Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
StoProGratis
Post : 14 lip 2011 23:24
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Mam zamiar przejść znów JA2 bez modów.

Mam parę pytań. Jakie umiejętności dla I.M.P'a polecacie? Są jakieś umiejętności wpływające na wygląd? Operacje nocne czasem nie dawał wdzianka? Jaki profil psychologiczny?

Jaki skład polecacie?

Edit: Czy według poradnika MegaNajemnik można wyszkolić I.M.P w zwykłym JA2 czy w dodatkach? Gram w JA2 PL z CDA i nie mogę dać IMPowi 20 punktów atrybutów, minimum to 35 lub 0.

Po za tym angielski znam dość dobrze i zastanawiam się czy wersja 1.12 nie byłaby lepsza? Dużo poprawiono?


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 01:31 przez StoProGratis, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Jaahquubel
Post : 15 lip 2011 13:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


Operacje nocne i broń automatyczna lub operacje nocne i skradanie - takie coś, gdy ma się wytłumioną broń, daje przewagę w walkach nocą.
Operacje nocne dają premię do zasięgu wzroku w nocy.
O jakim wdzianku piszesz?

Ten poradnik nie nadaje się tak do końca do JA2/JA2,5UB.

Co do reszty: nie wiem. :)


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 14:00 przez Jaahquubel, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
Starchris
Post : 15 lip 2011 15:50
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2055
  • Dołączył: 25.06.2010


Ja swojemu IMP'owi zawsze daje nocne operacje Expert. Gdy dojdzie do 10 poziomu doświadczenia i ma założone gogle UV to on zawsze widzi jako pierwszy na otwartej przestrzeni wroga i go eliminuje (jest o wiele mniej sytuacji z zapisywaniem i wczytywaniem gry gdyż najemnik ginie bardzo mało razy). Po za tym w Jagged Alliance 2, JA2 UB i JA2 Wildfire umiejętności nie dawały żadnych "wdzianek". Tylko kamuflaż zmienia kolory najemnika na inne.

Co do profilu psychologicznego, ja polecam normalną osobowość, bez żadnych niepełnosprawności. Chyba, że ktoś lubi najemnika wariata, który strzela serią kiedy mu przyjdzie na to ochota. Maddog, Buzz i wiele innych najemników ma tę przypadłość.

Co do składu to każdy wybiera tych najemników, do których pałą największą sympatią. Granie nielubianymi najemnikami psuje atmosferę w grze. Jeśli nie wiesz kogo wybrać to wybierz najlepszych.

Te 20 PKT to jest opcja w JA2 UB i chyba w JA2 Wlidfire. W zwykłym JA2 punktacja jest od 35. Ale oczywiście i w zwykłym JA2 da się wykonać MegaNajemnika.

No właśnie MegaNajemnika nie wykonasz w polskiej wersji JA2 1.05 z CDA ponieważ ma tyle błędów, że nawet gdy dojdziesz do 100 punktów i to nie wyjdziesz z sektora bo Ci się gra wywali. Chyba patch to poprawiał. W każdym bądź razie mocno zalecam granie w JA2 Gold 1.12 ponieważ bardzo dużo poprawiono.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 15:51 przez Starchris, łącznie zmieniany 3 razy

*
 
Jaahquubel
Post : 15 lip 2011 16:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


Starchris pisze:
Te 20 PKT to jest opcja w JA2 UB i chyba w JA2 Wlidfire.

Ależ nie! W JA2,5UB też jest od 35. Tamte porady punktowe są tylko dla Wildfire i ew. innych modów.


*
  WWW
StoProGratis
Post : 15 lip 2011 19:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Można mieć 2 umiejętności na "expert"?

A co powiecie na połączenie umiejętności skradanie+broń automatyczna? Nocne operację w dzień są nie przydatne.

Jeśli o profil psychologiczny chodzi to na co on głównie wpływa? Można na przykład zrobić agresywnego optymiste? Czy tylko można mieć jedną cechę. I gdzie się dowiedzieć jaką psychikę mamy?

Co do najemników. Na pewno mam zamiar brać Shadowa. Kogoś jeszcze polecacie?

Co daje opcja "mnóstwo broni"?

Od jakiego atrybutu zależy ilość AP i ile najwięcej można ich mieć.


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 19:19 przez StoProGratis, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Jaahquubel
Post : 15 lip 2011 19:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


StoProGratis pisze:
Można mieć 2 umiejętności na "expert"?

Nie, bo ekspert jest wtedy, jak masz jedną, ale wziętą dwa razy.

StoProGratis pisze:
A co powiecie na połączenie umiejętności skradanie+broń automatyczna?

Nie widzę przeciwwskazań.

StoProGratis pisze:
Nocne operację w dzień są nie przydatne.

Bitwy w dzień są nieprzydatne. :P

StoProGratis pisze:
Jeśli o profil psychologiczny chodzi to na co on głównie wpływa? Można na przykład zrobić agresywnego optymiste? Czy tylko można mieć jedną cechę. I gdzie się dowiedzieć jaką psychikę mamy?

Stąd: https://jagged-alliance.pl/artykul159/tw ... taci-w-imp oraz z listu z IMP, który się dostaje po paru dniach.

StoProGratis pisze:
Co daje opcja "mnóstwo broni"?

Więcej rodzajów broni. Ja bym na to patrzył od drugiej strony: z tą opcją masz ileśtam rodzajów broni do wyboru, natomiast bez niej tych rodzajów jest mniej. Jak ktoś miał Thompsona, to na jego miejsce dostanie Mac-10 itp. Generalnie bez tej opcji nie będzie broni radzieckiej/rosyjskiej (spora strata), Thompsona (mała strata) i ew. innych. Tak to przynajmniej wygląda w JA2,5UB, w JA2 może być troszkę inaczej.

StoProGratis pisze:
Od jakiego atrybutu zależy ilość AP i ile najwięcej można ich mieć.

Najwięcej może być 25, chyba, że się naszprycujesz jakimś zastrzykiem, wtedy chwilowo może być więcej.
Zależy to od siły, zdrowia ogólnego, zdrowia w danej chwili (czyli czy najemnik jest ranny, a jeśli tak, to czy jest obandażowany), zwinności, zręczności i... chyba tyle.


*
  WWW
StoProGratis
Post : 15 lip 2011 20:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Czemu bitwy w dzień są nieprzydatne? Walki w nocy dają aż tak dużą przewagę?

Lepiej mieć jakąś jedną umiejętność w ekspercie czy 2 różne?

Staram się zrobić możliwie najlepszego I.M.Pa i nie wiem jak się za to zabrać ;)


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 20:06 przez StoProGratis, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Jaahquubel
Post : 15 lip 2011 20:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


StoProGratis pisze:
Staram się zrobić możliwie najlepszego I.M.Pa i nie wiem jak się za to zabrać
Mnie nie udało się zrobić idealnego IMPa w JA2. Zawsze jak chciałem mieć operacje nocne i broń automatyczną, to wychodził mi psychopata, który siał serią w najgorszym momencie. W JA2,5UB - owszem, da się, łatwo - tam sam decydujesz, nie ma quizu.

StoProGratis pisze:
Walki w nocy dają aż tak dużą przewagę?
Tak, zwłaszcza w JA2,5, gdy masz na wyposażeniu karabin VAL (bardziej prawidłowo: karabinek Wał). A przynajmniej wytłumiony pistolet maszynowy z przyspieszaczem (pręt i sprężyna) - to już też w JA2. Seria z wytłumionego, przyspieszonego MAC-10, z czerwoną amunicją, oddana przez najemnika z operacjami nocnymi i bronią automatyczną - bezcenne. Do tego dodaj Blooda (lub innego cichego specjalistę od rzucania) z nożami do rzucania.
A w dzień? Byle żołdak z kałachem jest niebezpieczny.
Atak nocą z dobrym składem i sprzętem jest łatwiejsze, niż szturm z pieśnią na ustach w biały dzień.

StoProGratis pisze:
Lepiej mieć jakąś jedną umiejętność w ekspercie czy 2 różne?
Co kto lubi. Ja chyba nigdy nie miałem eksperta.

Generalnie to raz zagrasz tak, innym razem inaczej, zdobędziesz doświadczenie, wyczucie. Jak Ci się nie spodoba IMP, to zaczniesz od nowa, z innym.

StoProGratis pisze:
Na pewno mam zamiar brać Shadowa. Kogoś jeszcze polecacie?
Gdybyś pytał o JA2,5UB, to odpowiedziałbym, że wystarczy IMP i Stogie. :) Albo jedno z nich.
No a tak, to może Blood, Barry, Steroid, Grizzly?


Ostatnio zmieniony 15 lip 2011 20:34 przez Jaahquubel, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
StoProGratis
Post : 16 lip 2011 00:04
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Właśnie myślę nad jakąś taktyką. Mam zamiar mieć skład 4-5 osób i do tego rekrutować rebeliantów do szkolenia samoobrony. Nie chcę grać tylko 2 postaciami bo wtedy nie ma klimatu :) Zależy mi właśnie na stworzeniu fajnego teamu z ciekawymi i wymiatającymi najemnikami :) Tylko nie wiem jacy są warci uwagi.

I.M.P'a mam zamiar trochę szkolić bo bez tego będzie dość słaby.

Mam zamysł taki żeby mieć mocne postacie dobre w skradaniu i strzelaniu z automatów. Dać wszystkim kamuflaż i dużo się skradać z tłumikami by podchodzić jak najbliżej i zaczynać z mocnym ostrzałem. Dużo osób poleca atakowanie w nocy ale to nie możliwe by zawsze atakować w nocy a ciężko o to by każdy miał "nocne operacje" w umiejętnościach. Dlatego myślę, żeby inwestować dużo w sprzęt dający przewagę na polu walki czyli obowiązkowo kamuflaż, dużo czołgania się i skradania, elektroniczne ucho itd. coś jeszcze daje taktyczną przewagę?


Dodano: 16 lip 2011 00:04

Znalazłem ciekawy poradnik o tworzeniu I.M.P a jest tam więcej info odnośnie tworzenia postaci z opisaniem cech charakteru włącznie.

http://www.fadden.com/techmisc/ja2/


*
 
Jaahquubel
Post : 16 lip 2011 09:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapitan
Kapitan
  • Posty: 1155
  • Dołączył: 28.05.2007
  • Skąd: Z Trakony


No, niezły ten poradnik, pełniejszy niż ten u nas. Ale i tak nie porusza jednej kwestii: nie mówi jakie wyposażenie będzie miał IMP.

Co do Twoich wątpliwości, to radziłbym po prostu zebrać już jakiś skład i zrobić rozpoznanie bojem. Dojdziesz do Drassen i będziesz wiedział czy coś zmieniać, czy nie.


*
  WWW
StoProGratis
Post : 16 lip 2011 10:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Sam jeszcze zauważyłem 2 rzeczy jeśli o I.M.P'a chodzi. Nawet jak damy mu max inteligencji ale damy mu 76 siły to wygląda z postury jak Steroid i sypie równie glupimi tekstami. Poniżej 76 ma normalną posturę i mówi normalnie.

Dodatkowo czasem robię tak samo test ale daję minimum siły i moja postać zamiast skradania się i broni automatycznej ma tylko samo skradanie.

No właśnie testuje sobie team :) Shadow i Reaper są świetni, dobrze trafiają i można się z nimi cicho poruszać dzięki skradaniu. No i mają klimat prawdziwych najemników :)


Ostatnio zmieniony 16 lip 2011 10:11 przez StoProGratis, łącznie zmieniany 1 raz

*
 
Halucyn
Post : 16 lip 2011 16:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


W mojej drużynie zawszę mam jakiegoś mechanika oraz medyka. Gość od mat. wyb. rzadko się przydaje, chociaż staram się dobierać najemników do drużyny tak, by jednak ktoś miał minimum 40 pkt. tej umiejętności.
Co do specjalizacji swojego gościa, to wybór ograniczam do trzech umiejętności: nocnych operacji, broni automatycznej oraz rzucania. Dzięki rzucaniu w nocy pokonać można całkiem sporą liczbę przeciwników, więc myślę, że nieźle by to współgrało z nocnymi operacjami. Jeśli chodzi o osobowość to zdecydowanie najlepszym wyborem jest 'agresywny'.

Proponowany skład: IMP, Shadow, Reaper, Wolf, Fox.

_________________
Obrazek


*
 
lukasamd
Post : 18 lip 2011 14:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Broń automatyczna i skradanie - cicho podchodzimy do przeciwnika aby... rozwalić go niesamowicie głośną serią.


*
  WWW
StoProGratis
Post : 18 lip 2011 21:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 51
  • Dołączył: 25.02.2010


Troche dziwny wybor. Skradanie jest przydatne, nawet w dzien mozna podejsc bardzo blisko a przedewszystkim zakrasc sie za jakas oslone lub na dach by zajac dobra pozycje do ataku. Natomiast bron automatyczna... Czasem sie udaje wpakowac komus serie w leb ale czy napewno poprawia celnosc seria o polowe? Shadow tez dobrze trafia seria, moze dlatego, ze ma famasa a moj imp ma ak 74. Jaka bron do strzelania seria polecacie?

Chyba lepiej bylo brac operacje none :) jednak i tak po otworzeniu ognia jestesmy widoczni. Poki co mam taktyke rzucic flare i zwabiac ich halasem.

Poki co mam taki sklad Reaper, Shadow i i.m.p. I.m.p i Shadow kamuflaz i skradamy sie jaknajblizej wroga. Raz w dzungli zakradlem sie nimi przez pol mapy po jakichs bambusach i zajalem fajna pozycje, ze mialem przeciwnika jak na dloni. Pozniej tylko wycinka jak pokolei wchodzili pod lufe.

Jakie brpnie i setupy do nich polecaie? Gdzie mozna zdobyc sprezynki i rurki do zrobienia przyspieszacza?


*
 
Halucyn
Post : 19 lip 2011 13:22
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 06.12.2007
  • Skąd: Włodawa


Rury i sprężyny znajdują się w Estonii. Czasami nawet po kilku dniach od ich zabrania ze śmietniska pojawiają się one drugi raz. Sporo tych części można znaleźć także w Grumm (fabryki itp.). Co do broni to moim zdaniem najlepszą jest FN-Fal, a dla speców od broni automatycznej H&K 21.

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2, 3  Następna