Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Perry
Post : 29 wrz 2011 12:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Mam chwilę wolnego, więc postanowiłem powrócić do mojego CE, i ponownie spróbować sił i wstawić do UB postać z JA2. Wcześniej udało mi się wstawić postać w sektor (czyli ustawić, w którym sektorze ma się znajdować), natomiast kiedy próbowałem z nią zagadać w grze pojawiał się błąd i wywalało mnie do windowsa.
Teraz za pomocą poradnika dla modera, spróbowałem jeszcze raz. Podążając skrupulatnie punkt po punkcie za instrukcją "Dodawanie postaci" , zrobiłem myślę wszystko jak należy.
Czyli z pliku faces.slf z JA2 skopiowałem pliki twarzy postaci. Założyłem kilka folderów tymczasowych:
C:\JA2 UB\Data\Faces\... A w katalogu "Faces" stworzyłem podkatalogi: ...\Faces\33faces, 65faces, Bigfaces. Do tych podfolderów wrzuciłem odpowiednio (numerycznie) pliki postaci która mnie nie interesuje. Czyli z...JA2\faces\33faces do ...\JA2 UB\....\33faces, itd. z kolejnymi. Następnie otworzyłem plik faces tym razem w JA2 UB, i za pomocą slf.explorera wrzuciłem do odpowiednich katalogów wcześniej skopiowane pliki, zapisałem zmiany i mam. Program STI-Edit nie był konieczny, gdyż nie tworzyłem nowej postaci za jego pomocą tylko próbowałem wrzucić istniejąca już postać z JA2, wiec punkt zabawy programem STI-Edit pominąłem...
Następnie zająłem się sprawą tekstów i głosów danej postaci. Tu zgodnie z instrukcją znów za pomocą programu slf.explorer, skopiowałem pliki tej postaci z JA2 do wcześniej przeze mnie utworzonych (i tak samo nazwanych folderów w JA2 UB). Czyli NPC.Data, Mercedt, NPC speech, Speech, Battle NSDS. Otworzyłem po kolei wszystkie te pliki slf. w JA2 UB i znów za pomocą slf.explorera, wkleiłem w odpowiednie pliki, wcześniej skopiowane teksty i głosy mojej postaci. Czyli z katalogu np. NPC _speech, wrzuciłem zawartość do pliku NPC_speech.slf, itd po kolei.
Zabawa z programem Proedit już jest z głowy, gdyż jak pisałem wyżej, postać już jest osadzona w sektorze ze wszystkimi zmianami wyglądu, statystyk, przynależności, ubioru i ekwipunku itd.
Wydawałoby się, że w końcu (idąc w/g instrukcji tematu "Dodawanie postaci") zrobiłem już wszystko, więc włączam grę, cisnę najszybciej do sektora, spotykam postać próbuję z nią rozmawiać, a ona nic... Jedyny krok jakiego udało mi się dokonać, to taki, że już mnie nie wywala do windowsa, gdy próbuję porozmawiać z postacią.
Czyli wnioski takie: albo coś zrobiłem źle (w co wątpie), albo coś jest jeszcze do zrobienia, tylko co??? Jeśli ktoś wie co jeszcze mógłbym zrobić, żeby mieć tą postać w pełni działającą, mówiącą, chodzącą i strzelającą w Ja2 UB, bardzo proszę o pomoc.

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Starchris
Post : 29 wrz 2011 13:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


A w jaki sposób dodajesz postać do JA2 UB ? Dodajesz całkowicie nową postać np. z numerem 168 w Proedit, czy może zamieniasz jedną postać z JA2 UB na postać z JA2.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 29 wrz 2011 13:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Starchris pisze:
A w jaki sposób dodajesz postać do JA2 UB ? Dodajesz całkowicie nową postać np. z numerem 168 w Proedit, czy może zamieniasz jedną postać z JA2 UB na postać z JA2.

Nie żadne z tych, próbuję dodać Maddoga nr(072), z JA2 do JA2 UB...

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Starchris
Post : 29 wrz 2011 13:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Sam aktualnie tworzę ostatnią aktualizację mojego moda New Classic i własnie wykonuje to co Ty tylko, że na odwrót - postacie z JA2 UB przenoszę na grunt JA2.

Powiem tak. U mnie jak przenoszę postać do JA2 i wykonuje to na numerze nieaktywnym w PROEdit np. 65, 71, od 163 do 169 to wszystko pięknie działa z wyjątkiem pobierania tekstów i dialogów. Najprawdopodobniej trzeba to aktywować w kodzie źródłowym. Gdy rozmawiam z daną postacią to wyświetla się jej twarz i tyle. Ja po prostu musiałem skasować kilka zbędnych postaci w JA2 i wstawić na ich miejsce te z JA2 UB

U Ciebie jest prawdopodobnie tak samo. Np Maddog nie występuje w JA2 UB więc jego numer jest nieaktywny dla gry. Będzie się wyświetlała jego twarz ale teksty i dialogi spod numeru 72 nie będą pobierane. Moim zdaniem musisz to aktywować w kodzie źródłowym. Albo zamienić, którąś z postaci na Maddoga.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 29 wrz 2011 13:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Acha czyli jednak tak, myślałem kod źródłowy, tylko tu jest problem, Visual Studio .NET2003 (jakie jest rekomendowane) dla UB, nie pójdzie na systemie vista... A wiedziałbyś gdzie jest zapisana aktywacja postaci w kodzie źródłowym?? Bo wczoraj też przegladałem ten temat... :D

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Starchris
Post : 29 wrz 2011 14:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Przykro mi ale niestety nie wiem. Ja kodu źródłowego do swojego pliku EXE nie mam i muszę sobie radzić omijając wszystkie ograniczenia z tym związane.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 29 wrz 2011 14:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Starchris pisze:
Przykro mi ale niestety nie wiem. Ja kodu źródłowego do swojego pliku EXE nie mam i muszę sobie radzić omijając wszystkie ograniczenia z tym związane.

No i widzisz, mamy schody, a jak wstawiasz postacie do JA2, ustawiasz je tylko w ProEdit, czy w edytorze map również??? Ja opowiem ciekawostkę (nawiązując do omijania ograniczeń), ponieważ w JA2 UB (jak mi wiadomo) nie można wstawiać w edytorze map ani cywili ani czołgów, można tego dokonać poprzez skopiowania mapy z JA2 z danym czołgiem lub RPC czy NPC, tak wstawiłem Maddoga, (że faktycznie istnieje na ekranie taktycznym), a mapę z czołgiem wziąłem z moda na UB...(oczywiście ją przerobiłem po swojemu), ale najważniejsze że zachowały się oryginalne tilesety z UB.
Starchris pisze:
Powiem tak. U mnie jak przenoszę postać do JA2 i wykonuje to na numerze nieaktywnym w PROEdit np. 65, 71, od 163 do 169 to wszystko pięknie działa z wyjątkiem pobierania tekstów i dialogów. Najprawdopodobniej trzeba to aktywować w kodzie źródłowym. Gdy rozmawiam z daną postacią to wyświetla się jej twarz i tyle. Ja po prostu musiałem skasować kilka zbędnych postaci w JA2 i wstawić na ich miejsce te z JA2 UB

A wracając do tego co napisałeś, jak edytujesz postać w numerze nie aktywnym to jak to robisz?? Wklejasz zdjęcia gościa z UB na miejsce tego w JA2??? Czy po prostu zamieniasz numery postaci np (060) Manuel na. (020) Cliff?? I jesteś o krok dalej bo mi nie wyświetla się nawet zdjęcie postaci. Czy masz głos, bez tekstu? Czy ani głosu ani tekstu?

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


Ostatnio zmieniony 29 wrz 2011 14:40 przez Perry, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Starchris
Post : 29 wrz 2011 14:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Perry pisze:
No i widzisz, mamy schody, a jak wstawiasz postacie do JA2, ustawiasz je tylko w ProEdit, czy w edytorze map również??? Ja opowiem ciekawostkę (nawiązując do omijania ograniczeń), ponieważ w JA2 UB (jak mi wiadomo) nie można wstawiać w edytorze map ani cywili ani czołgów, można tego dokonać poprzez skopiowania mapy z JA2 z danym czołgiem lub RPC czy NPC, tak wstawiłem Maddoga, (że faktycznie istnieje na ekranie taktycznym), a mapę z czołgiem wziąłem z moda na UB...(oczywiście ją przerobiłem po swojemu), ale najważniejsze że zachowały się oryginalne tilesety z UB.

Jak to jest w JA2 UB to nie wiem bo nigdy nie sprawdzałem. Natomiast w JA2 możesz sobie wstawiać co chcesz od zwykłych cywili poprzez potwory, a na czołgach kończąc.

Perry pisze:
A wracając do tego co napisałeś, jak edytujesz postać w numerze nie aktywnym to jak to robisz?? Wklejasz zdjęcia gościa z UB na miejsce tego w JA2???

Tak

Perry pisze:
Czy masz głos, bez tekstu? Czy ani głosu ani tekstu?

Ani głosu, ani tekstu.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perry
Post : 28 sty 2013 15:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


No i w końcu po cięzkich bojach i przejściach udało mi się wdrożyć Maddoga do Critical Edge.
Było ciężko ale udało się, jest, dialogi się pokazują tak jak trzeba, rozmawia również tak jak trzeba - słowem działa bez zarzutu. :P
A oto kilka screenshotów..


Załączniki:
Komentarz: W drużynie
Maddog w drużynie.jpg
Maddog w drużynie.jpg [ 100.3 KiB | Przeglądany 2851 razy ]
Komentarz: Rekrutacja
Maddog Rekrutacja.jpg
Maddog Rekrutacja.jpg [ 95.37 KiB | Przeglądany 2851 razy ]
Komentarz: Rozmowa
Maddog 1.jpg
Maddog 1.jpg [ 99.42 KiB | Przeglądany 2851 razy ]

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"
*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron