Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Lutek70
Post : 08 sty 2013 12:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


JA2 w HD brzmi kusząco ale z tego co widzę zwiększenie rozdzielczości nie idzie w parze ze zwiększeniem jakości samej grafiki i np postacie nadal wyglądają tak samo tylko są o wiele mniejsze;dlatego mam takie pytanie:czy ktoś próbował zastosować większe bitmapy i czy jest to w ogóle możliwe?


EDIT (Starchris)

Dla nie wtajemniczonych, "duszki" (ja je tak nazywam) lub "Sprites" (skrzaty, krasnoludki), to poklatkowo-rysunkowa animacja w grze, taka jak np. na zdjęciu poniżej.

Załącznik:
sprites.jpg
sprites.jpg [ 172.93 KiB | Przeglądany 2762 razy ]


*
 
M'cin
Post : 08 sty 2013 13:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Możliwe pewnie jest, ale weź panie przerób tyle obrazków... masa łopatologicznej roboty.


*
 
Ronnie
Post : 08 sty 2013 15:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 05.03.2012
  • Skąd: Radom


Zwiększenie rozdzielczości jest przydatne tylko przy dużych monitorach dzięki czemu ma się lepszy obraz sytuacji na polu bitwy jednocześnie nie musząc patrzeć na centymetrowe piksele. Ale na przeciętnym monitorku (17-19 cali) ustawianie rozdzielczości powyżej 1024x768 mija się z celem bo nawet nie widać do czego celujesz.

_________________
Obrazek


*
 
Lutek70
Post : 08 sty 2013 16:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


M'cin pisze:
Możliwe pewnie jest, ale weź panie przerób tyle obrazków... masa łopatologicznej roboty.

Jest to do zrobienia,pytanie czy silnik gry da radę to udzwignąć :\


*
 
Kushin
Post : 08 sty 2013 16:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Lutek70 pisze:
Jest to do zrobienia,pytanie czy silnik gry da radę to udzwignąć :\


Sam Silnik napewno da rade, co było widać już przy Wildfire, kwestia wymgań sprzętowych ale nawet na softcie by poleciało pewnie bez problemu :)

Zmienienie rozdzielczości bitmap była by nie wystarczająca... Trzeba mieć żródłowe projekty graficzne by z nich przerenderować spowrotem z 3D na 2D w większej rozdziałce... Ale kto to ma? Trzeba by było się skontaktować z Twórcami JA2.

_________________
Obrazek


*
  WWW
Lutek70
Post : 08 sty 2013 18:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Kushin pisze:
Lutek70 pisze:
Jest to do zrobienia,pytanie czy silnik gry da radę to udzwignąć :\


Sam Silnik napewno da rade, co było widać już przy Wildfire, kwestia wymgań sprzętowych ale nawet na softcie by poleciało pewnie bez problemu :)

Zmienienie rozdzielczości bitmap była by nie wystarczająca... Trzeba mieć żródłowe projekty graficzne by z nich przerenderować spowrotem z 3D na 2D w większej rozdziałce... Ale kto to ma? Trzeba by było się skontaktować z Twórcami JA2.


Wiem że powiększenie bitmap nic nie da bo piksele się rozlezą,myślałem raczej o zrobieniu nowych w końcu mówimy o modzie do JA2 a nie o nowej grze.


*
 
M'cin
Post : 08 sty 2013 18:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Mi raczej chodziło o zastosowanie techniki pixel artu i poprawienie wszystkiego ręcznie, mówiąc o łopatologii stosowanej :) A jeśli się po prostu powiększy bitmapy, można je podciągnąć jakimś filtrem np. 2xSAI (przez co będą mniej kanciaste, ale takie jakby rozmyte, komiksowe troszkę). Tylko wracamy do argumentu 1 - kupa czasu na to potrzebna.


*
 
Starchris
Post : 08 sty 2013 21:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Nikt nie jest na tyle szalony by się za to zabierać. Każdy wie, że cała, dosłownie cała grafika w JA2 jest wykonana metodą rysunkowo-poklatkową. Jak ktoś chce mieć lepszą grafikę, to musiałby ją stworzyć od nowa. Po prostu wszystko od nowa narysować lub stworzyć. Ja nie widzę innego wyjścia.

Przerabianie tego co jest teraz na coś bardziej wyrazistego, sprawi jedynie, że to wszystko będzie
M'cin pisze:
...takie jakby rozmyte, komiksowe troszkę.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Lutek70
Post : 08 sty 2013 21:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Zdaję sobie sprawę ile to może wymagać pracy ale są narzędzia które ją ułatwią pytanie tylko czy można zaimplementować bitmapy w wyższej rozdzielczości do JA2?Czy trzeba zmieniać kod itd.Przymierzałem się już do nowych uniformów ale praca na pojedynczych pikselach to mordęga.Dlatego jestem ciekaw skoro można zwiększać rozdzielczość samej gry to czy da radę wstawić większe bitmapy?A czas?No cóż mi się jakoś nigdzie nie śpieszy ;)


*
 
Starchris
Post : 08 sty 2013 22:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Lutek70 pisze:
tylko czy można zaimplementować bitmapy w wyższej rozdzielczości do JA2?

Ależ oczywiście, że można.


Lutek70 pisze:
Czy trzeba zmieniać kod

Trzeba zmienić kod tak, aby odwoływał się do tych nowych plików, bo teraz wszystko odwołuje się do plików STI, a teraz było by inaczej.


Lutek70 pisze:
Dlatego jestem ciekaw skoro można zwiększać rozdzielczość samej gry to czy da radę wstawić większe bitmapy?

Da radę zwiększyć Bit mapy, nawet przy pomocy obecnych narzędzi i wdrażać je do plików STI, no ale wtedy trzeba by było powiększyć wszystkie inne obiekty jak domy drzewa i inne. No bo mielibyśmy ogromniastych najemników kilkukrotnie większych od samych stałych obiektów.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Lutek70
Post : 08 sty 2013 23:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 54
  • Dołączył: 29.07.2010


Jeśli dobrze zrozumiałem - powiększam wszystkie bmp np 5cio krotnie,wrzucam je do STI i wszystko gra?


*
 
Starchris
Post : 08 sty 2013 23:25
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010



_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Kushin
Post : 10 sty 2013 01:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Starchris pisze:
Jak ktoś chce mieć lepszą grafikę, to musiałby ją stworzyć od nowa. Po prostu wszystko od nowa narysować lub stworzyć. Ja nie widzę innego wyjścia.


To co? Zabieramy się do roboty? :D

Od razu zrobimy że po założeniu danej odzieży, zmienia się wygląd spirte :ok:

_________________
Obrazek


*
  WWW
Starchris
Post : 10 sty 2013 01:05
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Kushin pisze:
To co? Zabieramy się do roboty? :D

Weź nawet nie żartuj :| jak sobie wyobrażam ile tego jest, nie mając żadnych profesjonalnych narzędzi, to mi się słabo robi :|

Bo ty żartowałeś, tak ?

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Kushin
Post : 10 sty 2013 01:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 136
  • Dołączył: 27.12.2006
  • Skąd: San Mona


Starchris pisze:
Weź nawet nie żartuj :| jak sobie wyobrażam ile tego jest, nie mając żadnych profesjonalnych narzędzi, to mi się słabo robi :|

Bo ty żartowałeś, tak ?


Aż tak? :lol: :lol:

Tzn. jakby ktoś chciał się za to zabrać to też mógłbym pomóc :) Oczywiscie wiem że to oporna i mozolna praca, ale w wolnych chwilach można coś w tym kierunku powoli robić. ;)

Tyle że tak jak mówie, to pewnie trzeba z 3D na 2D, nawet jeśli projektowanie modelów nie jest trudne, to nie wiem jak się zabrać za animacje. Chyba że podawanie współrzędnych ruchu na poszczególnych częściach szkieletu.

Chyba że zmieniamy rozdziałke każdego spirte i obieramy jakiś system na poprawienie tych pikseli tak by szło to łatwiej i od razu najlepiej się zabrać za narzucanie na model outfitu.

Myślisz że nie damy rady? :>

_________________
Obrazek


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3, 4  Następna


cron