Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Bejtman
Post : 14 wrz 2012 00:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 2
  • Dołączył: 12.09.2012


Witam,

Zabierałem się do JA2 jak pies do jeża dobrych kilka lat, ale w końcu to zrobiłem - grałem kiedyś w pierwszego Jagged Alliance, UFO:Enemy Unknown i X-COM, stwierdziłem więc, że większych problemów nie będzie.

Jestem we wczesnej fazie gry (odbiłem dopiero lotnisko w Drassen i jestem w trakcie ataku na środkowy sektor tego miasteczka)

Grę odpaliłem na poziomie "Doświadczony" (wyczytałem gdzieś, że to odpowiednik "Normal") ale póki co jestem negatywnie zaskoczony jeśli chodzi o skuteczność moich najemników w walce w dzień.

Pół biedy, gdyby skuteczny zasięg prowadzenia ognia był taki sam jak w przypadku żołnierzy Deidranny, ale czasem przeciwnicy mają 200% zasięgu w stosunku do moich najemników (prowadzą do mnie dość skuteczny ogień na granicy mojej widoczności, ja nic nie mogę zrobić im na tym dystansie, mimo, że oni też dysponują tylko pistoletami).

Mój merc stworzony przy pomocy IMP ma Night Ops Experta, więc teoretycznie mógłbym zrobić z niego pointmana i szturmować sektory po nocy, ale... no właśnie, czy nie ma innego wyjścia?

Jakby nie patrzeć mam tutaj najemników z profesjonalnej agencji, a biorą w papę od miejscowych silnorękich z bazowymi klamkami.

Szanse odwracają się na krótkim dystansie przy lepszej osłonie co jest akurat logiczne - średnie umiejętności strzeleckie mojej drużyny są przeciętne - najlepszą celność ma Monica "Buns" Sondergaard i jako jedyna przy 87pkt. jest w stanie złoić żołdaków reżimu na średnim dystansie - na odległość ekranu bierze w skórę tak jak każdy inny, tak jakby pistolety przeciwników nie miały ograniczenia skutecznego zasięgu...

W tej grze zawsze takie cuda?

Czy spacerki nocą obligatoryjne w vanilli, czy po prostu coś robię nie tak? (chcąc skrócić dystans korzystam ze skradania się w przykucnięciu, ale mam wrażenie, że niewiele to daje)

_________________
"Governments may think and say as they like, but force cannot be eliminated, and it is the only real and unanswerable power."
- Adrian Carton de Wiart


*
 
micand1989
Post : 14 wrz 2012 04:55
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


W 1.05 nie ma "tunelowego widzenia" (takiego jak jest w 1.13), więc przeciwnik widzi wszystko nawet z tyłu. Nie ma co się skradać z kosą od tylca. :no:

Ustawiaj się za rogami budynków i wykorzystuj "przerwania" do zabijania z bliska. Ewentualnie kup Lynx-a, Gus-a oni mają długie karabiny które pozwolą Ci na większy komfort.

Buns - ...popsuta Beretta 92F i nic więcej...stracone pieniądze :no:

Po zdobyciu lotniska masz w laptopie sklep z bronią...wybierz coś sobie i twoim merc-om :ok:
W C5 jest sklep z bronią u Tony`ego (na zapleczu sklepu z szyldem XXX)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 14 wrz 2012 07:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


@micand1989:
Nie zapominaj, że na początku jest krucho z kasą, to czyste JA2 a na doświadczonym dostaje się bodajże 35000.

@Bejtman:
Ja bym polecił zacząć od nowa z IMP + Trevorem, bo ten pierwszy szybko się wyszkoli, a drugi otworzy wszystkie drzwi i szafki, a nieco fantów może się trafić (na bank w bazie SAM obok Drassen są szafki wymagające nieco "skilla" w otwieraniu, siłowo się ich nie ruszy).
Zaraz dojdzie Ira, a po Drassen będzie też Dimitrii, więc ekipa szybko się powiększy.
W czystym JA2 jakąś lepszą broń zdobędziesz albo przy bazie SAM obok Drassen, albo w tej przy Chitzenie. Warto jednak "wstąpić" po drodze do San Mony i... wybić mafię. O ile dobrze pamiętam, Kingpin ma Steyr AUG, a ten już będzie stanowił na taki etap gry naprawdę dobry sprzęt.

O ile wolisz walkę w dzień, to skorzystaj z poradnika na stronie i zrób tak IMPa, aby miał jakąś inną umiejętność, bo operacje nocne w JA2 są raczej średnio przydatne.


*
  WWW
micand1989
Post : 14 wrz 2012 16:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


@lukasamd

Zapomniałem :wall: . Przyzwyczaiłem się do 1.13

Ale jak już kopalnia padnie do stały dochód będzie ;)

W dziale o serii JA2 jest bardzo dużo tematów jak przechodzić sprawnie i bez strat. Poczytaj, zapoznaj się.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Bejtman
Post : 15 wrz 2012 12:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Szeregowy
  • Posty: 2
  • Dołączył: 12.09.2012


Dziękuję za podpowiedzi,

Myślę, że trochę się jeszcze pomęczę z tą ekipą i zobaczę jak im będzie szło (to podbieranie sprzętu mercsom wynajmowanym na 1 dzień jest dla mnie trochę nie sportowe ;) ).

Jak wtopię, to zacznę od początku, do 1.13 na razie się nie przymierzam - wyczytałem, że lepiej na początku zapoznać się z 1.05.

_________________
"Governments may think and say as they like, but force cannot be eliminated, and it is the only real and unanswerable power."
- Adrian Carton de Wiart


*
 
Halucyn
Post : 28 lis 2012 17:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


1. O ile drożeje najemnik (w %) z AIM/MERC wraz ze wzrostem doświadczenia? Może każdy najemnik z osobna ma ustaloną podwyżkę za kolejny poziom?
2. Jak długo możemy mieć najemnika z MERC, nie płacąc za niego?

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 28 lis 2012 18:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Halucyn pisze:
1. O ile drożeje najemnik (w %) z AIM/MERC wraz ze wzrostem doświadczenia? Może każdy najemnik z osobna ma ustaloną podwyżkę za kolejny poziom?
2. Jak długo możemy mieć najemnika z MERC, nie płacąc za niego?

#1
Mogę tylko wskazać że w 1.13 jest to wartość 25%. Wartości pieniężne są jednak do siebie podobne (w 1.05 i 1.13). Wnioski pozostawiam tobie.

MERC_LEVEL_UP_SALARY_INCREASE_PERCENTAGE=25

#2
po pierwszym mail-u pt.:"Prosimy o zapłatę" masz 48h do drugiego mail-a pt.:"Ostrzeżenie". Potem tylko 24h i się sami zwalniają. Nie można ich potem zatrudnić, przed uiszczeniem zaległych opłat. Zapłacisz to będą ponownie dostępni.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Halucyn
Post : 15 maja 2013 15:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


1. Jak dokładnie działają morale? Gdy najedziemy na zielony pasek, to możliwe jest chyba pięć rodzai morali. Czy np. najemnicy mający "morale dobre", będą mieli takie same bonusy mimo iż jeden będzie miał dłuższy zielony pasek?
2. Jaki wpływ ma poziom energii u naszym najemników? Wiadomo, że zmęczeni będą mieli mniej punktów akcji. Czy najemnik mający 80% energii będzie strzelał tak samo, jakby miał jej 100%?
Dzięki za odpowiedzi.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 15 maja 2013 16:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Halucyn pisze:
1. Jak dokładnie działają morale? Gdy najedziemy na zielony pasek, to możliwe jest chyba pięć rodzai morali. Czy np. najemnicy mający "morale dobre", będą mieli takie same bonusy mimo iż jeden będzie miał dłuższy zielony pasek?
2. Jaki wpływ ma poziom energii u naszym najemników? Wiadomo, że zmęczeni będą mieli mniej punktów akcji. Czy najemnik mający 80% energii będzie strzelał tak samo, jakby miał jej 100%?
Dzięki za odpowiedzi.

Wszystkie 3 paski obniżają proporcjonalnie wszystkie ruchy i reakcje najemników. Życie - najbardziej, energia - bardzo ważna, morale - dodatek "który działa na plus" (im wyższy tym lepiej)

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
hasan_talib
Post : 15 maja 2013 17:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


A im mniejszy poziom energii, tym gorzej najemnik wykonuje wszystkie akcje, od otwierania drzwi po strzelanie.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron