Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Aki
Post : 29 wrz 2009 13:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 28.09.2009


witam.
(to mój debiut tutaj na forum ;p)
odkopałem w zakamarkach swojej szuflady JA2 (z CDA) oraz JA2.5 (wersja pudełkowa)

na razie przymierzam się do grania w JA2 i zastanawiam się jaki skład zbudować.
mam swojego IMP'a (Broń Automatyczna + Nocne Operacje - ile ja się namęczyłem, by to osiągnąć - rozwiązując cały czas tak samo test osobowości, dostawałem różne biegłości).
Planuję nająć Raven (jakiś taki sentyment z danych czasów, kiedy to odkrywałem jaggedy)
i zastanawiam się kogo dokoptować do teamu
Wolfa (Nocne Operacje i Szkolenie) czy Ice (Szkolenie i Broń Automatyczna).

Macie może jakieś własne typy odnośnie ich dwóch?


*
 
Len
Post : 29 wrz 2009 13:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Sam musisz wybrać, bo tutaj jeddni ci powiedzą że Wolfa a drudzy, że Ice'a (w tym ja :P)


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 29 wrz 2009 14:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


To zależy do jakiej roli ich potrzebujesz.
Wolf jest niezłym mechanikiem, zna się też na szkoleniu, jednak nie będzie w stanie spełniać obu funkcji naraz, oznacza to że nigdy nie wykorzystasz całości jego potencjału, tymczasem za ów potencjał będziesz musiał płacić.
Ice z kolei ma specjalizację bojową (broń automatyczna) i niebojową (szkolenie) które nie wchodzą ze sobą w 'konflikt' (nie da się naraz naprawiać sprzętu i szkolić samoobrony, da się za to szkolić samoobronę i skutecznie walić serią), zatem wykorzystasz w pełni wszystko za co zapłacisz.
Swoją drogą, uważam że korzystanie z najemników z AIM do szkolenia samoobrony jest mało opłacalne, ponieważ u trenerów dość szybko rośnie doświadczenie i um. dowódcze, a wraz z nimi cena ;).
Najlepszym trenerem w JA2 jest Ira ponieważ ma podwójną specjalizację ze szkolenia oraz jest RPC'em (za co ma kolejną, bodajże 30% premię do szkolenia) a wysoka inteligencja pozwala jej szybko nadrobić braki w um. przywódczych.
Osobiście wybrałbym Ice'a, ponieważ jest nieco lepszy pod względem sprawności fizycznej (Zdrowie, Zwinność, Zręczność, Siła) i nieco lepiej strzela, jest też nieco bardziej bystry.
Uważam że Wolf jest zbyt kiepskim strzelcem jak na kogoś kto liczy sobie tyle za służbę, wolałbym już nająć za nieco większą cenę Steroid'a i Grizzly'ego (dwa chłopy jak dęby, niemal nie sposób ich przeładować, Steroid to jeden z lepszych mechaników w grze i do tego niezły strzelec, Grizzly z kolei strzela tak samo jak Wolf a do tego ładnie niszczy czołgi).
Uważam że specka z operacji nocnych to lekki przeżytek, szczególnie w dobie wszystkich modów (w tym v 1.13 + DBB "Cosplay") w których sprzęt noktowizyjny (noktowizor, podczerwony celownik laserowy i celownik noktowizyjny) daje DUŻE premie do zasięgu wzroku w nocy, a specjalizować można się w czymś innym.

_________________
Obrazek


*
 
Aki
Post : 29 wrz 2009 14:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 28.09.2009


na razie chyba pogram bez dodatków.
w założeniach Ira jest od szkolenia i ew. leczenia
Wolf/Ice ma być... hmm... właśnie nie wiem do końca, chyba kimś od naprawiania sprzętu, otwierania zamków oraz fajnie by było, by był w stanie rozbroić to i owo nie zabijając się przy tym.
no i w miarę sensownie powinien umieć strzelać...


*
 
Jaahquubel
Post : 29 wrz 2009 14:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1154
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony




*
  WWW
Stridingshadow
Post : 29 wrz 2009 14:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


U mnie specem od mat. wybuchowych jest IMP, bardzo łatwo podnieść tę umiejętność za pomocą miny przeciwpiechotnej (z tego co pamiętam to w 'czystym' JA2 jest niemal niemożliwe zrobić sobie krzywdę podkładając i rozbrajając własne miny).
Specem od naprawiania i ślusarki jest Steroid (ma specjalizacje z ślusarstwa i elektroniki dzięki czemu szybko naprawia sprzęt elektroniczny i ma premię przy otwieraniu zamków).
Grizzly jest zwykłym żołnierzem (i specem od broni p.pancernej w Medunie).
MD jest chirurgiem polowym i strzelcem (jest b. inteligentny, w Medunie ma ponad 90 um. strzeleckich a gra w moim wydaniu nie polega na ociąganiu się w walce i szkoleniu najemników).
Ira jest specem od szkolenia, później zastępuje ją Miguel.
Dimitri jest strzelcem (nie jest zbyt bystry ale od 77 do 85 niedaleko, a trening czyli mistrza, w Medunie ma ponad 90 um. strzeleckich), zajmuje się też granatami i ew. szkolę go w mat. wybuchowych.
IMP specjalizuje się w broni automatycznej, ma wysokie um. strzeleckie i mat. wybuchowe a poza walką szkoli samoobronę.
Dzięki temu wydaję bardzo mało na samych najemników, nie najmuję nikogo na krótki okres, a moi ludzie cały czas się doskonalą.

_________________
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 29 wrz 2009 15:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


IMO Wolf jest nieco lepszym najemnikiem niż Ice biorąc pod uwagę wszystkie aspekty ale... to nie ten sam klimat :D
Ja jak gram to gdy biorę Ice'a, robię to chociażby dla samych jego tekstów - są autentycznie powalające.


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 29 wrz 2009 15:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


lukasamd pisze:
IMO Wolf jest nieco lepszym najemnikiem niż Ice biorąc pod uwagę wszystkie aspekty

IMHO wszystko zależy od stylu grania :)
Osobiście nie lubię mieć w drużynie pół-specjalistów, jak ktoś już coś robi to niech to robi dobrze.
Uważam że Wolf nadaje się na początku co najwyżej na sanitariusza (nie mylić z lekarzem), zanim będzie naprawdę wartościowym członkiem zespołu musi przejść szkolenie w dziedzinie um. strzeleckich, do tego czasu nie powinien się zajmować niczym innym.
Poza tym jego specjalizacja ze szkolenia jest w sprzeczności z umiejętnościami w dziedzinie mechaniki, jak już mówiłem nie można być naraz technikiem i szkoleniowcem, trzeba jednak płacić najemnikowi za całokształt jego umiejętności.
O podobnym czymś pisałem n.t. Gus'a: niby dobry z wszystkiego ale i tak się nie roztroi żeby wykorzystać każdą ze słono opłaconych umiejętności (w dodatku jest starym kulawym dziadem z kiepską kondycją).

_________________
Obrazek


*
 
Aki
Post : 29 wrz 2009 19:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 28.09.2009


akurat to, że obaj mają szkolenie to w moim odczuci ich największa wada :P
od szkolenia mam Irę, która robi też za sanitariusza, a w wolnych chwilach ma praktykować strzelanie by pod koniec gry nie stać i patrzeć jak kule latają.

a drużynę preferuję raczej taką 4-5 osobową, więc uniwersalność czasem się przydaje


*
 
Stridingshadow
Post : 29 wrz 2009 19:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Aki pisze:
a drużynę preferuję raczej taką 4-5 osobową, więc uniwersalność czasem się przydaje

Wiesz, ja mam drużynę 6-osobową, z czego 1 IMP i dwóch RPC'ów, a jedyni najemnicy to Steroid, Grizzly i MD, wszyscy trzej razem kosztują mniej niż jeden najemnik z górnej półki a mają przy tym większą siłę ognia.
Mam w drużynie samych dobrych strzelców pod koniec gry (um strzeleckie 90+), speca od mat. wybuchowych (99pkt. um.), speca od mechaniki, ślusarki i elektroniki (Steroid), speca od broni ciężkiej (Grizzly), chirurga z prawdziwego zdarzenia (MD), 2 speców od szkolenia (Miguel + IMP, um. przywódcze 90+).
IMP jest specjalistą od broni maszynowej, dobrze walczy też wręcz i odwala większość roboty w CQC, reszta dobrze strzela na średni i daleki dystans.
Czy to czołg, drużyna elit, pole minowe, banda dzikich kotów, stado Crepitusów, zawał serca, 1kg C4 czy uparta skrzynia, moja drużyna poradzi sobie śpiewająco (:.

Sęk w tym że większość drogich najemników jest "za dobrych" na potrzeby większości sytuacji i IMHO ich potencjału nie sposób wykorzystać.

_________________
Obrazek


*
 
Halucyn
Post : 09 paź 2009 20:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


Jak dla mnie lepszym najemnikiem jest Wolf. Obaj znakomicie nadają się na pierwszą linię ataku. Poza tym Wolf oprócz tego jest mechanikiem, może być zapasowym medykiem i początkowo specem od mat. wyb. No i poza tym myślę, że umiejętność Nocne operacje jest lepsza od um. Broń automatyczna.

_________________
Obrazek


*
 
Aki
Post : 10 paź 2009 09:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 28.09.2009


U mnie też wygrał Wolf ale głownie za teksty (zwłaszcza ten po zabiciu Doreen w Drassen).
Poza tym SPAS na początku gry wymiata.
Ice jest jakiś zbyt luzacki, nie potrafię się do niego przekonać...


*
 
Zhenia
Post : 11 paź 2009 15:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 175
  • Dołączył: 09.05.2009


Niedobrze jest mieć specjalistów od wszystkiego. Polecam Ice'a. Wolf owszem, jest fajny, ale jako mechanika można mieć Gasketa za śmieszną kwotę. Natomiast do drużyny szturmowej bardziej nadaje się Ice. Do szkolenia samoobrony i wspomagania obrony miast również.


*
 
Aki
Post : 11 paź 2009 21:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 16
  • Dołączył: 28.09.2009


ja tam na Wolfa nie narzekam, świetnie mi się sprawdza.

Wolf jest specjalistą "od wszystkiego" tylko przez krótką chwilę, z funkcji szkoleniowca bardzo szybko zwalnia go Ira, która chwilę później zastępuje go też jako, medyka. Jako mechanik/saper pracuje coś ok 3-4 tygodni. Potem zostaje już tylko mechanikiem.
No i ma Night Ops, wbrew pozorom różnica pomiędzy postacią mającą to a nie mającą jest wyraźnie zauważalna (zwłaszcza gdy dużo się sprząta po nocach).


*
 
Stridingshadow
Post : 12 paź 2009 16:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Aki pisze:
ma Night Ops, wbrew pozorom różnica pomiędzy postacią mającą to a nie mającą jest wyraźnie zauważalna (zwłaszcza gdy dużo się sprząta po nocach).


Wbrew pozorom, grając w nowsze mody (jak v1.13 + DBB) dysponujesz takim sprzętem noktowizyjnym, że lepiej mieć inną specjalizację (której brak ciężko nadrobić sprzętem).

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron