Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Kozimierz
Post : 07 lip 2013 11:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 06.07.2013


Odpaliłem grę. Super klimacik, powrót do korzeni - o to chodziło :). Błędów wielkich nie zauważyłem. Chodź jeden mi się przydarzył. Mianowicie, otrzymałem dyskietkę od Carmena z terrorystami, gdy próbowałem przejrzeć ich dane w laptopie wywaliło mnie do windowsa. Poza tym żadnych innych błędów nie napotkałem. Efekt jest naprawdę niezły. Jedyne co bym ulepszył to może trochę lepszą rozdzielczość rozgrywki, chociaż wiem, że celem był powrót do starego Jagged Aliance to i może ta zmiana nie musiałaby być konieczna. Dzięki za nowe/stare Jagged Aliance :)


*
 
Starchris
Post : 07 lip 2013 22:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


OsamodasxD pisze:
Jeżeli będzie problem z odpaleniem to wrzucę całą grę już z wklejonym modem.

Absolutnie nie ma takiej potrzeby, zresztą i tak bym usunął od razu coś takiego. Ta gra jest nadal płatna.

Na polskiej wersji działa bez zarzutu. Trzeba będzie tylko zrobić, żeby na każdej innej wersji również działała, bo nie każdy ma wersję 1.05, ale to nie problem, sam popróbuje z moją wersją gold 1.12, aby zadziałało i ewentualnie wydam łatkę.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
OsamodasxD
Post : 09 lip 2013 12:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Prośba do wszystkich grających... jeżeli znajdziecie jakieś bugi albo błędy na mapach to proszę pisać tutaj :) W końcu to wersja testowa :P

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Hanti
Post : 09 lip 2013 18:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Ripper pisze:
Czyżby była funkcja drop all items ?

Na razie skończyłem tylko sektor początkowy i każdy sypnął swoja giwerą + jakieś medy, narazie nie mogę grac dalej, ale pytam z ciekawości bo LEPIEJ by było gdyby nie było drop all items bo balans się zepsuje :P


Tak z innej beczki: NIE włączenie jako standardowej opcji upuszczania wszystkich przedmiotów w serii JA jest nielogicznym odstępstwem od normy w takich grach.
Z tego co pamiętam seria UFO (na pewno nowe UFO Altara) miało to automatycznie włączone i żadnego problemu z balansem nie było.
Dziwne w JA było właśnie ustawianie poziomu trudności poprzez dostęp do pistoletów-karabinów-lepszych giwer (stad brak ich pozostawiania po przeciwnikach).
Przez to w serii ciężko o sens użycia pistoletu, a przecież w ciasnym korytarzu lepiej mieć pistolet w garści niż ckm na plecach ;)
W JA pistolet to broń dla biedaków, a jego użycie stało się zbędne po zdobyciu karabinów. Dlatego podobało mi się Wildfire - tam z pistoletu można było strzelić 2-3 razy zanim nacelowało się i wystrzeliło z karabinu. W sumie ten efekt częściowo widoczny jest w BIA - można pistoletem (z bardzo bliska) przerwać "akcję strzelania" przeciwnikowi i w ten sposób go zajechać.

Dostęp do (zwykłej) broni nie powinien mieć wpływu na wynik rozgrywki. Wróg powinien mieć i masowo pozostawiać po śmierci wszelkiego typu zwykłe sprzęty (kałachy, apteczki, pancerze). Tylko rzeczy niezwykłe powinny być trudno dostępne (zadania, mocno bronione lokacje, rzadko posiadane i upuszczane przez elitę wroga).
Ale takich kałachów powinno się walać po bitwie parę i nic w tym nadzwyczajnego.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
Ripper
Post : 09 lip 2013 18:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Znalazłem mały błąd, niewiem czemu ale przy quick save i save zwykłym za każdym razem pisze że mam za mało miejsca na dysku że mam wolnego 15mb a potrzeba 20, a tak naprawde mam 20gb wolnego, save i tak się robi, nie przeszkadza to ale troche to dziwne :P


*
 
Starchris
Post : 09 lip 2013 20:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Hanti pisze:
Dziwne w JA było właśnie ustawianie poziomu trudności poprzez dostęp do pistoletów-karabinów-lepszych giwer (stad brak ich pozostawiania po przeciwnikach).
Przez to w serii ciężko o sens użycia pistoletu, a przecież w ciasnym korytarzu lepiej mieć pistolet w garści niż ckm na plecach ;)
W JA pistolet to broń dla biedaków, a jego użycie stało się zbędne po zdobyciu karabinów. Dlatego podobało mi się Wildfire - tam z pistoletu można było strzelić 2-3 razy zanim nacelowało się i wystrzeliło z karabinu. W sumie ten efekt częściowo widoczny jest w BIA - można pistoletem (z bardzo bliska) przerwać "akcję strzelania" przeciwnikowi i w ten sposób go zajechać.


Dokładnie, nikt w JA2 nie używa pistoletów i to nawet na początku, bo można znaleźć szybko mini-14, która jest o niebo lepsza od wszystkich pistoletów. Gdyby pistolety w JA2 byłyby choć zbliżone do tych z Wildfire lub np do tych z poniższego linku, to pistolety nabrałyby niesamowitego znaczenia w całej rozgrywce. Trochę niestety nie przemyślana była ta decyzja twórców, żeby pistoletom dać taką samą ilość punktów akcji jak innym karabinom czy LKMom.

https://jagged-alliance.pl/artykul392/pi ... he-fallen/

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Ripper
Post : 10 lip 2013 10:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Taką samą ilość na pewno nie one mają, a o wiele więcej wymaganych P-akcji do strzelania, da się jednym pistolecikiem strzelić około półtora raza, jeden pełny celowany i drugi nie pełny, a takim FN-FALEM nawet i 3 razy pełnym da się :P

BTW: Znalazłem buga w aspenwood sektor z kopalnią, wybiłem wszystko rozwaliłem czołg ale nadal pokazywało na mapie że jest wróg, ale go nie było nigdzie, wiec wyszedłem z sektora i wróciłem i koło pierwszego rozwalonego czołgu pojawił się nagle drugi, oba poszły na złom, heh i to wszystko bez użycia LAWów i moździerzy xD


Odbijam właśnie 2 miasto, kurde żadnego sama nie znalazłem ale wydaje mi się że wiem gdzie one są.

Do tego w sektorze 3-O na mapie wygląda jakby była tam jakąś baza a nic tam niema.

Mam tez pytanie, są jakieś ukryte bazy wojskowe, nienazwane, tylko poprostu zwykłe ukryte bazy podobne do tych ze zwykłego ja2 jak ta baza z lawami koło Meduny?

EDIT: Czasami wrogowie nie posiadają żadnej broni a tylko maczete i biegną na nas :P


*
 
OsamodasxD
Post : 10 lip 2013 13:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Ripper: za bugi dzięki :)

Odpowiedzi na pytania:
-takie bazy bez nazwy są - tak zwane posterunki na drogach - postawiłem 4.
-w Aspenwood chyba wiem na czym polega ten błąd z przeciwnikami - albo miałeś pecha i jednocześnie naszedł na te sektory patrol i gra nie była w stanie wygenerować więcej niż 32 przeciwników na mapie (będę musiał zmienić im trasę), albo jest to błąd w kodzie i muszę zmniejszyć liczbę przeciwników - mimo że ustawiłem ich na start 24 ale wzrost czasowy może być za duży
-bazy sam są 4 i żaden nie jest schowany w mieście jak było to w przypadku MEDUNY -byłeś w O3, minąłeś się o jeden sektor :D Idź do O2 :P
-mi również się zdarzyło że nie mieli broni... wina w kodzie przy rozdawaniu :P Pewnie zostawiłem pustą komórkę w tablicy i dałem na nią możliwość wyboru :)

Dzięki za info :)

Mogę udostępnić mapę całego świata na życzenie :) wystarczy napisać :P Ale z tego co wiem to szukanie sektorów sprawia większą frajdę :D

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Ripper
Post : 10 lip 2013 14:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Nie ja podziękuje z mape i tak dużym spoilerem jest ten O2 :P, a jedną baze posterunek na drodze znalazłem :P, btw chodziło mi oto że na mapie taktycznej jak sie spojrzy na sektor O-3 to jest taki brązowy kwadracik podobny do tych jakich użyłeś do narysowania miast, wygladało to na jakis obiekt ale nic tam nie było :P


Z ciekawości zrobiłeś te znajdzki w sektorach ? tzn psiałeś coś że w sektorach gdzie jest tylko las może być jakaś skrzynia z itemami ukryta, coś na wzór ukrytych magazynów broni z JA2


*
 
OsamodasxD
Post : 10 lip 2013 18:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


Panie zrobiłem 12 sektorów ze znajdźkami :)Tylko nie muszą być tam przeciwnicy... jak jesteś w jakimś sektorze to sprawdzaj czy pod drzewem nie leży od tak sobie skrzynia, albo nie ma grobu, może krzaki są jakoś nienaturalnie ustawione (czyli widać, że były układane ręcznie tak jakby dorwał się do tego pięciolatek), może stoi jakaś figurka albo coś w tym stylu :P
Nie dotyczy to wyłącznie lasu, rozmieściłem je po całej grze - pomijając miasta i bazy :)

Pytanie dodatkowe: jak z poziomem trudności? Gracie na ekspercie? Pytam się bo jak ja gram to wiem czego się mogę spodziewać i wtedy nie ma żadnego zaskoczenia :)
Wiem, że szybko dostajemy dobre gnaty i łatwo się zabija tych przeciwników... ale z drugiej strony jak my oberwiemy to też nie jest za wesoło :P

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Ripper
Post : 11 lip 2013 09:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


A no ja gram na expercie, a n ognaty są dobre FN-FAL jest gorszy od C-7 Steyera, nawet od Commando ale jest szybszy.

No niby też się mocno obrywa ale i tak wtedy każdy robi LOAD GAME =] kto będzie walczył dalej z 20 wrogami jak oberwie za -50 :P

Poziom trudności jest jak narazie chyba dobry, tylko mam 2 kopalnie i robie na nich prawie 30tys dziennie, widze troche dochód się poprawił a jeszcze 3 kopalnie do odbicia, także zbankrutować chyba nieda się :P
Squad mam ciągle na 30 dni wykupiony posiadam 5 ludzi, Shadow, Imp, Grizzly, blood, Thor ostatni bedzie Conrad chyba że go nie będzie wtedy Reaper :P


No i po odbiciu 1 miasta Shadow ma już 99 strzeleckich i 8lvl, na początkowych strzelaninach na pistoleciki strasznie szybko podskoczyło.

Zauważyłem też że czasami kiedy strzela się z dachu to z jakiegoś powodu najemnicy są strasznie nie celni, w klate coś nie trafiają z celownikami i c7 czy falami, ale w głowe już bez problemu.

I kilka razy wywaliło mnie do windowsa kiedy szkoliłem samoobrone i tylko czekałem, do sektorów nie wchodziłem ale wtedy grała muzyka jak z walki o sektor, ale jak zrobilem że muzyka już normalna się włączyła to już nie wywalało.

No i muszę przyznać że dzięki takiej ilości wrogów w końcu używam granatów bo aż się oto proszą :P biegają w kupie po 5-7 :P
No ijest ciekawiej, w podstawowej wersji JA2 wrogów gdzie niegdzie to strasznie mało, a kontrataki też mogły by być większe bo było za łatwo teraz jest idealnie, ale ciekawi mnei czu neidałeś do 30 max wrogów isamoobrony limit ? wiesz jak już 28 to niezaszkodzi 2 więcej :P


*
 
OsamodasxD
Post : 11 lip 2013 10:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 35
  • Dołączył: 12.03.2008
  • Skąd: x=56, y=81


W Aspenwood jest kopalnia złota to nie dziw się, że dużo zarabiasz. Dlatego też są mocniejsze i częstrze ataki nate miasto :) Z samego Lodenburgu i Quevelin nie da się utrzymać najemników.
Jeżeli chodzi o obronę to bardziej skupiłem się na bazach, Gryfindorze i Aspenwood.
Co do samoobrony - musi być jakaś różnica między maksymalną liczbą szkolonych a broniących w pałacu, chociażby o te 4 jednostki :D Z dachem podobnie miałem w tradycyjnym JA2, pewnie chodzi i ustawienie przeciwników i teren... u mnie jest dużo więcej krzaków, drzew itd... nie chciałem, żeby sektory były "puste" :P
Conrad jest jak najbardziej w grze :) Także trzymaj sobie slot na niego.

Jedynie kogo nie spotkacie w grze to Fatimy, Pacosa, ludzi z Orty i Serganta.

_________________
Obrazek
Dla wszystkich wersja testowa: http://jagged-alliance.pl/plik518/
MODA DAJEMY JAKO NAKŁADKĘ DO POLSKIEJ WERSJI JA 2 1.05. Życzę smacznego :P


*
 
Starchris
Post : 11 lip 2013 10:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ok jestem po trzech zdobytych miastach i wszystko wygląda na razie tak:

1. Tak jak kolega wyżej wspomniał, czemu jest 28 samoobrony, daj 30, wtedy jest to przyjemniejsze dla liczenia i w ogóle.

2. Wrogowie, którzy są na statusie "Umierający", biegają sobie jak normalni i strzelają do nas. No coś tu nie chalo. Jak jest umierający, to powinien leżeć na ziemi i zdychać, a ten stoi nadal i kasuje mnie lub samoobronę. Sprawdź kod, czy przypadkiem nie obniżyłeś pułapu opadania z sił z 15 do jakiejś mniejszej liczby punktów życia.

3. Klawisz end na klawiaturze zawsze pokazywał jaka jest szansa na trafienie we wroga. Jest to jedna z najważniejszych cech JA2. Teraz po naciśnięciu tego klawisza pojawiają się gwiazdki, które żadnej informacji nie dają. Bardzo Cię proszę popraw to. Sytuacja, którą opisał wyżej kolega w sprawie niecelności w tułów z dachu. Wystarczyło wtedy nacisnąć klawisz end i wróg pojawiał się na konkretnym kolorze. Zielony, bez problemu trafisz w tułów i w głowę, żółty - bez problemu trafisz w głowę, ale już w tułów będzie ciężko, czerwony nie trafisz w tułów, a w głowę bez problemu. To samo tyczy się strzelania ziemia - ziemia.

4. Dziwnie się gra w tego moda, ponieważ tak naprawdę cały czas tylko zdobywa się sektory. Wiadomo o co chodzi, ale też bardzo ważne jest aby gracz znał fabułę z samej gry, a tu nic, rebelianci są jakby nie patrzeć nieaktywni. Idąc dalej cały czas kolejni NPC są tylko po to żeby sobie z nimi porozmawiać. Father walker, Doreen, Sal, nie wiadomo poco teraz oni są już nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę. W JA2 NPC byli jakby częścią całej fabuły, teraz jakby znikli. Poza tym jest bardzo mało cywili w miastach, są jakby puste, nawet nie ma z kim pogadać, a już nie mówiąc o nocy, gdzie nie ma nikogo, a zauważyłem również, że jak już jakiegoś cywila znajdę, to przeważnie jest na skraju mapy, na jej obrzeżach, a nie w środku miasta.

5. Filmiki Deidranna - Elliot nie są przerobione pod kątem nowych nazw miast. Jako że jeszcze głosy można przeboleć, to tekst już bardzo łatwo można zmienić i dać tam nazwy miast, takie jakie są na mapie.

6. Na lotnisku w Lodenburg, w tym budynku biurze, są trzy biurka, dwa z nich są tak niefortunnie postawione, że nie można ich otworzyć.

7. Zwiększona ilość samoobrony jest oczywiście na plus, lecz teraz walki trwają okrutnie długo. Teraz staram się już razem z nimi nie walczyć, lecz czasami taka walka wpadnie, dlatego przydało by się przyspieszenie tur wroga i samoobrony. Taką opcję wdrożyli w 1.13. Przyspieszono to kilka razy. Gdzieś w kodzie, nie pamiętam gdzie, jest opcja interwału tur. Wystarczy ja zmienić, a wrogowie i samoobrona będą się poruszać w turze kilka razy szybciej, co zmniejszy czas oczekiwania na naszą kolej.

8. Ostatnia rzecz to statystyki broni. Dla mnie to jest jakiś KOSMOS. Myślałem, że statystyki będą bardziej zbliżone do rzeczywistości lub do tego co mniej więcej taka, a nie inna broń potrafi. Coś mi się wydaje, że autor bardzo lubi bronie o wyglądzie przypominającym M16, bo to teraz są super giwery,a reszta to jest po prostu nie warta uwagi. Z drugiej strony jest to na plus, bo za każdym razem gdy znajdę nową broń to z zaciekawieniem patrze jakie ma staty, niestety za każdym razem jest niesamowite zdziwienie. Zawsze jednak w takich sytuacjach powtarzałem, że jest to przywilej twórcy na wykonanie statystyk wedle upodobania.

9. Co do poziomu trudności ja gram oczywiście na ekspert. Totalna porażka z tym 150 tyś dol na początek. Kupuje od razu najlepszych na maksimum czasu. Potem dwie kopalnie i już utrzymuje tych, których wynająłem i dokupuje następnych. Nie ma żadnych problemów z kasą. Przykro mi, ale to jest jak granie na kodach. Gra się nudzi przez to i przestaje być grywalna. Poza tym przy pierwszym mieście wyskakują mi FN-FAL, C7, celowniki snajperskie, laserowe, tłumiki, noktowizory, gogle uv - to jest kolejny przykład typowego grania na kodach, żadnej przyjemności z gry. Najlepiej jakbyś wydał dwa pliki EXE, jeden z full opcją drops all items, a drugi bez tej opcji.

10. Mapy - tutaj nic dodać nic ująć, wielki szacun za ogrom pracy i poświęcony czas.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Ripper
Post : 11 lip 2013 12:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Ładna wypowiedz nie miałem pojęcia o klawiszu END, sprawdziłem to na czystym JA2 i nic tam niema pod END, tzn nic się nie dzieje :P jak to robisz że widzisz celność kurde ?

Pozatym kolejny wredny tym razem bug w sektorze z Samami O2 jak już wybijemy wszystkich wrogów, to jesli przesuniemy ekran na magazyn z drewnianymi skrzyniami odrazu wiesza gre a przynajmniej mi.

A jesli chodzi o staty to ok bronie są mocne, ale czemu FN-FAL aż tak bardzo odstaje ? RPK ma 50DMG a bidny FAL 33.


*
 
Starchris
Post : 11 lip 2013 12:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Właśnie sprawdziłem ilość kasy na poziomie łatwym: 250 tyś dol. Nie no to jest przegięcie :!: :!:

Co do szansy trafienia. Na 100% klawisz end ją pokazuje (tylko ten zwykły, nie ten z numerycznej klawiatury). Wygląda to następująco:

Załącznik:
line of sight.jpg
line of sight.jpg [ 80.89 KiB | Przeglądany 2606 razy ]


Kolory na jakich dany wróg stoi decyduje o tym czy w tułów będzie jakiś problem z trafieniem, bo w głowę, to zawsze trafisz bez względu na to gdzie wróg się znajduje, tu już decyduje broń dodatki i umiejętność strzelecka najemnika. Im bardziej czerwony kolor, tym mniejsza szansa na trafienie w tułów.

Z kolei klawisz delete, wskazuje jak jesteśmy chronieni przez osłonę, przy której jesteśmy.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna


cron