Freelancer pisze:
Wychodzi na to, że najlepiej brać nocne operacje ponieważ pozostałe umiejętnośći albo mogę "zastąpić" wysokimi atrybutami...
Dokładnie tak.
Freelancer pisze:
(skradanie zwinnością, tyle, że tutaj jeśli dobrze pamiętam trace na początku tłumik,
Skradanie się jest na początku gry na tyle nieistotną umiejętnością, że tak naprawdę nic nie tracisz. Pamiętaj tylko, żeby szukać wroga w czasie rzeczywistym z włączonym skradaniem i w pozycji kucącej lub leżącej i tyle wystarczy.
Freelancer pisze:
a rzucanie umiejętnościam strzeleckimi
Pierwsze słyszę, żeby rzucanie było jakoś powiązane z umiejętnością strzelania. Za rzucanie odpowiada zręczność oraz dodatkowo umiejętność rzucania. Grasz w wersje 1.05 PL więc tak naprawdę nie wiele będziesz rzucał tylko wszystkich po kolei likwidował za pomocą broni palnej.
Freelancer pisze:
a umiejętności "kontaktowe" są bezużyteczne
Niestety tak ale to wynika z przede wszystkim jednego faktu. Mianowicie obrażenia przez nie zadawane są żenująco niskie dlatego nikt ich nie używa. Gdybyś grał w modyfikacje New Classic to tam ze zwykłym nożem oraz rzucanym byś się nigdy nie rozstawał.
Freelancer pisze:
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie - czy warto zainteresować się umiejętnościami takimi jak otwieranie zamków lub elektronika. Chodzi mi o to, że na początku chciałbym grać moim najemnikiem solo więc z racji braku mechanika sam będę musiał sobie drzwi otwierać (wogóle jaki można mieć poziom znajomośći mechaniki aby móc otwierać wytrychami drzwi w pierwszych etapach gry?). Czy też na początku nie ma żadnych wartych uwagi fantów do zdobycia za różnymi drzwiami itp więc spokojnie mogę międzyczasie trenować um. mech. i szukać wytrychów na późniejsze etapy?
Elektronika całkowicie odpada. Przydaje się ona tylko do łatwiejszego (to znaczy bez powodowania uszkodzeń) łączenia przedmiotów takich jak: dodawanie detonatora do materiałów wybuchowych czy tworzenie detektora rentgenowskiego. Wystarczy mieć wysoką zręczność i mechanikę i można to wykonywać, z tym że czasem można lekko uszkodzić przedmiot, który i tak później można naprawić.
Co do otwierania zamków to chyba niemal wszyscy zostawiają tę specjalizację dla innych najemników. Najlepszą opcją będzie dla Ciebie wynajęcie Gasketa z MERC. Kosztuje on 900 dolarów dziennie (czyli niemal nic), a ma on 89 zręczności oraz 82 mechaniki oraz umiejętność otwierania zamków co pozwala mu na bardzo szybkie naprawy sprzętu oraz otwarcie niemal wszystkich drzwi.
Freelancer pisze:
Czy też na początku nie ma żadnych wartych uwagi fantów do zdobycia za różnymi drzwiami itp więc spokojnie mogę międzyczasie trenować um. mech. i szukać wytrychów na późniejsze etapy?
Warto przeszukiwać wszystkie domy, magazyny i pomieszczenia bo można znaleźć bardzo wiele przydatnych rzeczy jak materiały wybuchowe, lepsze bronie, dodatki do broni, tak więc "fantów" wartych uwagi będzie sporo.
Freelancer pisze:
I jeszcze jedna rzecz - jeśli dobrze zrozumiałem "snajperstwo" jest nie do osiągnięcia w niezmodyfikowanym JA2 więc jeśli chciałbym eliminować na duże odległości to poprostu rozwój um. strzel. oraz dobór odpowiedniej broni.
Ta umiejętność została źle przetłumaczona ponieważ to nie ma tak naprawdę nic wspólnego ze snajperstwem. Angielska nazwa tej umiejętności to "On roof bonus to hit" czyli większa szansa na trafienie przeciwnika z dachu i nic poza tym. Pierwszy poziom to 15% więcej, a poziom ekspert daje 30% więcej szansy na trafienie ale tylko i wyłącznie z dachu. Jest to kompletnie nieprzydatna umiejętność ponieważ wystarczy mieć strzelectwo min. 85 do 90 i komplet dodatków i zawsze trafisz wroga.