Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Slay
Post : 16 sty 2013 22:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Wracając do sedna - wasza "grupa" jest tym zainteresowana? Jeżeli tak, przygotuje wszystkie obrazki i możecie zacząć pracę.

BTW. Do renderowania nowych animacji z modeli 3d potrzebne są w zasadzie 3 rzeczy:
1. Osoba umiejąca obsłużyć program do grafiki 3d - musi ustawić odpowiednią kamerę i oświetlenie, dodatkowo musi połączyć animację z modelem, ale o tym niżej. Element wg. mnie najważniejszy.
2. Animacje postaci - i tutaj "błogosławieństwem" było by uzyskanie modelu postaci wraz z animacjami z wspomnianego Real Death. Animacje były by z głowy, w przeciwnym razie animacje trzeba by zrobić od nowa.
3. Model 3d postaci. Tworzyć nowy? Jestem na nie. O wiele prościej było by użyć powszechnie dostępnych modeli z innych gier - prosty przykład - http://www.garrysmod.org/downloads/?a=view&id=132592 - a jest tego masa, z samych Call Of Duty mamy całą armię. Pytanie tylko, jak te modele z tymi teksturami będą wyglądały pomniejszone do skali oryginalnych animacji. Ale póki nie spróbujemy to się nie dowiemy ;)

Pliki ze strony Garry's Mod są w formacie mdl, ten konwertujemy na smd i możemy śmiało otwierać taki model w 3ds Max. Teraz tylko połączyć nowy model z animacjami z Real Death i bum, mamy nowe animacje żołnierzy dość małym nakładem pracy. Co myślicie? Lutek, kiedy bierzesz się do pracy? ;)

_________________
Obrazek


*
 
Kushin
Post : 17 sty 2013 08:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Slay pisze:
1. Osoba umiejąca obsłużyć program do grafiki 3d - musi ustawić odpowiednią kamerę i oświetlenie, dodatkowo musi połączyć animację z modelem, ale o tym niżej. Element wg. mnie najważniejszy.


Moje posty są tutaj nagminnie pomijane więc ponownie chciałbym przypomnieć że już fallout152 wykonywał jakiegoś Wilka do Ja2 i czy ktoś go sprawdzał. Tutaj link do animacji :

http://forum.jagged-alliance.pl/resources/file/915

Jeżeli ten Wilk działa to już jakiś sukces i warto by było się skontaktować z falloutem, bo ten wilk został wykonany z renderingu 3D do 2D.

Slay pisze:
2. Animacje postaci - i tutaj "błogosławieństwem" było by uzyskanie modelu postaci wraz z animacjami z wspomnianego Real Death. Animacje były by z głowy, w przeciwnym razie animacje trzeba by zrobić od nowa.


Trzeba by było się skontaktować z Osobą odpowiedzialną za Animacje w JA2, z zapytaniem czy nadal posiada pliki źródłowe, takie kontakty to chyba tylko Len byłby w stanie uzyskać :P

Tworzenie Animacji od nowa na nowych projektach 3D jest nam na razie nie potrzebne, to już jest większy nakład pracy i może spróbujmy dopiero gdy zaczniemy prace nad jakimś modem (zaraz po ukończeniu stabilnej wersji DBB). Teraz może sprawdźmy możliwości w pratyce. Te kamizelki, szaliki itd a nawet łysa głowa, to są już moim zdaniem duże kroki.

_________________
Obrazek


*
  WWW
Slay
Post : 17 sty 2013 11:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Kushin pisze:
Slay pisze:
1. Osoba umiejąca obsłużyć program do grafiki 3d - musi ustawić odpowiednią kamerę i oświetlenie, dodatkowo musi połączyć animację z modelem, ale o tym niżej. Element wg. mnie najważniejszy.


Moje posty są tutaj nagminnie pomijane więc ponownie chciałbym przypomnieć że już fallout152 wykonywał jakiegoś Wilka do Ja2 i czy ktoś go sprawdzał.


Właśnie jego miałem podać w moim poście. Jeżeli chłopak wyrenderował tego wilka, to zaproście go czym prędzej do współpracy, nie wiem czemu pozwalacie, żeby jedyna osoba na tym forum (z tego co widzę), która zna się na grafice 3d nie jest jeszcze w waszym teamie. Mi by wystarczyło, żeby on np. w 3ds max ustawił odpowiednią scenę, oświetlenie i cień, a już same modele mogę sam sobie wczytać czy wkleić do tej sceny i wyrenderować (oczywiście nie nowe animacje, ale np. nowe samochody, etc). Rzut izometryczny to nie problem, ale za Chiny nie mogę uzyskać odpowiedniego oświetlenia i cienia (pewnie dlatego, że jestem noobem w kwestii programów do grafiki 3d ;)).

Przede wszystkim, jeżeli zgodził by się on na współpracę, to niech zajmuje się tylko renderowaniem postaci/modeli. To i tak dużo pracy, po co go obarczać jeszcze późniejszym procesem wdrażania wyrenderowanych tilesów do gry? To może zrobić każdy inny znający się trochę na grafice w 1.13 ;)

_________________
Obrazek


*
 
Kushin
Post : 17 sty 2013 11:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Slay pisze:
Jeżeli chłopak wyrenderował tego wilka, to zaproście go czym prędzej do współpracy, nie wiem czemu pozwalacie, żeby jedyna osoba na tym forum (z tego co widzę), która zna się na grafice 3d nie jest jeszcze w waszym teamie.


Zarządcą Kadr jest micand1989, on zaprasza ludzi do ekipy, ew. Ci sami się zgłaszają. Już troche czasu nie widziałem fallout152 na forum, ale myśle że wiadomość zostanie mu posłana czy byłby w stanie nam pomóc. :)

_________________
Obrazek


*
  WWW
Lutek70
Post : 18 sty 2013 09:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Slay pisze:
Wracając do sedna - wasza "grupa" jest tym zainteresowana? Jeżeli tak, przygotuje wszystkie obrazki i możecie zacząć pracę.

BTW. Do renderowania nowych animacji z modeli 3d potrzebne są w zasadzie 3 rzeczy:
1. Osoba umiejąca obsłużyć program do grafiki 3d - musi ustawić odpowiednią kamerę i oświetlenie, dodatkowo musi połączyć animację z modelem, ale o tym niżej. Element wg. mnie najważniejszy.
2. Animacje postaci - i tutaj "błogosławieństwem" było by uzyskanie modelu postaci wraz z animacjami z wspomnianego Real Death. Animacje były by z głowy, w przeciwnym razie animacje trzeba by zrobić od nowa.
3. Model 3d postaci. Tworzyć nowy? Jestem na nie. O wiele prościej było by użyć powszechnie dostępnych modeli z innych gier - prosty przykład - http://www.garrysmod.org/downloads/?a=view&id=132592 - a jest tego masa, z samych Call Of Duty mamy całą armię. Pytanie tylko, jak te modele z tymi teksturami będą wyglądały pomniejszone do skali oryginalnych animacji. Ale póki nie spróbujemy to się nie dowiemy ;)

Pliki ze strony Garry's Mod są w formacie mdl, ten konwertujemy na smd i możemy śmiało otwierać taki model w 3ds Max. Teraz tylko połączyć nowy model z animacjami z Real Death i bum, mamy nowe animacje żołnierzy dość małym nakładem pracy. Co myślicie? Lutek, kiedy bierzesz się do pracy? ;)

Zajrzałem na tą stronę i przyznaję modele bardzo ładne :one: jednak raczej nieprzydatne.Przy pomniejszeniu do wielkości "duszków"mogą stać się nieczytelnymi plamami.Grafika w JA2 ma swój styl,taka trochę przaśna ale też klimatyczna i to chciałbym zachować.Dlatego spróbuję łopatologii lub znajdę inne rozwiązanie.Tymczasem prośba do forumowiczów;czy te projekty,Waszym zdaniem trzymają "styl" JA2.Każda krytyka mile widziana ;)


Załączniki:
m_sm_v002_light.png
m_sm_v002_light.png [ 139.11 KiB | Przeglądany 1901 razy ]
*
 
micand1989
Post : 18 sty 2013 10:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Modele rzeczywiście ładne.

Nie jestem ekspertem od grafiki, toteż odpowiem że dopóki tego nie sprawdzimy doputy się nie przekonamy jak to będzie wyglądać w grze.

@Slay
Rozmowy z potencjalnymi Moderami są przeprowadzane na bieżąco.
Rekrutacja zostanie zamknięta w niedzielę o 24:00.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Slay
Post : 18 sty 2013 15:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Lutek70 pisze:
Zajrzałem na tą stronę i przyznaję modele bardzo ładne :one: jednak raczej nieprzydatne.Przy pomniejszeniu do wielkości "duszków"mogą stać się nieczytelnymi plamami.Grafika w JA2 ma swój styl,taka trochę przaśna ale też klimatyczna i to chciałbym zachować.Dlatego spróbuję łopatologii lub znajdę inne rozwiązanie.


O tym właśnie pisałem wcześniej - wyrenderowana grafika w odpowiednim rozmiarze z takiego modelu może być nieczytelna.

Co do stylu animacji - on właśnie ma to do siebie, że najemnicy wglądają jak by byli w tych twoich "podkoszulach", a nie ubraniu bojowym. Animacje z Real Death już się różną, bo mają kamizelki, które dla mnie akurat nie wyglądają jakoś rewelacyjnie, a psują "graficzną" spójność ;)

Tymczasem prośba do ciebie - wciskaj spacje po kropce i przecinku, tekst jest wtedy o wieeeeeeeeele bardziej czytelny.

@Micand - to co w końcu będzie, zajmiecie się tym projektem czy nie? Daje wam na tacy coś co można dodać do 1.13 dla urozmaicenia, a wy się nawet zdecydować nie umiecie czy też nie chcecie się zdecydować. Krótka piłka - TAK/NIE i tyle. Co mi po tym, że się zdecydujecie za miesiąc czy dwa, jak ja już dawno zapomnę o tym projekcie?

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 18 sty 2013 19:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Dokładnie w Real Death Mod wygląda to tak. Są animacje z kamizelkami i nałożonymi na spodnie kieszonkami oraz animacje z plecakami.

Załącznik:
stanie.jpg
stanie.jpg [ 40.27 KiB | Przeglądany 1894 razy ]


Załącznik:
plecak.jpg
plecak.jpg [ 56.62 KiB | Przeglądany 1894 razy ]



W załączniku są te animacje, a tu jest cały mod https://jagged-alliance.pl/plik456/

Poza tym do projektu warto by było dołożyć najemników z długimi broniami, bo teraz jest tylko krótka i średnia, a karabiny snajperskie podchodzą pod te średnie. Cudownie by wyglądało gdyby najemnicy i przeciwnicy noszący karabiny snajperskie mieli długie bronie razem z dwójnogiem. To nie powinno być trudne, wystarczy w każdej animacji przedłużyć broń trzymaną przez najemnika i dorysować do niej dwójnóg. Tak myślę.


Załączniki:
Anims.7z [1.47 MiB]
Pobrany 222 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera
*
 
Slay
Post : 18 sty 2013 19:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 16.01.2013


Mi chodziło o to, że te kamizelki i inne dodatki nie są kolorowane tak jak jest to w przypadku oryginalnych animacji, tylko od razu w klatce z animacją kamizelka jest już "pokolorowana" i dlatego odróżnia się to znacząco wg. mnie od stylu oryginalnych animacji.

Niemniej, pomyślałem chwilę, skrobnąłem mały skrypcik i oto efekt: "wieśniaki z gołą klatą" ;) Dla rodzinki Hicków jak znalazł.

Obrazek

Do pobrania: http://www.speedyshare.com/xsUNF/M-MERC.rar

Myślałem też nad zrobieniem łysych najemników, ale mam pewne wątpliwości - nie uważacie, że ich głowy będą wyglądać za bardzo kwadratowo (ponieważ w grę wchodzi tylko zmiana kolorów, zmiana kształtu głowy, czyli ręczna edycja klatek odpada)?

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 18 sty 2013 19:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Dla mnie genialne. Efekt jest naprawdę powalający.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4


cron