Jagged Alliance Center - Forum

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę   1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Hanti
Post : 06 mar 2008 16:07
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


A mnie zastanawia dlaczego nikt o tym na jacenter nie pisał. Chodzi o NEW INVENTORY - modyfikację do 113 całkowicie zmieniającą sposób przenoszenia ekwipunku.
Kiedyś było tak, że każdy najemnik miał 8 małych i 4 duże "kieszenie" oraz ręce. Trzeba było strasznie kombinować, żeby wziąć różnorodny ekwipunek. W 113 było to widać tym bardziej, że jest dużo więcej różnych użytecznych przedmiotów.
Od ponad roku mówiło się, że trzeba to zmienić i pozwolić graczom na znacznie większe "plecaki".

No i stało się! Od końca 2007 jest dostępna wersja beta (teraz numer 11) pozwalająca na ponad dwukrotne zwiększenie ilości kieszeni. Do tego nie chodzi o samą ilość kieszeni, ale także ich przeznaczenie. Teraz są specjalne kieszenie na granaty, małe magazynki, duże magazynki, manierki, pistolety, itd. Są różne kamizelki z różną ilością kieszeni (coś jak JA1).

Każdy najemnik może mieć dodatkowy plecak (3 rodzaje) i kabury podpięte do obu nóg (kilkanaście typów).
Wreszcie można swobodnie przenosić rzeczy. Jedyne ograniczenie, jakie zostało to waga sprzętu, ale to oczywiście musi zostać.

Moim zdaniem jest to przyszłość 113 i gra bez nowego inwentarza jest znacznie mniej interesująca.
Cały temat jest ujęty tutaj:
NEW INVENTORY

Dodam jeszcze, że wyszedł mod do 113 z NI tzw. Badass Minimod for New Inventory. Jest to własciwie uporządkowanie 113. Mod nie zmienia mapy czy przedmiotów, a jedynie ich właściwości. W skrócie: to jakby wprowadzić zasady Wildfire do 113. Pistolety nabierają sensu i stają się użyteczną bronią (do końca!), karabinki snajperskie przestają rządzić i wracają na swoje miejsce jako broń wsparcia, celność ognia zaczyna nabierać logiki, itd.
Bronie straciły właściwości "accuracy" (wszystkie mają 0, z wyjątkiem broni ciężkich). Teraz celność zależy od najemnika, nie broni.
Pełny opis jest po angielsku na stronie:

BADASS MOD

Instalacja moda jest opisana, ale w skrócie podam:
JA2
mod 113
New Inventory beta mod
Badass Minimod v3.0
Badass Patch v3.03

Jeśli ktoś pragnie grać z nowym inwentarzem, to ten mod będzie bardzo pasował.


Na koniec parę uwag o nowym inwentarzu:
1. Najbardziej przydatne są "kieszenie" ogólne. W nie można wsadzić prawie wszystko.
2. Lepiej jest mieć kamizelkę z 6-7 kieszeniami na duże magazynki niż na małe i granaty. Granty i małe magazynki też wejdą do kieszeni na duże, ale wejdzie ich znacznie więcej ;)
3. Zwykła kabura ma miejsce tylko na pistolet i magazynek. Lepsza kabura ma miejsce na 3 magazynki, ale go "kabury" ogólnej (utility) władujemy pistolet i 6 magazynków ;)
4. Tylko TIMS pozwala na plecak i dodatek do plecaka równocześnie. Każdy inny plecak działa albo-albo.
5. W jednym miejscu można trzymać parę pistoletów czy hełmów, byle takich samych.

Obrazek

Pozdrawiam wszystkich fanów JA.

PS: Tutaj jest plik z NI
https://kermi.pp.fi/ja2/kaerar/JA2%201. ... IV%20Full/


*
 
Len
Post : 06 mar 2008 16:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Generał broni
Generał broni
  • Posty: 4003
  • Dołączył: 02.06.2006


Z tym powiększeniem inwentarza kombinował nie jeden moder m.in. Jazz, autor JA2: Legion 2. Ale mi się to nie podoba, jestem za realizmem a dotychczasowy inwentarz to już i tak był na granicy realizmu. Czasem go przekraczając w zależności kto, co tam włożył.


*
  WWW
Hanti
Post : 06 mar 2008 18:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 95
  • Dołączył: 28.01.2007


Realizm?
Zobaczmy.

Obrazek

Tak wygląda NI:
1. dwie ręce (bez zmian)
2. głowa (bz)
3. klata+nogi (bz)
Nowe są:
4. kamizelka - czerwony
5. plecak - czerwony
6. dodatek do plecaka - czerwony (tylko TIMS)
7. kabury na nogach (pasie) - niebieski
8. nóż i karabin - błękitny

Brak realizmu to wg. mnie tylko numer 8. Nóż powinien być w kaburze (holster, holster rig, utility pounch, whatever), a karabin jest w rękach. Natomiast w NI mamy o jedno miejsce w kaburze za dużo (bo nóż) i jeden karabin w rękach, a drugi na plecach.

Co do kamizelki - pamiętam, ze miał taką Leon Zawodowiec w wiadomym filmie, a i chłopcy ochroniarze noszą podobne.

Plecaki też mają wszystkie armie świata, więc trudno tu zarzucić brak realizmu.

Natomiast problemem jest niedopracowanie kieszeni. To jest beta wersja, więc zdarzają się niezbyt logiczne "możliwości". Można na przykład zapakować 4 karabiny do plecaka i ten plecak włożyć do drugiego plecaka, który bierzemy na plecy. W ten sposób można mieć na plecach chyba ze 4 plecaki z 16 karabinami.
Dziwne raczej.

Ja zakładam, że w wersji finalnej takie "opcje" nie będą możliwe. Natomiast trudno mi się zgodzić, że realistyczne jest, gdy najemnik może przenieść tylko 8 małych i 4 duże przedmioty (rodzaje przedmiotów) jak jest w starym inwentarzu.


*
 
dex89
Post : 10 kwie 2008 13:38
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Szeregowy
  • Posty: 1
  • Dołączył: 10.04.2008
  • Skąd: Ruchna


Niestety podany wcześniej załącznik przechodzi na stronę "not found 404". Nie wiesz skąd można jeszcze pobrać tę modyfikację i jak dużo zajmuję?


*
 
lukasamd
Post : 10 kwie 2008 16:54
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 5321
  • Dołączył: 31.05.2006




*
  WWW
Lenon
Post : 13 kwie 2008 15:29
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 28.07.2006
  • Skąd: zza pieca


Osobiscie nie polecam. U mnie sie krzaczylo niemilosiernie - wypad do windowsa co chwila.

_________________
Nie chciałem Cie zastrzelić, ale w mojej broni mieszka ktoś kogo słucham.


*
 
mtl
Post : 13 kwie 2008 15:51
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 954
  • Dołączył: 12.06.2006


Lenon pisze:
Osobiscie nie polecam. U mnie sie krzaczylo niemilosiernie - wypad do windowsa co chwila.


Musiałeś coś źle zrobić przy instalacji/rozpakowaniu. U mnie śmiga aż miło.

_________________
"There are two kinds of people in the world, my friend.
Those who have a loaded gun and those who dig. You dig!"


*
 
Lenon
Post : 05 maja 2008 14:10
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 62
  • Dołączył: 28.07.2006
  • Skąd: zza pieca


Odkad NI jest razem z instalka 1.13 to smiga, rzeczywiscie musialem wtedy cos skaszanic.

_________________
Nie chciałem Cie zastrzelić, ale w mojej broni mieszka ktoś kogo słucham.


*
 
Klepczar
Post : 24 cze 2008 07:39
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Plutonowy
Plutonowy
  • Posty: 150
  • Dołączył: 25.12.2007
  • Skąd: Pruszków


Fajne fajne to to
ale w 1.13.2222 są nadal błędy merytoryczne...

-kamizelka Niemiecka Flek:
- ma naprawdę 3 a nie 4 miejsca na podwójne magazynki.
- jak już ma doczepiona jedną dużą ładownice i średnie małe to nie ma miejsca na granaty, conajwyżej na radio...
- jest to kamizelka z 14 warstw aramidu więc powinna dawać jakąś tam marną odporność (marną o ile nie doczepi się specjalnych dodatkowych wkładów)

- magazynki do FN P90
- spokojnie wchodzą do ładownic na zwykłe magi wiekszości znanych mi kamizelek i to po dwa...
- tu nie mamy żadnej kamizelki przystosowanej no noszenia tych magazynków...

- upierdliwość noszenia pocisków moździerzowych
- no to to niby ralistyczne ale rpzydało by się coś specjalnie na owe cudowne zabaweczki

- granaty z gazami, flashbangi (wszystkie nie cytrynkokształtne)
- nie są definiowane jako "granaty" i nie wchodzą do przeznaczonych na to kieszeni w kamizelkach i dodatkowych kieszeniach.


*
 
Stridingshadow
Post : 07 mar 2009 23:33
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Jeśli chodzi o 4 plecaki z 16 karabinami to na żywo też mógłbyś tak zrobić, a mianowicie wziąć jeden plecak wojskowy i przyczepić do niego kolejne 4 i jeszcze 16 karabinów, da się bo mają zewnętrzne pasy mocujące, ile to będzie ważyć to inna sprawa. Nie wiem jak z kamizelką Flecktarn ale magi do P90 są naprawdę długie i nie mieszczą się do ładownic na magazynki do M-16 czy AK, a tym bardziej M-14 czy FAL'a. Jeżeli chodzi o kieszonki na granaty to jest to kwestia kształtu granatów, to są zwykle kieszonki przeznaczone do granatów M67 (w grze to mini-granat) ew czegoś trochę większego (np MK2) ale wszystko co ma kształt puszki się zwyczajnie nie mieści

_________________
Obrazek


*
 
Mack the Knife
Post : 08 mar 2009 19:32
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Starszy kapral
Starszy kapral
  • Posty: 89
  • Dołączył: 08.03.2009
  • Skąd: Pruszków


Hmm, polemizowałbym z Klepczarem... Po pierwsze nie wiemy, jaka kamizelka Flecktarn jest użyta w grze. Raczej nie chodzi tu o Mehlera, o którym on pisał, gdyż jest to po prostu kamizelka kuloodporna z doszytymi trzema ładownicami na dwa magazynki od G36 (ale mieści się w niej takżę 3 magazynki od M16, bo są dużo węższe. Sam mam taką kamizelkę, mam też repliki obu typów magazynków i mieszczą się. Co do magazynków od AK, nie chce mi się w szafie szukać, ale wydaje mi się, że dwa się na pewno zmieszczą do każdej kieszeni). Mehler ma też dodatkowo na każdym boku pas mocowań do dodatkowego ekwipunku. W grze jest to 1x duża kieszeń (czyli może to być podpięty chlebak, tak zwane butt bag, naddupnik) + 2x mała kieszonka i 2x granaty.Jak dla mnie znów można by użyc chlebaka (ma on w sobie dwie kieszenie małę, jak na granaty + wolną przestrzeń mniej więcej jak kieszeń cargo w bojówkach). Co do jej odpowności, to nie taką marną, porównywalną ze zwykłym kewlarem. Dodatkowo w standardzie wyposaża się ją w płyty ceramiczne.

Co do magów do p90 spokojnie zmieszczą się do każdej ładownicy do m16, ale jej nie dopniesz... Za to wejdą do naddupników, pokrowców na maski pgaz i tego typu kieszenie cargo.

A flashbangi itp. - cóż, to lekkie przegięcie. Rzeczywiście pasuja do ładownicy na dwa magi, ale za to spokojnie można je podpiąć do kamizelki na zewnątrz... Jak dla mnie to całkiem rosądnie to rozwiązano w grze.

Nie rozumiem tylko po co są łądownice udowe na granaty 40mm, skoro mieści sę do nich tylko 4 sztuki, a do ładownicy cargo + magazynki do broni głównej zmieścimy razem 7 takich granatów :/

No i przegieli jeszcze z trzema sprawami. Magazynki bębnowe typu te od bizona, nauszniki i pociski moździerzowe mieszczą się tylko do największych kieszeni a to spore przegięcie, szczególnie jeżęli chodzi o nauszniki. Wychodz z tego, żę nauszniki zajmują więcej miejsca niż maska pgaz a to przegięcie.

_________________
Obrazek


*
  WWW
Stridingshadow
Post : 30 sie 2009 07:43
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Jeżeli zamierzasz się czołgać (albo tym bardziej wdrapywać na dach) to niedomknięta ładownica raczej Cię nie urządza, podobnie jest z granatami które przyczepiasz do kamizelki. Jeżeli chodzi o panele na granaty granatnikowe to mam dla Ciebie proste wytłumaczenie: realistyczniej jest zrobić taki panel bo masz w nim porządek, oczywiście że najwięcej mieści się w kieszeniach na taśmy amunicyjne ale jest to wielki nieporządek i groch z kapustą. W praktyce oczywiście najczęściej używa się dużych kieszeni ponieważ są najbardziej uniwersalne ale tylko dlatego że nikt nie pomyślał o tym żeby zaimplementować w grze system kar za wyciąganie sprzętu do nieprzystosowanych dla niego kieszeni (wyobraź sobie że podczas walki wyciągasz taki magazynek do AK z ładownicy na taśmę amunicyjną i razem z nim wysypują Ci się kolejne 2 czy 3 inne magazynki).

//EDIT ostatnio przypomniało mi się coś ciekawego w temacie.

Ostatnio poprawiono parametry wielu kamizelek kuloodpornych, np. kamizelka TT Assault Vest nie jest już najlepsza a bardzo przeciętna.
Wszedł też nowy smaczek, czyli kamizelki modularne kompatybilne z MOLLE.
Na początek słowo wyjaśnienia dla niezaznajomionych z tematem:
MOLLE jest standardem w produkcji oporządzenia taktycznego.
Dzięki niemu ładownice różnych firm pasują do nośników (pasów i kamizelek a także paneli) wszystkich innych firm, które produkują owe nośniki w standardzie MOLLE.
Cała filozofia polega na tym, że nośnik (najczęściej kamizelka) posiada naszyte równomiernie pasy z "przelotkami", pasy mają standardowe "przelotki" a odległość między pasami też jest standardowa.
Do pasów przypomina się takie kieszenie/ładownice jakie kto chce.
W DBB-MOD ostatnio pojawiły się kamizelki i ładownice w systemie MOLLE, niestety rozwiązanie jest takie, że ładownice najpierw fiksujemy na biodrze najemnika (przy pasie) i wypełniamy ją magazynkami, potem umieszczamy ją w kieszeni (a nie w slocie na załączniki) kamizelki kompatybilnej z MOLLE.
Koniec końców mamy te wszystkie ładownice załadowane magazynkami i przyczepione do kamizelki, ALE, nie jestem pewien czy da się za ich pomocą automatycznie przeładować (strzał z pustej broni).
Ponadto bardzo ciężko robi się z organizacją sprzętu i amunicji, np posiadamy amunicję wojskową (ball) i wyczynową (match), trzeba szperać i szukać tych magazynków, nawet automatyczne ładowanie nie pomoże bo nie ma gwarancji że załaduje taki magazynek jaki chcemy.
Moim zdaniem jedynym wyjściem jest nowszy inventory system (sic!) lub przynajmniej więcej slotów na dodatki (wtedy dodawalibyśmy łądownicę jako dodatek a ona modyfikowałaby pojemność kamizelki).

_________________
Obrazek


*
 
mtl
Post : 30 sie 2009 17:31
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Podporucznik
Podporucznik
  • Posty: 954
  • Dołączył: 12.06.2006


MOLLE w DBB nie jest idealny, ale cel jego wprowadzenia jest IMO jak najbardziej słuszny, chociażby ze względu, że do zwykłej kieszeni w kamizelce można włożyć np. trzy magazynki, ale muszą być to magazynki takie same. Dobrze było by go wprowadzić do samego 1.13, wtedy zostałby naprawdę dopracowany.

_________________
"There are two kinds of people in the world, my friend.
Those who have a loaded gun and those who dig. You dig!"


*
 
Stridingshadow
Post : 30 sie 2009 22:20
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Pułkownik
Pułkownik
  • Posty: 2260
  • Dołączył: 07.03.2009
  • Skąd: Bejrut


Zgadzam się, koncepcja jest bardzo dobra, jednak maksymalnie niedopracowana, ponieważ bazą dla DBB jest v1.13 to bez zmian w modyfikacji matczynej może się nie obejść, ponadto (także z innych powodów) należy dopracować system slotów na dodatki.
Tymczasem, wracając do tematu: pod względem wygody użycia nadal dominują kamizelki niemodularne o wysokiej ładowności, a ich różnorodność pozwala dobrać kamizelkę odpowiednią do naszych potrzeb.

_________________
Obrazek


*
 
MSG
Post : 18 wrz 2011 16:44
Cytowanie selektywne Odpowiedz z cytatem
Offline
Awatar użytkownika
Kapral
Kapral
  • Posty: 41
  • Dołączył: 18.09.2011
  • Skąd: Silesia


Co do realizmu to uważam że trzeba by było wprowadzić karę w szybkości poruszania się najemnika oraz kara dodatkowych AP poruszania się w trakcie tur jeśli najemnik posiada obciążenie powyżej 50%, bo skoro tak bardzo realistycznie chcecie do tego podchodzić to nie wyobrażam sobie że żołnierz z 4 LAW'ami, CKM'em, amunicją i apteczką dorównuje prędkością i brakiem zmęczenia jak nie obciążony kolega.

Ale, IMO to nie o to chodzi aby odzwierciedlić realizm w 100% w końcu to gra komputerowa, która ma umilać czas, a totalny realizm stałby się męczarnią i nie cieszyłby się aprobatą (no chyba że wśród sadomasochistów -_-)

_________________
Obrazek


*
 
Nowy temat Odpowiedz w temacie Przejdź na stronę   1, 2  Następna


cron