Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Jemiel
Post : 26 sie 2006 14:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 53
  • Dołączył: 24.08.2006
  • Skąd: Elbląg


Gdy zakładam kamizelki, hełmy i getry osłona ciała w % rośnie. Co tak właściwe znaczą te procenty? Redukują obrażenia, dają szansę na powstrzymanie pocisku, czy to tylko wskazuje jaki procent najemnika jest czymś przykryty?


*
 
Grizzli
Post : 26 sie 2006 14:59
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 267
  • Dołączył: 02.08.2006
  • Skąd: że :)


Na pewno wpływają na redukcję obrażeń, a co do szansy na zatrzymania pocisku to jest tak że amunicja w zależności jaki rodzaj ma określoną penetrację kamizelki. Wzór na obrażenia wygląda mniej więcej tak:

((mnożnik)*obrażenia broni - (mnożnik)*osłona)* mnożnik :P

_________________
"Losing my sight Losing my mind Wish somebody would tell me I'm fine"


Ostatnio zmieniony 26 sie 2006 15:09 przez Grizzli, łącznie zmieniany 1 raz

*
  WWW
Jemiel
Post : 26 sie 2006 15:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 53
  • Dołączył: 24.08.2006
  • Skąd: Elbląg


No dobra, ale na jakiej zasadzie to działa? Jak mam 99% to siła pocisku będzie o tyle słabsza czy jak?


*
 
Grizzli
Post : 26 sie 2006 15:11
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 267
  • Dołączył: 02.08.2006
  • Skąd: że :)


Powyżej zmieniłem post Tam masz wszystko wyjaśnione. Obrażenia są uzaleznione od rodzaju amunicji

_________________
"Losing my sight Losing my mind Wish somebody would tell me I'm fine"


*
  WWW
lukasamd
Post : 26 sie 2006 18:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Przykładowo: wróg ma nawet kamizelkę kevlarową, z HP nic mu nie zrobisz (co najwyzej ubędzie mu enegii nieco), z AP już poczuje ;) . Jeżeli wiesz ze wróg NIE ma kaizelki to wal z HP :D 1-2 strzały i po kolesiu.

Ja mam zwykle pancerz moim najemnikiem (IMPowiec ma u mnie zawsze pełno przywilejów ;) ) ok 100-115% ale i tak jak dostanie za 20 punktów życia robię load :P


*
  WWW
Popuś
Post : 25 wrz 2006 12:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 382
  • Dołączył: 01.06.2006
  • Skąd: I tak tu nie trafisz


Ogólnie te procenty dość dziwnie odzwierciedlają osłonę - bo nawet jeśli mamy ponad 100% to najemnik może i tak zostać ranny. No i nie wiadomo co odzwierciedlają te procenty - na pewno nie osłonięcie ciała, bo przecież nie można zasłonić ponad 100 % ciała ;) Redukcję obrażeń też nie, bo przeciez nie redukują ich o te 100%... Ogólnie trzeba przyjąć zasadę, że im więcej tym lepiej i nie zastanawiać się co dokładnie oznaczają :D


*
  WWW
Len
Post : 25 wrz 2006 13:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


No i jakby tego mało można wyjechać ponad 100% :galy:


*
  WWW
Maxwell
Post : 25 wrz 2006 14:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 90
  • Dołączył: 31.08.2006


Akurat wcale nie jest to takie dziwne jak mamy rozeznanie w XML z v1.13.

A) faza pierwsza - przed penetracją pancerza
Pocisk zadaje obrażenia dla pancerza swojego celu (o ile posiada). Odpowiada za to BeforeArmorDamage w AmmoTypes

B) faza druga - penetracja pancerza
Tutaj ważne jest ArmorImpactReduction które określa jak dobrze nabój radzi sobie z pancerzem - czy traci na nim impet:

Potencjalne obrażenia pocisku * (100 - (procent opancerzenia wroga * ArmorImpactReduction)) /100 = nowy potencjał obrażeń.

Dla przykładu wróg z 70% pancerzem, amunicja BALL, broń zadająca 50 DM:

50 * (100 - (70 * 1)) /100 = 15

Potencjalne obrażenia zostały zredukowane do 15, ponieważ amunicja typu BALL nie jest najlepsza na pancerze (pancerze dają swoją pełną ochronę w kontakcie z tą amunicją).

Przykład taki jak powyżej ale z amunicją AP:

50 * (100 - (70 * 0.75)) / 100 = 23.75

Amunicja tego typu powoduje że pancerz działa tylko w 75%, czyli tak jakby w tym przypadku trafić amunicją ball w pancerz 52.5%. Jak widać prawie 10pkt więcej obrażeń mamy do dyspozycji.

Trzeci przykład z amunicją HP:

50 * (100 - (70 * 1.5)) / 100 = -2.5

Ta amunicja jest beznadziejna na pancerze (działają w 150%) więc obrażenia spadły do zera.

C) faza trzecia - penetracja obiektu

Teraz to co zostało z obrażeń (nowy potencjał obrażeń) jest mnożone przez AfterArmorDamageMultiplier - amunicja BALL i AP mają tu 1 czyli zadadzą tyle obrażeń ile wyszło w powyższych wzorach. Amunicja HP ma 1.7 ale akurat nic to by jej nie pomogło przy tak dużym pancerzu, ale amunicja AET (nie ma jej w oryginalnym JA2) przebijała by tak jak AP (23.75) jednocześnie zadając obrażenia jak HP czyli 23.75 * 1.7 = 40.375 (i dlatego w v1.13 SMG są bardziej przydatne w nocy niż wyciszone szturmówki ;) ).


*
 
Bartek0511
Post : 25 wrz 2006 14:13
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Porucznik
Porucznik
  • Posty: 1043
  • Dołączył: 11.07.2006


to co napisał maxwell to gdzies czytałem bodajże na stronie domowej V1.13.


*
 
lukasamd
Post : 25 wrz 2006 15:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Len pisze:
No i jakby tego mało można wyjechać ponad 100% :galy:


No to jest już leka przesada - powinno być maks do 100% i wystarczy, do tego gra zrobiłaby się niueco realistyczniejsza.


*
  WWW
AnnoNimo
Post : 15 lut 2007 18:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 58
  • Dołączył: 15.02.2007
  • Skąd: A.I.M


A co powiecie na armory wymieszane z substancją pochodzącą z Królowej stworków??
(Uwielbian Gus'a w tej kwestii: "Na końskie g**no kołku!!! Te cholerne paskudy są większe od mojej latryny" -- bosko hehe :D ) Armory takowe zyskuja ponoć do 90% :diabel2: "mocy ochrony" naszych merc' ów. Tyle że dziwnie wyglądają( Bo powiedzcie czy IMP ubrany na zielono nie jest dziwaczny??)

_________________
Anno- because i don't wanna to be known
Nimo- cause we don't care about it


*
 
lukasamd
Post : 15 lut 2007 18:58
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


No jest dziwaczny :D Substancja ta rzeczywiście daje największą ochronę ale jest jedno spore ALE - jak zastosujesz to na pancerzu który został już przesmarowany składniekiem 18 to pufff! Nie ma pancerza :D


*
  WWW
AnnoNimo
Post : 15 lut 2007 21:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 58
  • Dołączył: 15.02.2007
  • Skąd: A.I.M


Heh dlatego zawsze mojego IMPa dopieszczam na końcu-wkońcu zawsze znajde czas na jego upgrade'y ;) Ale pancerzyki z mazią tych paskudztw sa niesamowicie dobre.raz dostałem z CAWS 3 serie z 3 kratek= 12 dmg hehehehe :kosci:

_________________
Anno- because i don't wanna to be known
Nimo- cause we don't care about it


*
 
lukasamd
Post : 15 lut 2007 21:49
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Ja jak gram to IMPowi daje najlepsze pancerze jakie mam ale od pewnego czasu nie daję mu ochrony na nogi - i tak w walce klęczy albo leży a spodnie bardzo dużo ważą.


*
  WWW
AnnoNimo
Post : 15 lut 2007 21:52
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 58
  • Dołączył: 15.02.2007
  • Skąd: A.I.M


Właśnie, poza tym co za debil będzie ci strzelał po nogach :D Będzie walił w tors albo w head'a. Akurat majstruje przy avatarach w Jagu i wkleiłem własne zdjęcie na mojego IMP'a hehe I działa :P ponoć można zrobić owiele takich rzeczy tylko musze pogrzebać w .dat

_________________
Anno- because i don't wanna to be known
Nimo- cause we don't care about it


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron