Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
lost
Post : 11 mar 2012 11:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Mam pytanie.
Czy istnieje jakiś kompletny poradnik na temat edytowania map i dodawania nowego ekwipunku pod JA2 1.13?
Może być w wersji ang.

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 11 mar 2012 17:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


lost pisze:
Czy istnieje jakiś kompletny poradnik na temat edytowania map

Do tego nie trzeba żadnego poradnika. Edytor map jest tak prosty, że nie wierzę, że sobie z nim nie poradzisz. W nim cała filozofia polega na braniu odpowiednich obrazków (np. ściana lub wróg) i kładzenie ich na ziemie (np budowanie domu lub ustawianie najemników). Ściągnij sobie JA2 1.13, tam jest dołączony edytor map w całkowicie pełnej wersji (Map Editor.exe). Włączasz go i budujesz. Gdybyś miał jakieś problemy z niemożliwością wykonania czegoś to pisz śmiało. Ewentualnie jest jeszcze możliwość abyś wspomógł się tym poradnikiem do edytora map.


lost pisze:
Czy istnieje jakiś kompletny poradnik na temat ... dodawania nowego ekwipunku pod JA2 1.13?

Nie ma ale to jest dosyć proste. Najpierw musisz oczywiście dodać odpowiednie obrazki nowego sprzętu z godnie z moim poradnikiem. Teraz jeśli chodzi o 1.13 to otwierasz XML Editor.exe, następnie klikasz na zakładkę "Items / Show / By Class / Guns". Otworzy Ci się zbiór wszystkich broni. Teraz klikasz gdzieś prawym klawiszem myszy i pojawi Ci się menu. Z tego menu wybierz "New", a następnie jeśli choć trochę znasz angielski to sobie poradzisz bez najmniejszego problemu. Bo wyedytowaniu wszystkich okien Twoja nowa broń pojawi się na samym końcu całego zbioru.

Na koniec musisz dodać swój nowy sprzęt tak aby wrogowie też go używali. To się wykonuje w zakładce "Inventories / Enemy Items", wybierz sobie odpowiednią grupę docelową i musisz w miejscu, w którym to Ci odpowiada wdrożyć swój nowy sprzęt.

Tak samo postępuj z wszelkim innym sprzętem, który będziesz chciał dodać.


W razie jakichkolwiek problemów to pisz śmiało.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
lost
Post : 11 mar 2012 19:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Tworzę w XML nową broń, wszystko działa świetnie do momentu aż chcę jej dodać obrazek. Przygotowuje i zmniejszam, zmieniam rozszerzenie zgodnie z zalecaniami z poradników, wrzucam w odpowiednie foldery (też zgodnie z zaleceniami poradnika) i gdy wracam do XML wśród różnych obrazków nie mogę znaleźć swojego modelu.

W załączniku wrzucam to nad czym bazowałem przed zmniejszaniem i wrzucaniem do folderu.

Kolejne moje pytanie. W edytorze mapy gdy chcę wstawić jakiś obiekt, naciskam drugi przycisk myszy i zmieniam obiekt, to gdy wrócę do poziomu mapy z moim wyborem, gdy staram się go wstawić nie ma go,tylko dziwny cień na ziemi.


Załączniki:
beryl.jpg
beryl.jpg [ 34.32 KiB | Przeglądany 3203 razy ]

_________________
Obrazek
*
 
Starchris
Post : 11 mar 2012 21:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


lost pisze:
Tworzę w XML nową broń, wszystko działa świetnie do momentu aż chcę jej dodać obrazek. Przygotowuje i zmniejszam, zmieniam rozszerzenie zgodnie z zalecaniami z poradników, wrzucam w odpowiednie foldery (też zgodnie z zaleceniami poradnika) i gdy wracam do XML wśród różnych obrazków nie mogę znaleźć swojego modelu.

Ja wdrażałem Twój obrazek i mi się bez problemów pojawił w XML ale najpierw kilka informacji, które myślę, że pomogą Ci rozwiązać problem.

1. Do wdrażania nowych broni do JA 2 1.13 korzystamy z folderu "Data-1.13"
2. W XML nowy obrazek broni się pojawi tylko i wyłącznie gdy wdrożysz trzy obrazki do plików gry: mały, średni i duży.
3. Duży obrazek wrzucasz jako jeden indywidualny plik do "Data-1.13 / Bigitems". Twoja broń jest nowa więc powinna mieć numer 369.
4. Średni obrazek powinien być wrzucony do zbioru obrazków w pliku "mdguns.sti", który się znajduje w katalogu "Data-1.13 / Interface". Twoja broń powinna być wdrożona na miejscu 369 bo na chwilę obecną w tym pliku jest 368 obrazków.
5. Mały obrazek powinien być wrzucony do zbioru obrazków w pliku "smguns.sti", który się znajduje w katalogu "Data-1.13 / Tilesets / 0". Twoja broń powinna być wdrożona na miejscu 369 bo na chwilę obecną w tym pliku jest 368 obrazków.

Dopiero po takim wrzuceniu wszystkich trzech obrazków Twojej broni do odpowiednich plików będzie on dostępny w XML (zdjęcie poniżej - na szybko robione dlatego taka jakość broni).

Obrazek


lost pisze:
Kolejne moje pytanie. W edytorze mapy gdy chcę wstawić jakiś obiekt, naciskam drugi przycisk myszy i zmieniam obiekt, to gdy wrócę do poziomu mapy z moim wyborem, gdy staram się go wstawić nie ma go,tylko dziwny cień na ziemi.

Ale ty chcesz wdrożyć całkowicie nowy obiekt do edytora map czy masz problem z już istniejącym. Bo jak chcesz dodać całkowicie nowe obiekty do plików z grafiką, którą używa się w edytorze map to się nie da. Gdy tak zrobisz to nowy obiekt będzie właśnie w postaci cienia. Będzie on dobrze widoczny tam gdzie się wybiera obiekty, a na mapie zobaczysz tylko cień. Jest na to sposób ale ja go nie znam ale wiem kto go zna. Napisz na PW do Bartka0511 i poproś go aby wytłumaczył Ci jak się dodaje nowe obiekty do edytora map tak żeby prawidłowo się wyświetlały na samej mapie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
lost
Post : 11 mar 2012 22:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 48
  • Dołączył: 21.11.2011


Starchris pisze:
Ale ty chcesz wdrożyć całkowicie nowy obiekt do edytora map czy masz problem z już istniejącym. Bo jak chcesz dodać całkowicie nowe obiekty do plików z grafiką, którą używa się w edytorze map to się nie da. Gdy tak zrobisz to nowy obiekt będzie właśnie w postaci cienia. Będzie on dobrze widoczny tam gdzie się wybiera obiekty, a na mapie zobaczysz tylko cień. Jest na to sposób ale ja go nie znam ale wiem kto go zna. Napisz na PW do Bartka0511 i poproś go aby wytłumaczył Ci jak się dodaje nowe obiekty do edytora map tak żeby prawidłowo się wyświetlały na samej mapie.

Problem występuje nawet z obiektem, który jest już w edytorze, a nie z takimi, które chcę dodać sam.

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 11 mar 2012 22:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Ciężko mi powiedzieć co może być nie tak. Nigdy z czymś takim się nie spotkałem w domyślnym edytorze. Zawsze jak wybrałem obiekt z konkretnego zestawu to taki był również na mapie.

Spróbuj jeszcze raz zainstalować czystą wersję JA2 w nowej lokalizacji, na to nałóż 1.13 i spróbuj jeszcze raz.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 03 lis 2012 10:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Chciałbym wymienić tylko sam obrazek bez zmieniania statystyk.

Mam już obrazek.
Zmniejszyć do określonego rozmiaru?
Jakiego programu użyć do eksportu?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 03 lis 2012 12:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010




*
 
micand1989
Post : 03 lis 2012 12:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Dzięki :ok: Szykuje kolejną modyfikację, tym razem będzie wiele nowości ;)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 03 lis 2012 12:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


To może się nawet skuszę ;-)


*
 
micand1989
Post : 03 lis 2012 15:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Jak na razie modyfikacja w fazie embrionalnej - typowo testowa.

Mam problem z programem do edycji Paint.NET
Załącznik:
blad2.jpg
blad2.jpg [ 131.39 KiB | Przeglądany 2910 razy ]


Czym ruszyć ten problem ? Jakimś innym programem? Proszę o pomoc :wall:

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 03 lis 2012 22:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Zrobiłem M14 EBR z nowym obrazkiem ale kolory mi padły. Był TAN + Tiger Strips a wyszło jasno szary jak królik.
Załącznik:
m14ebr.JPG
m14ebr.JPG [ 105.8 KiB | Przeglądany 2905 razy ]

Robiłem wszystko krok po kroku jak w poradniku, tylko nie wiem dlaczego zmienił się kolor jeżeli nie było tego w poradniku

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 03 lis 2012 22:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Nie jestem specem, ale podejrzewam, że to ma związek z paletą kolorów, jakiej użyłeś. Jagged Alliance używa bodajże palety 256 kolorów i jeśli użyjesz szerszej palety, to po prostu gra tych odcieni "nie zobaczy", tak jak tutaj.


Cytat z poradnika do robienia nowej twarzy:
Cytuj:
Wybieramy tylko i wyłącznie opcję „8 bitów” czyli 256 kolorów (funkcję „Dithering level” pozostawiamy bez zmian) bo tylko tyle kolorów obsługuje gra. Na koniec klikamy na opcję „Ok” (Zdjęcie Nr 18).


Chociaż nie wiem, czy z tego wynika Twój problem, ale może :-)


*
 
micand1989
Post : 04 lis 2012 10:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


No właśnie zmieniłem tak jak w poradniku na 256 kolorów...już wtedy straciło trochę kolorów i jakości. Ale na litość nie był tylko szary. Nie widać żadnych kontur, pasków i kantów, co nie?

Zrobie od nowa tą EBR-ke.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 04 lis 2012 11:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Przeczytaj dokładnie opis problemu Nr 1. Ogólnie chodzi o to, że broń musi mieć takie same kolory jak paleta kolorów pliku, do którego jest wdrażana. W przeciwnym wypadku plik zmieni kolory wdrażanej broni na najbardziej podobne ze swojej palety.

https://jagged-alliance.pl/artykul378/po ... ikami-sti/

Z dużym obrazkiem nie powinieneś mieć problemu, bo dla niego tworzy się osobny plik z własna paletą. Prawda ? Do którego pliku dokładnie wdrażasz nowe obrazki ? Sprawdź wszystkie pliki, do których można je wdrażać, bo w każdym jest inna paleta. Może właśnie w innym pliku będą bardzo podobne kolory w palecie, w stosunku do tych na twojej broni.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna