Jagged Alliance Center - Forum

Dzisiaj jest 21 sty 2018 14:10


Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 214 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna
Autor Wiadomość
micand1989
Post : 10 cze 2013 13:31
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1557
  • Na JAC od: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


@Svean
Z tej broni z 0 celności to oddałeś jakikolwiek strzał? Jesli TAK to nie wysypała Ci się gra?

Mnie się ta sytuacja tylko z jednym kojarzy...
Jeśli broń jest usunięta z pliku Weapons.xml to ma 0 celności, 0 obrażeń, 0 zasięgu, kalober "0 inny" (jak LAW) i po strzale wysypuje gre.

Wejdź do pliku Weapons.xml używając notatnika i sprawdź które jeszcze bronie mają braki...

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 10 cze 2013 19:54
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Na JAC od: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


BoloG pisze:
swoją drogą polskie kuriozum słowotwórcze, wywodzące się od słowa submachinegun

Nie do końca.
Po prostu po angielsku są dwa wyrazy: rifle (karabin) i carbine (karabinek).
Anglojęzyczne 'rifle' oznacza zwykły karabin, a 'carbine' jego krótszą wersję.

W polskiej nomenklaturze karabin jest zasilany amunicją karabinową, np. 7.62x51mm, a karabinek amunicją pośrednią, np. 5.56x45, 5.39x39mm, 7.62x39mm itp...
Z kolei subkarabin i subkarabinek to odpowiednio skrócone wersje karabinu i karabinka.

BoloG pisze:
w realu pomimo niewielkich różnic wymiarowych pocisków, różnic wymiarów komór zamkowych i bruzdowania luf broni zasilanych starą amunicją 5.56, .223 Rem. i nową amunicją standardu STANAG 4172 nie powinno być większych problemów z kompatybilnością amunicji.

Nie ma żadnych, tak długo jak się pamięta, że broni opracowanej pod 5.56x45mm można bezpiecznie używać z amunicją .223 Remington, ale nie odwrotnie (różnice wymiarów obu nabojów mieszczą się w granicach tolerancji, ale różnice dopuszczalnych ciśnień dla obu nabojów już nie).
Stąd w grze powstałby problem z wykluczeniem możliwości stosowanie 5.56x45mm w broni na .223 Rem, ale nie odwrotnie.
Podobnie byłoby z M193 i SS109 - każdy pocisk jest dokładniejszy w połączeniu z innym skokiem gwintu w lufie, tymczasem kod gry wymagałby żeby dana amunicja dawała do jednej broni karę, a do innej premię.

_________________
Obrazek


*
  YIM
BoloG
Post : 10 cze 2013 21:47
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Na JAC od: 07.06.2013


Stridingshadow dzięki za klaryfikację i uzupełnienie nieścisłości. Przyznam, że nie mam doświadczenia empirycznego w tej materii, a moja wiedza pochodzi z publikacji typu The Black Rifle: M16 Retrospective czy Osprey Weapon M16.


*
 
Svean
Post : 11 cze 2013 08:44
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Na JAC od: 13.03.2009


@ BoloG & Aparatus Serio macie takie problemy?
@ micand1989 Przyznam że muszę to w domu sprawdzić, ale wydaje mi się nawet jak przeglądałem w XMLEditorze jakie bronie są w grze, a także jak zasobność najmów z AIM przeglądałem (Ivan albo Igor ma w którymś zestawie AKSU-74U) to bronie wyglądały całkiem dobrze. Niemniej sprawdzę dzisiaj...

Ja zacząłem grę "once again" na instalacji: czyste JA2Gold + AIMNAS 4870 + ten mod zwiększający liczbę najmów w grupie (którzy i tak do samochodu w 10 nie wejdą, ale mniejsza o to :P) i bynajmniej nie mam żadnych problemów ani z karabinkiem Rugera (co prawda mam narazie tylko ten na .22LR i mini-14), celownik x7 na pewno zmienia statystyki (nie pamiętam czy np. także obrażenia, ale celowanie, poziomy przymierzenia i min. zasięg celowania na 100%), nie znalazłem też karabinu służącego jako wyrzutnia granatów... do tego mapy z Wildfire naprawdę mają swój urok, a stadne ataki wrogów przy trybie Iron Man i wsparciem z sąsiednich sektorów wielokrotnie zmuszają do relokacji czy czasem wręcz wycofania na "z góry upatrzone pozycje" ;)

Generalnie jestem też całkiem zadowolony ze stabilności (tzn. ani jednej wywałki nie było), do tego tryb Iron Man bardzo wciąga i znów mi się włącza syndrom "jeszcze jednej bitwy" i kończę zabawę po 2 w nocy (a o 6 trzeba wstawać :P).

_________________
Obrazek


*
 
BoloG
Post : 11 cze 2013 10:34
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Na JAC od: 07.06.2013


Ja grałem na czystym JA2Gold + AIMNAS 4870 v21PL z tutejszego działu download reinstalowałem kilka razy bez efektu, loadout wielu najemników z AIM był w stanie w jakim opisałem w poście powyżej. Może chodzi o wersję językową AIMNASA zainstalowaną na czystym JA2Gold, napisz proszę na jakiej wersji grasz i skąd ją ściągnąłeś.


*
 
Aparatus
Post : 11 cze 2013 13:00
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Na JAC od: 07.06.2013


Svean pisze:
@ BoloG & Aparatus Serio macie takie problemy?
@ micand1989 Przyznam że muszę to w domu sprawdzić, ale wydaje mi się nawet jak przeglądałem w XMLEditorze jakie bronie są w grze, a także jak zasobność najmów z AIM przeglądałem (Ivan albo Igor ma w którymś zestawie AKSU-74U) to bronie wyglądały całkiem dobrze. Niemniej sprawdzę dzisiaj...

Ja zacząłem grę "once again" na instalacji: czyste JA2Gold + AIMNAS 4870 + ten mod zwiększający liczbę najmów w grupie (którzy i tak do samochodu w 10 nie wejdą, ale mniejsza o to :P) i bynajmniej nie mam żadnych problemów ani z karabinkiem Rugera (co prawda mam narazie tylko ten na .22LR i mini-14), celownik x7 na pewno zmienia statystyki (nie pamiętam czy np. także obrażenia, ale celowanie, poziomy przymierzenia i min. zasięg celowania na 100%), nie znalazłem też karabinu służącego jako wyrzutnia granatów... do tego mapy z Wildfire naprawdę mają swój urok, a stadne ataki wrogów przy trybie Iron Man i wsparciem z sąsiednich sektorów wielokrotnie zmuszają do relokacji czy czasem wręcz wycofania na "z góry upatrzone pozycje" ;)

Generalnie jestem też całkiem zadowolony ze stabilności (tzn. ani jednej wywałki nie było), do tego tryb Iron Man bardzo wciąga i znów mi się włącza syndrom "jeszcze jednej bitwy" i kończę zabawę po 2 w nocy (a o 6 trzeba wstawać :P).



Svean, tak doświadczyłem takich problemów. Karabin jako wyrzutnia granatów i problemy z celownikiem tyle zdążyłem zauważyć, bo jak napisałem przerzuciłem się na DBB-iov, właśnie tych map najbardziej żałuję. Ja instalowałem Wildfire, potem nakładke Starchrisa i AIMNASA z tutejszego downaloadu.


*
 
Svean
Post : 17 cze 2013 14:16
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Na JAC od: 13.03.2009


@ BoloG & Aparatus
Ja instalowałem w takiej kolejności:
1. czyste golutkie JA2 Gold w wersji eng. (takie mam) bez patchów itp.
2. AIMNAS 4870 pl (nie chciało mi się szukać eng. na Bears Pit-cie :P) z tutejszego downloadu
3. Nakładka zwiększająca ilość najemników przy wyższych rozdzielczościach (niedawno wyszła też tutejszy download).

I nic więcej - wszystko hula. I AKSU-74U ma celność na poziomie 4 (AKMSU ma 3, a tylko shotguny mają w okolicach 0 czy na -) i celowniki działają i wszystko śmiga aż miło.

Nie wiem jak to robicie że są takie problemy (może sprawdźcie czy na pewno odpalane przez właściwe .exe?) bo dla mnie to najbardziej stabilna i bezproblemowa wersja ever.
Chociaż przyznam że nie grałem na włączonym NCTH (New Chance To Hit - standardowo wyłączone więc i Wy pewnie bez tego jechaliście).

_________________
Obrazek


*
 
Aparatus
Post : 17 cze 2013 17:17
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Na JAC od: 07.06.2013


Svean pisze:
@ BoloG & Aparatus
Ja instalowałem w takiej kolejności:
1. czyste golutkie JA2 Gold w wersji eng. (takie mam) bez patchów itp.
2. AIMNAS 4870 pl (nie chciało mi się szukać eng. na Bears Pit-cie :P) z tutejszego downloadu
3. Nakładka zwiększająca ilość najemników przy wyższych rozdzielczościach (niedawno wyszła też tutejszy download).

I nic więcej - wszystko hula. I AKSU-74U ma celność na poziomie 4 (AKMSU ma 3, a tylko shotguny mają w okolicach 0 czy na -) i celowniki działają i wszystko śmiga aż miło.

Nie wiem jak to robicie że są takie problemy (może sprawdźcie czy na pewno odpalane przez właściwe .exe?) bo dla mnie to najbardziej stabilna i bezproblemowa wersja ever.
Chociaż przyznam że nie grałem na włączonym NCTH (New Chance To Hit - standardowo wyłączone więc i Wy pewnie bez tego jechaliście).



Z ciekawości zainstalowałem od nowa w kolejności:
1.JA2 WF
2.Nakładka Starchrisa na WF
3.AIMNAS
4.Mod powiększający skład do 10 najemników

I tak, rzeczywiście jak wyłączyłem NCTH to w statystyce broni np. Buns HKSL6 z Lunetą 2x pojawia się modyfikator AIMING MODIFIER = 6.0, ale jak włączę NCTH to SCOPE MAGNIFICATION FACTOR(które wtedy zastępuje AIMING MODIFIER) = 0, . A z tego co widzę grając obecnie w DBB-iov to powinno tam być dla lunety 2x po prostu 2, i dla innych podobnie. Nie wiem czy to tylko błąd wyświetlania czy wpływa na celność, ale zdecydowanie najemnicy celniej strzelają bez NCTH.


*
 
Aparatus
Post : 17 cze 2013 17:21
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Na JAC od: 07.06.2013


SCOPE MAGNIFICATION FACTOR = 1 a nie 0 .


*
 
Svean
Post : 17 cze 2013 17:50
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Na JAC od: 13.03.2009


NCTH jest troszkę "pobocznie" rozwijane względem całości v1.13 ze szczególnym przypadkiem AIMNAS i pewnie dlatego standardowo jest wyłączone.
Szczerze powiem że nie testowałem tego na AIMNASie ale z tego co pamiętam twórcy NCTH mocno zaangażowali się w hybrydę Urban Chaos v1.13 i tam bronie sa skonfigurowane mocno pod NCTH (które jest włączone "by default").
I jak grałem w UC to (przynajmniej tam) NCTH działa to jak nabardziej realistycznie - co wcale nie znaczy że jest jakoś łatwo trafić, ale zato "spray and pray" działa bez zarzutu :)

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 18 cze 2013 06:41
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1557
  • Na JAC od: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Gdy NCTH jest wyłączone wszystkie bronie mają celność o wartości (na fioletowo) skala mi nieznana.
NCTH włączone to celność ma wartość (na żółto) skala 0-100.

<WEAPON>
<uiIndex>698</uiIndex>
<szWeaponName>AS 50</szWeaponName>
<ubWeaponClass>3</ubWeaponClass>
<ubWeaponType>5</ubWeaponType>
<ubCalibre>17</ubCalibre>
<ubReadyTime>20</ubReadyTime>
<ubShotsPer4Turns>11.2</ubShotsPer4Turns>
<ubBulletSpeed>22</ubBulletSpeed>
<ubImpact>47</ubImpact>
<ubDeadliness>47</ubDeadliness>
<bAccuracy>11</bAccuracy>
<ubMagSize>5</ubMagSize>
<usRange>1300</usRange>
<usReloadDelay>200</usReloadDelay>
<BurstAniDelay>100</BurstAniDelay>
<ubAttackVolume>140</ubAttackVolume>
<ubHitVolume>8</ubHitVolume>
<sSound>296</sSound>
<sBurstSound>6</sBurstSound>
<sSilencedBurstSound>111</sSilencedBurstSound>
<sReloadSound>102</sReloadSound>
<sLocknLoadSound>108</sLocknLoadSound>
<SilencedSound>157</SilencedSound>
<bBurstAP>20</bBurstAP>
<APsToReload>38</APsToReload>
<SwapClips>1</SwapClips>
<MaxDistForMessyDeath>36</MaxDistForMessyDeath>
<nAccuracy>98</nAccuracy>
<ubAimLevels>5</ubAimLevels>
<Handling>18</Handling>
</WEAPON>

Dzięki NCTH nareszcie można puścić "mierzoną" długą serie z karabinów maszynowych. Bez tego leciały po całym sektorze, a teraz można wykorzystywać je w pełni.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Svean
Post : 21 cze 2013 09:39
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Na JAC od: 13.03.2009


NCTH ma też sporo innych funkcji niż tylko mierzone serie (których celność bardzo zależy od "kopa" broni/amunicji, a także pozycji typu "leżąca" i dodatków typy "dwójnóg").

Łatwiej jest trafić kogoś leżącego za kamieniem w trawie i jeszcze za rogiem budynku i przez pół sektora niż kogoś kto przebiegł prostopadle do linii strzału o 5 pól od strzelającego ale jak biegł całą turę (wykorzystał wszystkie lub większość AP) to po prostu namierzenie go jest czystą masakrą (plus jest taki że on też ma problem z celowaniem). Ale z własnych doświadczeń wiem że to tak właśnie działa :>

_________________
Obrazek


*
 
ADja2
Post : 27 sie 2014 18:03
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Na JAC od: 14.08.2014


mam dziwny problem w animas..

kiedy zakładam lunete na snajperke nie da się strzelać tzn. jets czarny celownik z każdej pozycji i odległości..
a obrażenia sięgają 1 pkt.. a kiedy zdejmę lunete obojętnie jaką wszystko jest ok.
co jets grane...


*
 
Bob!
Post : 01 paź 2014 14:23
Offline
Szeregowy
  • Posty: 1
  • Na JAC od: 06.07.2013


Witam brać forumową :)

Nie jestem aktywnym userem, ale zdarza mi się wpadać na forum :)

Ściągnąłem 1.13 i mam problem - da się zrobić by elementy grafiki były większe przy dużej rozdziałce? Używam 1680x1050 i niestety laptop jest mały, ekran dowodzenia (tam gdzie sektory) też i wyraźnie utrudnia to widzenie...
Zmiana rozdziałki na 1280x800 poprawia sytuację, ale jest to rozdzielczość skalowana, co przy LCD pogarsza odbiór grafiki :)


*
 
diki
Post : 26 lis 2014 01:06
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Na JAC od: 04.07.2007


Witam wszystkich. Parę pytań.
1. Czy najnowsze JA2 1.13 pracuje stabilnie na win8?
2. Czy można dograć/doinstalować/podmienić zwykłe małe mapy na te z AIMNAS?
3. Czy jeśli współpraca najnowszego 1.13 z win8 jest niemożliwa to może próbował to ktoś emulować na czymś?
4. Czy jest jakaś paczka z dużymi mapami?

Pozdrawiam


*
  WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna

Przejdź do:  

Dzisiaj jest 21 sty 2018 14:10


Podobne tematy
 Tematy   Autor   Odpowiedzi   Odsłony   Ostatni post 
Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. INI Edytor - problemy, pytania, odpowiedzi

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2, 3 ]

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Wildfire 1.13 AIMNAS v21 PL moje pytania

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Wildfire 1.13 AIMNAS

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. Wildfire 1.13 AIMNAS - przedmioty

[ Przejdź na stronęPrzejdź na stronę: 1, 2 ]

Wyświetl najnowszy post

Na tym forum nie ma nowych nieprzeczytanych postów. AIMNAS v. 20 Ocena końcowa

Wyświetl najnowszy post

 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników