Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Len
Post : 27 sie 2009 13:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


[film]https://www.youtube.com/watch?v=dVMi2Z5NqQE&feature=related[/film]

Jagged Alliance 2: Last Stand
Jego ostatnia szansa...

Wszyscy pamiętają dzień publikacji i pierwszej oficjalnej zapowiedzi Jagged Alliance 2: Last Stand? Choć wielu spodziewało się, że Iron Squad rozpocznie prace nad pierwszą modyfikacją to rozmach zaskoczył niemal wszystkich. Plany brzmiące jak marzenie i zwiastun, który swoją popularnością spowodował nerwowe pocenie się a następnie palpitację serca serwera JACenter. I choć teaser nie ujawniał nic z samej gry, to idealnie wprowadzał w klimat fabuły - żądzy zemsty w kraju pogrążonym w chaosie. Jeszcze o tym nigdy nie mówiliśmy ale to, co we wszystkich częściach serii JA było głównym wątkiem fabuły, w LS miało być tylko jej tłem. Oznacza to, że historia miała być o wiele bardziej rozbudowana niż kiedykolwiek. Dodatkowo, główny bohater (Grant Shepard) miał mieć całkowicie inne zadanie niż reszta naszego oddziału. A wszystko szczegółowo wyjaśnione w licznych mailach oraz na płytach znajdywanych w grze z których do Laptopa były by dodawane Pliki (na wzór plików z danymi o terrorystach). A wszystko to w kraju, który podzielił się w wyniku wewnętrznych konfliktów. Z kolei najważniejsze misje tak skonstruowane, że bez wykonania jednej - nie da się wykonać innej. Wszystko okraszone nowinkami technicznymi, które miały dać o sobie znać już od samego menu głównego, o czym poinformujemy nieco szerzej już na zbliżającym się naborze. Choć szczerze mówiąc, co do wyjątkowości projektu chyba nie trzeba wielu przekonywać ;)

________________________________________________

Last Stand miało być tą modyfikacją, która nie padnie, z której Polacy będą dumni i która zostanie potem przetłumaczona na wiele innych języków. Niestety, tak naprawdę dopiero rozpoczynając prace nad własną modyfikacją zrozumieliśmy dlaczego tyle polskich projektów upada. Prace nigdy nie szły tak jak powinny, a na wszelkie efekty trzeba było oczekiwać tygodniami. Do projektu przyłączały się osoby, które chciały coś zdziałać i sądziły, że LS to najlepszy wybór. Niestety, ich ambicje najczęściej wyczerpywały się na poziomie zwykłej, codziennej pracy, takiej bez rozgłosu i wielkich newsów. Ignorancja z jaką się spotykałem niekiedy mnie przerażała, niektórzy zwyczajnie zapomnieli, że ja też jestem człowiekiem (który już i tak pracuje nad kilkoma projektami) oczekując chyba, że będę siedział przed komputerem cały dzień i ładnie podawał wszystko na tacy. A to w oczywisty sposób odbijało się na mnie. Często miałem dosyć tego projektu, nie robiąc nic przez pewien czas.

Tylko nie zrozumcie mnie źle. Nie było tak, że każdy przychodził do IS i chciał mnie wykorzystać jak się da. Trafiały się osoby, którym naprawdę zależało. Które miały swoje pomysły, sugestie a na moją skrzynkę wysyłały gotowe materiały bez stokrotnego przypominania z mojej strony. Z czasem i takie osoby zniechęcały się brakiem efektów w pozostałych elementach gry. Bo tak naprawdę, przez większość czasu prace szły dobrze tylko nad fabułą i wszystkim co z pisaniem związane. Nowinki techniczne traciły ważność wraz z nowymi wersjami v1.13. Nawet takie sektory powstawały w ślimaczym tempie, nie ma ich wiele, robione przez różne osoby, w tym przez Moteela który przez pewien czas wydawał się zainteresowany tą sferą. Tylko co z tego skoro reszta i tak ślepo zapewniała, że będą gotowe "w tygodniu", czekając najwyraźniej aż znudzę się ciągłym pytaniem o stan prac. Ten stan można wyrazić tylko jednym słowem: stagnacja. I to stagnacja tak głęboka, że nawet zatrzymanie prac nie było w stanie nikogo obudzić.

Oczywiście, w IS zostało parę osób których wciąż obchodzi los tego projektu. Na ich dyskach leżą porozrzucane pliki, wszelkie teksty, opisy, plany, szkice, obiekty itp. itd. Tylko co z tego skoro wciąż brakuje osób, które zrobiły by to, co najważniejsze - sektory, postacie i wszystko inne. W między czasie zdałem sobie sprawę, że angażowanie w projekt tylu ludzi jest wielkim błędem. Oczywiście, logika nakazuje myśleć, że im więcej zaangażowanych tym więcej efektów. Jednak w praktyce wygląda to tak, że taki Len zajmuje się pierdołami zamiast rzeczywistą pracą.

________________________________________________

Ale jednocześnie pragnę Was uspokoić, to nie jest post z gatunku „splajtuje kolejny polski projekt”. Pragnę podjąć ostatnią próbę reaktywacji prac nad JA2: Last Stand. Jeśli i to nie wypali to nie będę miał wyboru, po prostu nie będę chciał dalej tracić czasu na coś, co nie przynosi efektów. A nie ukrywam, że LS nie jest priorytetem dla Iron Squad. Ten projekt nie przyniesie nam pieniędzy ani sławy, robimy to dla Was. Cały powyższy post napisałem celowo, aby wzbudzić reakcję i doprowadzić do otwartej dyskusji. Wzbudzić reakcję Was, fanów serii Jagged Alliance, ale przede wszystkim tych, którzy już kiedyś tworzyli własne modyfikacje. Celowo nie będę tu wymieniał, bo oni i tak wiedzą że o nich chodzi. Nie będę też im wysyłał linka do tematu, ponieważ zaglądają na to forum (no może poza Jazzem) i z tym postem z pewnością się zapoznali. Nie jest ich wielu, ale o to właśnie chodzi, bo jak powyżej napisałem – wiec ludzi wcale nie oznacza większe efekty. Dlatego podejmując ostatnia próbę reaktywacji, chcę stworzyć zespół mały ale taki, który wie co robić.

Cały plan przywrócenia LS jest dość prosty – okroić zespół, okroić projekt. Oczywistym jest, że przy tak ogromnym braku wsparcia stworzenie wielkiej gry jest albo niemożliwe, albo prace ciągnęłyby się w nieskończoność. Planów mam więcej, więc poniżej przedstawię je w czytelniejszej formie:

  • Stworzyć zespół znacznie mniejszy ale zawierający ludzi, którzy wiedzą co robić.
  • Ww. zespół byłby swego rodzaju oddziałem IS, który zajmowałby się tylko i wyłącznie LS.
  • Postawić sobie za cel - ukończyć projekt przed upływem przyszłorocznych wakacji. Zrobić tyle, ile zdążymy, i nic więcej.
  • Okroić projekt na tyle, na ile będzie potrzeba. W końcu celem nr 1 jest ukończenie gry.
  • Otworzyć LS na publikę, to znaczy – comiesięczne (lub inaczej) raporty o stanie prac.
  • Dodatkowo stworzyć specjalną podstronę na której zostaną wymienieni wszyscy zaangażowani i to nad czym pracują.
  • Ponadto, użyć wszystkiego, co nie zostało wykorzystane w JA2: Nowa Kaledonia. Bartek0511 przesłał mi tylko część tego wszystkiego. Reszta leży u niego na dysku, a z tego co mi mówił to jest tego sporo.

Pierwszą rzeczą jaką miałby się zająć taki zespół było by przygotowanie sektorów (bo to wokół nich kręci się cała reszta), w międzyczasie część „tekściarzy” przygotowywała by postacie i wszelkie inne teksty (RIS, maile, znajdywane wiadomości itp. itd.). I żeby nie było – to są tylko moje plany, propozycje, nikogo nie zmuszam, a zapraszam wszystkich do wspólnej rozmowy, bo projekt w takim składzie naprawdę ma szanse na powodzenie. Tylko ze strony tych, którzy mogą pomóc musi być jedno – chęć współpracy.


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 27 sie 2009 16:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Mogę pomóc przy fabule, postaciach, od biedy zrobić parę sektorów.
Tzn, jeżeli będzie taka robota.

_________________
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 27 sie 2009 17:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


@Stridingshadow:
Coś mi się wydaje, że tu nie chodzi o pomoc przy fabule, bo z nią najwyraźniej nie ma żadnego problemu - dobrych pomysłów na modyfikacje było naprawdę sporo, o czym można przekonać się przeglądając nasze forum. Niestety większość z nich nie ruszyła się poza etap pomysłu / wstępnego planowania - brak właśnie osób, dla których nie jest problemem wdrażanie w życie tych świetnych innowacji.

Mam nadzieję, że zainteresowani odezwą się do Lena. Wiele osób odwiedza te forum regularnie prawie od początku jego istnienia, a nie posiada nawet konta... no ale każdy ma wolny wybór, a żeby wspomóc Last Stand nie muszą wcale udzielać się na forum (co widać po liście członkowskiej Iron Squad'u).


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 27 sie 2009 18:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


@Lukas, coś mi się wydaje że gadałem już o tym z Len'em na boku (:

_________________
Obrazek


*
 
Jazz
Post : 28 sie 2009 09:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 325
  • Dołączył: 09.12.2006


Rozmawiałem już z Lenem na GG . Zmodyfikowany edytor pod większą ilość titlesów, będzie gotowy na poniedziałek lub wtorek.

_________________
Archiwum : Jagged Allians 2 : Deadly Games


*
 
Rain
Post : 31 sie 2009 13:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 39
  • Dołączył: 19.09.2007
  • Skąd: Poland - Lodz


Swojego czasu miałem pracować nad splashami do Nowej Kaledonii, ale niestety liczne problemy ze sprzętem, osobiste i z pracą sprawiły iż wycofałem się z projektu - a dokładnie zniknąłem na prawie 2latka bez śladu (i tu wielkie sorry za brak uprzedzenia)

Jeżeli potrzeba osoby która zajmie się grafiką to chętnie pomogę.
Będę także rozmawiał z osobami które zajmują się grafiką na "wyższym poziomie" na moim forum i nie tylko.
Przykładowe prace:
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek


Zaznaczam jednakże iż w tygodniu pracuję, mam dom na utrzymaniu itd..więc nie zawszę mogę się z ewentualnymi pracami wyrobić.


*
  WWW
Len
Post : 31 sie 2009 13:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Rain, już kiedyś się zgłaszałeś do IS ale też nic z tego nie wyszło, więc już wiem jak to z Tobą bywa :D Niemniej, jeśli będziemy potrzebowali czegoś bardziej zaawansowanego graficzne niż dorobienie kropki nad "z" to pogadamy ;)

PS. Na gg wchodzisz tak rzadko, czy tak rzadko jesteś na widocznym? :D


*
  WWW
Rain
Post : 31 sie 2009 16:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 39
  • Dołączył: 19.09.2007
  • Skąd: Poland - Lodz


No też właśnie, dlatego zaznaczyłem że ze mną to różnie i z opóźnieniami..takie życie ;]

Ps.
Częściej i szybciej można mnie złapać na X-Fire ;) Z gadulca od święta korzystam :P


*
  WWW
Len
Post : 07 wrz 2009 20:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Prace nad Last Stand jeszcze nie ruszyły ale przyszłość projektu powoli rysuje się w jaśniejszych barwach. Co prawda, nie udało mi się doprowadzić do otwartej dyskusji (wszyscy i tak pisali na Gg/PW/e-mail) ale efekty są zadowalające. Swój udział w projekcie zadeklarowali Jazz oraz Bartek0511. Ten pierwszy dodał już do edytora obiekty z UB oraz Legiona 2, a ten drugi jegomość będzie jeszcze namawiał Pavcia ;) Ponadto, zgłosiły się 3 osoby chętne do tworzenia sektorów.

Ponowne prace ruszą, kiedy tylko Len zrobi porządek z naborem i projektem Chaser (który ledwo się zaczął, a już się kończy).


*
  WWW
Pavcio
Post : 07 wrz 2009 21:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 252
  • Dołączył: 17.07.2007


Ja odpadam.

Bo wiem jak należy pracować, ile to czasu zajmuje, tym trzeba sie regularnie zajmować, a ja od pażdziernika nie będę miał czasu wystarczająco duzo, a jeśli miałbym robić coś na półgwizdka to ja dziękuję, bo to nie miałoby sensu. Życzę Wam powodzenia, gdybym sie dowiedział o sytuacji w czerwcu, to bym inaczej ułożył sobie wakacje (nie ma tu do nikogo zarzutu) i sektory bym porobił.

Jeśli miałbym czas pomóc, to sie zgłosze, bo jest we mnie jeszcze troche pociagu do robienia sektorów.


*
 
Len
Post : 08 wrz 2009 09:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Pojawił się :P

No trudno, zmuszać nikogo nie będę, bo inaczej byłaby powtórka sprzed roku. Ale będziesz musiał się z tego wyspowiadać :diabel2:


*
  WWW
Len
Post : 22 paź 2009 12:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Cytuj:
Last Stand - Reaktywacja!
Pod koniec sierpnia bieżącego roku, na łamach forum Jagged Alliance Center informowaliśmy o problemach jakie dotknęły nasz flagowy projekt - modyfikacja JA2: Last Stand. Sprawa była o tyle poważna, że groziło całkowite anulowanie prac. Na szczęście, wiadomość poruszyła odpowiednie do tego osoby, dzięki którym dziś możemy powiedzieć - prace znów ruszyły! Mało tego, udało nam się stworzyć zespół jakiego jeszcze nie było, skupiający najbardziej rozpoznawalne postacie polskiej sceny Jagged Alliance.

Do tego celu stworzyliśmy LS Team, czyli specjalny oddział IS zajmujący się wyłącznie tworzeniem modyfikacji. W jego skład wchodzi 6 osób, które doskonale znacie. Wystarczy wymienić choćby takie pseudonimy jak Jazz (autor trzech modyfikacji, w tym świetnego JA2: Legion 2), Moteel (członek redakcji JACenter, tworzący niegdyś własną modyfikację), Bartek0511 (autor JA2: Wielka Wojna i nieukończonej JA2: Nowa Kaledonia) oraz Stridingshadow, którego w sprawach militariów, jeszcze nikt nie podsumował. Ich zakres prac oraz to, czym obecnie się zajmują możecie sprawdzić w specjalnym artykule, który będzie aktualizowany średnio raz na tydzień. Tak więc, zapraszamy do regularnego odwiedzania! Oprócz tego, na stronie pojawił się nowy opis modyfikacji, zaktualizowany o najnowsze plany.


Jak widać na podstawie tego newsa, prace znów ruszyły. I to w jakim składzie! Możecie się z nim zapoznać (jak i z tym, co obecnie wykonują) pod tym artykułem. Jeśli teraz się nie uda, to już chyba nic nie pomoże :]


*
  WWW
lukasamd
Post : 22 paź 2009 17:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Mnie najbardziej cieszy fakt, że do prac nad modyfikacją dołączył Jazz - jak dla mnie to chyba największy autorytet wśród wszystkich polskich moderów. To co osiągnął w Legion 2 to bajka, a znając życie na tym modyfikacje i nowinki technologiczne się nie kończą.
Po skompletowaniu takiego oddziału łatwiej uwierzyć, że zapowiedzi naprawdę zostaną zrealizowane, w szczególności te dotyczące innego podejścia do fabuły i akcji, czyli bardziej gra fabularna, aniżeli tradycyjna strategia typu Jagged Alliance 2.


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie