Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
wind
Post : 28 mar 2010 12:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 28.03.2010


Hk-21
C-7
Fn-Fal
plus celowniki itp

moździerz i granatnik tez się przydają.
Nie lubię karabinu rakietowego!


*
 
sepuku91
Post : 14 maja 2010 22:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 14.05.2010


FN-FAL + celowniki i nie ma siły:)
w nocy, szczególnie na początku rozgrywki, nóż do rzucania.

_________________
Obrazek


*
 
konrado9
Post : 15 maja 2010 09:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 11.05.2010


FN-FAL + Optyka i jeszcze uwielbiam jego dziwek jak by gwoźdź w serce wbijał :D - nie ważne ze ciężki ja go uwielbiam
SVD Dragunov + optyka na dach i w pojedynkę można wygrać
Te dwie bronie powodują zagładę :diabelek:


*
 
lukasamd
Post : 16 maja 2010 17:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Oj... w 1.13 to lista znacznie się powiększa, w szczególności o karabiny snajperskie, które brzmią "wybornie" no i są naprawdę skuteczne - jeden pocisk, jeden trup (lub osoba żyjąca, ale leżąca w kałuży krwi).


*
  WWW
konrado9
Post : 16 maja 2010 17:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 11.05.2010


lukasamd pisze:
Oj... w 1.13 to lista znacznie się powiększa, w szczególności o karabiny snajperskie, które brzmią "wybornie" no i są naprawdę skuteczne - jeden pocisk, jeden trup (lub osoba żyjąca, ale leżąca w kałuży krwi).


To super właśnie zacząłem grac w 1.13 :)
Fajnie ze realia się poprawiły w końcu nie ma skuteczniejszej broni ,niż snajper na dachu lub na ziemi :)
Bo w zwykłej zdarzało się nie trafić


*
 
lukasamd
Post : 16 maja 2010 17:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


konrado9 pisze:
w końcu nie ma skuteczniejszej broni ,niż snajper na dachu lub na ziemi


No zależy jak na to popatrzymy. Niektóre z broni do strzału potrzebują niemal wszystkich PA, przy następnej turze musimy najczęściej przeładować i strzału już nie oddamy.
Nawet gdybyśmy mieli sześciu świetnych strzelców, to przy dużej ilości przeciwników długo nie damy rady ;)
IMO snajper to doskonała osłona / wspomagacz dla trzonu, który jednak musi mieć broń automatyczną - M16, SCAR, Tavor, kałasze, co prawda nie ta sama "moc", ale też potrafią "przemawiać", w szczególności gdy się "seryjnie rozgadają" :)


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 16 maja 2010 18:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


konrado9 pisze:
Fajnie ze realia się poprawiły w końcu nie ma skuteczniejszej broni ,niż snajper na dachu lub na ziemi :)

Właśnie w v1.13 to się nie sprawdza.
W JA2 duży zasięg+duża moc = dobra broń.
W v1.13 każda broń ma swoją niszę, w której się sprawdza.
Karabiny snajperskie służą do zwalczania snajperów, umożliwiają też śledzenie poczynań wroga (dzięki optyce) i asekurowania oddziałów szturmujących wrogie pozycje.
Karabiny automatyczne często służą jako DMR'y, ale nadają się także do CQC.
Karabinki automatyczne nadają się na średni dystans, i są najlepszym wyborem dla tych, którzy lubią czuć nieświeży oddech nieprzyjaciela.
Pistolety maszynowe łatwo wyciszyć, i wyposażyć w rozmaite celowniki nocne i laserowe, są zatem wspaniałe do cichej roboty nocą.
Strzelby nieźle sprawdzają się do CQC, ew. do niszczenia zamków.
Nawet pistolety mają swoje zastosowanie, jako broń zapasowa/wytłumiona/przeciwpancerna.

Bardzo wielu sektorów nie da się zdobyć jedynie ogniem snajperskim, ponieważ przeciwników jest za wielu, i nie zdążymy zatrzymać wszystkich, nim znajdziemy się w ich zasięgu.
Kilka razy pisałem, że w związku z wprowadzonymi przez v1.13 zmianami do optymalnego działania zespołu potrzebne jest zróżnicowane uzbrojenie, co rzeczywiście jest realistyczne.

Gdyby celny ogień karabinowy na dalekie odległości był niezłomnym gwarantem zwycięstwa, to Brytyjczycy nigdy nie przerzuciliby się z SMLE na L1A1, i z L1A1 na L85 (co tyczy się też Amerykanów i większości armii świata, w których główny nacisk w szkoleniu piechoty kładziono niegdyś na umiejętności strzeleckie).

_________________
Obrazek


*
 
Aayren
Post : 20 maja 2010 09:30
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 22
  • Dołączył: 16.05.2010
  • Skąd: Kraina Niebieskich Migdałów


Moją ulubioną bronią jest FN-Minimi, świetna broń, do której mam ogromny sentyment. Ta najdłuższa seria, pod którą zegnie się nawet najtwardszy przeciwnik :D

Do tego FN-FAL gdy tylko go znajdę trzymam i nie wypuszczam! Broń kosi wszystko i do zdobycia we wcześniejszej fazie gry.

Dragunov - fajny wygląd i można się poczuć jak prawdziwy snajper :D Fakt - zabiera ogrom AP, ale i tak nic nie przebije uczucia trafić w głowę kogoś, kto stoi na krańcu zasięgu naszej postaci ;)


*
 
Perry
Post : 28 maja 2010 12:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


M 14, Fn Fal, CAWS. Ten ostatni w rekach Steroida (w pozycji stojącej) i robimy im egzekuzje..

--- Dodano: 28 maja 2010 12:27 ---

Stridingshadow pisze:
umożliwiają też śledzenie poczynań wroga (dzięki optyce)

No właśnie apropo optyki. Nie rozumiem w 1.13 opcji przymierzania, kiedy wcisnę "L" (obróć się, na ekranie taktycznym), najemnik normalnie obraca się w wybranym przeze mnie kierunku. Natomiast kiedy wcisnę "L" jeszcze raz najemnik wchodzi w tzw. combat mode (tryb walki) przy czym odrazu widzi wroga, którego nie widział przed przymierzeniem, ale istnieje jeszcze taki gadżet jak lornetka, która zdaje się, spełnia swoją funkcję o wiele gorzej, niż celowniki optyczne w tym modzie..
Czy jest to jakieś niedopatrzenie ze strony modera? Bo przecież lornetka powinna mieć większy zasięg widzenia, niż np. taki Battle scope *7.

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Stridingshadow
Post : 28 maja 2010 12:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Perry pisze:
Czy jest to jakieś niedopatrzenie ze strony modera? Bo przecież lornetka powinna mieć większy zasięg widzenia, niż np. taki Battle scope *7.

Każdy rodzaj optyki ma swoje parametry, z czego najważniejsze to powiększenie i pole widzenia (np. PSO-1, pokrótce opisany jako 4x6°, ma czterokrotne powiększenie i sześć stopni kąta pola widzenia).

Powiększenie umożliwia rozpoznawanie bardziej oddalonych celów, tymczasem pole widzenia określa jaką 'przestrzeń' obrazu dany sprzęt optyczny obejmuje.
Oczywiście pole widzenia jest wypadkową powiększenia i szerokości obiektywu (PSO-1 może być opisany jako 4x6°, bądź 4x24, gdzie 24 to szerokość obiektywu w milimetrach), duże powiększenie zawęża pole widzenia (co jest logiczne), a szeroki obiektyw je poszerza (co również jest logiczne).

Większość gadżetów ma opisane w.wym parametry, i możesz sam sprawdzić, czy błąd rzeczywiście występuje, czy nie.

Śmiem przypuszczać że większość lornetek posiada dość spore pole widzenia, dzięki czemu pozwala obserwatorowi na lepszą ocenę pola walki.

_________________
Obrazek


*
 
Perry
Post : 28 maja 2010 12:48
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Stridingshadow pisze:
Śmiem przypuszczać że większość lornetek posiada dość spore pole widzenia, dzięki czemu pozwala obserwatorowi na lepszą ocenę pola walki.

No właśnie, jeżeli nawet tak jest to róznica parametrów zdaje się być minimalna.

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
Pablo
Post : 09 lip 2010 20:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 3
  • Dołączył: 09.07.2010


Dla mnie najlepsze są:
1) Dragunov
2) M16 lub AUG Steyr
3) Kałach :)

Oczywiście wszystkie wyposażone w celowniki laserowe i lunety. Dodatkowo montuję aluminiowy pręt ze sprężyną, żeby zmniejszyć AP :P


*
 
M'cin
Post : 09 lip 2010 20:56
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


Ruger Mini 14. Łaj? bo gdy zaczynałem grać w JA2, byłem mały i głupi (teraz to pierwsze się zmieniło). Jak pierwszy raz widziałem grę kumpla to wziął Lynxa. A zanim podrosłem na tyle, żeby robić cokolwiek oprócz chodzenia i strzelania inaczej niż metodą na chybił-trafił. I chodziłem, aż byli na tyle niewyspani, ze ginęli bez walki :P Więc daleko nie zachodziłem i lepszych broni nie znałem. A "Rysie Oko", czternastka i 99 strzeleckich w momencie, gdy glock był cudem nad cuda rozwiązywał każdą sprawę. Lynx to Ruger, Ruger to Lynx, moja ulubiona broń i najemnik, najemnik i broń... :)


*
 
Stridingshadow
Post : 10 lip 2010 06:26
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Wiecie co?
Preferencje do broni zależą mocno od wersji gry.
Np. w JA2, gdzie szybkostrzelność broni przyznawana jest dość arbitralnie (po polsku znaczy się od czapy :P), a różnice w obrażeniach i parametrach p.panc mają po części swe odwzorowanie w rzeczywistości (choć i tak hełmy są zbyt twarde, a hit points'ów jest za dużo względem mocy broni) rządzą bezsprzecznie karabiny.

Dlatego w JA moją ulubioną bronią jest FN-FAL, do czasu zamiany go na H&K 21, co jest oczywiście sporym absurdem, ponieważ zarówno M14 jak i G3A3 są celniejsze od FAL'a (szczególnie G3A3), a w dodatku H&K 21 jest bronią tak masywną że nie nadaje się ona na broń indywidualną, ze względu na utrudnione nią manewrowanie w sytuacjach wymagających nagłej zmiany celu/pozycji, lub szybkiego otwarcia ognia.

W v1.13 (i DBB), gdzie broń odwzorowano bardziej realistycznie, pogłębia się przepaść między karabinami, a karabinkami.
Broń kalibru 5.56*45mm jest zazwyczaj bardziej składna, co przekłada się na nieco szybsze jej przygotowanie do użycia, i daje jej pewną przewagę w CQC.
Kolejnym istotnym parametrem jest rozrzut w ogniu ciągłym.
Każdy kto grał w DBB wie, że z FAL'a nie ma sensu strzelać ciągłym na dystans większy niż 10 kratek (bo kule pójdą Panu Bogu w okno a do stawiania ognia zaporowego wystarczy byle pm na walającą się wszędzie tanią amunicję pistoletową).
Moim ulubionym karabinkiem w DBB jest Ruger AC-556 EBR, czyli wojskowa wersja Mini-14 wyposażona w mechanizm spustowy umożliwiający strzelanie ogniem pojedynczym, ciągłym, i trzystrzałowymi seriami oraz aluminiowe łoże z zestawem szyn uniwersalnych i kolbą teleskopową.

Karabiny z kolei cechują się znacznie lepszym zasięgiem, i mogą od biedy stanowić broń snajperską (dzięki w.wym zasięgowi, oraz możliwości stosowania celowników o dużym powiększeniu).
Z karabinów preferuję SCAR-H i Mk.14 mod.0 (czyli M14 EBR).

_________________
Obrazek


*
 
M'cin
Post : 10 lip 2010 11:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży sztabowy
Starszy chorąży sztabowy
  • Posty: 775
  • Dołączył: 18.11.2009


choć i tak hełmy są zbyt twarde z tego co pamiętam, to tam można nawet be hełmu przeżyć wylew krwi do mózgu kaliber 7,62 ;)


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Następna


cron