|
Pułkownik |
|
-
Posty:
2054
-
Dołączył:
25.06.2010
|
Zaczynam właśnie swoją przygodę z tą grą i jak na razie jest taka nuda, że aż odechciewa się grać. Zdobyłem lotnisko, miasto Drassen i ten sektor z pompą wodną. Sektory są tak wielkie, że najemnik musi kilka razy odpoczywać aby energia się odnowiła. Jak na razie sektory są tak słabo rozbudowane, że większość to drzewa i ziemia. Najgorsze jest to, że na minimapie nie ma punktu odniesienia, gdzie aktualnie środek kamerki się znajduję (w demo przecież był).
Premislaus, ty też nie masz tego punktu odniesienia na minimapie ?
Premislaus pisze: Sprawa z milicją wygląda tak. Jak wygramy bitwę w danym sektorze( mam zajęte lotnisko, Drassen, pompę wodną i blokadę drogową, a teraz szturmuje kopalnie obok Cambrii), to po bitwie pojawiają się npc z ikonką pięści ... Trzeba nacisnąć ikonę wymiany i przekazać każdemu z osobna broń. Niestety to jest prawda. Trzeba latać po całym sektorze i zbierać broń a następnie przekazywać każdemu milicjantowi z osobna - aż odechciewa się grać z powodu tego pomysłu twórców gry.
Premislaus pisze: Jak klikam w przycisk, żebym wszedł do lokacji to mnie wywala do windy, więc całkowicie na mapie globalnej opuszczam sektor, tak na skraj i zaraz do niego z powrotem wchodzę. Mam to samo ale nie trzeba wychodzić całkowicie poza sektor wystarczy minimum aby droga powrotna spowodowała wejście do sektora. Poza tym gra ma mnóstwo błędów. Niektórych ładunków wybuchowych nie da się rozwalić bo z chwilą wysadzenia gra wywala do Windowsa. Jest strasznie dużo crashy.
Najgorsze jest to, że nie ma inwentarza sektora. Trzeba albo pisać sobie co dany przeciwnik upuścił albo pamiętać, bo jak zapomnimy co gdzie było, to musimy każde upuszczone przedmioty lub te znalezione sprawdzać czy to w nich jest to czego szukamy. Jest to tragiczny pomysł ze strony twórców, że coś takiego wdrożyli.
Na razie walczę samymi krótkimi broniami. Sprawdzają się dobrze ale pewnie tylko dlatego (tak jak wcześniej Premislaus powiedział), że większość przeciwników ma tylko siekiery i noże. Mam tylko tą M14 i te diamenty znalezione za szopą w sektorze z rurami. Co do samej walki to na chwilę obecną jest ona dla mnie nudna, w żaden sposób rozrywkowa, po prostu idę do przodu i strzelam i na tym się na chwilę obecną opiera się cała rozgrywka. Zobaczymy jak będzie później.
Co do NPC to są oni tacy statyczni, tacy jakby nieobecni, a ich twarze kolejny raz dają się we znaki. Trzeba zapamiętać gdzie dokładnie się znajdują, bo jak zapomnimy to trzeba sprawdzać każdego NPC po kolei i latać po mapie, bo żaden z nich nie ma napisane nad głową kim jest - niestety. Ich głosy są tak ciche, że żeby dobrze usłyszeć ich głosy to całą resztę trzeba powyłączać (dobrze, że jest tekst).
Cała przyroda, z której zbudowane są sektory jest również taka statyczna, że aż wszystko to wygląda na takie sztuczne, a przez to sektory wydają się takie ciche i nijakie.
Kamerka też została zmieniona, inaczej się ją przybliża i oddala niż w demo. Jest to o wiele gorszy sposób. Poza tym gdy przesuwamy kamerkę po mapie to ona dostaje turbulencji za każdym razem gdy napotka na jakiś kamień samochód lub budynek. Mnie osobiście bardzo to przeszkadza.
Niestety jedną z najgorszych rzeczy, jaka została wdrożona do tej gry, to możliwość widzenia lub nie widzenia dachów. Opcja ta działa tylko wtedy gdy jesteśmy w środku budynku. Gdy tylko z niego wyjdziemy to dachy z powrotem zostają włączone. Gdy próbujemy jakąś akcję bojową z budynkiem w roli głównej, to niemalże dach znika i pojawia się, znika i pojawia się i tak ciągle gdy tylko najemnik wejdzie do środka i wyjdzie z budynku. Jest to tak irytujące, że czasami naprawdę muszę głęboko poodychać aby nerwy zemnie zeszły.
Jeszcze można by ten problem z dachami olać gdyby nie fakt, że nie możemy przycelowywać do wrogów przez przeszkody. To my musimy (gracze) widzieć przeciwnika na ekranie monitora aby do niego przycelować albo wydać rozkaz przycelowania w aktywnej pauzie. Niestety wszystko jest tak jak nie powinno, musimy najpierw w aktywnej pauzie wydać rozkazy aby nasi najemnicy weszli do budynku, żeby dach zniknął, a dopiero potem kolejna faza rozkazów przycelowania w aktywnej pauzie. Jest to tak irytujące, że po raz kolejny odechciewa się grać.
Tryb guardian jest mocno nie dopracowany. Gdy najemnik kuca lub leży bokiem do przeciwnika, to nasz najemnik choć obrywa non stop, to się nie obróci, żeby zacząć się bronić tylko tak leży w tej pozycji aż go przeciwnik zabije. Następnym wielkim błędem trybu guardian jest to, że najemnicy strzelają do wroga dopiero wtedy gdy mają go w zasięgu strzału broni. Jeśli broń ma zasięg 15 metrów, a wróg jest na 16 metrze, to najemnik będzie stał lub leżał i się patrzył, jak do niego przeciwnik strzela.
Kolejną denerwującą sprawą jest to, że gdy mam czterech najemników ustawionych tak jak chciałem, to gdy wezmę jednego najemnika i każę mu gdzieś iść, to pozostała trójka przegrupowuje swoje pozycje tak aby każda strona była kryta. Problem jest w tym, że kto ich o to prosił aby tak zrobili. Przez to muszę na nowo ustawiać najemników do odpowiednich pozycji do konkretnego ataku. Tak jest za każdym razem.
lukasamd pisze: ... seryjnie jest tak, że ludzie podchodzą do tego jak do JA2. Jeżeli podchodzimy do niej jako do zupełnie czegoś nowego, nie wzorujemy się cały czas na modach, no to dopiero wtedy nasza ocena jest fair. Ja nie patrzę na JA BiA jak na JA2 bo to nie ma najmniejszego sensu. Dla mnie to jest całkowicie inna, nowa gra, która potrzebuje obiektywnej oceny ze strony osób, które nie uważają, że tury i inne sprawy to świętość i jak tego nie ma, to gra jest niczym. Dla mnie jeśli chodzi o JA BiA takie myślenie jest całkowicie błędne (powtarzam w mojej ocenie). Na chwilę obecną patrząc obiektywnym okiem na tę grę poprzez pryzmat tych trzech sektorów, które przeszedłem oceniam grę na 3/10. Na razie więcej nie mogę dać. No ale zobaczymy jak będzie później.
Dla osób, które się pytają jak wyjść z ekranu strategicznego do taktycznego. Trzeba nacisnąć konkretny sektor, a na samym dole pojawi się prawie, że nie widoczna opcja START LEVEL. Jest ona zaznaczona na żółto na zdjęciu poniżej.
Załącznik:
Start Level.jpg [ 781.31 KiB | Przeglądany 2720 razy ]
_________________
Poradniki Modera
|
|