Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
zabujca
Post : 17 cze 2012 21:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 25
  • Dołączył: 23.03.2011


siema znow wrocilem do jagged alliance ale nie poboda mi się jak grałem bo przed kazda akcja zapisywalem i to bez sensu mimo ze kilku ludzi poswiecilem. i bede musial chyba grać na najłatwiejszym :lol2: mimo ze juz jestem w chacie tej babki.
mam pytania.
1)po co są takie skille jak doświadczenie
2)po co w ogole używać materiałów wybuchowych (pomijam czołgi)
3)czemu przeciwnicy mają zawsze lepszą broń i lepszy zasięg, oraz czemu oni mnie widzą a ja ich nie, mimo że to ja mam kamuflaż+noktowizor i jestem skulony i się skradam ;]
4)po co używać walki wręcz? czy przynosi ona jakiś efekt w starciu gdy dwóch przeciwników jest blisko? szczerze śmieszy mnie, że w pobliżu miasta deidrany, musze czasem 3 razy walnąc w łeb z karabinu, żeby żołnierz był dopiero w stanie krytycznym :wall:


Dodano: 17 cze 2012 21:49

i jeszcze - czy jest jakis mod/patch który daje możliwosc zbieranai broni ze zdechloków? bo ja tu się męcze wiedziac ze gosc ma chyba niezły sprzet a tu okulary słoneczne :D


*
 
Starchris
Post : 17 cze 2012 22:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


zabujca pisze:
1)po co są takie skille jak doświadczenie

Jest ono brane pod uwagę podczas przerwań. Jeśli masz większe doświadczenie to ty będziesz miał przerwanie, a nie wróg. Kilka sytuacji myślę, że rozjaśni sprawę:

1. Skradasz się w czasie rzeczywistym do jakiegoś domu, w którym czai się przeciwnik mający 8 punktów doświadczenia. Ty masz 6 punktów doświadczenia i nagle wchodzisz do pokoju, a tu przeciwnik przy ścianie i zaczyna się tryb turowy lecz niestety to przeciwnik zacznie i Cię skasuje.

2. Ty masz 7 punktów doświadczenia, a przeciwnik, który do Ciebie strzela ma 3 punkty. Pomimo,że jest tura przeciwnika to po pierwszym strzale przeciwnika nastąpi dla Ciebie przerwanie i będziesz mógł zareagować. Tutaj przerwanie wynikło z bardzo dużej przewagi w doświadczeniu.


zabujca pisze:
2)po co w ogole używać materiałów wybuchowych (pomijam czołgi)

No niestety materiały wybuchowe w JA2 są bezużyteczne. Musisz albo we własnym zakresie to zmienić lub skorzystać z jakiegoś moda.


zabujca pisze:
3)czemu przeciwnicy mają zawsze lepszą broń i lepszy zasięg,

Na tym polega gra w każdej grze, że zawsze jest pod górkę. Nie widzę tutaj nic dziwnego.


zabujca pisze:
oraz czemu oni mnie widzą a ja ich nie, mimo że to ja mam kamuflaż+noktowizor i jestem skulony i się skradam ;]

To są sytuacje rzadkie ale możliwe do zaistnienia. Np. Przeciwnik ma operacje nocne i noktowizor. To on zawsze Ciebie zobaczy wcześniej. Przeciwnik może leżeć w głębokiej trawie, która jest doskonałym kamuflażem lub leży za drzewem. Aby zobaczyć przeciwników za tymi przeszkodami to trzeba się bardzo do nich zbliżyć, no ale jak wiadomo, że zanim się do nich zbliżysz to wcześniej oni Ci wpakują kulkę w łeb dlatego trzeba ich jakoś obchodzić. Takich sytuacji i przeszkód jest mnóstwo więc to jest jak najbardziej normalne.


zabujca pisze:
4)po co używać walki wręcz? czy przynosi ona jakiś efekt w starciu gdy dwóch przeciwników jest blisko?

To jest też nieprzydatna umiejętność ale warta uwagi podczas walk na ringu w barze u Kingpina. Poza tym zanim byś kogoś położył rękami to przeciwnik już dawno by Cię skasował z broni.


zabujca pisze:
szczerze śmieszy mnie, że w pobliżu miasta deidrany, musze czasem 3 razy walnąc w łeb z karabinu, żeby żołnierz był dopiero w stanie krytycznym :wall:

Powodem są tego parametry obrażeń wszystkich broni, które wahają się tak naprawdę pomiędzy 28 a 32. Takie parametry powodują bardzo małe obrażenia dlatego musisz strzelić serią z karabinu w głowę, żeby przeciwnik padł. To możesz sobie w prosty sposób we własnym zakresie pozmieniać lub skorzystać z jakiegoś moda.


zabujca pisze:
i jeszcze - czy jest jakis mod/patch który daje możliwosc zbieranai broni ze zdechloków? bo ja tu się męcze wiedziac ze gosc ma chyba niezły sprzet a tu okulary słoneczne :D

Jest taki mod. https://jagged-alliance.pl/plik10/

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 18 cze 2012 05:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


zabujca pisze:
2)po co w ogole używać materiałów wybuchowych (pomijam czołgi)

Do rozwalania ścian, do bardziej finezyjnego zabijania wrogów, do torowania sobie drogi przez zasieki, do obrony sektora, do wychodzenia z beznadziejnej sytuacji, itp.

zabujca pisze:
oraz czemu oni mnie widzą a ja ich nie, mimo że to ja mam kamuflaż+noktowizor i jestem skulony i się skradam ;]

Na dachu a Almie I13 jest dwoje elit z SVD i goglami UV w nocy. I szczerze powiem tylko tam spotykałem się z oporem ze strony snajperów. Potrenuj taktykę :ok:

zabujca pisze:
i jeszcze - czy jest jakis mod/patch który daje możliwosc zbieranai broni ze zdechloków?

Spróbuj 1.13 :ok:

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
zabujca
Post : 18 cze 2012 06:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 25
  • Dołączył: 23.03.2011


ok troche sie dowiedzialem dzięki :)
micandi, ale ja nawet nie mówie o dachu, ale np. walkach w Medunie na lotnisku, gdzie przeciwnicy lezeli na ziemi (piachu) i nawalali do mnie a ja ich na około 5 ludźmi musiałem bo strzelisz do takiego a on dalej silny :crazy: :wall:

chyba sobie spróbuję na najłtawiejszym poziomie i bez savóv, ewentualnie na tym drugim (tak jak teraz) bo to potem bez sensu gra jak się ciągle saveuje żeby nie stracić najlepszych ludzi :/


*
 
Halucyn
Post : 24 lip 2012 14:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


Aby nie tworzyć nowgo tematu podepnę się tutaj.
Pytanie dotyczyło będzie zdrowia. Wyobraźmy sobie dwóch najemników o takich samych statystykach prócz zdrowia. Najemnik A ma 75 pkt. zdrowia, a najmnik B 99 pkt. Obydwóm osobom zadano 20 pkt. obrażeń. Jak wiemy ranni najemnicy walczą gorzej. Czy najemnik B mniej na tym ucierpi, co objawi się jego większą skutecznością? Myślę, że tak choć nie jestem tego pewien.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 24 lip 2012 16:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Halucyn pisze:
Wyobraźmy sobie dwóch najemników o takich samych statystykach prócz zdrowia. Najemnik A ma 75 pkt. zdrowia, a najmnik B 99 pkt. Obydwóm osobom zadano 20 pkt. obrażeń. Jak wiemy ranni najemnicy walczą gorzej. Czy najemnik B mniej na tym ucierpi, co objawi się jego większą skutecznością?
Chyba nie ma różnicy. Przynajmniej ja jej nie widzę. Chociaż podczas "rozstrzygnięcia automatycznego bitwy" w stosunku procentowym większe sznase ma ten który ma więcej %. :okulary2:

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 25 lip 2012 15:00
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Halucyn pisze:
Pytanie dotyczyło będzie zdrowia. Wyobraźmy sobie dwóch najemników o takich samych statystykach prócz zdrowia. Najemnik A ma 75 pkt. zdrowia, a najmnik B 99 pkt. Obydwóm osobom zadano 20 pkt. obrażeń. Jak wiemy ranni najemnicy walczą gorzej. Czy najemnik B mniej na tym ucierpi, co objawi się jego większą skutecznością? Myślę, że tak choć nie jestem tego pewien.

W kodzie źródłowym jest to tak napisane, że dla każdego najemnika trzeba osobno obliczać jaką ma obniżoną szansę na trafienie z powodu uszczerbku na zdrowiu.

Ogólny wzór jest taki:

(uszczerbek na zdrowiu / maksimum zdrowia) x 100% = % mniejszych szans na trafienie i wykonanie wszelkich innych czynności.


Biorąc za przykład ten z cytatu to:

Pierwszy najemnik ma 75 pkt zdrowia i to jest jego 100%. Ubyło mu 20 pkt więc:

(20 / 75) x 100% = 26,66% czyli ma mniejszą szansę na trafienie i wykonanie wszelkich innych czynności o 26 %


Drugi najemnik ma 99 pkt zdrowia i to jest jego 100%. Ubyło mu 20 pkt więc:

(20 / 99) x 100% = 20,20% czyli ma mniejszą szansę na trafienie i wykonanie wszelkich innych czynności o 20 %

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Halucyn
Post : 25 lip 2012 16:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


Wielkie dzięki! Wychodzi na to, że zdrowie jest ważniejsze niż mi się wydawało. Dla IMPa dawałem zwykle 70-75 zdrowia, ale to się zmieni :]

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 25 lip 2012 16:46
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Można też odejmować te 20 pkt zdrowia od maksymalnego i ten wynik dzielić przez maksymalne zdowie. Wyjdzie wtedy ogólna skuteczność w wykonywaniu różnych czynności przy uszczerbku na zdrowiu.

75 pkt - 20 = 55

(55 / 75) x 100% = 73,33 czyli ogólna skuteczność mieści się w granicach 73%.


99 pkt - 20 = 79

(79 / 99) x 100% = 79, 79 czyli ogólna skuteczność mieści się w granicach 80%.


Przy pełnym zdrowiu musi wyjść 100% skuteczność

(75 / 75) x 100% = 100 czyli najemnik jest w 100% skuteczny.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
lukkic
Post : 26 lip 2012 08:35
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


W kodzie źródłowym jest to tak napisane, że dla każdego najemnika trzeba osobno obliczać jaką ma obniżoną szansę na trafienie z powodu uszczerbku na zdrowiu.


Starchris @

Moje pytanie brzmi następująco: czy ja ko uszczerbek na zdrowiu przyjmuję się wszystkie rany czy tylko te "niezabandażowane" ?
Czy w związku z tym, najemnik, który przed walką ma np. 70 pkt,. zdrowia na 85 pkt będzie walczył z nieco mniejszą :> :> skutecznością ?
:>


*
 
micand1989
Post : 26 lip 2012 14:17
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


lukkic pisze:
Moje pytanie brzmi następująco: czy ja ko uszczerbek na zdrowiu przyjmuję się wszystkie rany czy tylko te "niezabandażowane" ?
Czy w związku z tym, najemnik, który przed walką ma np. 70 pkt,. zdrowia na 85 pkt będzie walczył z nieco mniejszą :> :> skutecznością ?
:>

Wszystkie rany uważa się za uszczerbek na zdrowiu. Gdy wartości zdrowia będą równe to następnym kryterium będzie energia.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 26 lip 2012 16:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


lukkic pisze:
Moje pytanie brzmi następująco: czy ja ko uszczerbek na zdrowiu przyjmuję się wszystkie rany czy tylko te "niezabandażowane" ?
Czy w związku z tym, najemnik, który przed walką ma np. 70 pkt,. zdrowia na 85 pkt będzie walczył z nieco mniejszą :> :> skutecznością ?

Aż tak dobry z języka C++ nie jestem i trudno mi odczytać czy to chodzi o jedną postać rany czy o obydwie.


micand1989 pisze:
Wszystkie rany uważa się za uszczerbek na zdrowiu. Gdy wartości zdrowia będą równe to następnym kryterium będzie energia.

Mnie też się tak wydaje, że tak jest.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
lukkic
Post : 27 lip 2012 09:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 72
  • Dołączył: 06.11.2010
  • Skąd: Warszawa


@

Ok Panowie przyjmujemy, że tak jest. Rzeczywiście postać gorzej strzela poraniona i zostało to wielokrotnie zweryfikowane empirycznie. Chodzilo mi o to czy w kodzie gry jest to jakoś ujęte. :-)

Dzięki bardzo !


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie