zabujca pisze:
1)po co są takie skille jak doświadczenie
Jest ono brane pod uwagę podczas przerwań. Jeśli masz większe doświadczenie to ty będziesz miał przerwanie, a nie wróg. Kilka sytuacji myślę, że rozjaśni sprawę:
1. Skradasz się w czasie rzeczywistym do jakiegoś domu, w którym czai się przeciwnik mający 8 punktów doświadczenia. Ty masz 6 punktów doświadczenia i nagle wchodzisz do pokoju, a tu przeciwnik przy ścianie i zaczyna się tryb turowy lecz niestety to przeciwnik zacznie i Cię skasuje.
2. Ty masz 7 punktów doświadczenia, a przeciwnik, który do Ciebie strzela ma 3 punkty. Pomimo,że jest tura przeciwnika to po pierwszym strzale przeciwnika nastąpi dla Ciebie przerwanie i będziesz mógł zareagować. Tutaj przerwanie wynikło z bardzo dużej przewagi w doświadczeniu.
zabujca pisze:
2)po co w ogole używać materiałów wybuchowych (pomijam czołgi)
No niestety materiały wybuchowe w JA2 są bezużyteczne. Musisz albo we własnym zakresie to zmienić lub skorzystać z jakiegoś moda.
zabujca pisze:
3)czemu przeciwnicy mają zawsze lepszą broń i lepszy zasięg,
Na tym polega gra w każdej grze, że zawsze jest pod górkę. Nie widzę tutaj nic dziwnego.
zabujca pisze:
oraz czemu oni mnie widzą a ja ich nie, mimo że to ja mam kamuflaż+noktowizor i jestem skulony i się skradam ;]
To są sytuacje rzadkie ale możliwe do zaistnienia. Np. Przeciwnik ma operacje nocne i noktowizor. To on zawsze Ciebie zobaczy wcześniej. Przeciwnik może leżeć w głębokiej trawie, która jest doskonałym kamuflażem lub leży za drzewem. Aby zobaczyć przeciwników za tymi przeszkodami to trzeba się bardzo do nich zbliżyć, no ale jak wiadomo, że zanim się do nich zbliżysz to wcześniej oni Ci wpakują kulkę w łeb dlatego trzeba ich jakoś obchodzić. Takich sytuacji i przeszkód jest mnóstwo więc to jest jak najbardziej normalne.
zabujca pisze:
4)po co używać walki wręcz? czy przynosi ona jakiś efekt w starciu gdy dwóch przeciwników jest blisko?
To jest też nieprzydatna umiejętność ale warta uwagi podczas walk na ringu w barze u Kingpina. Poza tym zanim byś kogoś położył rękami to przeciwnik już dawno by Cię skasował z broni.
zabujca pisze:
szczerze śmieszy mnie, że w pobliżu miasta deidrany, musze czasem 3 razy walnąc w łeb z karabinu, żeby żołnierz był dopiero w stanie krytycznym
Powodem są tego parametry obrażeń wszystkich broni, które wahają się tak naprawdę pomiędzy 28 a 32. Takie parametry powodują bardzo małe obrażenia dlatego musisz strzelić serią z karabinu w głowę, żeby przeciwnik padł. To możesz sobie w prosty sposób we własnym zakresie pozmieniać lub skorzystać z jakiegoś moda.
zabujca pisze:
i jeszcze - czy jest jakis mod/patch który daje możliwosc zbieranai broni ze zdechloków? bo ja tu się męcze wiedziac ze gosc ma chyba niezły sprzet a tu okulary słoneczne
Jest taki mod. https://jagged-alliance.pl/plik10/