Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
micand1989
Post : 20 gru 2011 08:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Perry pisze:
Jednak najbardziej atakowanym miejscem w Arulco, jest kopalnia w Grumm.

No jeszcze oprócz tej kopalni to Orta i Tixa.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Perry
Post : 20 gru 2011 09:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


micand1989 pisze:
No jeszcze oprócz tej kopalni to Orta i Tixa.


No precież o tym też pisałem:

Perry pisze:
, będzie się starał przejmować obszary położone najbliżej Meduny.. Orta, Tixa, (np. patrole na skrzyżowaniach w okolicach Cambrii, Grumm, Almy, Omerty) są atakowane najczęściej i zazwyczaj przejmowane (zwłaszcza skrzyżowania, z racji tego, że nie ma tam samoobrony, zarówno jak i Tixa czy Orta)..


Natomiast pierwszeństwo ataku jeśli chodzi o kopalnię w Grumm, Tixę i Ortę, to jak myślisz, do którego z nich Dedriana skierowałaby swoje wojska, zakładając, że wszystkie te 3 miasta są odbite przez naszą ekipę??

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


*
 
micand1989
Post : 20 gru 2011 13:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


O to mi chodziło. Grumm, Tixa i Orta w tej kolejności. Ewentualnie jeszcze rakiety centralne.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Kynio
Post : 01 sty 2012 13:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Uff, dobra, nie odzywałem się jakiś czas, wciągnięty do gry. Piszę na gorąco, ciałko rumuńskiej królowej jeszcze ciepłe (i ozdobione chyba dwudziestoma otworami po kulach). Udało mi się wyzwolić cały kraj poza Ortą (bo nikt mi o tym nie powiedział, a samemu mało eksplorowałem), nie znalazłem tajnych składów broni i nie zająłem się (a szkoda - fajną broń mają na początku) terrorystami, bo nie spotkałem kolesia dającego questa (ta losowość jest moim zdaniem zaletą ale i wadą tej gry - moja rozgrywka, wychodzi na to, była dość uboga, ale aż chce się wracać ;) ). Gra jest genialna, aż żałuję, że nie dawałem jej szansy od bodaj 12 lat!! (tak tak, tyle mniej więcej trzymam płytę z grą). Co ciekawe, odbijanie Meduny wydaje się z początku żmudnym zajęciem, ale wciąga jak odkurzacz - zupełnie inna rozgrywka! Klimat jak w Stalingradzie, zwłaszcza że walki o miasto trwały u mnie tydzień.

A teraz kilka pytań, bo nie wszystko jest dla mnie jasne:
1. Skąd można się dowiedzieć że królowa ukryła się pod ziemią? Gdyby nie poradniki i solucje, w życiu bym nie wpadł na użycie pilota na kamieniu w ogrodzie.
2. Skąd dowiadujemy się o Orcie?
3. Czy karabiny rakietowe są coś warte? Końcówkę przechodziłem z Fn-Falami, HK21, moździerzami i LAW-ami i poza tym, że karabiny rakietowe były najczęstszym powodem "load game" (wróg potrafił skosić najemnika 2-3 strzałami), nie widziałem potrzeby ich użycia (zwłaszcza że trzeba je odblokować).

No i pytanie co dalej. Myślałęm o jakimś modzie, może poradzicie (1.13 nie pasi mi ze względu na ilość pukawek, pancerzy i przedmiotów - jeszcze nie ten etap dla mnie...). Chciałbym żeby nie było zbyt trudno (mniej więcej jak podstawka), pukawek było tylko trochę wiecej (balans w grze jest, łatwo to narzuszyć, jak w 1.13 gdzie już po 3 dniach można pomykać z FN-Falem, choć to raczej mój błąd - za duże ustawienie Bobbiego Ray'a), lepszy ekwipunek (tzn. więcej slotów), lepsza grafika i mądrzejsi wrogowie. Jest coś takiego?? 1.14?

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
Starchris
Post : 01 sty 2012 16:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2054
  • Dołączył: 25.06.2010


Kynio pisze:
1. Skąd można się dowiedzieć że królowa ukryła się pod ziemią? Gdyby nie poradniki i solucje, w życiu bym nie wpadł na użycie pilota na kamieniu w ogrodzie.

Tak naprawdę to tylko z poradników i solucji, z samej gry ciężko za pierwszym razem odkryć o co chodzi.

Kynio pisze:
2. Skąd dowiadujemy się o Orcie?

Od generała w Almie (H13) ale trzeba z nim najpierw odbyć długą pogawędkę. Po rozmowie na mapie pojawia się Orta (K4). Jak go od razu zabijemy, to Orta się nie pojawi na mapie.

Kynio pisze:
3. Czy karabiny rakietowe są coś warte? Końcówkę przechodziłem z Fn-Falami, HK21, moździerzami i LAW-ami i poza tym, że karabiny rakietowe były najczęstszym powodem "load game" (wróg potrafił skosić najemnika 2-3 strzałami), nie widziałem potrzeby ich użycia (zwłaszcza że trzeba je odblokować).

To już zależy kto co lubi. Dla mnie w podstawce są bezwartościowe. Tak samo wolę używać FNFAL oraz HK21E. Gdyby chciaż był dostępny AUTO Rocket Rifle to może jeszcze ale ten z pojedynczym strzałem, to już zdecydowanie mówię mu nie.

Kynio pisze:
Chciałbym żeby nie było zbyt trudno (mniej więcej jak podstawka),

Deidranna Lives
Shady Job
Vietnam SOG's
Urban Chaos
Renegade Republic
New Classic

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 01 sty 2012 18:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Kynio pisze:
A teraz kilka pytań, bo nie wszystko jest dla mnie jasne:
1. Skąd można się dowiedzieć że królowa ukryła się pod ziemią? Gdyby nie poradniki i solucje, w życiu bym nie wpadł na użycie pilota na kamieniu w ogrodzie.
2. Skąd dowiadujemy się o Orcie?
3. Czy karabiny rakietowe są coś warte? Końcówkę przechodziłem z Fn-Falami, HK21, moździerzami i LAW-ami i poza tym, że karabiny rakietowe były najczęstszym powodem "load game" (wróg potrafił skosić najemnika 2-3 strzałami), nie widziałem potrzeby ich użycia (zwłaszcza że trzeba je odblokować).

1. Tyle że jak wejdziesz tunelem to ona będzie w pałacu. A jak wejdziesz od pałacu to ona po usłyszeniu strzałów ucieknie przez kominek do schronu. Twój wybór...

2. Przede wszystkim od MadLaba. A generał tylko o tym gada (nie pojawia się na mapie).

3. Też jestem zwolennikiem FN-FALa. Odblokować możesz u Fredo (H1 Grumm).

Urban Chaos i New Classic są dużo trudniejsze od podstawki.

_________________
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 sty 2012 18:43 przez micand1989, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Stridingshadow
Post : 01 sty 2012 23:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Kynio pisze:
jak w 1.13 gdzie już po 3 dniach można pomykać z FN-Falem, choć to raczej mój błąd - za duże ustawienie Bobbiego Ray'a)

W v1.13 można pomykać i I dnia z FN-FALem, bo istnieje szansa, że będzie na stanie wyposażenia I patrolu, jaki spotkasz w Omercie.
Inna sprawa, że w v1.13 FALowi daleko do czołówki najlepszych karabinów, i nawet taki AKM ma w stosunku do niego swoje zalety.

_________________
Obrazek


*
 
Kynio
Post : 02 sty 2012 11:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Chciałem na razie zagrać bez modów na normalnym poziomie trudności (już widzę jak rzucam monitorem o ścianę...) i zastanawiam się, czy medyk w tej grze się przydaje. W zasadzie wystarczy ok 30 medycyny, żeby w miarę sprawnie kogoś połatać (na nowicjuszu), ale podejrzewam, że na normalu częściej będę lizał ciężkie rany. Przez to, że kasy w tej grze nie jest mało (w 1.13 dochodzą wydatki na opłacenie samoobrony, ale w czystej forsa płynie strumieniami), można sobie pozwolić, żeby medyk siedział razem ze szkoleniowcami i ew. naprawiaczem w jakimś bezpiecznym miejscu. Z drugiej strony - w takim razie lepsze chyba leczenie w Cambrii? No do czasu jej odbicia wynajęcie MD za grosze...

Innymi słowy, widzę potrzebę posiadania w składzie podstawowym (tym, który odbija miasta):
a) strzelców - to oczywiste, a pod koniec gry najlepsi są ci z umiejętnością broń automatyczna (szybkie pozbywanie się wrogów jedną serią - bezcenne)
b) mechanika - otwieranie zamków, dobrze jak mechanik umie uzbrajać i rozbrajać materiały wybuchowe. Też oczywiste, bo często wróg obstawia drzwi, warto rozłupać ścianę C4 albo TNT i zajść go od tyłu.
c) operator ciężkiego sprzętu - na czołgi, ale z tego co widzę, większość strzelców z siłą wyższą niż 70 może spokojnie robić za bazooka-manów. (Tylko pod koniec gry).
i... to wszystko. W drugim składzie (który łaziłby za pierwszym):
a) Szkoleniowiec (najlepiej dwóch) - do robienia samoobrony czyli zabezpieczania podbitego terenu
b) naprawiacz - tą funkcję może spełniać mechanik z pierwszego składu, wystarczy żeby ktoś ze szkoleniowców nosił za nim narzędzia.
c) medyk - do zszywania krytycznie rannych.

Nie wiem, czy moje wnioski są dobre, ale taki team byłby względnie tani. Szkoleniowcem może być darmowa Ira, naprawiaczem Dymitri, MD medykiem (taniocha). Do głównej grupy wziąłbym IMPa (strzelec), Raven (strzelec, do tego dość tani), Barry lub w nadmiarze kasy Trevor (mechanik+bombowiec, Barry czasem zawodzi przy otwieraniu zamków), Blood (bo jak podszkolisz go w strzelaniu będzie wymiatał), a jak będziemy już stali solidnie na nogach - kogoś z górnej półki (Ivan, Reaper, czy tańsza Buzz). Ja w czasie zajmowania Meduny wynająłem dla sprawdzenia wszystkich najlepszych i nadal miałem kasy jak lodu...

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
micand1989
Post : 02 sty 2012 12:16
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Strzelcy:
Conrad 3300$ (H13 Alma)

Saperzy:
Devin 800$ (C5 San Mona, D13 Drassen, G9 Cambria)
Trevor - ze względu na elektronikę

Medycy:
Vince (F8 Cambria) 500$ po wykonaniu misji [patrz dział Postacie]
Ira

Mechanicy:
Maddog (I6 Estoni) otworzy każdy zamek, naprawia szybko sprzęt i to wszystko za darmo.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Perry
Post : 02 sty 2012 13:06
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Kynio pisze:
Innymi słowy, widzę potrzebę posiadania w składzie podstawowym (tym, który odbija miasta):
a) strzelców - to oczywiste, a pod koniec gry najlepsi są ci z umiejętnością broń automatyczna (szybkie pozbywanie się wrogów jedną serią - bezcenne)
b) mechanika - otwieranie zamków, dobrze jak mechanik umie uzbrajać i rozbrajać materiały wybuchowe. Też oczywiste, bo często wróg obstawia drzwi, warto rozłupać ścianę C4 albo TNT i zajść go od tyłu.
c) operator ciężkiego sprzętu - na czołgi, ale z tego co widzę, większość strzelców z siłą wyższą niż 70 może spokojnie robić za bazooka-manów. (Tylko pod koniec gry).



Polecam taki skład:
a) Raven, IMP.. (Raven - świetny strzelec, niezawodna w nocy)
b) Maddog (jest po prostu uniwersalny, dobrze naprawia, świetnie otwiera zamki, w późniejszym etapie gry mistrzowsko strzela serią, fajne teksty). Alternatywą dla niego byłby Dynamo (z tą samą umiejętnością - otw. zamków (expert))..
c) tu w zasadzie nie potrzeba nikogo takiego, dołożyłbym w jego miejsce kogoś z rzucaniem, które moim zdaniem jest bardziej przydatne..

Kynio pisze:
i... to wszystko. W drugim składzie (który łaziłby za pierwszym):
a) Szkoleniowiec (najlepiej dwóch) - do robienia samoobrony czyli zabezpieczania podbitego terenu
b) naprawiacz - tą funkcję może spełniać mechanik z pierwszego składu, wystarczy żeby ktoś ze szkoleniowców nosił za nim narzędzia.
c) medyk - do zszywania krytycznie rannych.


No nie wiem czy tak wszystko. Wymieniłeś tylko a,b c,.. Czyli tylko 3 potencjalnych najemników do składu pierwszego:
Teraz dodałbym jeszcze d, e, f, zanim przeszedłbym do składu drugiego...
d) szkoleniowiec to strata umiejętności, każdy w zasadzie może to robić... Może robić to IMP i np. Raven..
e) naprawiacza już masz, więc lepiej zainwestować w kogoś, kto ma unikatowe umiejętności takie jak np.. nocne operacje, skradanie, snajperstwo czy kamuflaż... (tu poleciłbym, kogoś takiego jak Shadow, Numb, Blood, Scope), w zależności od tego jak lubisz grać.. jeśli lubisz ciche załatwianie sprawy, polecałbym kogoś z umiejętnościami: sztuki walki, walka wręcz, broń biała..
f) tu polecam Spider, ze względu na unikatowe umiejętności n. ops + skradanie, świetny lekarz, niestety nie zna się na naprawianiu ani mat.. wybuchowych (co w zasadzie można ominąć, gdyż naprawiacza już masz, a mat. wybuchowe, można wyszkolić [np. podczas naprawiania], innymi najemnikami). W późniejszym etapie gry - doskonały cichy zabójca..

Jeżeli chodzi o skład drugi, nie wczuwałbym sie tu za bardzo, jestem pewien, że poradziłbyś sobie grając tylko jednym składem całą grę..
Jeśli jednak chcesz mieć drugi skład, to najlepiej rekrutować rebeliantów i RPC ze względu na fundusze, (no chyba, że już masz bogato :P ), lub uzupełnienie składu pierwszego, 2-3 tragarzy, broń auto, broń ciężka..

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


Ostatnio zmieniony 02 sty 2012 13:30 przez Perry, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Kynio
Post : 02 sty 2012 13:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


Perry pisze:
No nie wiem czy tak wszystko. Wymieniłeś tylko a,b c,.. Czyli tylko 3 potencjalnych najemników do składu pierwszego:


Chodziło mi o to, że główna szóstka składałaby się tylko z tych 3 klas, np. Naprawiacz/strzelec (np. Trevor z wyszkoleniem strzelania na 85+ ), 3 strzelców (IMP, Raven, i powiedzmy Conrad), 2 operatorów (pod koniec gry, przed czołgami nie warto, więc mogą to być np. Iwan i Buzz).

Perry pisze:
Jeżeli chodzi o skład drugi, nie wczuwałbym sie tu za bardzo, jestem pewien, że poradziłbyś sobie grając tylko jednym składem całą grę..


No właśnie w Medunie miałbym z tym problem. Na poczatku grałem 6 bohaterów (zdaje się IMP, Raven, chyba Nalis na początku, zastąpiony potem przez Trevora, Ira, a jak szedłem do San Mona to Bull - tani i walka wręcz ekspert, zarobił na siebie :P - i Raider, bo jest mężem Raven i szkolił jak latałem gdzieś w oddali), ale potem przyłączyłem Conrada, Maddoga, 2 więźniów (słabe statsy, ale nosić mogli) i nagle zrobiło się dużo ludzi.

Wtedy zmieniłem strategię i zrobiłem 2 składy: w pierwszym IMP (strzelanie 99, 8 poziom), Raven (7 poziom, strzelanie 99), Ivan, Reaper, Magic (za Trevora, który miał lepszy pomysł na życie :P ), Scully i Shadow (jako Oddział 2, bo się nie mieścił), za nimi jak cienie skład szkoleniowy: Raider i Ira (szkolenie samoobrony w Medunie, żebym dwa razy odbijać nie musiał), Dimitri i Maddog (naprawiacze), Bull i Conrad (noszenie LAW-ów i amunicji). Reszta siedziała gdzieś i zbijała bąki.

Moim zdaniem 2 składy są nieuniknione - po prostu robi się nam za wielu najemników :P . No chyba żeby nie przyłączać tych darmowych i tanich. A skoro mamy nadmiar ludzi, to czemu jedni nie mieliby obsadzać niepewnych miejsc, podczas gdy główny team przez większość czasu miałby polować na wroga (walcząc o sprzęt, doświadczenie i lojalność).

A właśnie, na tej stronce:
http://lparchive.org/Jagged-Alliance-2/Update%201/
koleś (po Angielsku) opisuje swoją rozgrywkę w 1.13, w której ma tylko 1-go IMPa i samych dziadów z MERCa, których jeszcze w Omercie... Szkoli na niezgorszych średniaków. Ciekawe podejście...

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
Perry
Post : 02 sty 2012 13:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Chorąży
Chorąży
  • Posty: 571
  • Dołączył: 09.09.2008
  • Skąd: Old York


Kynio pisze:
No właśnie w Medunie miałbym z tym problem. Na poczatku grałem 6 bohaterów (zdaje się IMP, Raven, chyba Nalis na początku, zastąpiony potem przez Trevora, Ira, a jak szedłem do San Mona to Bull - tani i walka wręcz ekspert, zarobił na siebie - i Raider, bo jest mężem Raven i szkolił jak latałem gdzieś w oddali), ale potem przyłączyłem Conrada, Maddoga, 2 więźniów (słabe statsy, ale nosić mogli) i nagle zrobiło się dużo ludzi.


W zwykłym JA2 jak rozwalisz czołgi raz, to masz spokój z nimi do końca gry, dlatego myślę, że 6ciu najemników w zupełności wystarczy..

Mój skład jakim gram od lat, jest juz sprawdzony i w miarę tani... I też dobrze sie czują między sobą ;) .. To jest:
IMP, Spider, Raven, Numb, Maddog, Shadow ewentualnie Vicky lub Blood..
Lecz JA jest na tyle otwarta, że można kombinować ze składami.. Także każdy lubi grać kimś innym.. ;)

_________________
Obrazek
"Na jednego zwycięzcę przypada jeden przegrany"


Ostatnio zmieniony 02 sty 2012 13:59 przez Perry, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
hasan_talib
Post : 02 sty 2012 20:28
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 328
  • Dołączył: 25.08.2010


Polecam zajrzeć sobie do zakładki "Postacie" w dziale Jagged Alliance 2 na stronie JAC. Tam są opisane sympatie i antypatie najemników. Można stworzyć ze 2 albo 3 składy, w których większość z naszych najmitów lubi się nawzajem. (przykład - Grizzly, Wolf, Fox, Ice i pewnie ktoś jeszcze się do nich znajdzie). Wtedy lepiej działają.


*
 
Kynio
Post : 02 sty 2012 21:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 52
  • Dołączył: 16.12.2011


"Lubienie się" wzajemne wpływa jakoś na morale ludzi? Prawdopodobnie tak, ale ciężko zauważyć... (po małym zwycięstwie i kilku "killach" wszyscy wyglądają na szczęśliwych ;) )

_________________
http://gryziemiajalowa.blogspot.com/


*
 
micand1989
Post : 02 sty 2012 22:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1585
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Kynio pisze:
"Lubienie się" wzajemne wpływa jakoś na morale ludzi? Prawdopodobnie tak, ale ciężko zauważyć... (po małym zwycięstwie i kilku "killach" wszyscy wyglądają na szczęśliwych ;) )

Bardzo wpływa. Morale szybciej rosną. Ci którzy się nie lubią mogą zrezygnować z pracy (np przez Biff-a odejdą: Razor, Haywire, itp)

O wyglądzie szczęśliwym jeszcze nie słyszałem.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4  Następna


cron