|
Starszy kapral |
|
-
Posty:
95
-
Dołączył:
28.01.2007
|
Len pisze: A ja nie rozumiem czemu wszyscy porównują BiA z 1.13. No ludzie, litości - przecież to nie jest kontynuacja 1.13, tylko JA2! Ta modyfikacja zresztą nie przedstawiała wizji twórców serii, była jedynie zlepkiem innowacyjnych rozwiązań fanów.
svean pisze: Może powiem tak - ludzie nie przyrównujcie BiA do v1.13 tylko do JA2 jak już coś. To zupełnie dwa różne byty - a jak porównywać to chyba te komercyjne, te niekomercyjne z czasem się pojawią jak damy im szansę. Wielu rzeczy w BiA które były w JA2 brakuje (jak choćby kopalni z robalami i innych motywów "przygodowych") jednak są inne (np. trudności w celowaniu do obiektu biegnącego prostopadle do linii celowania, inne motywy przygodowe itp.).
void pisze: Czy w 2013 roku BiA stało się grywalne? Jest już: - inwentarz sektora? - mgła wojny? - pistolet w kieszeni się nadal rozładowuje? - samoobronie trzeba dawać do ręki broń i ekwipunek biegając do każdego po kolei na mapie taktycznej? - jak AI? - zasięg karabinów to nadal ok. 70m? - ile dodatków można zamontować na broni?
Da się grać z przyjemnością?
HeHe, bardzo się zabawnie czyta tą dyskusję po roku. Wczoraj właśnie zainstalowałem sobie JABIA + Crossfire, zgodnie z własną zasadą, by się nie pchać w grę przed upływem pierwszych 6 - 9 miesięcy. Skoro studia wypuszczają wersję beta do sprzedaży, to trzeba sobie radzić.
Moje wrażenia z gry są bardzo zróżnicowane, chociaż generalnie cieszę się, że się pojawiła. Po pierwsze: zacząłem zabawę od wersji 1.13g + DLC, więc bolączki niedoróbek wersji dla niecierpliwych mnie ominęły. Po drugie: mam już swoje lata, grałem we wszystkie poprzednie JA, więc siłą rzeczy oczekiwałem czegoś w tym stylu, ale uwzględniającego rozwój komputerów (grafika, interfejs, mysz, itp).
Co do porównań: obecnie standard JA2 to wersja 1.13, więc porównywanie JABIA do gołego JA2 to absurd. Trudno, żeby porównując tą grę zapomnieć o wszystkich osiągnięciach moderów. Podobne stanowisko zajęli chłopcy z Full Control robiący obecnie (od maja, jak zebrali kasę) Jagged Alliance: Flashback. To dlatego, jeśli coś będę porównywał, to raczej do 113, niż czegoś innego. Nie wiem czemu 113 nazywać zlepkiem rozwiązań, mi się wydaje to określenie pejoratywne. Był to raczej tygiel pomysłów, z którego wykluła się całkiem nowej jakości gra.
Ale teraz do rzeczy. Po zainstalowaniu gry i pierwszej misji chciałem zakończyć przygodę i nie wracać do tematu. Denerwowało mnie praktycznie wszystko z wyjątkiem grafiki. Grafika mnie urzekła, chociaż kamera pracuje, jakby chciała, a nie mogła.
Postanowiłem jednak dotrwać do załatwienia pierwszego miasta (według zasad z JA2). Tutaj mi wyszło 5 misji: lotnisko, kościół, pompa wodna, kopalnia, blokada drogi i dodatkowo atak jakieś bandy. W sumie tyle, co zajęcie wszystkich sektorów Drassen w JA2. Powiem, że gra ma potencjał i może wciągnąć, ale ilość niedoróbek, błędów, nielogiczności jest spora. Poszukałem więc modów. Teraz mam Combat Evolved i wygląda o niebo lepiej.
Ale znów wracając do rzeczy: granie na niezmodowanej podstawie JABIA nawet 1.13g + DLC nie jest tym, na co czekał świat Zaczynając od braku widoku wnętrz pomieszczeń, gdy nie ma w nich najemnika, a skończywszy na latających w samych biustonoszach panienkach, mających udawać armię, należy powiedzieć, SZKODA, że tak wyszło.
Z drugiej strony główna moja obawa o brak tur okazała się niepotrzebna. Nowy system sprawdza się świetnie! (cii, bo ktoś się zdenerwuje, ale po co tu tury?). Gdyby jeszcze dało się wydawać rozkazy bez limitu (po co mam klikać co chwilę - strzelaj w tułów?).
Jak trochę jeszcze pogram, to napiszę coś więcej na forum, ale kończąc pierwsze wrażenia: da się grać. Nawet jest przyjemnie po zainstalowaniu moda Combat Evolved + Drop All. Pozostał pewien niedosyt (mało miejsca w inwentarzu, brak konfiguracji broni, gdzie IMP, itp), ale ogólnie warto i można z przyjemnością pograć.
Podsumowując: - jest inwentarz sektora, ale ukrytych walizek trzeba szukać na własną rękę - można włączyć mgłę wojny, zmienia to zupełnie emocje rozgrywki (wreszcie są jakieś emocje) - broń się nie rozładowuje, więc można sobie przygotować w bagażu naładowane spluwy na wymianę w walce - samoobrona musi dostać do rączki, ale da się z tym żyć (chyba) - AI podstawki leży i kwiczy, ale z mgłą wojny tego nie widać - zasięgu karabinów nie znam (miałem tylko to, co daje DLC i pierwsze mapy) - chyba tylko jeden dodatek, ale może coś przeoczyłem, najgorsze to, że nie na stałe: jeśli zainstalujesz tłumik do pistoletu, a następnie weźmiesz do ręki karabin, to tłumik sam się rozmontuje i będzie se leżał w bagażu
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|