Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna
Autor Wiadomość
Kyuzo
Post : 18 cze 2009 21:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Eeee tam :D Myślałem o kibelku, ale...cóż, jestem fanatykiem wojskowym i staram się grać Nie-żeby-odnieść-sukces, ale żeby symulować taktykę realnych działań wojskowych...i nieźle dostaję po dupsku często :D Ale jest fun :D Tak więc poruszam się kluczami, dzielę na pododziały, kładę nacisk na specjalizacje najemników (medyk lekko uzbrojony ale masa medycznego stuffu, snajper bez plecaka i w zasadzie ma magazynki, pistolet i nóż, erkaemista - wiadomo - masa amunicji, grenadier z granatnikiem, inżynier - spec od szkolenia z pistoletem maszynowym MP-7, a granaty, kamizelki, plecaki i inny stuff poza bronią palną wszyscy działający w terenie mają taki sam).

Dlatego też taktyka zabunkrowania się w kiblu odpada :D Lepsze są działania zaczepne w małych drużynach.
I dlaczego tak podrasowałeś sobie obrażenia za strzał? Przecie to nierealistyczne tedy! Aby ukatrupić człowieka trzeba ze 3 strzały w klatę (albo jeden jeśli jest Dum-Dum i bez pancerza).

Wracając: Nic nie da się zrobić z tą ilością punktów na przeładowanie? Bo to karygodne, może coś źle robię. Zaraz poszperam w plikach .ini

EDIT: Nic nie znalazłem w plikach .ini :(

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
Kelly
Post : 18 cze 2009 21:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 269
  • Dołączył: 25.03.2007
  • Skąd: Warszawa


No możesz pozmieniać zawsze wymagane punkty akcji za reload w pliku weapons.xml używając edytora XML tylko ci to zajmie troche czasu :D
btw 22 punkty to mało za reload, przeładuj taki KM albo karabin powtarzalny jak mosin (60, 90)


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 18 cze 2009 22:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Cytuj:
No możesz pozmieniać zawsze wymagane punkty akcji za reload w pliku weapons.xml używając edytora XML tylko ci to zajmie troche czasu :D
btw 22 punkty to mało za reload, przeładuj taki KM albo karabin powtarzalny jak mosin (60, 90)

Dokładnie, w starym JA2 czas przeładowania był wystandaryzowany dla wszystkich rodzajów broni palnej i wynosił 5PA przy maksimum = 25PA czyli 20% maksymalnych PA.
Obecnie przeładowanie np. kbk'a automatycznego wynosi około 22PA czyli 22% maksimum. Przeładowywanie broni zasilanej taśmą lub pojedynczymi nabojami ze stałego magazynka trwa odpowiednio dłużej podczas gdy przeładowanie pistoletu - odpowiednio krócej.

Jeżeli zaś chodzi o 300% obrażeń (: To już jest oszukiwanie, grając z takimi ustawieniami postacią która się skrada nie masz szans na bycie zabitym bo każdego wroga w pancerzu czy bez rozwalisz jednym strzałem z pm'u w klatę (co jest nierealistyczne).
Osobiście mam ustawione obrażenia od broni palnej na 120% a od noży na 150%.

_________________
Obrazek


*
 
Kyuzo
Post : 18 cze 2009 22:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Oszukiwanie - słusznie. Ale noże należy podrasować, by jedno cięcie w szyję kończyło sprawę. Ogólnie to uważam że powinno być rozwiązane tak:
Postać z umiejętnością Walka na noże - jedno uderzenie - śmierć, nieważne gdzie (walnie w serce wyszkolony, pod żebro i spokój) ale jak nie masz to tylko nieszkodliwie tniesz człowieka i niewiele rany dostaje.

22 PA to prawie 100%. A dla zmęczonego najemnika to ponad 100% czyli nie da się przeładować? Co za gówno!

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
spiryt
Post : 18 cze 2009 22:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 446
  • Dołączył: 27.03.2008


Ehh źle mnie zrozumieliście liczba 50 odpowiada 150 % ja mam ustawione od broni palnej liczbę 100 czyli wychodzi 300 % a i nie jest to oszukiwanie ponieważ broń zadawał za małe obrażenia z takimi ustawieniami to i z Ak47 można na Medune iść i to mi odpowiada poza tym gdzieś na forum był temat o kamizelkach gdzie 7.62 z łatwością przechodzi przez kamizelki nawet z płytami więc czemu spectra ma dawać 100% ochronę przed bronią palną teraz mając taką spectre full wypas wzmocnioną składnikiem 18 i płytami ceramicznymi nie można już czuć się bezpiecznie i jeszcze jedno prowadzę walkę w dzień nie w nocy bez zbędnego cackania się.Broń białą i mat wybuchowe też da się podrasować tak samo jak broń palną a i nie nazywałbym tych karabinów gównem bo np taki Lee-Enfield pod dodaniu celownika optycznego jest bardzo dobrym karabinem snajperskim chociaż znalazłyby się lepsze i nowsze.

_________________
"Szczęście okazało się dziwką, a ja klientem bez portfela"
Max Payne

Tak. Da się zauważyć, że ten świat od jakiegoś dłuższego czasu działa w systemie Pay-to-win.


*
 
Kyuzo
Post : 19 cze 2009 01:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Mam wrażenie iż to Ty źle zrozumiałeś kilka spraw.
Masz obrażenia 200%. Źle zrozumiałeś to co było w pliku .ini. Wpisując 50 jest 150%, gdyż PODSTAWOWE 100% plus Twoje dodane 50. Dodawszy 100% masz 100+100=200. Ale nie mart się, możesz dodać jeszcze 155 aby mieć 355%, bo max wartości to 255. Źle zrozumiałeś też kontekst - gównem nazwałem nie broń, ale sytuację w której nie mogę przeładować i robią z moich najemników sito. I nie nazwałbym tego oszukiwaniem, gdyż przeciwnik też razi tak dobrze, acz "modernizacją" (w cudzysłowiu, bo niepotrzebną - idealnie zostały oddane efektywności strzałów w samej grze - i oddalającą grę od realistyczności).


A co do Lee-Einfielda z IIWŚ - to się nadaje teraz tylko do rozwalania tarcz. W nowoczesnym polu walki to jest straszny klamot.

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
Stridingshadow
Post : 19 cze 2009 08:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Uwaga, uwaga, będzie sprostowanie:

A. Kamizelka Klasy IIIA z płytą ceramiczną + 7.62*39 wz.43 = siniak ---> nikt o zdrowych zmysłach nie wybierałby się z AK-47 na Medunę.
B. Kamizelka Klasy IV +.30-06 bądź 7.62*51 NATO (.30-06 ma więcej mocy i lepszą penetrację) = siniak!
Nowoczesne kamizelki BOJOWE (nie jakieś tam podkoszulki pancerne dla biznesmenów) potrafią zatrzymać przynajmniej jeden pocisk pośredni/karabinowy, ode właśnie do tego służą, żeby dostać z AK-47 w klatę i powiedzieć "szlag, jak to boli".
Osobiście uważam że w 2 1.13 i DBB ustawienia broni powinny być na ok. 120% (baza +20%) co daje realistyczny efekt.

C. To że umiesz walczyć nożem i że wiesz gdzie go wbić żeby zabić nie oznacza że każdy cios jaki zadasz nożem będzie zabójczy, będą takie sytuacje podczas walki w których będziesz wolał dźgnąć przeciwnika np w ramię, uszkadzając lub nie t. ramienna i zadając względnie niewielkie obrażenia NIŻ zaatakować przeciwnika w taki sposób który wystawi Cię na cios.
To że masz specjalizację z broni białej oznacza że przeszedłeś odpowiednie przeszkolenie i poświęciłeś dziedzinie trochę uwagi, to nie starczy żeby być instruktorem HtH w oddziałach Specnazu ale powinno dać Ci przewagę nad kimś bez poważnego przeszkolenia w tym zakresie.
Ponadto większość noży bojowych w DBB oraz 2 1.13 (za wyjątkiem paru bagnetów i Hissatu) nie nadaje się do wykonywania zaawansowanych technik sztyletowania, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje są to noże a nie sztylety i nie są zoptymalizowane to wykonywania precyzyjnych pchnięć, tym bardziej w wąskich przestrzeniach międzyżebrowych i zaobojczykowych (wiem coś o tym, studiuję medycynę i interesuję się m.in bronią białą).

D. SMLE to wspaniały karabin wojskowy, jest bardzo celny, dość szybkostrzelny jak na broń powtarzalną i posiada sporą siłę ognia m.in dzięki szybkostrzelności i amunicji. Problem z celnością SMLE może mieć u podłoża oba następujące zjawiska:
-Lee-Enfield'y produkowano niedługo po zakończeniu IIWŚ - one wszystkie są stare i mają mocno zużyte lufy.
-Lee-Enfield ma długie drewniane łoże ---> wahania temperatury i wilgotności powodują odkształcanie się drewna i zmianę sił działających na lufę przez co zmienia się punkt w który trafiają wystrzelnoe zeń pociski, zjawisko to nazywa się po Angielsku 'Wandering zero' (wędrujące zero =zsynchronizowanie broni z przyrządami celowniczymi) i występuje we wszystkich rodzajach broni z długim drewnianym łożem i lufą która nie jest swobodnie pływająca.
Oznacza to że w praktyce Lee-Enfield w dobrym stanie, z celownikiem No.32 pozwala prowadzić celny ogień na ok 500-600m (spoko jak na DMR) ale należy brać poprawkę na warunki pogodowe (czyli po prostu strzelić kilka razy w każdych nowych warunkach żeby zauważyć jak się w nich zachowuje broń.
Podczas I wojny w Afganistanie Mużahedini stosowali Enfieldy bez optyki przeciwko Specnazowi na odległości około 500m, to co ratowało żołnierzy radzieckich to fakt że oni mieli na stanie każdego plutonu przeszkolonych snajperów z SWD.

Aha, ważna rzecz Kyuzo: widocznie grasz w jakieś niekompatybilne połączenie 2 1.13 z DBB, DBB powinno się instalować na 2 1.13 update'owanym do stystemu 100 AP (w tym systemie maksimum AP to właśnie 100 nie 25). Wtedy przeładowanie za 22 AP nie jest już takie bolesne (chyba że Ty grasz we właściwą wersję tylko ćwiczysz swoich żołnierzy aż padną (: ).

_________________
Obrazek


*
 
Kyuzo
Post : 19 cze 2009 14:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Damn...

Trzeba uaktualnić 1.13! Już ściągam i działam. Dzięki, o to chodziło :) Nie widziałem że AP może być większe od 25.

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
Stridingshadow
Post : 19 cze 2009 14:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Żeby wszystko działało jak w japońskim zegarku najlepiej będzie wywalić WSZYSTKO i:
-Zainstalować JA2
-Zainstalować 2 1.13
-Ściągnąć i zgrać update do 2 1.13 z SVN'u
-Ściągnąć i zgrać pliki od DBB-MOD'a

Jeżeli spróbujesz ściągnąć update od 2 1.13 na DBB-MOD'a to możesz coś skaszanić.

_________________
Obrazek


*
 
Kyuzo
Post : 19 cze 2009 16:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Spoko :) Dzięki za porady, ale już to wszystko sam wykombinowałem i nawet mam już mój Dream-Team :D Teraz jest ciekawiej, i przede wszystkim działa!

Czemu miałem taki problem? Bo nie obserwowałem aktualizacji 1.13, tylko zobaczyłem mod DBB i po prostu, bez ceregieli, wcisnąłem go do gry.
Co ciekawe - mam mapy z Wildfire przy zachowaniu wszystkich nowości 1.13 i DBB. Coś pięknego, mówię wam :)

Cieszę się że napisałem, dziękuję wam :)

PS. Zabieram się po raz 40. za JA2 :D

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
Stridingshadow
Post : 20 cze 2009 07:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Swoją drogą, czy ktoś z Was ma takiego buga w DBB że Bobby Ray's przysyła mu czasem o wiele za dużo sprzętu?
Ja tak mam cały czas, kiedy wróciłem z Cambrii (na którą rzuciłem się od razu po Drassen) miałem na lotnisku 32 000 przedmiotów rozłożonych na 108 stron inwentarza, niby od przybytku głowa nie boli, ale gra się sypie a komputer tnie.
Niby można to wszystko wykasować ale z tym jest tyle roboty że się w sumie nie opłaca :|
W sumie do końca gry nie będę musiał się martwić o broń, zamówiłem z 6 sztuk AK-108, mam ich jeszcze ze 150, większość innej broni także przychodzi zdublowana, amunicji 5.56*45 i 7.62*51 mam więcej niż RP zużywa przez cały rok, plecaki, kamizelki ładownice, noktowizory, drogi sprzęt celowniczy, wszystkiego w bród.
Ale w Drassen wszystko jakby chciało a nie mogło :|
Nazwałbym ten stan "Reverse-JA2" bo nie muszę się martwić o broń ani amunicję :D

_________________
Obrazek


*
 
Kyuzo
Post : 20 cze 2009 11:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 18.06.2009
  • Skąd: Gdańsk


Ugh, może Rebelianci zamówili aby stworzyć armię?
:D
Spodziewaj się bazy przeciwrakietowej i laboratorium w Omercie :D Będzie taka druga Alma.


A i mam pytanie: wchodzę sobie do sektora, ładna pogoda, świeci słońce - i napis na dole (tam gdzie się pojawia "watch out for snipers") mówi mi "check your googles" czy coś w tym stylu. Zdejmuję najemnikowi google noktowizyjne - i nic się nie dzieje, dalej patrzy tak samo daleko. O co chodzi?

_________________
Ah gdybym miał moździerz :(


*
 
Stridingshadow
Post : 20 cze 2009 11:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Check out your goggles jest ostrzeżeniem że masz źle dobrany sprzęt optyczny (noktowizor, okulary p-słoneczne) do pory dnia lub lokacji (np. kopalnia).
W ciemnościach nie nosi się okularów p-słonecznych a w jasnym świetle (nie tylko w dzień ale także w blasku reflektorów!) nie nosi się noktowizorów.
Włącz sobie opcję Enhanced description box w opcjach i menu a potem zajrzyj do opisu noktowizorów i okularów p-słonecznych.

Watch out for snipers to ostrzeżenie że wróg dysponuje w tym sektorze snajperami/strzelcami wyposażonymi w broń wyborową (w jakimś modzie był taki wróg który zachowywał się jak snajper ale miał pistolet :D ).

_________________
Obrazek


*
 
Kelly
Post : 20 cze 2009 14:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 269
  • Dołączył: 25.03.2007
  • Skąd: Warszawa


Cytuj:
Watch out for snipers to ostrzeżenie że wróg dysponuje w tym sektorze snajperami/strzelcami wyposażonymi w broń wyborową (w jakimś modzie był taki wróg który zachowywał się jak snajper ale miał pistolet :D ).

Dokładniej to chodzi o to, że w sektorze któryś przeciwnik ma celownik optyczny (na ak, m24 itp.)


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 20 cze 2009 15:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Kelly pisze:
Stridingshadow pisze:
Watch out for snipers to ostrzeżenie że wróg dysponuje w tym sektorze snajperami/strzelcami wyposażonymi w broń wyborową (w jakimś modzie był taki wróg który zachowywał się jak snajper ale miał pistolet :D ).

Dokładniej to chodzi o to, że w sektorze któryś przeciwnik ma celownik optyczny (na ak, m24 itp.)

Nawet niekoniecznie, czasem nikt nie ma celownika optycznego i jest na dachu jeden koleś z pistoletem który wytrwale mierzy to w tym, to w tamtym kierunku zewsząd wypatrując wroga i starając się wyglądać poważnie (:

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna


cron