Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
fallout152
Post : 30 gru 2011 07:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Na stronie jest dokładnie opisane jak zrobić nową twarz a czy można skądś pobrać gotowca?

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 30 gru 2011 09:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1583
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 30 gru 2011 10:19
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Nie o to mnie chodziło, szukam twarzy zrobionych przez fanów serii, znalazłem trochę na tej stronie może są jeszcze jakieś inne kolekcje.

_________________
Obrazek


*
 
micand1989
Post : 30 gru 2011 11:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1583
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Oprócz tych podstawowych i tych z New Classic v1.33 , innych chyba nie znajdziesz na forum.

Jeśli ktoś robi taki projekt to chyba tylko dla własnego IMPa.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
fallout152
Post : 30 gru 2011 13:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


A jak robię własną twarz to mogę użyć StiEdit z paczki od WF do edytowania New Classic?
Wszystko mi poszło ładnie tylko do Windowsa wywala, mam już 4 pliki sti tylko jeszcze nie użyłem ProEdit.

Po co w StiEdit ustawia się jakieś koordynaty przy klatkach animacji skoro oczy i usta i tak trzeba ustawić osobno?

W poradniku tworzenia twarzy autor pisze że nie wie po co są te małe(15/13), one pokazują się na targu przy przedmiotach by było wiadomo która postać co wyłożyła na ladę.

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 30 gru 2011 15:21
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


fallout152 pisze:
A jak robię własną twarz to mogę użyć StiEdit z paczki od WF do edytowania New Classic?

Oczywiście, że możesz. StiEdit jest tylko jeden i stosuje się go do wszystkich plików STI niezależnie od jakiego moda pochodzą.

Cytuj:
Wszystko mi poszło ładnie tylko do Windowsa wywala, mam już 4 pliki sti tylko jeszcze nie użyłem ProEdit.

Pamiętaj, że jak wykonujesz nową twarz dla któregoś najemnika to wymiary nowej twarzy (wszystkich plików) muszą być dokładnie takie same jak u oryginalnej twarzy. W przeciwnym wypadku gra może wywalać do Windowsa lub zacinać się. Ja tak miałem.

fallout152 pisze:
Po co w StiEdit ustawia się jakieś koordynaty przy klatkach animacji skoro oczy i usta i tak trzeba ustawić osobno?

Jeśli chodzi o pozycję x i y to powinno się je dać na x=0 oraz y=0. Koordynaty te ustawia się na końcu albo w Proedit albo w Merc profile Editor (1.13). Chyba, że nie o te koordynaty chodziło.

fallout152 pisze:
W poradniku tworzenia twarzy autor pisze że nie wie po co są te małe(15/13), one pokazują się na targu przy przedmiotach by było wiadomo która postać co wyłożyła na ladę.

To znaczy podczas sprzedaży u np. Toniego jak kilka najemników w jednym oknie sprzedaży coś doda to wtedy są wyświetlane te twarze, każda przy dodanym przedmiocie ???


Ja znam kilka źródeł do fanowskich twarzy.


Tu są wszystkie z New Classic.

https://jagged-alliance.pl/plik443/


Tu są cztery (chyba od niemieckiego fana)

http://home.arcor.de/l337/ja2/


A tu jest kolekcja od Jazza (na samym dole)

http://www.legion.zone.zg.pl/doku.php/n ... ia#faces15

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 30 gru 2011 17:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1583
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


A to wystarczy rozpakować i podmienić pliki? Czy coś więcej?

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 30 gru 2011 20:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


micand1989 pisze:
A to wystarczy rozpakować i podmienić pliki?


Dokładnie tak. Są to gotowe twarze do podmiany. Wyjątkiem są te cztery twarze od niemieckiego fana, trzeba je wdrożyć do gry zgodnie z poradnikiem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
micand1989
Post : 30 gru 2011 21:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1583
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe


Starchris pisze:
micand1989 pisze:
A to wystarczy rozpakować i podmienić pliki?


Dokładnie tak. Są to gotowe twarze do podmiany. Wyjątkiem są te cztery twarze od niemieckiego fana, trzeba je wdrożyć do gry zgodnie z poradnikiem.

Kur.......... mać!
Właśnie o te twarze mi chodziło. A już myślałem że się uda.

_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 30 gru 2011 21:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


micand1989 pisze:
Właśnie o te twarze mi chodziło. A już myślałem że się uda.

A jednak i te twarze można wdrożyć na zasadzie podmiany. Nie zauważyłem, że pod każdym zestawem zdjęć jest link do archiwum z tymi twarzami i są one gotowe. Wystarczy je wrzucić do gry i tyle. Sam je od razu ściągnąłem na wypadek gdyby linki wygasły.

Już kojarzę autora. To Wulfy301 - to on stworzył alien moda. Musi to być naprawdę niezły grafik.

https://jagged-alliance.pl/download51/

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
fallout152
Post : 31 gru 2011 02:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Cytuj:
Pamiętaj, że jak wykonujesz nową twarz dla któregoś najemnika to wymiary nowej twarzy (wszystkich plików) muszą być dokładnie takie same jak u oryginalnej twarzy. W przeciwnym wypadku gra może wywalać do Windowsa lub zacinać się. Ja tak miałem.


Rzeczywiście był mały błąd, 33 miało 15/13 a 65 miało 30/27, skąd wziewałem te liczby? Zajrzałem do plików pobranych ze strony programem STIedit zamiast do poradnika:

33 Face: 15 (szerokość) na 14 (wysokość)
65 Face: 31 (szerokość) na 27 (wysokość)
BigFace: 106 (szerokość) na 122 (wysokość)
Face: 48 (szerokość) na 43 (wysokość)
Oczy: 31 (szerokość) na 11 (wysokość)
Usta: 32 (szerokość) na 15 (wysokość)

Skąd ta różnica jednego pixela w 33 i 65 nie wiem ale po poprawieniu(zrobieniu jak w poradniku) nadal wywalało.

Cytuj:
Jeśli chodzi o pozycję x i y to powinno się je dać na x=0 oraz y=0. Koordynaty te ustawia się na końcu albo w Proedit albo w Merc profile Editor (1.13). Chyba, że nie o te koordynaty chodziło.


Tak o te kordy mi chodziło. Zmieniłem je na 0 i gra przestała mi wywalać.
Odpalę teraz Proedit, mam nadzieje że można tam edytować IMPa i że prócz kordów oczu i ust będę mógł zmienić jeszcze ubiór i kolor skóry. Ostatnio jak zaglądałem do Proedit to jedyne co mi przypominało IMPa to PGmale i PGfemale tylko trochę się boje że to nie jest to bo tam wszyscy byli bieli a jeden IMP jest czarnoskóry.

Cytuj:
To znaczy podczas sprzedaży u np. Toniego jak kilka najemników w jednym oknie sprzedaży coś doda to wtedy są wyświetlane te twarze, każda przy dodanym przedmiocie ???


Na 90% jestem pewny ale puki co cieszę się że mogę się ruszyć więc raczej nie sprawdzę tego empirycznie.

Cytuj:
Ja znam kilka źródeł do fanowskich twarzy.


Dzięki ale muszę mieć psychopatę bez jednego oka.

----------------

Mam wrażenie że nie da się edytować IMPa w PROedit, może jakiś edytor zapisów?

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 31 gru 2011 04:24 przez fallout152, łącznie zmieniany 2 razy

*
 
Starchris
Post : 31 gru 2011 14:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


fallout152 pisze:
Ostatnio jak zaglądałem do Proedit to jedyne co mi przypominało IMPa to PGmale i PGfemale tylko trochę się boje że to nie jest to bo tam wszyscy byli bieli a jeden IMP jest czarnoskóry.

W Proedit możesz Impowi dodać jedynie przedmioty do slotów. Wszystko inne pomimo zmian nie będzie działać. Za tą całą resztę odpowiada kod źródłowy.


fallout152 pisze:
Ostatnio jak zaglądałem do Proedit to jedyne co mi przypominało IMPa to PGmale i PGfemale tylko trochę się boje że to nie jest to bo tam wszyscy byli bieli a jeden IMP jest czarnoskóry.

Tak, IMP'y to PGMale i PGFemale i wszyscy mają ten sam rodzaj ubrania. W zależności od wybranego obrazka różną się tylko kolorem skóry oraz budową ciała (duży, normalny, kobieta).


fallout152 pisze:
Mam wrażenie że nie da się edytować IMPa w PROedit, może jakiś edytor zapisów?

Dokładnie tak jest, nie da się. Do edycji zapisów jest program JAPE (załączony do programów dla moderów) ale w nim można jedynie zmieniać statystyki. Koloru ubrania czy skóry i rodzaju budowy ciała już nie.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
fallout152
Post : 31 gru 2011 18:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


Dzięki za rozwianie mych wątpliwości. Wygląda na to że wszystko co muszę zrobić to mimikę od początku tak by kordy oczu i ust się pokrywały z impowymi, co okazuje się nie być trudne, pomyliłem się o jeden piksel i bez trudu to naprawię.
Jeszcze jedną rzecz zmienię dla mojej postaci, obniżę wysokość głosu i myślę że to będzie fajnie brzmieć.

Cytuj:
Już kojarzę autora. To Wulfy301 - to on stworzył alien moda. Musi to być naprawdę niezły grafik.


Zrobiłem kiedyś w GM gierkę 2D, niektóre postacie miały 70 klatek, teraz robię w 3D nawet do 500 klatek, mógłbym zrobić jakiegoś spritesa do JA2, może wilka...

To wszystko moje:

http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/ ... out152.gif
http://fc07.deviantart.net/fs71/f/2011/ ... 3fa0e7.gif

_________________
Obrazek


*
 
Starchris
Post : 31 gru 2011 18:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


fallout152 pisze:
tak by kordy oczu i ust się pokrywały z impowymi,

Koordynaty nie muszą być takie same jak u oryginała. To co musi być takie samo, to tylko rozmiar ust i oczu.


fallout152 pisze:

Niezłe. Naprawdę niezłe.


fallout152 pisze:
mógłbym zrobić jakiegoś spritesa do JA2, może wilka...

Nie chciałbym Cię zniechęcać ale żeby wykonać nowego stwora do JA2 będziesz musiał wykonać około 1500 obrazków. Co prawda w Twoim wypadku wystarczy wdrażać po kolei wszystkie klatki z filmu video Twojego stwora ale jednak to jest praca nawet na kilka ładnych miesięcy. Tu się dobrze zastanów, bo szkoda żebyś zaczynał, a później przerywał pracę.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
fallout152
Post : 01 sty 2012 05:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 115
  • Dołączył: 15.11.2011


W JA2 każda postać obraca się w ośmiu kierunkach stąd tyle klatek, jak się renderuje w 3D to wystarczy obrócić kamerkę. Zobaczę ile będę miał w tym tygodniu dojścia do lepszego kompa.

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron