Starszy kapral |
|
-
Posty:
128
-
Dołączył:
20.12.2008
-
Skąd:
Kozienice/Kraków
|
Ja bym radził Ci, żebyś spróbował ugryźć Shadow Company. Założenie podobne do Jagged Alliance, z tym, że akcja dzieje w czasie rzeczywistym, w środowisku 3D. A że gra ma swoje lata to grafika zupełnie odstaje od współczesnych standardów (ale skoro siedzisz przy JA to ośmielę się suponować, że graficzne fajerwerki nie są dominantą przy wyborze kolejnego zabójcy czasu).
Pokrótce cechy gry: - możliwość sterowania pojazdami - gra na zasadzie wykonywania zleconych misji (powiązanych fabularnie) - cele misji mogą się zmienić, wyświetlane są przerywniki filmowe w trakcie (trochę trącą myszką) - dość duże obszary, po których się poruszamy - wynajmujemy najemników przed daną misją i kupujemy im sprzęt - najemnicy rozwijają swoje cechy za wykonywanie rożnych czynności (ogólnie sprowadza się do zdolności bojowych) - możliwość bezpośredniej obsługi broni snajperskiej (ale strasznie to działało z tego co pamiętam)
Tak krótko z minusów: - ograniczona widoczność (ograniczenia engine'u), a co za tym idzie nierealistyczne zasięgi broni (praktycznie granatem można rzucić na odległość strzału, ale to była też przypadłość niezmodowanego JA) - trudne sterowanie najemnikami w czasie rzeczywistym (jest możliwość pauzy, ale w tym czasie nie można wydawać poleceń, nie wiem czy jakiś patch/ mod to zmieniał) - niewielka ilość misji - niewielkie zróżnicowanie sprzętu - źle ustawieni najemnicy, pozostawienie samopas strasznie szybko tracą amunicję
Ogólnie polecam, swojego czasu bardzo mi się podobała. Większość starć polegała na odpowiednim wybraniu pozycji i sterowaniu wybranym najemnikiem, a reszta miała włączony overwatch, strasznie ciężko było powstrzymać się od nadużywania granatów.
Z nowszych produkcji to polecam E5, a jeszcze lepiej 7.62.
Na forum poświęcone są im oddzielne tematy, więc nie ma sensu się nad nimi rozpisywać. Ogólnie założenie podobne do JA, mamy fikcyjny kraj, po którym się poruszamy, za to jest kilka frakcji, które zlecają zadania do wyboru. Co do walki to zastosowano (moim zdaniem świetny) system aktywnej pauzy (wydarzenia dzieją się w czasie rzeczywistym, ale gra zatrzymuje się przy spełnieniu odpowiednich warunków (wykonie czynności, zauważenie nowego przeciwnika - w pełni konfigurowalne, samemu też możemy pauzę wcisnąć w dowolnym momencie)). Dużo sprzętu, a zwłaszcza dodatków do broni (wygląd broni się zmienia w zależności od instalowanych przez nas modyfikacji). Gra oczywiście w pełnym 3D, jak dla mnie 2 wady: niewielki plansze, co przy dość realistycznie odwzorowanych zasięgach broni sprawia, że bez problemu można prowadzić wymianę ognia z jednej krawędzi do drugiej (przy odpowiednich warunkach oczywiście); drugą dużą wadą są bugi (mniej ich w 7.62, niż E5), można także przyczepić się do niejasności questów.
Jak dla mnie zachęcająco wygląda też Alfa Antiterror oraz Silent Storm (i jego pochodne), ale nie miałem przyjemności grać, więc może ktoś inny dopowie.
|
|