Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Perteks
Post : 28 gru 2011 18:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 28.12.2011


Mam takie pytanie lub i prośbe czy jest mod lub ktoś chętny do stworzenia takiego który pokazuje szanse trafienia w przeciwnika? Na krój Falloutowskiego przykładowo


*
 
Starchris
Post : 28 gru 2011 18:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


No ale taki mod już jest. W modyfikacji 1.13 jest to wdrożone, a nawet w opcjach gry możesz sobie to włączyć lub wyłączyć. No chyba, że chciałbyś to przenieś na grunt klasycznego JA2, to takiego moda nie ma, a na pewno by się przydał.

Z tego co wiem, to do wykonania czegoś takiego potrzebna jest spora ingerencja w kod źródłowy oraz wykonanie nowej grafiki. Jeśli znasz się bardzo dobrze na programowaniu to nie powinieneś mieć z tym większego problemu. Musisz tylko najpierw zaznajomić się ze składnią samego kodu źródłowego. Ja od razu mówię, że w programowaniu Ci nie pomogę bo niestety nie znam się na tym prawie w ogóle.

Ale najpierw opowiedz jak widziałbyś takiego moda i jaką masz koncepcję.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
Perteks
Post : 28 gru 2011 19:14
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Starszy szeregowy
Starszy szeregowy
  • Posty: 11
  • Dołączył: 28.12.2011


Tak jak już pisałem to wizualnie po prostu na krój falloutowskiego (czyli % trafienia jest koło celownika) lecz niestety w programowaniu jestem całkowitym nowicjuszem i smutno mówiąc jedynie mogę liczyć na gotowca.
Jak dobrze zauważyłeś tak chodzi mi o podstawke. Wiekszość modów jest robione pod JA2 to mam nadzieje,że to byłoby kompatybilne wtedy z nimi.

Hmm dobrze mi się zdawało,że gdzieś czytałem o tym,że to jest już w czymś tylko nie mogłem znaleźć gdzie


*
 
micand1989
Post : 28 gru 2011 21:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Major
Major
  • Posty: 1583
  • Dołączył: 30.12.2010
  • Skąd: Łagiewniki Nowe



_________________
Obrazek
Obrazek


*
 
cubik2k
Post : 13 sty 2017 22:02
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


Temat stary, ale chciałbym odgrzać.
Mianowice, jako, że próbowałem już JA2 1.13 i mi nie spasował zbyt duży zakres zmian w grze, to wróciłem do starego poczciwego JA2 1.12 Gold. Pogrzebałem w plikach źrółowych i udało mi się stworzyć małą modyfikację, dzięki której za pomocą klawisza F wyświetla się szansa na trafienie z trzymanej broni.
Gdyby ktoś był zainteresowany, to opiszę jak wykonać taką modyfikację lub wrzucę pliki źródłowe.

poza tym, pozdrowienia dla Perteksa, pewnie już od lat tu nie zagląda, ale kto wie :)


*
 
Starchris
Post : 14 sty 2017 10:12
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


Oczywiście, że nas interesuje. Jeśli możesz to wrzuć gdziekolwiek od razu gotową tę modyfikację albo chociaż pliki źródłowe do skompilowania. Będziemy zobowiązani.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
cubik2k
Post : 14 sty 2017 11:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


Świetnie, jest motywacja, dopracuję to do maksymalnego stopnia, jakiego potrafię i podam pliki źródłowe, bo to chyba będzie najlepsza opcja. W razie czego, ktoś z lepszym pomysłem/zdolniejszy ode mnie, będzie mógł ulepszyć tę modyfikację.


*
 
cubik2k
Post : 14 sty 2017 15:45
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


Mod jest praktycznie gotowy, ale wpierw chcę przedstawić jego działanie na screenach i proszę o opinie.
Mod pokazuje informację o szansie trafienia i uruchamiany jest klawiszem F.

Dwa pierwsze obrazki pokazują celowanie dla snajperki w tułów od niecelowany (tryb 0) i celowanie (tryb 2) stopnia (max tryb jest 4).
Kolejne obrazki ukazują celowanie (tryb 0, 2, 4) w tułów z MP5.
Ostatni obrazek to celowanie (4) w głowę z MP5 dla porówania.


Załączniki:
Komentarz: Snajperka - tryb niecelowany (0) w torso.
SCREEN000.jpg
SCREEN000.jpg [ 183.96 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
Komentarz: Snajperka - tryb celowany (2) w torso.
SCREEN002.jpg
SCREEN002.jpg [ 187.86 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
Komentarz: MP5 - tryb niecelowany (0) w torso.
SCREEN003.jpg
SCREEN003.jpg [ 184.72 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
Komentarz: MP5 - tryb celowany (2) w torso.
SCREEN005.jpg
SCREEN005.jpg [ 184.73 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
Komentarz: MP5 - tryb max celowany (4) w torso.
SCREEN007.jpg
SCREEN007.jpg [ 184.78 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
Komentarz: MP5 - tryb max celowany (4) w głowę.
SCREEN008.jpg
SCREEN008.jpg [ 184.76 KiB | Przeglądany 1703 razy ]
*
 
Starchris
Post : 14 sty 2017 21:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


Zajebista sprawa, wiesz ile fanów gra dalej w podstawkę, bo już np. nie są w stanie ogarnąć 1.13. Przechodzą jeszcze raz i jeszcze raz i nigdy im się to nie znudzi, a taka opcja będzie fantastycznym dodatkiem.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
cubik2k
Post : 14 sty 2017 23:08
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


W załączniku plik źródłowy modyfikacji ukazujacej za pomocą klawisza F szansę na trafienie. Do obliczeń szansy m.in. wykorzystana została istniejąca funkcja (CalcChanceToHitGun), która oblicza szansę podczas strzału. Brany jest pod uwagę tryb celowania i część ciała (Head, Torso, Legs).

Po wciśnięciu klawisza F pokazana zostanie standardowa informacja o zasięgu broni i odległości do celu oraz w nowej linii info o szansie na trafienie.
Komunikat jest po angielsku, ale bardzo łatwo można sobie zmienić go na polski.

Modyfikacja zrobiona na bazie kodu źródłowego dla JA2 1.12 Gold (ściągniete z JACenter).
Zawiera zmodyfikowany 1 plik: DisplayCover.c spakowany do zip-a.

Załącznik:
SCREEN009.jpg
SCREEN009.jpg [ 184.66 KiB | Przeglądany 1697 razy ]


Załączniki:
CTH_mod.zip [6.73 KiB]
Pobrany 102 razy
*
 
Starchris
Post : 17 sty 2017 11:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


A dałbyś radę sprawdzić, co jest nie tak w kodzie źródłowym, lub gdzie ewentualnie szukać problemu, że po powiększeniu rozdzielczości, przewijanie dołu jest zawsze z przeplatającym się podziałem ekranu na poziomie oryginalnej rozdzielczości, czyli 480 pikseli.

Np. w tym modzie jest właśnie tak https://jagged-alliance.pl/plik480/ (to jest stricte ten kod źródłowy https://jagged-alliance.pl/plik60/), a gdy powiększymy rozdzielczość w zwykłym JA2, to po kompilacji również jest to samo.

Główna definicja rozdzielczości jest w pliku Local.h w katalogu Build.

_________________
Obrazek
Poradniki Modera


*
 
cubik2k
Post : 17 sty 2017 14:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


Zrób przykładowego screena, bo nie znam tego problemu, a w tej chwili nie mam instalki JA 2.5 UB, zeby zobaczyć na czym błąd polega.


*
 
Starchris
Post : 18 sty 2017 15:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Awatar użytkownika
Podpułkownik
Podpułkownik
  • Posty: 1926
  • Dołączył: 25.06.2010


Ok. znalazłem mój dawny projekt, w załączniku do tego postu jest. Wypakuj i wszystko skopiuj na czystą instalkę JA2. Uruchom grę (PROJEKT.EXE) i tam są od razu dwa przykładowe savy. Po załadowaniu przesuwanie ekranu myszką lub kursorami jest zawsze z przeplotem, a gdy będziemy przewijać mapę na minimapie, to wszystko jest wtedy w porządku. Kod źródłowy też tam jest, do tego konkretnego pliku EXE. Tam jest również plik PDF, który kiedyś opisywałem dla wszystkich, chodzi o punkt 2.

https://forum.jagged-alliance.pl/inne/j ... tml#p50122

https://jagged-alliance.pl/screen1391/


Załączniki:
Projekt.7z [6.73 MiB]
Pobrany 98 razy

_________________
Obrazek
Poradniki Modera
*
 
cubik2k
Post : 18 sty 2017 22:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Szeregowy
  • Posty: 6
  • Dołączył: 13.01.2017


Przejrzałem pliki i zapoznałem się z problemem, niestety z tym nie podołam. Oczywiscie, jak będę miał trochę więcej czasu podejmę próbę ale wątpię czy dam radę znaleźć, gdzie jest problem.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie


cron