Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
querto
Post : 09 sie 2014 17:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 09.08.2014


1. Jak mogę w szybki i łatwy sposób uleczyć moich najemników?

2. Jakich najemników mi polecacie na początek?

3. Co wyzwolić w pierwszej kolejności? (nie licząc Omerty)

4. Jakieś rady od weteranów serii?

Dodam że gram w JA2 z modem 1.13

_________________
"Do you afraid darkness? Im not. The darkness afraid me....."


*
 
Stridingshadow
Post : 09 sie 2014 18:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


querto pisze:
1. Jak mogę w szybki i łatwy sposób uleczyć moich najemników?

Najszybciej: musisz mieć "zastrzyk leczniczy" (czy jakoś tam, ale nie "energetyczny) i podać go najemnikowi (tj. podnosisz zastrzyk w inwentarzu i klikasz ikonkę człowieka w ekranie inwentarza), zastrzyk natychmiastowo regeneruje ileś % zdrowia.
Można je znaleźć w grze, kupić w aptece w Balime.
To jedyna metoda która działa bez kompensowania czasu (przyspieszania)

Szybko: wydać choremu przydział "pacjent", najlepszemu lekarzowi w drużynie wydać przydział "lekarz" (na ekranie strategicznym, tj. mapa całego Arulco).
Im lepszy lekarz tym trwa to krócej i zużywa mniej apteczki (lekarz musi mieć do tego zestaw medyczny, a nie apteczkę kieszonkową).
Ew. w szpitalu w Cambrii trzeba pogadać chorym najemnikiem z lekarzem, i zatwierdzić wypłacenie żądanej kwoty (wyskakuje okienko na którym wybiera się "tak" lub "nie".

Wolno: wydać choremu przydział "pacjent" i czekać aż mu się poprawi.
Przydział "pacjent" to szybsze leczenie niż sama bezczynność czy praca.

querto pisze:
2. Jakich najemników mi polecacie na początek?

IMP (wysokie um. strzeleckie, niezłe uwarunkowania fizyczne, duża inteligencja, reszta na minimum, specka z broni maszynowej)
Steroid (dobry strzelec, dużo uniesie, naprawia sprzęt w tym elektronikę, otwiera zamki).
Grizzly (da się wyszkolić na dobrego strzelca, dużo krzepy, dobrze obsługuje granatniki i moździerze.
MD (najtańszy lekarz, da się wyszkolić na bardzo przyzwoitego strzelca)
Ira (strzela jak pacyfistka, ale to da się poprawić, ma zadatki na najlepszego szkoleniowca w grze. Jej jedynym minusem jest niska siła).
Dimitri (idzie zrobić z niego przyzwoitego wojaka, choć głupi jak but).
Najemników i sposobów tyle, co graczy.

querto pisze:
3. Co wyzwolić w pierwszej kolejności? (nie licząc Omerty)

Najprościej będzie z Chitzeną, bo ma bardzo mały garnizon (choć ubogie zabudowania zmuszają raczej do walki nocnej na początku gry).
Drassen nie jest bardzo trudne, ale po calkowitym wyzwoleniu królowa rzuci na Ciebie więcej wojska niż zwykle, plus wyzwolenie daje Ci kopalnię oraz lotnisko (dostawy sprzętu możliwe).
Nieważne co wybierzesz, najlepiej walczyć w nocy, odbijać jeden (góra dwa) sektor naraz, szkolić samoobronę ile wlezie, i odbijać miasto dalej.
Z przyczyn finansowych warto nadrobić drogi i zacząć od sektora z kopalnią (w Chitzenie i Drassen są to sektory południowe).

querto pisze:
4. Jakieś rady od weteranów serii?

Dystans to Twój przyjaciel, broń dalekosiężna to zawsze jakaś przewaga.

Dyskrecja to Twój przyjaciel, pistolet maszynowy+tłumik+optyka na mały zasięg (maks 4x) + noktowizor pozwala podbić wiele sektorów bez walki.

Walka w nocy to Twój atut, skradaj się po cichu w cieniu, i sadź łebszoty w durnych wrogów którzy wleźli w światło latarni.

Miej oczy z tyłu głowy, pole widzenia to ok 90 stopni, wroga można zajść od tylca, i Ciebie też.

Miej dostępny plan B, skradanie się z PMem jest fajne, ale miej rezerwową broń gotową na walkę z licznym przeciwnikiem w przypadku gdy zostaniesz odkryty.

W nocy bardzo ważne jest korzystanie z tłumika, bądź tłumika płomienia, ogień wylotowy powstający podczas strzału powoduje że oświetlasz się, umożliwiając wrogom wykrycie skąd sadzisz.

Warto mieć zróżnicowaną broń żeby dostosować się do różnych warunków walki, drużyna 6 snajperów zbierze tęgie baty jeżeli będzie zmuszona do walki w deszczową noc, drużyna sześciu nocnych zabójców z PM'ami zbierze tęgie baty zaskoczona walką w południe w środku pustyni.
Drużyna z 4 karabinami automatycznymi, karabinem maszynowym, karabinem snajperskim, granatnikiem p.panc da sobie radę prawie zawsze.

Warto mieć popularną amunicję, żeby móc ją uzupełnić na wrogu, Twój kbk. na 6.8 SPC może być dużo lepszy niż zwykłe M16, ale bez amunicji jest nic niewart.

Warto, żeby Twoi podwładni mieli dość podobną amunicję, karabin snajperski na .338 Lapua Magnum jest lepszy niż zwykły karabin wyborowy 7.62x51MM czy nawet 5.56x45mm, ale jest spora szansa że ktoś w Twojej drużynie (bądź ubity wróg) już ma zapasowe magazynki 7.62x51 czy 5.56x45mm do innej broni.

Czasem (szczególnie zanim wyszkolisz przyzwoitą samoobronę) warto wyjść wrogim posiłkom (mającym odbić Twoje miasto) naprzeciw, i zaatakować ich poza miastem.
Kiedy zdążą Cię zaatakować w mieście Twoi zieloni będą padać jak muchy (stracisz sporo pkt. lojalności), a sami będą na tyle gęsto umieszczeni, że nawet najemnicy nie dadzą im rady.
Poza miastem często chodzą bardzo rzadkim szykiem, i łatwiej ich zabić.

Miej koniecznie technika od naprawiania zdobycznego sprzętu, na wrogu zdobędziesz mnóstwo świetnych zabawek... w fatalnym stanie.

_________________
Obrazek


*
 
querto
Post : 09 sie 2014 19:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 8
  • Dołączył: 09.08.2014


Dzięki :)

_________________
"Do you afraid darkness? Im not. The darkness afraid me....."


*
 
Ruttwen
Post : 09 sie 2014 21:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Wkleję swoje sposoby z innych tematów:

Zakupy zaczynam od 2 dobrych najemników + 1 tani z wysokim dowodzeniem (np. Hitman, Ice) - wszyscy na 1 dzień + IMP. 3 najlepszych idzie na wschód w stronę Drassen.
Pozostałego - z wysokim dowodzeniem - wyposażam w materiał wybuchowy (często można go znaleźć w skrzyni nad piwnicą rebeliantów w Omercie) i idzie z nim do San Mony okraść Kingpina. Dodatkowo wykonuje tamtejsze questy (dzięki czemu sprzedaje broń Tony'emu, dostaje od Kyle'a 10 000 $) - to potężny zastrzyk gotówki. Pozwalam sobie na przedłużenie kontraktu z najemnikami o kolejne dni.
Tymczasem 2. składem mam już zdobyte Drassen - łącznie z kopalnią, gdzie Ira szkoli już samoobronę. Szukam SkyRidera; potem idę w stronę rakiet Z-P. Po zdobyciu ich podlatuję do Almy, rekrutuję tam Conrada. Dobieram potem tanich najemników (np. Barry, Bull) do szkolenia Samoobrony w Almie. Kiedy podlatuję pod Cambrię jest już noc 1. dnia - a to już niemal 1/3 gry... itd. itd.


A tu odnośnie zdobywania sektorów
Moja ulubiona strategia polega na wejściu do sektora w ciemności, rzuceniu świecy i otoczeniu jej przez mój oddział. Kiedy przeciwnik wbiega w oświetlone pole, my go widzimy, on nas nie - przerwanie gwarantowane. Po strzale warto skradając się iść 2 pola w bok - zmniejsza to ryzyko rzucenia świecy przez przeciwnika. Przydatne bywają również wszelkiego rodzaju noktowizory. A ze skillem operacje nocne + google UV żaden przeciwnik nie ma szans.


Cytuj:
2. Jakich najemników mi polecacie na początek?

Na początek postaw na strzelectwo. Z rewelacyjnymi strzelcami medycy będą mieli mało roboty. Konieczny jest ktoś z wysoką inteligencją i um. dowodzenia - to jest bardzo niedoceniana cecha, ponieważ od niej zależy czy ktoś nam zleci quest lub czy zrekrutujemy jakąś postać - ja ją ustawiam u IMP na min. 50. Potem zobaczysz, że zrekrutowani najemnicy, którzy pobierają małe opłaty albo żadne, stanowią 70% Twojej ekipy (Conrad, Slay, Iggy, Miguel etc.).


Opisy wszystkich ww. miejsc, postaci, sposób rekrutowania niektórych, rozwiązywania questów etc. możesz znaleźć na różnych pomocniczych stronach. Ja polecam:
https://jagged-alliance.pl/
http://jaggedalliance.wikia.com/wiki/Ja ... iance_Wiki
http://jaggedalliance.pl/wiki/Strona_g%C5%82%C3%B3wna


*
 
Stridingshadow
Post : 09 sie 2014 22:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Ruttwen pisze:
ja ją ustawiam u IMP na min. 50

Ja ustawiam na minimum (w podstawce) lub minimum pozwalające na szkolenie samoobrony (w nowszych v1.13).
Mechanika gry umożliwia błyskawiczne postępy w um. dowodzenia.
Nim dostaniemy szansę skorzystać z wysokich um. dowodzenia (żeby np. kogoś do czegoś przekonać), te um. sobie sami wyszkolimy ćwicząc miejscowych.

PS: pod koniec gry mój IMP i tak ma wyższe um. dowodzenia niż ktokolwiek inny, więc IMHO nie ma sensu w nie nic inwestować.
Wolę za te 15 oszczędzonych punktów "wykupić" sobie minimum mat. wybuchowych albo medycyny.

_________________
Obrazek


*
 
Ruttwen
Post : 10 sie 2014 12:36
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Tworząc IMP zakładam, że nie będzie czasu na szkolenie samoobrony. Do tego mam przydzielonych innych tanich ludzi (Barry, Ice, Bull, Hitman, Ira etc).

Stridingshadow pisze:
Nim dostaniemy szansę skorzystać z wysokich um. dowodzenia (żeby np. kogoś do czegoś przekonać), te um. sobie sami wyszkolimy ćwicząc miejscowych.


Niekoniecznie. Pierwszy przykład z brzegu: nim zacznę szkolić jakąkolwiek samoobronę, szukam SkyRidera. Nie pójdzie z nami, jeśli mamy um. dowodzenia poniżej 50 (czy tam iluś - nie sprawdzałem dokładnie). Ponadto punkty dowodzenia nie rosną tak szybko jak inne (zwinność, strzelectwo etc) - raptem kilka na dzień.

Jak widać, istotność niektórych cech jest mocno uzależniona od stylu grania. Ja akurat preferuję taki.


*
 
Wściekły Wąż
Post : 20 lut 2015 22:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 38
  • Dołączył: 20.02.2015
  • Skąd: Zielonka


To i ja dorzucę pytanko. Czy żołnierze w nocy widzą swoich poległych i wszczynają alarm? Lubię przed walką na broń palną oczyścić trochę przedpole Dimitrim ale nie zauważyłem aby ktoś odkrył skutki jego pracy.


*
 
Starchris
Post : 21 lut 2015 13:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


W zwykłym JA2 tak jest, ale nie wszczynają oni alarmu, tylko jak jeden przeciwnik zobaczy trupa, to daje znać przez radio i wszyscy inni biegną w ten rejon, aby sprawdzić okolice w poszukiwaniu naszego najemnika lub najemników.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Stridingshadow
Post : 21 lut 2015 14:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Wściekły Wąż pisze:
nie zauważyłem aby ktoś odkrył skutki jego pracy

Kiedy wchodzisz do sektora, to przeciwnicy zazwyczaj o tym nie wiedzą.
Ten stan można rozpoznać po fakcie, że po zabiciu ostatniego widocznego przeciwnika i oddaniu tury gra przechodzi do czasu rzeczywistego bez tury przeciwnika.

Jeżeli będziesz szalał z nożami i tłumikami, to pp. prędzej czy później ktoś znajdzie trupa, wrogowie zaczną Cię szukać, a Ty zauważysz to po tym, że wróg zacznie "dostawać turę".

To dużo lepiej widać w v1.13, gdzie dodatki do broni wpływają na zasięg widzenia, oraz w nocy.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 21 lut 2015 22:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Stridingshadow pisze:
Wściekły Wąż pisze:
nie zauważyłem aby ktoś odkrył skutki jego pracy

Kiedy wchodzisz do sektora, to przeciwnicy zazwyczaj o tym nie wiedzą.
Ten stan można rozpoznać po fakcie, że po zabiciu ostatniego widocznego przeciwnika i oddaniu tury gra przechodzi do czasu rzeczywistego bez tury przeciwnika.

Jeżeli będziesz szalał z nożami i tłumikami, to pp. prędzej czy później ktoś znajdzie trupa, wrogowie zaczną Cię szukać, a Ty zauważysz to po tym, że wróg zacznie "dostawać turę".

To dużo lepiej widać w v1.13, gdzie dodatki do broni wpływają na zasięg widzenia, oraz w nocy.

W 1.13 jest tryb czasu rzeczywistego, co pozwala na chodzenie między przeciwnikami "bez tury", dopóki Cię nie zobaczą. Bardzo to ułatwia grę w trybie Stealth.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Wściekły Wąż
Post : 27 lut 2015 13:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 38
  • Dołączył: 20.02.2015
  • Skąd: Zielonka


Czy opłaca się inwestować w transport kołowy? Ten najemnik od lodziarki bierze ćwierć tysiąca na dobę. Żołnierz z niego raczej marny. A Skyriderowi płaci się tylko w razie lotu a i tempo ma lepsze.


*
 
Ruttwen
Post : 27 lut 2015 15:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 122
  • Dołączył: 08.06.2013
  • Skąd: Tychy


Po pierwsze Hamous wbrew pozorom nie jest taki kiepski. Ma niecałe 80 pkt. strzelectwa, co czyni go w tej kwestii lepszym od 3/4 najemników z AIM. Z odpowiednim wyposażeniem i w duecie z kimś potrafi być pomocny, chociażby do (długoterminowego) szkolenia samoobrony i ochrony sektorów. Po drugie, po rekrutacji lodziarka jest Twoja - nawet jak wywalisz Hamousa, co np. ja prędzej czy później, z reguły robię.

Po trzecie, każdy środek transportu ma swoje wady i zalety.
Wady helikoptera: stosunkowo drogi; trzeba pierw odbijać sektory SAM, by móc z niego korzystać; nie zdesantuje Cię we wrogim sektorze; ograniczenie czasowe (20min). Zalety: szybki czas podróży, lot "na skróty", możesz przelatywać nad wrogimi sektorami bez konieczności walki.
Zalety Vana: tani (paliwo często można znaleźć w schowkach przy domach); każdy może być kierowcą; nie trzeba dochodzić z buta do wrogiego sektora; nie ograniczają nas wyrzutnie SAM. Wady: ograniczony tylko do tras; trzeba odbijać każdy sektor, przez który się podróżuje; dłuższy czas podróży.

Ja na co dzień używam głównie samochodów, bo najczęściej podróżuję między wrogimi sektorami, a nigdy nie unikam walki z patrolami i posterunkami podczas podróży (w końcu to sens gry).


*
 
micand1989
Post : 27 lut 2015 15:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


i ja się wypowiem...

helikopter tylko do szybkiego kursu po amunicję i zapasy.

na standartowej "dwójce" furgonetka dużo gorsza od hummera bo nie jeździ po pustkowiach i lasach.
w 1.13 furgonetka jest wg mnie lepsza bo można do niej wrzucać sprzęt do naprawy i też się naprawi jak u normalnego najemnika. Kolejny plus to stacja benzynowa pod Balime: Hummer nie w każdej wersji da się zatankować a furgonetka zawsze. Paliwo jest zawsze dostępne w Estoni po misji Shanka. Pod koniec gry gdy już mam odbite wszystkie drogi dojazdowe to tylko i wyłącznie furgonetka i hummer.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Wściekły Wąż
Post : 03 mar 2015 20:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 38
  • Dołączył: 20.02.2015
  • Skąd: Zielonka


Czy tłumik czyni broń mniej celną? Oraz gdzie znaleźć pręt i sprężynę? Odkąd gram jeszcze mi się to nie udało.


*
 
Ripper
Post : 03 mar 2015 20:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 324
  • Dołączył: 24.09.2010


Nie tłumik nie pogarsza statystyk, tylko daje 100% redukcji odgłosu wystrzałów.

A pręt i sprężynę szukaj w fabrykach, wysypiskach śmieci w estoni i u miejscowych npc.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna


cron