Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Mariva
Post : 30 cze 2013 15:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 30.06.2013


Witam,
nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi (ani działających linków) do tego, jak stworzyć więcej niż jednego najemnika IMP w wersji gry 1.05r.
Czy jest w stanie ktoś mi pomóc?

Z tego co pamiętam wystarczyło edytować jeden plik w folderze z grą i zmienić limit IMP.
Nie wiem jednak jaki to plik ani jak go otworzyć.


*
 
hasan_talib
Post : 30 cze 2013 15:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


nic nie wiem na temat możliwości zmiany liczby IMP w "czystym" JA2. z tego co mi wiadomo, takie rzeczy to dopiero w 1.13

EDIT
o przepraszam, miałeś rację. ale jakoś nigdy tego nie obczaiłem. pisali o tym na bear's pit. w tym temacie - http://www.ja-galaxy-forum.com/board/ub ... 818&page=3 próbowali odtworzyć sposób na kilku IMPów, ale nie udało im się. ja niestety nie wiem, jak się robi takie rzeczy


*
 
Starchris
Post : 30 cze 2013 19:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Nie ma szans, w klasycznym JA2 jest możliwy tylko 1 IMP. Zmienić się to da, tylko w kodzie źródłowym, a to już jest niestety wyższa szkoła jazdy.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
hasan_talib
Post : 30 cze 2013 19:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Właśnie był jakiś trick na to. Na Bear's Pit się na to powołują. Ale nikt z nich nawet dokładnie nie pamięta, o co chodziło. Próbowałem sam na różne sposoby. Chodzi generalnie o to, że w wersji 1.03 można było wprowadzić do gry IMPa, nie tworząc go, mając po prostu jakiś plik IMP.dat

Robiło się to tak, że wchodząc na stronę IMP (jeśli plik IMP.dat jest w katalogu "Data") wpisywało się zamiast normalnego kodu szyfr 90210. Wtedy importował się IMP z pliku IMP.dat. Potem trzeba było zapisać grę, wyjść, skasować plik IMP.dat i włożyć tam kolejnego IMPa stworzonego albo w innej wersji gry, albo przez IMP edytor. I znów wczytać grę i wpisać 90210 na stronie IMP.

Niestety próbowałem na różnymi kombinacjami i co prawda faktycznie przez kod 90210 w wersji 1.03 da się importować IMPa z pliku, ale tylko raz. Nawet po skasowaniu IMP.dat i wstawieniu tam innego IMP.dat nie da się powtórzyć operacji, bo gra twierdzi, że profil został już wygenerowany. Tę instrukcję wziąłem z Bear's Pit. Podejrzewam, że czegoś tam zapomnieli, że coś więcej trzeba było zrobić, żeby IMPów faktycznie mieć więcej niż jednego.


*
 
Starchris
Post : 30 cze 2013 20:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Tak, ale to działało niestety tylko do wersji 1.03 lub 1.04. Do późniejszych wersji trzeba mocnej ingerencji w kod gry.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
hasan_talib
Post : 30 cze 2013 20:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


No dobra. Ale mam wersję 1.03 (na Bear's Pit gdzieś zarzucili plik .exe) i niestety nie działa ;-) A szkoda. Jednego mogę tylko tak importować.


*
 
Hanti
Post : 02 lip 2013 13:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Gościu, który zrobił ten plik, umożliwiający więcej IMP-ów w zwykłym JA2 nazywał się Dvornik.
Mam to u siebie na kompie, ale od lat nie testowałem, bo gram tylko w 1.13.

Poniżej fragment jego opisu. Paczka zawiera 3 pliki txt, patcher.exe i IMP_patch.bat.

IMP patch

Version: JA2 v1.12, UB v1.01

How to use: extract all files from the archive into game directory, run IMP_patch.bat, that's it - have fun.

This patch brings back the IMP autogeneration feature (char is automatically generated from imp.dat if entered "90210" as password) to the game. Quite usefull for cheating or just for lazy guys like me.

Plus, optionally, you can generate more than 1 IMP (as many as you want. Though to avoid some ingame bugs, I don't advise to have more than one imp with the same voice at the same time).
This feature is not enabled by default (I think it's kind of cheating), you'll have to enable it yourself by opening corresponding text file (impdat_v112.txt or impdat_ub.txt) and changing the values I have commented on.
[Example for dummies: let's say you want to be able to re-enter the test more than one time in version v1.12.
Open impdat_v112.txt, and change the lines
00180494=60
00150AAD=94
to
00180494=00
00150AAD=00
Save the file. Then run IMP_patch.bat.]

Cheers,
Dvornik.


Sprawdziłem i to ciągle wisi w necie:
http://members.multimania.co.uk/dvornik/html/main.html
IMP patch for JA2 v1.12 and UB v1.01 (download size <5kb)

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
micand1989
Post : 02 lip 2013 15:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Hanti pisze:
IMP patch for JA2 v1.12 and UB v1.01 (download size <5kb)

Załącznik:
IMP_patch.zip [4.48 KiB]
Pobrany 185 razy

Jak działa to warto umieścić w naszym dziale DOWNLOAD

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Mariva
Post : 02 lip 2013 18:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 30.06.2013


No dobrze, łatka działa tak że po wpisaniu 90210 importuje mi postać z pliku IMP.dat.
Jak teraz zrobić by mieć dwie postaci IMP?

Postępuję zgodnie z instrukcjami na Bear's Pit & w pliku tekstowym samego patcha ale to nic nie pomaga.


*
 
hasan_talib
Post : 03 lip 2013 10:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Działa.
1) musisz mieć JA2 v.1.12
2) potem skopiować wszystkie pliki z patcha do katalogu z grą
3) TERAZ zmienić wartości w pliku impdat_v112.txt, są to:
00180494=00 //=00 to generate more than 1 char via test (xep624)
00150AAD=00 //=00 to generate more than 1 char via test (xep624)
001804C7=00 //=00 to generate more than 1 char from imp.dat (90210)
4) dopiero po zmianie spatchować grę; uruchom patch jako administrator, bo inaczej nic z tego

Dopiero jak zrobiłem wszystko w takiej kolejności jak powyżej wszystko działa jak należy.


*
 
Mariva
Post : 03 lip 2013 16:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 30.06.2013


Dzięki za pomoc, jesteście najlepsi.

Warto zaznaczyć iż należy zmienić te dane przed patch-owaniem a nie po.

E: pojawił się niestety problem tego typu iż nie działa mi strona A.I.M., nie mogę więc nikogo nająć.


*
 
Hanti
Post : 03 lip 2013 18:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Problem z brakiem działania strony AIM może wynikać z używania polskiej wersji gry. Łatka Dvornika działała z angielską wersją. Gdzieś na forum był poruszany problem konfliktu wersji językowej z AIM.

_________________
Obrazek
Piszę poprawnie po polsku.


*
 
Mariva
Post : 03 lip 2013 20:40
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 30.06.2013


Fajnie.
Czyli muszę ściągnąć jakąś łatę, które zmieni wersję językową w pełni na eng.?
Nie potrzebni mi najemnicy z AIM ale szkoda trochę sklepu Bobiego.

Kolejny problem to ciągłe crashowanie się gry w danym momencie.
Mam zajęte pierwsze miasto, najemnicy odpoczywają by zaraz wybrać się na wyrzutnie i nagle crash.


*
 
hasan_talib
Post : 03 lip 2013 21:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Bo ta łatka jest przeznaczona na angielską wersję 1.12 Na innej mogą być właśnie takie problemy. "Przewertowałem" stronę twórcy tej łatki i okazało się, że jest na niej tzw. Gold Patch, który zmienia wersję Jagged Alliance na 1.12 Ponoć patch jest legalny, bo plik .exe jest ściągnięty ze strony Sir-Techu. Tu link:
http://members.multimania.co.uk/dvornik ... tch112.zip

Prawdopodobnie zmieni Ci wersję na w całości angielską, ale jeśli chcesz używać IMP patcha, to musisz z tym żyć, inaczej czeka Cię wieczna irytacja crashami.


*
 
Mariva
Post : 03 lip 2013 21:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 30.06.2013


Tu chodzi o jeden konkretny moment w którym gra się "zawsze" crashuje ale dzięki za pomoc, sprawdzę to.
Angielska wersja mi nijak nie przeszkadza.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron