Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
lukasamd
Post : 22 sie 2006 06:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


nemrod pisze:
Ja uwazam, ze w nerwach moze sie tak zdazyc, ze czlowiek nie trafi z bardzo bliskiej odleglosci. Wlasnie ze wzgledu na stres z tym zwiazany.


To ma sesn ale tylko np. w przypadku rebeliantów czy innych takich RPCów niedoświadczonych. Sam napisałeś że w przypadku najemników:

nemrod pisze:
Z drugiej jednak strony kierujemy najemnikami, ktorzy nie powinni miec zadnych problemow z pociagnieciem za spust, wiec ciezko to tak naprawde wytlumaczyc.


co jaknajberdziej jest słuszne. Najemnik nie może pzowolić sobie na chwilę stresu - albo on zabije albo ktoś zabije jego.


*
  WWW
Popuś
Post : 22 sie 2006 17:27
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Młodszy chorąży
Młodszy chorąży
  • Posty: 382
  • Dołączył: 01.06.2006
  • Skąd: I tak tu nie trafisz


Wyobraźcie sobie sytuację:

Stoisz sobie spokojnie i nagle kątem oka dostrzegasz wroga wybiegającego metr od Ciebie. Obracasz się błyskawicznie żeby go zabić. W tym momencie wbrew pozorom bardzo łatwo spudłować strzelając w głowę. Wystarczy że pociągnie się za spust o ułamek sekundy za wcześnie lub za późno.

Ogólnie szanse spudlowania na tak małą odległość są dość duże. Nie można też mówić, że najemnik nie powinien sobie pozwolić na chwilę stresu. Tylko głupcy się nie boją...


*
  WWW
Kyle-Simmons
Post : 22 sie 2006 21:09
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 49
  • Dołączył: 31.07.2006
  • Skąd: Otwock


To ja dorzucę jeszcze temat działania gazów bojowych - gazu musztardowego i łzawiącego. Powinny mieć chyba nieco inne działanie, nie znam się dokładnie na sposobie rażenia gazem musztardowym, ale gaz łzawiący chyba nie powoduje, że człowiek pada i nie może się ruszyć...

_________________
www.ironsquad.xt.pl


*
  WWW
nemrod
Post : 22 sie 2006 21:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży
Starszy chorąży
  • Posty: 603
  • Dołączył: 28.07.2006


Co do gazow, to iperyt (musztarda) powinien wykonczyc wszystko co oddycha w ciagu jednej tury, bo to trucizna straszliwa. Jak po wdechu przeniknie ona do pluc, to poprostu parzy i wyzera pluca w bardzo szybkim tempie. Czlowiek umiera w cierpieniu, ale dosc szybko. Iperytu uzywano podczas I Wojny Swiatowej. Niemcy traktowali nim Francuzow. Po tej wojnie zakazano uzywania gazow bojowych, co jak wiemy nie zawsze bylo przestrzegane. To takze nalezy do mankamentu gry. Taki gaz to bron masowej eksterminacji. Jezeli tworcy nastepnych jaggedow zdadza sobie z tego sprawe, to ta bron powinna stac sie numerem 1. Sa trucizny co prawda jeszcze potworniejsze. Oprocz tego jest straszliwa bron biologiczna. Poszukajcie w necie cos na ten temat i zobaczcie, do czego jest zdolny czlowiek. Iperyt wystarczy na JA, bo to gra taktyczna, a nie zabawa w psychopate :> .

_________________
.


*
 
Grizzli
Post : 22 sie 2006 22:34
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 267
  • Dołączył: 02.08.2006
  • Skąd: że :)


nemrod pisze:
perytu uzywano podczas I Wojny Swiatowej. Niemcy traktowali nim Francuzow


A później sami to podobno wdychali :D bo wiaterek im wszystko "zwracał". :D
Dobra to ja może poruszę inna mało (chyba) realistyczną rzecz. Niech mi ktoś jak mogą powstac otwarte rany od jednego uderzenia piąchą i później z tego powodu umierac z powodu wykrwawienia :lol2: a jeszcze wiekszy problem jak ktos nie ma apteczki :diabel:

_________________
"Losing my sight Losing my mind Wish somebody would tell me I'm fine"


*
  WWW
Rafadan_PL
Post : 22 sie 2006 22:41
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy sierżant
Starszy sierżant
  • Posty: 278
  • Dołączył: 11.07.2006
  • Skąd: Łódź


Pewnie krwotoku z nosa dostali i się wykrwawili :P

_________________
Jak to dobrze że mamy moderatorów...


*
 
nemrod
Post : 22 sie 2006 22:47
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży
Starszy chorąży
  • Posty: 603
  • Dołączył: 28.07.2006


Grizzli pisze:
Niech mi ktoś jak mogą powstac otwarte rany od jednego uderzenia piąchą i później z tego powodu umierac z powodu wykrwawienia :lol2: a jeszcze wiekszy problem jak ktos nie ma apteczki :diabel:


To tez mozna zaliczyc do mankamentow realizmu (a raczej jego braku) w JA. Z kolei wtedy pasek zdrowia musialby byc wyposarzony w inne kolorki. A jednak nieraz slyszymy przypadki, ze ktos zostal pobity na smierc.

_________________
.


*
 
biernik master
Post : 23 sie 2006 06:42
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Kapral
Kapral
  • Posty: 65
  • Dołączył: 06.07.2006
  • Skąd: Poznań


wydaje mi się, że autorzy szukali kompromisu
tzn. chcieli zachować wysoki poziom realizmu przy zdynamizowaniu gry no i wysokiej grywalności
osobiście patrzę na tą grę jako swego rodzaju schematy
oczywiście trzeba wszystkie cechy ująć w system pkt dlatego to może śmiesznie wygląda jak się wali gostka po twarzy a on czeka na nst ciosy
ale prawdą jest, że jak się ktoś trochę zna to uderzeniem z pięsci może powalić przeciwnika a taki Gołota to raczej zabić (co przyznał sąd uznając jego pięści jako broń tak samo jak nóż czy łom)
sam zostałem w bójce ogłuszony no i też pozbawiłem kiedyś gościa przytomności :diabel:
uderzenie czy kopnięcia w korpus mogą spowodować krwotoki wewnętrzne czy połamania żeber co może doprowadzić do śmierci jeśli się nie udzieli szybkiej pomocy (czasem potrzebna jest nawet operacja)

co do tych gazów
nigdy nie miałem z nimi styczności ale tutaj także chyba zastosowano uproszczenie
gaz łzawiący (w grze wygląda jak obezwładniający) powoduje łzawienia, duszności, wymioty być może nie jest to gaz powodujący paraliż ale krótkoterminową niezdolność do walki może spowodować zdecydowanie
gaz musztardowy jest chyba cięzkim gazem, dlatego w ilości "puszki po coli" na pewno bedzie miał bardzo ograniczoną obszarową skuteczność
jego skuteczność jest bardzo wysoka biorąc pod uwagę, że opanowanie sektora zajmuje mi czasem 2 lub 3 minuty gry (tej wirtualnej) to jedna tura na dobra sprawę trwa kilkanaście sekund (jw) więc jeśli komuś zabiera 50 HP w jednej turze to moim zdaniem bardzo wydajny sposób zabijania

co do zastosowania przez najemników gazów zakazanych przez ONZ
nawet w temacie "najemnicyantyterrorkapolicja" (czy jakoś tak) dałem linka gdzie wyraźnie jest napisane, że organizacje najemników które działają w Afryce nie przebierają w środkach i do walki z partyzantami używają gazów bojowych zakazanych przez organizacje międzynarodowe

reasumując uważam, że skutki w/w działań są prawdopodobne tylko ujęcie statystyczne (czyli że każda cecha oraz rana jest wymierna pkt) odbiera im naturalności ale tego chyba się nie da przeskoczyć (co więcej uważam, że w grze - pkt w jakimś sensie odzwierciedlają realność)

_________________
"Żyj i pozwól umrzeć"


*
 
Kijek
Post : 23 sie 2006 08:23
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 106
  • Dołączył: 07.08.2006
  • Skąd: Siedlce


Co do tych gazów to iperyt jest bardzo mocnym i śmiertelnym gazem. Ojciec miał kiedyś policyjny gaz łzawiący i mój mądry braciszek psiknął mi nim po oczach z odległości mniej niż metra :/ powiem tylko, że jeszcze nigdy tak się nie popłakałem :/ ale nic po za 'deszczem łez' mi się nie stało :D


*
  WWW
Gość
Post : 23 sie 2006 09:01
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem


Co do tego iperytu, to chcialbym jeszcze dodac, ze oparzenia pluc wystapia tylko wtedy, gdy gaz dostanie sie do drog oddechowych, jezeli wrog ma maske gazowa, to przezyje, ale i tak nie bedzie zdolny do walki, poniewaz gaz ten powoduje oparzenia na calym ciele. Tak wiec jest to kolejne odstepstwo od realizmu w Jagged Alliance, bo maska gazowa ochroni przed smiercia, ale nic nie da na ciezkie oparzenia skory, ktore dyskwalifikuja delikwenta z dalszej walki.


*
 
nemrod
Post : 23 sie 2006 09:15
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży
Starszy chorąży
  • Posty: 603
  • Dołączył: 28.07.2006



_________________
.


*
 
Grizzli
Post : 23 sie 2006 13:37
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Sierżant
Sierżant
  • Posty: 267
  • Dołączył: 02.08.2006
  • Skąd: że :)


Gość pisze:
ale nic nie da na ciezkie oparzenia skory, ktore dyskwalifikuja delikwenta z dalszej walki.


to można by wprowadzic jeszcze specjalny kombinezon :D.

Co do pięsci To można by wprowadzic coś takiego czy decydujemy że mamy tylko ogłuszyc wroga czy go zabic. I wtedy można by wprowadzic następny pasek w którym są pokazane info o ilości zmasowanych obrażen. A propo jest jeszcze jedna rzecz mniej realistyczna- to że granaty ogłuszające powodują otwarte rany, A jak to wytłumaczecie- krwawienie w uchu :D

_________________
"Losing my sight Losing my mind Wish somebody would tell me I'm fine"


*
  WWW
lukasamd
Post : 23 sie 2006 13:53
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006


Grizzli pisze:
Co do pięsci To można by wprowadzic coś takiego czy decydujemy że mamy tylko ogłuszyc wroga czy go zabic. I wtedy można by wprowadzic następny pasek w którym są pokazane info o ilości zmasowanych obrażen. A propo jest jeszcze jedna rzecz mniej realistyczna- to że granaty ogłuszające powodują otwarte rany, A jak to wytłumaczecie- krwawienie w uchu :D


No pewnie a może potem jeszcze w necie jakiś ranking największych "ubicieli" - już widze hordy ludzi masakrujacych w JA cywili po miastach ;)

A co do grantu ogłuszajacego - często najemnik pada na ziemię (bo mało kiedy po tym stoi) a jak to się zdarza, otarcia, paznokieś sobie złamał itp :)


*
  WWW
nemrod
Post : 23 sie 2006 17:57
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy chorąży
Starszy chorąży
  • Posty: 603
  • Dołączył: 28.07.2006


Grizzli pisze:
to można by wprowadzic jeszcze specjalny kombinezon :D .


Mysle ze w Afryce, gdzie teraz bedzie rozgrywane nowe ja, na taki kombinezon nie bedzie nas stac, bo kosztuje on krocie. Poza tym mysle, ze walka nie bedzie sie odbywalatylko na gazy bojowe, a taki kombinezon krepuje ruchy i strzelanie czy poruszanie sie byloby utrudnione.

Grizzli pisze:
A propo jest jeszcze jedna rzecz mniej realistyczna- to że granaty ogłuszające powodują otwarte rany, A jak to wytłumaczecie- krwawienie w uchu :D


Tez dziwna sprawa. Z kolei ten granat zabiera 1-3 HP - przynajmniej ja nie pamietam, zeby bylo wiecej. Takze duzo czasu potrzeba, zeby sie wykrwawic, ale do realizmu to tez sie nie zalicza ;) .

_________________
.


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   Poprzednia   1, 2, 3, 4, 5, 6


cron