Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna
Autor Wiadomość
micand1989
Post : 10 cze 2013 12:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


@Svean
Z tej broni z 0 celności to oddałeś jakikolwiek strzał? Jesli TAK to nie wysypała Ci się gra?

Mnie się ta sytuacja tylko z jednym kojarzy...
Jeśli broń jest usunięta z pliku Weapons.xml to ma 0 celności, 0 obrażeń, 0 zasięgu, kalober "0 inny" (jak LAW) i po strzale wysypuje gre.

Wejdź do pliku Weapons.xml używając notatnika i sprawdź które jeszcze bronie mają braki...

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Stridingshadow
Post : 10 cze 2013 18:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


BoloG pisze:
swoją drogą polskie kuriozum słowotwórcze, wywodzące się od słowa submachinegun

Nie do końca.
Po prostu po angielsku są dwa wyrazy: rifle (karabin) i carbine (karabinek).
Anglojęzyczne 'rifle' oznacza zwykły karabin, a 'carbine' jego krótszą wersję.

W polskiej nomenklaturze karabin jest zasilany amunicją karabinową, np. 7.62x51mm, a karabinek amunicją pośrednią, np. 5.56x45, 5.39x39mm, 7.62x39mm itp...
Z kolei subkarabin i subkarabinek to odpowiednio skrócone wersje karabinu i karabinka.

BoloG pisze:
w realu pomimo niewielkich różnic wymiarowych pocisków, różnic wymiarów komór zamkowych i bruzdowania luf broni zasilanych starą amunicją 5.56, .223 Rem. i nową amunicją standardu STANAG 4172 nie powinno być większych problemów z kompatybilnością amunicji.

Nie ma żadnych, tak długo jak się pamięta, że broni opracowanej pod 5.56x45mm można bezpiecznie używać z amunicją .223 Remington, ale nie odwrotnie (różnice wymiarów obu nabojów mieszczą się w granicach tolerancji, ale różnice dopuszczalnych ciśnień dla obu nabojów już nie).
Stąd w grze powstałby problem z wykluczeniem możliwości stosowanie 5.56x45mm w broni na .223 Rem, ale nie odwrotnie.
Podobnie byłoby z M193 i SS109 - każdy pocisk jest dokładniejszy w połączeniu z innym skokiem gwintu w lufie, tymczasem kod gry wymagałby żeby dana amunicja dawała do jednej broni karę, a do innej premię.

_________________
Obrazek


*
 
BoloG
Post : 10 cze 2013 20:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Dołączył: 07.06.2013


Stridingshadow dzięki za klaryfikację i uzupełnienie nieścisłości. Przyznam, że nie mam doświadczenia empirycznego w tej materii, a moja wiedza pochodzi z publikacji typu The Black Rifle: M16 Retrospective czy Osprey Weapon M16.


*
 
Svean
Post : 11 cze 2013 07:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


@ BoloG & Aparatus Serio macie takie problemy?
@ micand1989 Przyznam że muszę to w domu sprawdzić, ale wydaje mi się nawet jak przeglądałem w XMLEditorze jakie bronie są w grze, a także jak zasobność najmów z AIM przeglądałem (Ivan albo Igor ma w którymś zestawie AKSU-74U) to bronie wyglądały całkiem dobrze. Niemniej sprawdzę dzisiaj...

Ja zacząłem grę "once again" na instalacji: czyste JA2Gold + AIMNAS 4870 + ten mod zwiększający liczbę najmów w grupie (którzy i tak do samochodu w 10 nie wejdą, ale mniejsza o to :P) i bynajmniej nie mam żadnych problemów ani z karabinkiem Rugera (co prawda mam narazie tylko ten na .22LR i mini-14), celownik x7 na pewno zmienia statystyki (nie pamiętam czy np. także obrażenia, ale celowanie, poziomy przymierzenia i min. zasięg celowania na 100%), nie znalazłem też karabinu służącego jako wyrzutnia granatów... do tego mapy z Wildfire naprawdę mają swój urok, a stadne ataki wrogów przy trybie Iron Man i wsparciem z sąsiednich sektorów wielokrotnie zmuszają do relokacji czy czasem wręcz wycofania na "z góry upatrzone pozycje" ;)

Generalnie jestem też całkiem zadowolony ze stabilności (tzn. ani jednej wywałki nie było), do tego tryb Iron Man bardzo wciąga i znów mi się włącza syndrom "jeszcze jednej bitwy" i kończę zabawę po 2 w nocy (a o 6 trzeba wstawać :P).

_________________
Obrazek


*
 
BoloG
Post : 11 cze 2013 09:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 14
  • Dołączył: 07.06.2013


Ja grałem na czystym JA2Gold + AIMNAS 4870 v21PL z tutejszego działu download reinstalowałem kilka razy bez efektu, loadout wielu najemników z AIM był w stanie w jakim opisałem w poście powyżej. Może chodzi o wersję językową AIMNASA zainstalowaną na czystym JA2Gold, napisz proszę na jakiej wersji grasz i skąd ją ściągnąłeś.


*
 
Aparatus
Post : 11 cze 2013 12:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 07.06.2013


Svean pisze:
@ BoloG & Aparatus Serio macie takie problemy?
@ micand1989 Przyznam że muszę to w domu sprawdzić, ale wydaje mi się nawet jak przeglądałem w XMLEditorze jakie bronie są w grze, a także jak zasobność najmów z AIM przeglądałem (Ivan albo Igor ma w którymś zestawie AKSU-74U) to bronie wyglądały całkiem dobrze. Niemniej sprawdzę dzisiaj...

Ja zacząłem grę "once again" na instalacji: czyste JA2Gold + AIMNAS 4870 + ten mod zwiększający liczbę najmów w grupie (którzy i tak do samochodu w 10 nie wejdą, ale mniejsza o to :P) i bynajmniej nie mam żadnych problemów ani z karabinkiem Rugera (co prawda mam narazie tylko ten na .22LR i mini-14), celownik x7 na pewno zmienia statystyki (nie pamiętam czy np. także obrażenia, ale celowanie, poziomy przymierzenia i min. zasięg celowania na 100%), nie znalazłem też karabinu służącego jako wyrzutnia granatów... do tego mapy z Wildfire naprawdę mają swój urok, a stadne ataki wrogów przy trybie Iron Man i wsparciem z sąsiednich sektorów wielokrotnie zmuszają do relokacji czy czasem wręcz wycofania na "z góry upatrzone pozycje" ;)

Generalnie jestem też całkiem zadowolony ze stabilności (tzn. ani jednej wywałki nie było), do tego tryb Iron Man bardzo wciąga i znów mi się włącza syndrom "jeszcze jednej bitwy" i kończę zabawę po 2 w nocy (a o 6 trzeba wstawać :P).



Svean, tak doświadczyłem takich problemów. Karabin jako wyrzutnia granatów i problemy z celownikiem tyle zdążyłem zauważyć, bo jak napisałem przerzuciłem się na DBB-iov, właśnie tych map najbardziej żałuję. Ja instalowałem Wildfire, potem nakładke Starchrisa i AIMNASA z tutejszego downaloadu.


*
 
Svean
Post : 17 cze 2013 13:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


@ BoloG & Aparatus
Ja instalowałem w takiej kolejności:
1. czyste golutkie JA2 Gold w wersji eng. (takie mam) bez patchów itp.
2. AIMNAS 4870 pl (nie chciało mi się szukać eng. na Bears Pit-cie :P) z tutejszego downloadu
3. Nakładka zwiększająca ilość najemników przy wyższych rozdzielczościach (niedawno wyszła też tutejszy download).

I nic więcej - wszystko hula. I AKSU-74U ma celność na poziomie 4 (AKMSU ma 3, a tylko shotguny mają w okolicach 0 czy na -) i celowniki działają i wszystko śmiga aż miło.

Nie wiem jak to robicie że są takie problemy (może sprawdźcie czy na pewno odpalane przez właściwe .exe?) bo dla mnie to najbardziej stabilna i bezproblemowa wersja ever.
Chociaż przyznam że nie grałem na włączonym NCTH (New Chance To Hit - standardowo wyłączone więc i Wy pewnie bez tego jechaliście).

_________________
Obrazek


*
 
Aparatus
Post : 17 cze 2013 16:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 07.06.2013


Svean pisze:
@ BoloG & Aparatus
Ja instalowałem w takiej kolejności:
1. czyste golutkie JA2 Gold w wersji eng. (takie mam) bez patchów itp.
2. AIMNAS 4870 pl (nie chciało mi się szukać eng. na Bears Pit-cie :P) z tutejszego downloadu
3. Nakładka zwiększająca ilość najemników przy wyższych rozdzielczościach (niedawno wyszła też tutejszy download).

I nic więcej - wszystko hula. I AKSU-74U ma celność na poziomie 4 (AKMSU ma 3, a tylko shotguny mają w okolicach 0 czy na -) i celowniki działają i wszystko śmiga aż miło.

Nie wiem jak to robicie że są takie problemy (może sprawdźcie czy na pewno odpalane przez właściwe .exe?) bo dla mnie to najbardziej stabilna i bezproblemowa wersja ever.
Chociaż przyznam że nie grałem na włączonym NCTH (New Chance To Hit - standardowo wyłączone więc i Wy pewnie bez tego jechaliście).



Z ciekawości zainstalowałem od nowa w kolejności:
1.JA2 WF
2.Nakładka Starchrisa na WF
3.AIMNAS
4.Mod powiększający skład do 10 najemników

I tak, rzeczywiście jak wyłączyłem NCTH to w statystyce broni np. Buns HKSL6 z Lunetą 2x pojawia się modyfikator AIMING MODIFIER = 6.0, ale jak włączę NCTH to SCOPE MAGNIFICATION FACTOR(które wtedy zastępuje AIMING MODIFIER) = 0, . A z tego co widzę grając obecnie w DBB-iov to powinno tam być dla lunety 2x po prostu 2, i dla innych podobnie. Nie wiem czy to tylko błąd wyświetlania czy wpływa na celność, ale zdecydowanie najemnicy celniej strzelają bez NCTH.


*
 
Aparatus
Post : 17 cze 2013 16:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 12
  • Dołączył: 07.06.2013


SCOPE MAGNIFICATION FACTOR = 1 a nie 0 .


*
 
Svean
Post : 17 cze 2013 16:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


NCTH jest troszkę "pobocznie" rozwijane względem całości v1.13 ze szczególnym przypadkiem AIMNAS i pewnie dlatego standardowo jest wyłączone.
Szczerze powiem że nie testowałem tego na AIMNASie ale z tego co pamiętam twórcy NCTH mocno zaangażowali się w hybrydę Urban Chaos v1.13 i tam bronie sa skonfigurowane mocno pod NCTH (które jest włączone "by default").
I jak grałem w UC to (przynajmniej tam) NCTH działa to jak nabardziej realistycznie - co wcale nie znaczy że jest jakoś łatwo trafić, ale zato "spray and pray" działa bez zarzutu :)

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 18 cze 2013 05:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Gdy NCTH jest wyłączone wszystkie bronie mają celność o wartości (na fioletowo) skala mi nieznana.
NCTH włączone to celność ma wartość (na żółto) skala 0-100.

<WEAPON>
<uiIndex>698</uiIndex>
<szWeaponName>AS 50</szWeaponName>
<ubWeaponClass>3</ubWeaponClass>
<ubWeaponType>5</ubWeaponType>
<ubCalibre>17</ubCalibre>
<ubReadyTime>20</ubReadyTime>
<ubShotsPer4Turns>11.2</ubShotsPer4Turns>
<ubBulletSpeed>22</ubBulletSpeed>
<ubImpact>47</ubImpact>
<ubDeadliness>47</ubDeadliness>
<bAccuracy>11</bAccuracy>
<ubMagSize>5</ubMagSize>
<usRange>1300</usRange>
<usReloadDelay>200</usReloadDelay>
<BurstAniDelay>100</BurstAniDelay>
<ubAttackVolume>140</ubAttackVolume>
<ubHitVolume>8</ubHitVolume>
<sSound>296</sSound>
<sBurstSound>6</sBurstSound>
<sSilencedBurstSound>111</sSilencedBurstSound>
<sReloadSound>102</sReloadSound>
<sLocknLoadSound>108</sLocknLoadSound>
<SilencedSound>157</SilencedSound>
<bBurstAP>20</bBurstAP>
<APsToReload>38</APsToReload>
<SwapClips>1</SwapClips>
<MaxDistForMessyDeath>36</MaxDistForMessyDeath>
<nAccuracy>98</nAccuracy>
<ubAimLevels>5</ubAimLevels>
<Handling>18</Handling>
</WEAPON>

Dzięki NCTH nareszcie można puścić "mierzoną" długą serie z karabinów maszynowych. Bez tego leciały po całym sektorze, a teraz można wykorzystywać je w pełni.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Svean
Post : 21 cze 2013 08:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 389
  • Dołączył: 13.03.2009


NCTH ma też sporo innych funkcji niż tylko mierzone serie (których celność bardzo zależy od "kopa" broni/amunicji, a także pozycji typu "leżąca" i dodatków typy "dwójnóg").

Łatwiej jest trafić kogoś leżącego za kamieniem w trawie i jeszcze za rogiem budynku i przez pół sektora niż kogoś kto przebiegł prostopadle do linii strzału o 5 pól od strzelającego ale jak biegł całą turę (wykorzystał wszystkie lub większość AP) to po prostu namierzenie go jest czystą masakrą (plus jest taki że on też ma problem z celowaniem). Ale z własnych doświadczeń wiem że to tak właśnie działa :>

_________________
Obrazek


*
 
ADja2
Post : 27 sie 2014 17:03
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 18
  • Dołączył: 14.08.2014


mam dziwny problem w animas..

kiedy zakładam lunete na snajperke nie da się strzelać tzn. jets czarny celownik z każdej pozycji i odległości..
a obrażenia sięgają 1 pkt.. a kiedy zdejmę lunete obojętnie jaką wszystko jest ok.
co jets grane...


*
 
Bob!
Post : 01 paź 2014 13:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 1
  • Dołączył: 06.07.2013


Witam brać forumową :)

Nie jestem aktywnym userem, ale zdarza mi się wpadać na forum :)

Ściągnąłem 1.13 i mam problem - da się zrobić by elementy grafiki były większe przy dużej rozdziałce? Używam 1680x1050 i niestety laptop jest mały, ekran dowodzenia (tam gdzie sektory) też i wyraźnie utrudnia to widzenie...
Zmiana rozdziałki na 1280x800 poprawia sytuację, ale jest to rozdzielczość skalowana, co przy LCD pogarsza odbiór grafiki :)


*
 
diki
Post : 26 lis 2014 00:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 04.07.2007


Witam wszystkich. Parę pytań.
1. Czy najnowsze JA2 1.13 pracuje stabilnie na win8?
2. Czy można dograć/doinstalować/podmienić zwykłe małe mapy na te z AIMNAS?
3. Czy jeśli współpraca najnowszego 1.13 z win8 jest niemożliwa to może próbował to ktoś emulować na czymś?
4. Czy jest jakaś paczka z dużymi mapami?

Pozdrawiam


*
  WWW
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Następna


cron