Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
fallout152
Post : 30 gru 2019 12:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Chciałbym ustawić 1.13 tak by nie mieć negatywnych modyfikatorów przy celowaniu z bliskiej odległości, z wykorzystaniem lunety.

W podstawowym JA2 najemnik z kompletem dodatków jest maszyną do zabijania. W 1.13 luneta czyni najemnika na wpół niewidomym. Jeszcze jak jest przybliżenie x2, to czasem wrogowie stoją wystarczająco daleko, ale w przypadku x4 i x8 to już chyba by musieli być na drugim końcu mapy.
Wiem, że są różne tryby celowania (po naciśnięciu kropki), ale one też nie zawsze działają. Zależy to od broni i pozy najemnika, i zazwyczaj i tak nie da się wyłączyć patrzenia przez lunetę. Wiem też, że można po prostu odłączać celownik, ale nie dość, że marnują się w ten sposób punkty ruchu, to jeszcze psuje to rozgrywkę.

Próbowałem edytować plik INI, ale nie udało mi się tego wyłączyć.

_________________
Obrazek


*
 
DanielS
Post : 30 gru 2019 13:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Kapral
Kapral
  • Posty: 42
  • Dołączył: 07.09.2014


Spróbuj zmienić wartości w pliku CTHConstans na poniższe:

Kod:
BASE_DIFFICULTY_NOVICE = 0,0
BASE_DIFFICULTY_EXPERIENCED = 0,0
BASE_DIFFICULTY_EXPERT = 0,0
 
AIM_DIFFICULTY_NOVICE = 0,0
AIM_DIFFICULTY_EXPERIENCED = 0,0
AIM_DIFFICULTY_EXPERT = 0,0
IRON_SIGHT_PERFORMANCE_BONUS = 25 (lub więcej)
AIM_TOO_CLOSE_SCOPE = 0,0 ( w tym współczynniku masz karę za zbyt krótki dystans do celu)


*
 
fallout152
Post : 02 sty 2020 15:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Dzięki, chyba jest już normalnie. Jak pogram trochę dłużej, to zobaczę jak to wyjdzie w praktyce. Marzy mi się duży pojedynek snajperski na otwartym terenie.

_________________
Obrazek


*
 
Ripper
Post : 06 sty 2020 21:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 305
  • Dołączył: 24.09.2010


W XML editorze musisz edytować wszystkie lunety i usunąć im negatywne bonusy od przy-celowania, działa bo sam tak robię.


*
 
fallout152
Post : 07 lut 2020 21:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Dałem coś takiego:

Cytuj:
SCOPE_EFFECTIVENESS_MINIMUM = 100
AIM_TOO_CLOSE_SCOPE = 0
AIM_TOO_CLOSE_THRESHOLD = 0


Ogólnie gra się bardzo fajnie. Gram na modzie JA2_Volatile_r8338 (chyba nie ma tego moda kompatybilnego z najnowszym 1.13), przez co mogę zwerbować niegraniczną ilość najemników, i dobrze to działa w połączeniu ze snajperkami. Wreszcie mogę walczyć na otwartym terenie, bez żmudnego chowania się po toaletach, lub szlachtowania setek wrogów będąc przebranym za ich żołnierzy.

Nie wiem tylko, czy nie przesadziłem ze SCOPE_EFFECTIVENESS_MINIMUM. Idea była taka, by nie tylko nie mieć kar za zbyt bliską odległość, ale również mieć trochę bonusu, i chyba to się udało, ale teraz przy dobrej snajperce nawet najemnik ze 40 celności może trafić wroga na przyzwoitym (raczej średnim) dystansie. Aczkolwiek raczej i tak najemnicy z wysoką celnością sprawują się lepiej (aczkolwiek też mogą chybić).

Dziwne jest też to, że dużo łatwiej jest trafić wroga w nogi (gdy stoi), gdy klęczy, lub gdy leży po postrzale w nogę, ale tak było zawsze. Bardziej logiczne wydaje mi się łatwiejsze trafianie w korpus.

Poza tym zauważyłem, że wciąż są jakieś minimalne kary za zbyt bliską odległość (z lunetą), ale tyczy się to tylko bardzo małych odległości - typu 6 kwadratów. To nawet dobrze, bo zwiększa to przydatność innych (niż snajperka) typów broni. Żałuje tutaj, że nie polepszyłem jeszcze iron-sight i laserów, zaoszczędziłbym masę loadingów.

A przy okazji mogłem jeszcze polepszyć takie rzeczy jak: szkolenie, naprawa, etc. To jest bez sensu, jak szkolenie trwa miesiąc, podczas gdy całą grę można ukończyć w jakieś 10 dni.
No i jeszcze nie wiem czy to da się naprawić, ale zwykle nie mogę szkolić najemników metodą trener-student.

_________________
Obrazek


*
 
Ripper
Post : 08 lut 2020 16:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 305
  • Dołączył: 24.09.2010


Gdybyś zrobił co napisałem to nie miałbyś żadnych problemem z celowaniem i celnościa, nawet z bliska... :/


*
 
DanielS
Post : 24 lut 2020 12:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Kapral
Kapral
  • Posty: 42
  • Dołączył: 07.09.2014


Co do trafień w nogi też zauważyłem ta prawidłowość, zjawisko występuje przy strzelaniu do celu położonego na granicy donosności broni. Widocznie do obliczeń szansy trafienia dodano jakieś modyfikatory opisujące balistykę bo inaczej tego nie da się wyjaśnić.


*
 
SHAGGED
Post : 05 maja 2020 19:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 28
  • Dołączył: 19.04.2020


Ripper pisze:
W XML editorze musisz edytować wszystkie lunety i usunąć im negatywne bonusy od przy-celowania, działa bo sam tak robię.
W którym miejscu usuwa się takie negatywne bonusy?
odpalam edytor > wybieram dany celownik > zakładka "Bonuses" > i ustawić "Min. Range" na zero (przy każdym celowniku są jakieś wartości dodatnie). Natomiast w zakładce "Bonusy" nie widzę żadnych wartości ujemnych, które możnaby zmienić...
Chyba, że AP Reduction, ale to chyba oznacza zmniejszony koszt AP potrzebny do oddania strzału?


Znalazłem takie celownik i wartości:

- ACOG, 4x . . . . . . . . > To HIT = General (-5%), Min. Range (20) . . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero
- ACOG Combo, 4x . . .> To HIT = General (-5%), Min. Range (20) . . . . .// AP REDUCTION > General (20%)

- Battle Scope, 7x . . . .> To HIT = General (-7%), Min. Range (45) . . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero

- Insight LAM-200 . . . .> To HIT = Min. Range (70) . . . . . . . . . . . . . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero
- ISM-V-IR . . . . . . . . . > To HIT - Min. Range (00) . . . . . . . . . . . . . . . .// AP REDUCTION > General (20%)

- No.32 Scope . . . . . . .> To HIT = General (-5%), Min. Range (20) . . . . // AP REDUCTION > wszystko na zero

- PEM Scope . . . . . . . . > To HIT = General (-4%), Min. Range (20) . . . . // AP REDUCTION > wszystko na zero
- PSO-1 Scope . . . . . . .> To HIT = General (-5%), Min. Range (40) . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero
- PSO-3 Scope . . . . . . .> To HIT = General (-8%), Min. Range (70) . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero

- Small Scope, 2x . . . . .> To HIT = General (-2%), Min. Range (10) . . . .// AP REDUCTION > wszystko na zero
- Sniper Scope, 10x . . . > To HIT = Min. Range (70) . . . . . . . . . . . . . . .// AP REDUCTION > General (-9%)

- ZF-42 Scope . . . . . . .> To HIT = General (-5%), Min. Range (20) . . . . // AP REDUCTION > wszystko na zero

Które wartości należy zmienić aby zlikwidować, usunąć im negatywne bonusy od przy-celowania ze zbyt krótkiej odległości?


*
 
Ripper
Post : 08 maja 2020 14:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 305
  • Dołączył: 24.09.2010


Ogólnie wszystko gdzie jest ujemna wartość w bonusach do celowania, tak samo wywalić minimal range, na 0 aby celownik zawsze działał a nie od iluś tam kratek.


*
 
SHAGGED
Post : 08 maja 2020 15:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 28
  • Dołączył: 19.04.2020


Ok, dzięki za konkretne jasne info :ok: .

Szkoda, że wcześniej nie wróciłem do grania w JA i nie szukałem wtedy tego Forum, obecnie chyba już mały ruch jest...


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron