeksperymentowałem, ale trzymaj broń w dobrym stanie, korzystaj z kolimatorów i staraj się jej za bardzo nie objuczać.
Sprawdź czy te aiming levels nie wynikają z jakiegoś modyfikatora, jeżeli nie, to musisz zaakceptować, że cięższą bronią dłużej się celuje.
Proponuję próbować z G3A4 i rozmaitymi EBRami (nie pamiętam czy w v1.13 jest M1A scout, ale to byłby dobry wybór w połączeniu z łożem EBR).
Ew. jakiś krótki SCAR-H 7.62x51mm.

Kynio pisze:
3. Mody - wiem, że 1.13 ma chyba z milion wersji, ja gram obecnie na ściągniętej z JACenter.pl polskiej wersji 4870 i dlatego zastanawiam się, czy mody typu DDB albo Urban Chaos będą śmigać, czy szukać innej wersji 1.13 ?

Nie jestem w stanie pewnie odpowiedzieć co do UC, ale Delta-Bravo-Bravo na pewno nie działa na najnowszym v1.13.
Nie próbowałem z Delta-Delta-Bravo (tia, są dwa podobnie się nazywające mody), ale pewnie też nie będzie działał odpowiednio.
Na czym polega brak kompatybilności?
Akcesoria nie pasują do slotów, broń z moda ma tylko tzw. 'default' slots, do których nic nie pasuje itd... Ogólnie całość nie jest kompatybilna.
Osobiście mam cichą nadzieję, że ktoś się tym zajmie, bo dla mnie v1.13 + DBB to optymalna konfiguracja.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 19 lut 2012 09:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Kynio pisze:
Zauważyłem, że teren Wooded występuje niemal wszędzie (odpadają plaże, czyste pustynie, na których walczę z raz albo dwa, nawet w Medunie nie ma lokacji bez trawki...) - ghillie na pancerzu dynema rządzi, a Shadow i Monk stali się jacyś tacy.. zbędni :P . Kolejna uwaga - FN Five Seven na bezpośrednie odległości to masakra - w jednej turze potrafiłem samym IMPem zdjąć pięciu gości (w sektorze LAM Storage stanąłem na drzwiami do baraku, wszcząłem alarm i headshooty szły... :D ).

Ale nawet to można zmienić w INI edytorze. Możesz mieć 5% kamuflażu a nikt Cię nie zobaczy (taka czapka niewitka). FN Five-Seven...tutaj amunicja robi różnicę (kolor jasno-czerwony taki jak u 338LM, 5.7, .50BMG)

Kynio pisze:
1. Jakie celowniki? - jaki negatywny wpływ na zbyt bliską odległość celu mają zbyt mocne celowniki? Z tego, co widzę, celownik x2 jest potężny na odległości ok. 10-20 pól, x4 na ok. 30 ( czyli ACOG zakładam na karabiny szturmowe), ale co dać do snajperek? Bardziej opłaca się x7 , PSO-3 czy x10? Rzadko walczę na jakieś chore odległości, zwłaszcza w czasie odbijania/obrony i x10 wydaje mi się fanaberią, ale znając głębię tej gry, po prostu nei umiem go wykorzystywać.

Jeśli jest mniejsza odległość to gorzej celuje. Każdy celownik ma (w pliku items.xml) minimalną odległość w której działa (poniżej tej wartości nie działa). I tutaj właśnie przydaje się celownik laserowy (zbiera odległość od 0 do minimalnej dla lunety).
Kynio pisze:
2. Bronie na amunicję 7,62 NATO - no własnie, co polecacie (chodzi o karabiny szturmowe) - z tego, co widzę, większość ma koszmarnie długi czas celowania (ilość kliknięć do pełnego skupienia to czasem nawet 8 !) i poza FAL OSW nie znalazłem niczego, co pozwoliłoby spokojnie strzelić te 2 razy na turę.

FAL OSW, M14 i SCAR. Spróbuj ARES M4 i G36C.
Kynio pisze:
3. Mody - wiem, że 1.13 ma chyba z milion wersji, ja gram obecnie na ściągniętej z JACenter.pl polskiej wersji 4870 i dlatego zastanawiam się, czy mody typu DDB albo Urban Chaos będą śmigać, czy szukać innej wersji 1.13 ?

Assur-ad-mu tworzy nakładkę na 1.13 która będzie zawierać sprzęt z UC i DDB.
A ja oczywiście polecam swoją modyfikację Silent Sniper

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012 10:04 przez micand1989, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Stridingshadow
Post : 19 lut 2012 11:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


micand1989 pisze:
Spróbuj ARES M4 i G36C.

Nie chcę się czepiać, ale to trochę jakby nie ten kaliber ;)

A ze swojej strony proponuję jeszcze spróbować z G3A4K

Sugeruję też zaklasyfikować kaliber 7.62x51mm NATO jako 'specjalistyczny' a nie 'podstawowy'.
Osobiście korzystam głównie z mniejszych kalibrów (ale w pliku ini zwiększyłem zasięg wszystkich broni o 50%).

Broń w kalibrze 7.62x51mm sprawdza się świetnie jako DMR/kb. strzelca wyborowego, a takiemu niepotrzebna jest duża szybkostrzelność.
Jeżeli wymienione skrócone i nowoczesne modele nie będą dla Ciebie wystarczająco poręczne, to trzeba będzie się pogodzić ze stosowaniem amunicji małokalibrowej (MG36 - om nom nom nom :) ).

_________________
Obrazek


*
 
Kynio
Post : 19 lut 2012 12:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Stridingshadow pisze:
Ew. jakiś krótki SCAR-H 7.62x51mm.

Faktycznie, w ostatniej grze Ira stosowała go z powodzeniem. Był całkiem szybki i poręczny i niezły DMG.

micand1989 pisze:
FN Five-Seven...tutaj amunicja robi różnicę (kolor jasno-czerwony taki jak u 338LM, 5.7, .50BMG)

Amunicja i szybkostrzelność (lepszy jest tylko jakiś pistolet HK, nazwy nie pamiętam, poza tym chyba tylko w trybie SF). Do tej pory pistoletów unikałem jak ognia...

micand1989 pisze:
I tutaj właśnie przydaje się celownik laserowy (zbiera odległość od 0 do minimalnej dla lunety).

Mam rozumieć, że snajperka z celownikiem x10 będzie równie skuteczna na bliski zasięg, jeśli dam jej laser? Bo z tego, co widzę, snajperka jest do niczego na bliski zasięg (co jest realistyczne) niezależnie od dodatków (co każe się zastanowić nad montowaniem x7 i x10 na SL-9SD o zasięgu bodaj 30 pól).

micand1989 pisze:
A ja oczywiście polecam swoją modyfikację Silent Sniper

Chętnie pogadam o tym w stosownym temacie... ;) .

Stridingshadow pisze:
Sugeruję też zaklasyfikować kaliber 7.62x51mm NATO jako 'specjalistyczny' a nie 'podstawowy'.
Osobiście korzystam głównie z mniejszych kalibrów (ale w pliku ini zwiększyłem zasięg wszystkich broni o 50%).

Nie zasięg mnie martwi (bo 90% walk to odległość 30 pól, na dalsze odległości mam snajperkę), ale obrażenia. Gram co prawda z nieco podrasowanymi w pliku ini obrażeniami w głowę (x3 zamiast x2), ale czasem jestem zawiedziony. Chociaż XM8 (jeśli dobrze pamiętam, bawiłem się w mody i stare sejwy nie działają) z trybu SF radzi sobie zaskakująco dobrze (na tyle, że to tej broni przypadł zaszczyt ubicia Deidranny).

W ogóle zaczynając zabawę z 1.13 miałem spory problem z bronią kal. 7.62x51. W JA2 FN Fal sprawdzał się jako broń daleka, bliska i przeciwpancerna (przesadziłem :P ), a tu jak znalazłem G3A3 i cały ucieszony dałem to Irze, musiałem zgrzytnąć zębami - ani tym trafić nikogo nie mogła, ani często strzelać (co ciekawe, snajper radził sobie doskonale). Już dorosłem do tego, żeby G3A3 traktować raczej jako karabin z możliwością prowadzenia ognia ciągłego niż Assalut Rifle.

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
Stridingshadow
Post : 19 lut 2012 12:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Kynio pisze:
Mam rozumieć, że snajperka z celownikiem x10 będzie równie skuteczna na bliski zasięg, jeśli dam jej laser?

Nie, szczególnie, że zmieniła się mechanika działania laserów.
Dotychczas lasery zapewniały jakiś sztywny bonus do celowania, i miały określony zasięg.
Obecnie poprawiają celność o jakiś procent (w zależności od konkretnego lasera) i mają jakiś zasięg.
Do tego zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia gracza przez wroga (koniec z nonsensem znanym dalej jako "siedzę sobie przebrany za krzak z działkiem 20mm i celownikiem 24x, strzelam na 100m i świecę im laserem po czołach, a oni mnie nie widzą :P").

Kb. snajperski cechuje się zazwyczaj celnością nieosiągalną dla innego rodzaju broni.
W najnowszym v1.13 ma to wreszcie jakiś sens.
Odbijam Almę, strzelam z MG36 z laserem, celownikiem 7x foregripem, a na 70m nadal nie mam pewności trafienia w czajnik.
Gdybym przycupnął z karabinem powtarzalnym i nieco lepszą lunetą, ew. jeszcze dwójnogiem, to kosiłbym wroga ze 100% celnością na większe dystanse.

Celność w v1.13 oznacza skupienie pocisków na celu.
Karabiny snajperskie mają ok 80-90+ czyli niemal 100%, kb. automatyczne do 80% z groszami, kbk. automatyczne tak 40-60 z groszami, peemy w porywach do 50, ale nawet i naście, pistolety mają tak od 0 do nastu.
Po prostu obecnie do strzelania na dalszą odległość wymagana jest lepsza broń, to nie znaczy że z bliska trafisz nią lepiej niż inną.

Kb. snajperskie korzystają z tych mini teleskopów Hubble'a, które bardzo zawężają pole widzenia podczas celowania, i zwiększają jego koszta.
Na 10m nie zobaczysz wroga 3m na prawo od kolesia, w którego właśnie celujesz, no i będziesz celował, aż ten wpakuje Ci serię z Uzi w klatkę.

Kynio pisze:
Bo z tego, co widzę, snajperka jest do niczego na bliski zasięg (co jest realistyczne) niezależnie od dodatków

Dobrze widzisz, gdyby powtarzalny karabin nadawał się do CQC, nikt nigdy nie wymyśliłby peemu, ani osobistej broni maszynowej w ogóle.

Kynio pisze:
Nie zasięg mnie martwi (bo 90% walk to odległość 30 pól, na dalsze odległości mam snajperkę), ale obrażenia. Gram co prawda z nieco podrasowanymi w pliku ini obrażeniami w głowę (x3 zamiast x2), ale czasem jestem zawiedziony.

Kupta se broń o niewielkim rozrzucie, kosmicznego awtamata jakowego.
A tak całkiem poważnie, to mam ten sam problem, muszę robić tak, jak się robi w rzeczywistości (porządne wycelować i pociagnąć krótką serią).
Zastanów się nad włączeniem kaemisty do drużyny, nawet z celnością 20% zrobi swoje.

Kynio pisze:
W ogóle zaczynając zabawę z 1.13 miałem spory problem z bronią kal. 7.62x51. W JA2 FN Fal sprawdzał się jako broń daleka, bliska i przeciwpancerna (przesadziłem )

Tańczy śpiewa, recytuje...
Miałem tak samo, kiedy zacząłem grać po raz pierwszy w jakieś wczesne v1.13, i dobrałem się do ueberwunderwaffe z JA2, czyli H&K 21.
Okazało się, że jako broń osobista jest do niczego.
FAL oczywiście nie jest do niczego, ale kiedy wokół latają trepy z 'emczwórkami' i 'emszesnastkami', to czujesz się ze swoim ociężałym kb. jak mucha w smole, cóż po to była ta zmiana kalibru...

Kynio pisze:
co ciekawe, snajper radził sobie doskonale

Nawiążę jeszcze raz do tego, co napisałem wyżej.
Słaby strzelec + jakakolwiek broń = marne szanse trafienia
Dobry strzelec + broń o mały zasięgu = trafi, ale tylko na nieduży dystans
Dobry strzelec + broń o dużym zasięgu = ma szanse trafić także z daleka

Obecnie celność nie jest premią, a pewnym wyrazem ograniczenia wynikającego z samej broni.
Nieważne jak dobrze wycelujesz M4 Commando, na 800m człowieka nie trafisz.

Kynio pisze:
Już dorosłem do tego, żeby G3A3 traktować raczej jako karabin z możliwością prowadzenia ognia ciągłego niż Assalut Rifle.

Cóż, po to powstały.
Niewykluczone, że znajdziesz jakieś króćce na 7.62x51mm, które będą wystarczająco 'zgrabne', żeby grzać z nich w CQB.
Polecam próbować z wszystkim co ma krótszą lufę i składaną/wysuwaną/regulowaną kolbę :)

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012 12:33 przez Stridingshadow, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
micand1989
Post : 19 lut 2012 17:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Stridingshadow pisze:
micand1989 pisze:
Spróbuj ARES M4 i G36C.

Nie chcę się czepiać, ale to trochę jakby nie ten kaliber ;)

Napisałem Ares-a i Gietkę bo nic lepszego z 7.62 NATO nie ma.
Stridingshadow pisze:
A ze swojej strony proponuję jeszcze spróbować z G3A4K

A co to wogóle jest? Kto tego używa?

Kynio pisze:
micand1989 pisze:
I tutaj właśnie przydaje się celownik laserowy (zbiera odległość od 0 do minimalnej dla lunety).

Mam rozumieć, że snajperka z celownikiem x10 będzie równie skuteczna na bliski zasięg, jeśli dam jej laser? Bo z tego, co widzę, snajperka jest do niczego na bliski zasięg (co jest realistyczne) niezależnie od dodatków (co każe się zastanowić nad montowaniem x7 i x10 na SL-9SD o zasięgu bodaj 30 pól).

Pozwoliłem sobie wytłumaczyć Ci to na wykresie:
Załącznik:
celowanie.jpg
celowanie.jpg [ 36.24 KiB | Przeglądany 1913 razy ]


Załączniki:
celowanie.PNG [5.82 KiB]
Nie pobierany

_________________
Obrazek
Obrazek
*
 
Stridingshadow
Post : 19 lut 2012 17:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


micand1989 pisze:
A co to wogóle jest?

Właściwie to G3KA4.
G3A3 to zwykły wariant z polimerową kolbą i standardową 450mm lufą.
G3A4 to to samo z kolbą teleskopową.
G3KA4 to subkarabin z lufą 315mm i teleskopową kolbą.
Dodatkowo wyprodukowano 50 sztuk tzw. MC51, czyli G3A4 o rozmiarach MP5A4 (tj z 230mm lufą) dla UK.
Było to dzieło FR Ordnance.
Wieść niesie, że Brytole nie wpadli na pomysł, że ryglowanie rolkami (jak zresztą każdy mechanizm działania broni samoczynnej) pozostaje w ścisłej zależności od ciśnień panujących w lufie, w tym przypadku dwukrotnie krótszej lufie, w zw. z czym te ogryzki cechowały się sporą zawodnością (prawdopodobnie częste problemy z ekstrakcją łuski).

micand1989 pisze:
Kto tego używa?

Ktoś, kto potrzebuje kopa 7.62x51mm, bez 45-50cm lufy.
Co prawda MC51 to gruba przesada, przy której Desert Eagle mk. XIX .50 AE to szczyt wyrafinowania i elegancji :P

micand1989 pisze:
Pozwoliłem sobie wytłumaczyć Ci to na wykresie:

To raczej schemat.
Tak czy owak rozumiemy.
Chodzi raczej o to, że nowa mechanika kładzie większy nacisk na odpowiednie dobranie broni do sytuacji taktycznej.
Laser usprawnia celowanie, co nie znaczy, że zastępuje przyrządy celownicze (w tym wypadku nieprzydatny celownik optyczny).

Poza tym nie uwzględniasz modyfikatorów wynikających z użycia celownika optycznego, innych niż szansa na trafienie (czas celowania, szybkostrzelność praktyczna, pole widzenia).

Stosowanie laserowych wskaźników celu ogólnie nie ma większego sensu w przypadku broni wyborowej, zresztą nikt tego w rzeczywistości nie robi (a w v1.13 masz teraz karę do kamuflażu podczas używania laserowego wskaźnika celu, w końcu go widać).

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 19 lut 2012 18:12 przez Stridingshadow, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna


cron